
توییتر به عنوان بخشی از فرآیند تغییرات نام تجاری، نام کاربری رسمی خود را به @X تغییر داده است. به همین دلیل، نام کاربری رسمی با نام کاربری @Twitter دیگر غیرفعال شده است و در بیوگرافی آن آمده است: “این حساب دیگر فعال نیست. برای بهروزرسانیها، @x را دنبال کنید.” دستههای رسمی دیگر شرکت این شبکه اجتماعی نیز یا از نام “توییتر” خارج شدهاند یا آن را با حرف X جایگزین کردهاند.
در گزارشهای قبلی TechCrunch اعلام کرده بود که توییتر تاکنون با صاحب اصلی نام کاربری @X، یعنی ژین ایکس هوانگ از استودیوی عکاسی و فیلمبرداری Orange Photography، تماس نگرفته است. اما در ابتدای امروز، هوانگ توییتی با محتوای “همه چیز به خوبی پایان یافت” از نام کاربری جدید خود با نام @x1234567998765 منتشر کرد. هنوز مشخص نیست که او نام کاربری خود را به توییتر فروخته است یا خیر.
نام کاربری های خود توییتر مانند @TwitterSupport، @TwitterDev – که اکنون غیرفعال هستند – و @TwitterAPI اکنون بهترتیب با نامهای @Support، @Xdevelopers، و @API فعالیت میکنند و تصویر پروفایل آنها به لوگوی جدید X تغییر کرده است. با این حال، تعدادی از نام کاربری های مختص منطقهای مانند توییتر ژاپن و توییتر هند هنوز تغییر نامی انجام نداده اند.
سرویس اشتراک توییتر بلو (Twitter Blue) حالا با نام @XBlue در سایت فعالیت میکند. اما صفحه معرفی این طرح پولی هنوز هم نام تجاری توییتر بلو را دارد. بر اساس بهروزرسانی انجام شده در صفحه ویدئوی توییتر (که اولین بار توسط The Verge مشاهده شد)، کاربران تأییدشده حالا میتوانند به کاربران دیگر با اشتراک توییتر بلو اجازه دهند ویدئوهایی که در شبکه اجتماعی منتشر میکنند را جهت مشاهده آفلاین دانلود کنند.
روز سهشنبه، شرکت به طور موقت لوگوی جدید X را با خطوط پررنگتر بهروز کرد. اما بعدها، ایلان ماسک گفت که او این تغییر را لغو میکند زیرا “از خطوط پررنگتر خوشش نمیآید” و لوگو به مرور زمان “تکامل خواهد کرد”.
تغییر نام تجاری توییتر هنوز به طور کامل به سرعت انجام نشده است، زیرا بخشهای مختلفی از سایت هنوز هم نام تجاری و نشان تجاری توییتر را دارند، از جمله برنامههای تلفن همراه. چندین گزارش در چند روز گذشته نشان دادهاند که مایکروسافت از سال 2003 حق تمامیت تجاری علامت X مرتبط با ایکسباکس را دارد و متا (Meta) نیز از سال 2019 حق تمامیت تجاری فدرال برای نشان تجاری آبی و سفید حرف “X” را دارد. جاش گربن، وکیل متخصص تجاری، به رویترز گفت که احتمال “صد درصد” وجود دارد که شبکه اجتماعی متعلق به ماسک به دلیل تغییر نام به X با یک شکایت مواجه خواهد شد.
همچنین شرکت شروع به حذف لوگوی توییتر از مرکز اصلی خود در سانفرانسیسکو کرده بود، اما کار تا حدی ناتمام مانده بود زیرا جرثقیل باعث مسدود شدن ترافیک شده بود و پلیس آن را بهعنوان “کار غیرمجاز” تصنیف کرد.
گزارشی از نیویورک تایمز منتشر شده در دوشنبه نشان دادهبود که کارگران دفتر هرگونه نام و علائم مربوط با پرندگان (اشاره به لوگوی قبلی توییتر) را حذف و اتاقهای کنفرانس را به نامهایی مانند “eXposure”، “eXult” و “s3Xy” تغییر داده بودند.
در روز سهشنبه، والاستریت ژورنال گزارش داد که شبکه X اقدام به ارائه محبوبیتهای جدید به تبلیغکنندگان در ایالات متحده و بریتانیا کرده است. به گفته گزارش، این شبکه قیمتهای تخفیفی برای تبلیغات ویدئویی را تحت برگه “Explore” ارائه میدهد.