آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

عکاسی از اتومبیل

عکاسی از اتومبیل

یکی از پروژه های جذاب، عکاسی از اتومبیل توسط دوربین عکاسی است. اما نمیشود این پروزه را با تنها یک واژه ی جذاب تعریف کرد شاید پروژه ای آموشی گزینه ی بهتری باشد چرا که با هر عکس چیزی از آن می آموزید. در ادامه چند راهنمایی اساسی برای شروع کار عکاسی با دوربین حرفه ای از ماشین را به اشتراک گذاشتیم تا اتمام این مقاله قطعا یک قدم به عکاسی از اتومبیل نزدیک میشوید!

1- عکاسی در روز

یکی از اصلی ترین نکات در رابطه با عکاسی از اتومبیل پیدا کردن زمان مناسب برای ثبت بهترین تصویر است بهترین زمان برای ثبت تصاویر اتومبیل در روز چند دقیقه قبل و بعد از طلوع خورشید است در این زمان مناسب ترین نور را برای این کار داریم حتما از سه پایه استفاده کنید.

عکاسی در روز آموزش عکاسی از اتومبیل

2- انعکاس ممنوع

اتومبیل ها عموما بسیار براق هستند و مانند آینه عمل میکنند بدترین عکسی که میشود از یک اتومبیل ثبت کرد اتومبیلی با انعکاس درخت انسان و یا ساختمان هاست این میتواند تمام زیبایی تصویر شما را بگیرد پس از انعکاس مواردی که باعث از بین رفتن خطوط طراحی خودرو میشوند اجتناب کنید اگر زاویه عکاسی به شکلی است که از انعکاس خودتان نمیتوانید جلوگیری کنید سه پایه و تایمر راه حل شماست. به تصویر زیر توجه کنید چیزی جز انعکاس خط افق را نمیتوانید ببینید.

انعکاس ممنوع آموزش عکاسی از اتومبیل

 

3- عکاسی در حین رانندگی

یکی از راه های آسان برای به دست آوردن یک تصویر جذاب عکاسی در حین رانندگی است.(البته لطفا مراقب باشید!)

به عنوان مثال ، هنگام رانندگی با سرعت 60 کیلومتر در ساعت، سرعت شاتر 1 / 100s یا بیشتر را امتحان کنید سعی کنید کاملا از پنجره خارج شوید. (نیم تنه بالا 🙂 )

با این کار حرکت جاده یا مثلا پیچ ها را به خوبی نمایش میدهید که بسیار میتواند در زیبایی تصویر شما موثر باشد حتی میتوانید سرعت شاتر را کمتر کنید البته تا جایی که تاری آزاردهنده ای  نداشته باشید.

عکاسی در حین رانندگی آموزش عکاسی از اتومبیل

تصویر این آئودی S3 قبل از غروب آفتاب ثبت شده است. زمانی که با سرعت 70 کیلومتر در ساعت رانندگی می کرد و عکاس از سرعت شاتر 1/125 ثانیه استفاده کرده است.

4- رنگ ها را دریابید

انواع رنگ ها در ساعات و نورهای مختلف روز واکنشی متفاوت دارند به طور مثال در اکثر مواقع نور مستقیم نتیجه ی مطلوبی ندارد و ممکن است از جذابیت رنگ اتوموبیل بکاهد پس رنگ و نور شناسی خود را قوی کنید تا در یک مکان بهترین زمان را برای ثبت تصویر با رنگ های شفاف و بی نقص انتخاب کنید.

رنگ ها را دریابید آموزش عکاسی از اتومبیل

5- مراقب پس زمینه باشید

از تناسب نوع ماشین و پس زمینه مطمئن باشد زمینه را با اشیای اضافی پر نکنید تا حواس بیننده از اتومبیل پرت نشود به طور مثال سطل زباله، دیگر اتومبیل ها تیر چراغ برق و … همگی میتوانند تصاویر شما را خراب کنند. هر قدر پس زمینه ساده تر و منطبق تر با رنگ خودرو تصویر چشمگیر تر و زیبا تر میشود.

مراقب پس زمینه باشید آموزش عکاسی از اتومبیل

پس زمینه ی ساده و سرد این تصویر به جذاب تر شدن اتومبیل و جلوه گر شدن رنگ زرد کمک کرده است.

6- نمایش سرعت

یک راه جالب برای ایجاد حرکات در عکسبرداری از ماشین این است که کنار جاده بایستید و اجازه دهید ماشین از کنار شما عبور کند. با یک حرکت روان ماشین را با لنز دنبال کنید و سرعت شاتر را روی 125/1 تنظیم کنید. قطعا شگفت زده خواهید شد که چقدر آسان است!

نمایش سرعت آموزش عکاسی از اتومبیل

تصویر این ماشین فراری در 1 / 125s در 200 میلی متر ثبت شده است. ماشین تقریباً 60 کیلومتر در ساعت رانندگی می کرد.

7- تعامل اتومبیل با طبیعت

با ماشین و محیط اطرافش تعامل ایجاد کنید، گرد و غبار، برف و باران، صخره، کوه، دریا، چمنزار و … همگی میتوانند با ماشین ارتباط برقرار کنند اگر در زمان درست و نمای درست دکمه ی شاتر را فشار دهید.

تعامل اتومبیل با طبیعت آموزش عاسی از اتومبیل

به ترکیب گرد و غبار سرعت و رنگبندی و پس زمینه ی تصویر دقت کنید.

تعامل اتومبیل با طبیعت آموزش عاسی از اتومبیل

و حس قدرت استقامت پایداری و ارامشی که در این تصویر میبینید.

8- عکاسی در شب

شاید عکاسی از اتومبیل در شب کمی ترسناک به نظر برسد اما امتحان کنید قطعا از آسان بودن آن شگفت زده میشوید. همین جای کار فوت کوزه گری عکاسی در شب اتومبیل را به شما آموزش میدهیم ” در جایی عکاسی کنید که هیچ نوری وجود ندارد تاریکی مطلق ”

پس از یافتن نقطه مناسب ، دوربین خود را روی سه پایه دوربین تنظیم کنید. ISO  را روی 100 ، سرعت شاتر را روی 30 ثانیه و دیافراگم را روی f / 9 تنظیم کنید. هنگامی که دیافراگم باز می شود ، یک منبع نور ثابت قوی بگیرید و در اطراف ماشین قدم بزنید ، و آن را با نور خود “نقاشی” کنید. یک چراغ قوه معمولی خانگی برای این کار مفید است. در اینجا هیچ قانونی وجود ندارد. ماشین را به روش های مختلف رنگ آمیزی کنید تا جلوه های مختلفی بدست آورید، و منتظر باشید تا نتیجه کار شما را از بین ببرد! در ادامه چند نمونه تصاویر ثبت شده با این روش را تقدیم شده است.

عکاسی در شب آموزش عکاسی از اتومبیل

عکاسی در شب عکاسی از اتومبیل

شاید عکاسی از اتومبیل به نظر دشوار باشد اما یکی از روش های بالا را انتخاب کنید و شانس خود را امتحان کنید.

همواره شما میتواند برای خرید انواع دوربین های حرفه ای از وب سایت دیجی سنتر نیز اقدام بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *