آموزش

تنظیمات مخفی آیفون، آیپد و مک

MRo2sA6LwmCLAGtdHWSF7L 970 80.jpg

پیدا کردن آن تنظیمات به طرز عجیبی سخت است، اما به طور جدی صدای حین تماس را بالا می برد.

تنظیمات پنهانی عجیبی در مرکز کنترل iOS 15 و MacOS Monterey اپل وجود دارد که باید در مورد آن بدانید، زیرا به طور قابل توجهی وضوح صدا را هنگام استفاده از برنامه های تماس صوتی و تصویری افزایش می دهد.

این ویژگی Voice Isolation نام دارد و اگرچه در زمان راه اندازی iOS 15 اعلام شد، تا حد زیادی از افراد در مورد آن نمی دانند. این ویژگی عالی است، و هر زمان که مردم آن را کشف کنند، بسیار هیجان زده خواهند شد. این ویژگی اخیراً به لطف کاربر توییتر can duruk و The Verge معرفی شده است، و Voice Isolation و مزایای قابل توجه آن را از اعماق تنظیمات دستگاه Apple شما مورد بررسی قرار می دهند.

من هیچ سرنخی نداشتم که Voice Isolation یک ویژگی موجود در آیفون / ایرپادهای جدید بود خیلی خوب کار می کرد. از طرف دیگر این باورنکردنی است – شما چیزی جز شخصی که با او صحبت می کنید نمی شنوید. تعجب آور است که به طور خودکار روشن نمی شود!

یکی از عجیب‌ترین ویژگی‌های Voice Isolation این است که برای استفاده از آن باید در تماس باشید، اما یک بار در تماس واتس‌اپ، FaceTime (صوتی یا تصویری) یا حتی زوم روی دستگاه اپل خود، آن را با کشیدن انگشت به پایین از دستگاه خود روشن کنید. گوشه بالا سمت راست (iOS/iPadOS) یا روی (MacOS) گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش خود کلیک کنید و منوی «حالت‌های میکروفون» را انتخاب کنید. به‌طور پیش‌فرض روی «Standard» تنظیم شده است، اما دو گزینه دیگر نیز وجود دارد: Voice Isolation و Wide Spectrum. Voice Isolation همان چیزی است که شما می خواهید.

در اصل، این مانند حذف نویز برای صدای شما است. میکروفون‌های دستگاه شما به‌طور تهاجمی تمام نویزهای دریافتی را پردازش می‌کنند و راکت‌های پس‌زمینه اضافی را فیلتر می‌کنند تا صداهای دالست شما در محیط‌های بلند (مثلاً در یک کنسرت، در شرف عبور از یک جاده اصلی شلوغ یا فقط از یک میز اداری شلوغ) واضح‌تر شود.

کاربران چیزی جز چیزهای خوب گزارش نکرده اند. همه چیز از پارس کردن سگ ها گرفته تا طرفداران پر سر و صدا مک بوک تا حد زیادی از تماس ها حذف شده است.

برای روشن‌تر شدن، تا زمانی که از iOS 15 یا macOS Monterey استفاده می‌کنید، Voice Isolation روی اکثر آیفون‌ها، آی‌پدها و مک‌های جدید کار می‌کند. منوی حالت‌ها ظاهر شد، اما با وجود اجرای آخرین iOS 15.5، آیفون به ما گفت که Voice Isolation در دسترس نیست).

تجزیه و تحلیل: کیفیت صدا بسیار بهتر است، اما یک نکته وجود دارد…
مطمئناً چیزهای زیادی برای جشن گرفتن در اینجا وجود دارد، اما دو مشکل بزرگ با Voice Isolation وجود دارد – و این جدای از مشکلی است که مجبور هستید در مرحله اول صحبت‌های کوچک ناخوشایند با تماس‌گیرنده خود داشته باشید.

اولا، Voice Isolation یک تنظیم جهانی نیست، بنابراین باید آن را به صورت دستی در هر برنامه ای که برای تماس های صوتی و تصویری استفاده می کنید فعال کنید.

در مرحله دوم، از آنجایی که اپل Voice Isolation را از طریق یک API در iOS، iPadOS و macOS در دسترس قرار می‌دهد، حفره‌هایی در پشتیبانی برنامه وجود دارد. به عنوان مثال، در تلفن همراه، Slack، WhatsApp، Signal و Instagram همگی از آن پشتیبانی می کنند، اما TikTok این کار را نمی کند. برای زوم، iOS وجود دارد اما مک پشتیبانی نمی کند. و بزرگترین حذف؟ تماس های تلفنی واقعی قدیمی – مسلماً منطقه ای که بیشتر به آن نیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *