آموزش

چه زمانی باید به صورت Raw عکاسی کنید؟

lazy

Raw در مقابل JPEG. شما از کدامیک استفاده می کنید؟ احتمالاً از خود پرسیده اید که آیا باید تصاویر را Raw بگیرید یا خیر. در واقع، حتی اگر مدتی است که با دوربین کار می کنید، ممکن است هنوز پاسخی برای این سوال نداشته باشید. ما پاسخ را داریم، و آن در تمام طول مسیر RAW است. بخوانید تا بفهمید چرا.

سوالات متداول در مورد عکاسی خام

اغلب از من می پرسند که چرا عکسبرداری با فرمت خام را به جای JPEG ترجیح می دهم و مزایای یکی بر دیگری چیست. به نظر می رسد این سردرگمی ناشی از کاری است که دوربین با هر تصویری پس از فشار دادن شاتر انجام می دهد. مردم همچنین تعجب می کنند که چه تاثیری بر ضربه نهایی آنها خواهد داشت. در این پست، سوالاتی را که اغلب در رابطه با عکسبرداری خام در مقابل JPEG از من پرسیده می شود، بررسی خواهم کرد. و شاید من شما را متقاعد کنم که عکاسی خام راهی برای درست پیش رفتن است.

raw vs jpeg train

آنچه Raw مخفف آن است

این سوالی که بیشتر پرسیده می شود نیست. اما این اولین چیزی است که باید روشن شود. این تا حدودی برای من مشکل ساز است و دلیل خوبی هم دارد. یک تصویر raw (به املای حروف کوچک توجه کنید) حاوی تمام داده‌های خام صحنه‌ای است که می‌گیرید. در طول سال‌ها، عکاسان حرفه‌ای شروع به استفاده از این ویزگی به عنوان تصاویر Raw کردند. چرا این مهم است؟ این کلمه که به این شکل نوشته شده است، به نظر می رسد که در بخش کامپیوترها، بسیار شبیه RAM باشد. این به سردرگمی مردم نسبت به تصاویر خام می افزاید، زیرا هیچ کس نمی تواند معنای آن را بفهمد. به عنوان یک مدافع قوی برای دسترسی به عکاسی برای همه، می‌خواهم بگویم که این باید متوقف شود. دفعه بعد که دیدید شخصی در مورد تصاویر RAW می نویسد، می توانید به او بگویید که چرا نیازی به حروف بزرگ نیست.

در مورد فضای حافظه چه باید کرد

این اولین چیزی است که عکاسان هوشیار حافظه نگران آن هستند. این همان چیزی است که آنها همیشه هنگام در نظر گرفتن پرش به فرمت خام می پرسند. در هر مرحله از سفر عکاسی شما، استفاده از حافظه می تواند یک نگرانی باشد. حتی بیشتر از آن زمانی که فقط با چند کارت کوچکتر در دسترس خود شروع می کنید. اما این نباید شما را از استفاده کامل از مفید بودن تصاویر خام باز دارد. همه ما به عشق خلق تصاویر زیبا وارد عکاسی می شویم. هر چند با عکسبرداری JPEG، هر چقدر هم که این تصمیم بزرگ باشد، پتانسیل عکس های خود را محدود می کنید. توضیح می دهم چرا
وقتی با دوربین خود هر عکسی می گیرید، تمام داده های خام صحنه در حال ثبت است. این صرف نظر از اینکه کدام حالت عکسبرداری را انتخاب کرده اید، می باشد.
اگر با فرمت فایل خام عکس می گیرید، تمام آن داده ها مستقیماً در حافظه شما ذخیره می شود تا بعداً ویرایش شود. با این حال، پس از زدن دکمه شاتر در حالت JPEG، الگوریتمی برای پردازش داده های خام وارد می شود.
سپس دوربین شما آنچه را که فکر می‌کند تعادل سفیدی ایده‌آل، رنگ، کنتراست و وضوح تصویر را برای صحنه روبروی شما، مطابق با هر سبک تصویری که در دوربین خود انتخاب کرده‌اید، اعمال می‌کند (روشن، افقی، خنثی، و غیره). پس از انجام این کار، این تصویر را به عنوان یک JPEG در کارت حافظه شما ذخیره می کند و تمام داده های خام دیگر را دور می اندازد. به همین دلیل است که تصاویر JPEG حجم فایل بسیار کمتری نسبت به تصاویر خام دارند.

Raw vs JPEG Size Comparison

فایل های خام (در اینجا به عنوان یک فایل الکترونیکی نیکون یا NEF نشان داده شده است) بسیار بزرگتر از فایل های JPEG هستند.

چرا داده های خام مهم است

بنابراین شما این داده های خام مفید را دور ریخته اید. مشکل این است که شما بسیاری از قابلیت های ویرایش را در پس پردازش از دست می دهید. بازیابی هایلایت های روشن و سایه های تیره دشوار خواهد بود. همچنین فضای کمتری برای تغییر تراز سفیدی و نقاط سفید و سیاه تصویر خود خواهید داشت.
این به این دلیل است که تنظیمات انتخاب شده توسط دوربین در حالت JPEG هستند. این بدان معنا نیست که به هیچ وجه نمی توانید یک تصویر JPEG را ویرایش کنید. این فقط به این معنی است که کیفیت تصویر هنگام تلاش برای ویرایش سریعتر بدتر می شود. تصویر JPEG زیر را ببینید.

JPEG Train Comparison Raw vs JPEG

همانطور که می بینید، آسمان دارای برخی اعوجاج جدی است. این زمانی اتفاق افتاد که نقاط برجسته را “کشیدم” و درخشندگی آبی را افزایش دادم. اکنون آن را با تصویر خام ویرایش شده زیر مقایسه کنید. همانطور که می بینید، داده های خام از دست رفته تفاوت زیادی ایجاد می کند.

Raw Train Comparison Raw vs JPEG

چرا JPEG مستقیماً بیرون از دوربین بهتر به نظر می رسد (SOOC)

درست است! تصاویر خام وقتی برای اولین بار در رایانه شما باز می شوند، “مسطح” و کسل کننده به نظر می رسند. من خودم در اولین شروع کار این سوال را داشتم. و حالا من جواب را دارم. این به دلیل دامنه دینامیکی گسترده موجود در آنها است. محدوده دینامیکی میزان جزئیات محدوده تونال در عکس است. این به معنای جزئیات در تاریک ترین سایه ها یا روشن ترین هایلایت است.
از آنجایی که عکس خام بسیار بیشتر از این جزئیات را حفظ می کند، تصاویر قبل از ویرایش کسل کننده و تقریباً خاکستری به نظر می رسند. می توانید با چند حرکت جزئی لغزنده ها در پس پردازش این مشکل را برطرف کنید. و می توانید تصویر خام را به شکلی بهتر از JPEG تبدیل کنید. این بدان معناست که شما در حال کنترل هر جنبه ای از ظاهر عکس خود هستید. به عنوان مثال، به تصویر زیر از Vasquez Rocks که مدتی قبل در لس آنجلس گرفتم، نگاهی بیندازید. من این صحنه را با استفاده از حالت خام + JPEG گرفتم تا تفاوت حالت‌های کیفیت را نشان دهم. اول، نسخه SOOC JPEG.

Rock Formation JPEG Photo Raw vs JPEG

این یک عکس خوب و یک تصویر قابل استفاده است. مقداری کنتراست و وضوح توسط دوربین اعمال شده است. اما در غیر این صورت دست نخورده است. آن را با تصویر خام مقایسه کنید.

Rock Formation Raw SOOC Raw vs JPEG

می بینید که این تصویر بسیار کمتر پر جنب و جوش است و صاف به نظر می رسد. این به این دلیل است که سایه و جزئیات برجسته بیشتری را حفظ می کند. اما با برخی از ویرایش های بسیار ابتدایی، می توانید عکسی مانند این ایجاد کنید.

Rock Formation Raw Enhanced Raw vs JPEG

حالا کدام را ترجیح می دهید روی دیوار خود چاپ و قاب کنید؟

فایل‌های خام واقعاً به چه مقدار ویرایش نیاز دارند

در دو کلمه، نه زیاد. در واقع، من تصویر ویرایش شده بالا را با حرکت دادن بیش از هشت نوار لغزنده در Adobe Camera Raw ایجاد کردم. برای کسانی که نمی دانند Camera Raw چیست، این یک تبدیل خام به JPEG است. وقتی فرمت خام را به فتوشاپ بکشید، این چیزی است که ظاهر می شود. من مقداری تیز کردن، کنتراست را اعمال کردم و هایلایت ها را رها کردم. سایه ها را هم کمی بلند کردم. و درخشندگی آبی را یک لمس افزایش دادم تا مقداری رنگ را به آسمان بازگردانم.
این کار من 15 ثانیه طول کشید. به عنوان یک مبتدی، ممکن است یک دقیقه طول بکشد. با تلاش بسیار کم، می‌توانیم چیزی بسیار جذاب‌تر از دوربین‌ها بسازیم. هنگام ویرایش تصویر خود در Adobe Camera Raw، این کار را به روشی غیر مخرب نیز انجام می دهید. فایل تصویری با فرمت خام، زمانی که آن را باز می کنید، یک فایل “sidecar” در کنار آن ایجاد می کند. این همه ویرایش هایی را که در ACR انجام می دهید ثبت می کند.
مگر اینکه آن فایل sidecar را حذف کنید، می توانید در هر مرحله بعداً به Camera Raw برگردید و تصویر را تغییر دهید. می توانید آن را به حالت پیش فرض بازگردانید یا به ویرایش ادامه دهید. توجه به این نکته مهم است که تغییرات ایجاد شده در برنامه اصلی PS در این فایل sidecar ذخیره نمی شود. بعداً نمی‌توانید اینها را در Camera Raw تغییر دهید.

زمان انتخاب Raw از JPEG

مشابه سوال بالا، پاسخ یک کلمه ای “همیشه” است. حتی عکس هایی از دور هم جمع شدن یک خانواده معمولی ممکن است مهم باشد. محدوده دینامیکی کامل مفید خواهد بود. شمار عکس‌هایی را که در شرایط مشابه گرفته‌ام و در کارنامه‌ام قرار گرفته‌اند، از دست داده‌ام. یک شات ممکن است در ابتدا چیز خاصی به نظر نرسد. اما اغلب می تواند پس از کمی پس از تولید به تصویری با کیفیت تبدیل شود.
به عنوان مثال، این تصویر از یک روز خانوادگی گرفته شده که تا موزه راه آهن بخار رفتیم، زمانی که من برای اولین بار به عکس نگاه کردم، بسیار خسته کننده به نظر می رسید. اما بعد از اینکه چند دقیقه وقت گذاشتم و آن را ویرایش کردم، آن را به کتابخانه عکس استوکم اضافه کردم و فروخته شد.

Steam Engine Raw Enhanced Raw vs JPEG

عکاسی خام به شما بیشترین پتانسیل را برای بهبود تصاویرتان می دهد. حتی زمانی که انتظار ندارید نیاز داشته باشید.

نتیجه

با عدم عکس‌برداری با فرمت خام، به عکس‌های خود آسیب کامل می‌زنید. اکثر عکس‌های گرفته شده با فرمت JPEG تا جایی که عکس‌های فوری گرفته می‌شوند، خوب به نظر می‌رسند. اما برای تقویت تصاویر خود، باید توانایی ارتقای کامل تصاویر خود را حفظ کنید. اجازه دادن به دوربین برای گرفتن تمام تصمیمات پس از پردازش برای شما، بخشی از لذت ثبت تصاویر را نیز از بین می برد.
این مهارت مهارتی است که در یادگیری نحوه به دست آوردن بهترین نتیجه در ویرایشگر عکس انتخابی شما وجود دارد.
تنها راه برای انجام این کار عکاسی با فرمت خام است. بنابراین ادامه دهید، قایق را به بیرون هل دهید، JPEG را با عکس برداری خام عوض کنید. من حتی raw + JPEG را امتحان نمی‌کنم زیرا هر تصویر با فرمت خام حاوی یک jpg است که منتظر انتشار است.
ببینید چقدر می توانید تصاویر نهایی خود را جلوتر ببرید!

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *