اخبار گوناگون

ویندوز 11 ، تاریخ انتشار ، اخبار و ویژگی‎ها

ویندوز 11

در حالی که به روزرسانی آینده ویندوز 10 هنوز “Sun Valley” نامیده می شود ، در نظرات مدیر عامل شرکت مایکروسافت ساتیا نادلا گفته شده که ویندوز 11 ممکن است واقعی تر از تصور برخی باشد.

ساخت بیلد 2021 تکمیل و نکات مربوط به نسخه بعدی ویندوز به اتمام رسیده ، اکنون کاربران کنجکاو هستند که آیا این نسخه جدید ویندوز 11 ، ترکیب بیلد جدید و “Sun Valley” می‎باشد؟

به نظر می رسد مایکروسافت در اواخر ماه جاری (24 ژوئن) رویداد ویندوز را برگزار می کند ، رویداد دقیقا ساعت 11 صبح شروع می شود و همینطور که در عکس بالا می‎‎بینید ، سایه آرم ویندوز تقریباً ساعت 11 صبح را نشان می دهد.

در اینجا همه اطلاعات و انتظاراتی که در مورد جانشین احتمالی ویندوز 10 (ویندوز 11) می دانیم را خواهیم گفت. همراه دیجی سنتر باشید.

برویم سر اصل مطلب

  • چه مطلبی؟ ویندوز 11 احتمالاً جایگزین ویندوز 10 خواهد بود.
  • تاریخ انتشار چه زمانی است؟ گفته می‎شود ویندوز 11 در اواخر سال جاری عرضه می شود.
  • چه قیمتی دارد؟ احتمال دارد این بار ارزانتر از ویندور 10 باشد.

تاریخ انتشار ویندوز 11

در حال حاضر هیچ تاریخ تأیید شده ای برای ویندوز 11 وجود ندارد. با انتشار ویندوز 10 در سال 2015 ، مایکروسافت مصمم بود که ، ویندوز 11 ای هیچوقت وجود نخواهد داشت ، اما در طول سال ها ، تکنولوژی تغییر کرده است و مدت زمان زیادی است که ما در شماره 10 مانده ایم.

در گزارش Windows Central ، زمان انتشار Windows 10 21H2 به اکتبر اشاره شده و قبل از آن نسخه Insider برای تست منتشر خواهد شد. احتمال دارد این آپدیت بزرگ برای کاربرانی باشد که هنوز نمی‎‎خواهند به ویندوز 11 به روزرسانی انجام دهند.

مایکروسافت رویدادی را برای گفتگو در مورد “نسل بعدی ویندوز” در 24 ژوئن ساعت 11:00 صبح (19:30 به وقت ایران) آماده کرده است ، بنابراین خیلی زود به تمام جواب هایمان خواهیم رسید. این کمپانی در تاریخ 9 ژوئن ، فیلم زیر را که از صداهای شروع کار (StartUp) همه ویندوز ها تشکیل شده را با کندی 4000 درصدی ، منتشر کرد. همینطور که میبینید ، طول فیلم دقیقاً 11 دقیقه است.

نام ویندوز 11

مایکروسافت به خاطر نامهای غیر منتظره که روی محصولات خود می‎گذارد شهرت دارد. مثلا Xbox Series X  ، Windows Live یا OneDrive ، مطمئناً اینها نام هایی هستند که انتظار آن را نداشته اید.

مدیر عامل شرکت مایکروسافت ، ساتیا نادلا در سخنرانی نسخه 2021 ، در مورد استفاده از یک نسخه جدید ویندوز صحبت کرد. نادلا به حاضران گفت: “چند ماهی است که برای نسل بعدی ویندوز هیجان زده ام.”

این می تواند نشانه ویندوز 11 باشد ، اما می توان آن را چیز دیگری نامید ، ویندوز یک ، ویندوز 365 یا حتی ویندوز سری! با توجه به روندی که مایکروسافت در 10 سال گذشته داشته این بعید نیست.

یکی دیگر از نشانه های ویندوز 11 این است که همینطور که در این عکس میبینید پشتیبانی از ویندوز 10 فقط سه سال دیگر ، یعنی در سال 2025 به پایان می رسد.

293643def1ba1161bcdcfbfe434ab76d

این تنها نشان دهنده این است که ویندوز 10 که سال 2015 منتشر شده در سال 2025 به پایان راه می‎‎رسد ، و این نور امید دیگری برای ویندوز 11 است. در حالی که هنوز از Sun Valley به عنوان نسخه دیگری از ویندوز 10 یاد می شود ، مایکروسافت در حال آماده سازی یک رویداد بزرگ در تاریخ 24 ژوئن است.

هرچند که مایکروسافت در گذشته نشان داده که به همین راحتی ها هم دست از نسخه های ویندوزش نمی‎ کشد ، اینجا ویندوز 7 یک مثال عالی است. بنابراین می توانیم بگوییم که ویندوز 10 هم پس از پایان تاریخ 2025 میتواند همچنان به کار خود ادامه دهد.
3b63d1d64de8f499eadb49b53aa90964

ویژگی های ویندوز 11

گفته می‎شود Sun Valley دارای ظاهری جدید و متفاوت است ، اما بعضی موردها وجود دارد که ما میتوانیم بگوییم Sun Valley همان ویندوز 11 است.

در میان ویژگی‎های تایید نشده ، چند شایعه وجود دارد که ما را به آنچه که انتظار داریم ببینیم نزدیک می‎کند. این مواردی است که ما تاکنون می دانیم.

ظاهر جدید ویندوز 11

در حال حاضر تعداد بی شماری از آیکون ها در کانال های توسعه دهندگان وجود دارد که طراحی جدید و چشمگیر را ، از زمان ویندوز 7 تا به امروز نشان می‎دهد.

مدت ها شایعه شده بود که رابط کاربری جدیدی با فونت جدید Segoe UI Variant در حال طراحی است ، این نسخه قبلا در نسخه های توسعه 21376 فعال شده است. با این حال ، تیم طراحی مایکروسافت به دنبال یک فونت جدید هستند و از کاربران می خواهند که یکی را انتخاب کنند.

پنج فونت Meet Tenorite  Bierstadt  Skeena , Seaford , Grandview

این فقط فونت‎ها و آیکون‎ها نیستند که به روز شده اند ، بلکه در کل سیستم عامل ، گوشه های پنجره ‎ها هم به خاطرات می‎ پیوندند و اینها می تواند به عنوان اصلی ترین به روزرسانی ویندوز 11 ظاهر شوند. با این تغییر گوشه های پنجره ها گرد می‎شود ، لبه ‎های تیز از کل رابط کاربری حذف می شود و ظاهر نرم تر و جذاب تری به ویندوز 11 می بخشد.

4fbd11aeadd719c8cf9c6d501b854755

از پنجره ها گرفته تا منوی شروع ، دکمه ها ، Live Tiles و حتی Action Center این ویژگی می تواند تأثیر چشمگیری در ظاهر ویندوز 11 داشته باشد و کمک کند تا کاربران ویندوز 10 ، برای ارتقا به ویندوز 11 تشویق شوند.

ویژگی های جدید سیستم عامل ویندوز 11

بروزرسانی عمده ویندوز 11 نه تنها در سیستم عامل ، بلکه در ویژگی های مفیدی که به آن اضافه شده نیز وجود خواهد داشت.

گزارش شده است که مایکروسافت آمار مصرف باتری را در تنظیمات گنجانده است. تلفن های هوشمند سال هاست که از این ویژگی ها برخوردار هستند ، اما ویندوز تا به امروز فاقد آن بوده است.

سایر قابلیت هایی که شایعه شده از طریق “Sun Valley” به ویندوز 11 منتقل شوند شامل امکان حذف اکثر برنامه های از پیش نصب شده مایکروسافت ، بهبود تنظیمات اضافی برای نمایشگرهای خارجی و داشبورد حساب Microsoft شما است.

حالت تبلت هم از زمان ویندوز 8 یکی از نقاط ضعف ویندوز بوده است. با این حال مایکروسافت گفته تغیرات مثبتی در این حالت اضافه شده و با رابط کاربری جدید هماهنگی کامل را خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *