آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

17 نکته برای عکاسی از مناظر شهری نفس گیر (+ مثال)

cityscapes5

آیا می خواهید شهر را در نور جدیدی ثبت کنید؟ نکات ضروری ما را برای عکاسی از منظره شهری خیره کننده کاوش کنید.

گرفتن عکس های خیره کننده از منظره شهری ممکن است سخت به نظر برسد، اما در واقع بسیار آسان است – زمانی که چند ترفند، تکنیک و راز را بدانید.

در این مقاله، بهترین توصیه های خود را برای عکاسی منظره شهری به اشتراک می گذارم، از جمله:

  • چگونه تصاویر خود را به طور مداوم واضح نگه دارید (حتی در نور کم)
  • نحوه برخورد با عابران پیاده در صحنه های شهری
  • چگونه با استفاده از عناصر پیش زمینه، ترکیب بندی های زیبا را ثبت کنیم
  • چگونه عکاسی شبانه از منظره شهری باورنکردنی داشته باشیم

بنابراین، اگر آماده‌اید مانند یک حرفه‌ای، تصاویر منظره شهری را ثبت کنید، پس بیایید با این موارد شروع کنیم:

1. در ساعت آبی عکس بگیرید

اگر می خواهید عکاسی از مناظر شهری به طرز خیره کننده ای داشته باشید، توصیه می کنم به دقت به نور توجه کنید.

اکنون، می‌توانید در هر زمانی از روز (یا شب) عکس‌های منظره شهری خیره‌کننده ایجاد کنید – اما اگر می‌خواهید بهترین نتایج مطلق را داشته باشید، توصیه می‌کنم درست بعد از غروب آفتاب به بیرون بروید.

(همچنین می توانید قبل از طلوع آفتاب بیرون بروید، اما بسیاری از عکاسان برای زود بیدار شدن تلاش می کنند!)

می بینید، این زمان به عنوان ساعت آبی شناخته می شود، و در حالی که برای انواع عکاسی عالی است، به ویژه برای عکس های مناظر شهری بسیار شگفت انگیز است. در طول ساعت آبی، آسمان تاریک تر می شود و چراغ های شهر روشن می شوند. توازن نور – بین آسمان و شهر – اغلب تقریباً برابر می شود و شما شاهد ترکیبی خیره کننده از صداها خواهید بود:

cityscapes2

کار کردن در ساعت آبی بسیار مفید است، اما باید وسایل مخصوص در نور کم به همراه داشته باشید (نکته بعدی من را ببینید!)، و همچنین باید مراقب باشید. همیشه از قبل به کسی بگویید که قصد دارید کجا باشید، مراقب اطراف خود باشید و برای هر موردی یک تلفن همراه داشته باشید.

2. از یک سه پایه و یک کنترل از راه دور برای عکس های واضح از منظره شهری استفاده کنید

اگر می‌خواهید در ساعت آبی، شب یا حتی در ساعات طلایی (یعنی یک یا دو ساعت قبل از غروب آفتاب و درست بعد از طلوع خورشید) عکاسی کنید، باید دو قطعه ضروری را به همراه داشته باشید:

  • یک سه پایه محکم که از تنظیمات شما در هنگام عکسبرداری پشتیبانی می کند.
  • یک کنترل از راه دور، که به شما امکان می دهد دوربین خود را بدون فشار دادن دکمه شاتر فعال کنید.

هنگامی که ساعت طلایی شروع می شود، نور شروع به کاهش می کند و اگر می خواهید عکس های خود را به خوبی نوردهی کنید، باید سرعت شاتر خود را افزایش دهید. متأسفانه، سرعت های شاتر بیشتر منجر به تاری دوربین می شود – مگر اینکه بتوانید دوربین خود را کاملاً ثابت نگه دارید، این همان کاری است که سه پایه و ریل کنترل از راه دور برای انجام آن طراحی شده اند!

cityscapes1

به سادگی دوربین خود را روی سه پایه نصب کنید، سرعت شاتر دلخواه خود را شماره گیری کنید، سپس از کنترل از راه دور استفاده کنید – نه انگشت خود! – برای فعال کردن شاتر. (فشردن دکمه شاتر با انگشت باعث ایجاد لرزش دوربین می شود که تصاویر شما را محو می کند. در مقابل این خواسته مقاومت کنید!)

یک نکته دیگر: اگر نمی‌خواهید یک کنترل از راه دور بخرید، همیشه می‌توانید از تایمر خودکار دوربین خود استفاده کنید. اگر سه پایه شما محکم است و تنظیمات شما سبک است، یک تایمر دو ثانیه ای باید این کار را انجام دهد.

3. یک لنز زاویه باز به همراه داشته باشید

می توان با یک لنز تله فوتو عکاسی منظره شهری خیره کننده ایجاد کرد – می توانید از آن برای بزرگنمایی و برجسته کردن ساختمان ها و جزئیات کوچک استفاده کنید – اما من واقعاً توصیه می کنم با یک لنز زاویه باز شروع کنید. یک میدان دید با زاویه باز خوب به شما امکان می‌دهد صحنه‌های گسترده را ثبت کنید و حتی می‌توانید لایه‌های پیش‌زمینه و پس‌زمینه را برای جلوه‌ای سه‌بعدی ترکیب کنید:

cityscapes3

چه نوع لنز واید بهترین است؟ مبتدیان باید یک لنز پرایم 24 میلی متری را امتحان کنند که هزینه بسیار کمی دارد و در عین حال میدان دید وسیعی (و اپتیک واضح) ارائه می دهد. اگر مایلید بیشتر خرج کنید و انعطاف بیشتری می خواهید، لنز 16-35 میلی متری گزینه خوبی است. به شما این امکان را می دهد که هنگام بزرگنمایی از 16 میلی متری فوق عریض به 35 میلی متری باریک تر، پرسپکتیوهای گسترده مختلف را ثبت کنید.

cityscape photography 2

4. خطوط اصلی را در ترکیب بندی های خود بگنجانید

افراد مبتدی اغلب دوربین خود را مستقیماً به سمت خطوط افق شهر می گیرند در حالی که چنین رویکردی اشکالی ندارد، ممکن است بعد از مدتی تکراری شود، به علاوه تصاویر تمایل دارند صاف به نظر برسند.

از سوی دیگر، اگر بتوانید یک خط پیش‌زمینه که چشم را به سمت تصویر و به سمت عناصر کلیدی پس‌زمینه هدایت می‌کند، ترکیب کنید، عکس‌های شما دارای تنوع سه بعدی خواهند بود. آنها همچنین بسیار جالب تر خواهند بود، زیرا چشم بیننده را به سفری از پیش زمینه به پس زمینه می برند. این تصویر بعدی را ببینید که از مسیری برای هدایت چشم به سمت نور مرموز در پس زمینه استفاده می کند:

cityscapes4

همچنین اشاره می‌کنم که خطوط پیشرو می‌توانند به ایجاد نظم در صحنه‌ای هرج‌ومرج کمک کنند. به عنوان مثال، اگر در منطقه ای با تعداد زیادی عابران پیاده یا اتومبیل عکاسی می کنید، یک خط پیشرو خوب – مانند یک جاده – می تواند سردرگمی را برطرف کند و به ترکیب کمک کند.

5. به دنبال بازتاب باشید

با بازتاب ها شروع کنید. آنها در همه جای یک شهر هستند. فقط باید بدانید کجا را نگاه کنید! ساختمان‌ها، آب و ماشین‌ها – همه آنها فرصت‌های زیادی را برای ثبت انعکاس‌های جذاب ارائه می‌دهند که می‌تواند جذابیت و عمق را به عکس‌های شما بیافزاید.

توجه داشته باشید که انعکاس‌ها می‌توانند بزرگ و بسیار قابل مشاهده باشند، مانند رنگ‌های طلایی غروب خورشید که در ردیفی از ساختمان‌های شیشه‌ای و شیک آینه شده است. یا می‌توانند ظریف‌تر باشند، مانند تصویر گذرا از چهره یک رهگذر که در کاپوت براق یک ماشین منعکس شده است. در حالی که عکس های منظره شهری خود را می گیرید و ببینید چه چیزی می توانید ایجاد کنید.

cityscape photography 11

همچنین، زاویه خود را تغییر دهید و فاصله کانونی خود را تنظیم کنید. بازی کنید تا آن انعکاس کامل را به دست آورید، آن انعکاسی که یک صحنه عادی را به چیزی جادویی تبدیل می کند. و به یاد داشته باشید، از پایین آمدن خودداری نکنید. خم شدن در نزدیکی یک گودال می تواند منجر به یک تصویر شگفت انگیز شود که جهان را در نوری جدید و غیرمنتظره به عقب می اندازد.

6. از نوردهی طولانی در تقاطع ها عکس بگیرید

آیا می خواهید عکس های منظره شهری مانند این مثال بعدی بگیرید؟

cityscapes5

خبر خوب این است که آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست و به هیچ گونه جادوگری فتوشاپ هم نیاز ندارد!

به سادگی یک تقاطع شلوغ در یک شهر پیدا کنید و از ارتفاع عکاسی کنید. شما می توانید از یک عرشه، یک پشت بام، یا یک پارکینگ طبقاتی عکاسی کنید. فقط مطمئن شوید که دیدی بدون مانع از مناطق پرترافیک داشته باشید.

یک سه پایه و کنترل از راه دور را بیاورید و چند عکس با نوردهی طولانی بگیرید. من استفاده از سرعت شاتر حداقل پنج ثانیه را توصیه می کنم، اما ممکن است بخواهید بسته به سرعت ترافیک، مدت بیشتری عکاسی کنید. هدف این است که سرعت شاتر را به اندازه کافی طولانی نگه دارید تا خودروها را در خطوط نوری محو کنید.

(نکته حرفه ای: مطمئن شوید که صحنه شما دارای برخی انحناها است. اگر ساختارهای جالبی را در ترکیب بندی بگنجانید، ترافیک در یک خط مستقیم می تواند خوب به نظر برسد، اما اگر از بالا روی جاده ها تمرکز می کنید، به شدت توصیه می کنم برخی از پیچ ها و گوشه ها را در نظر بگیرید.)

7. به دنبال فواره باشید

من عاشق فواره ها در عکاسی منظره شهری هستم. وقتی در عکس‌های با نوردهی طولانی ترکیب می‌شوند، عالی به نظر می‌رسند – آب به یک تاری زیبا تبدیل می‌شود – و همچنین فقط نقاط دیدنی خیره‌کننده برای افزودن به ترکیب‌بندی‌های شما هستند.

خوشبختانه بیشتر شهرها پر از فواره هستند. اگر مطمئن نیستید که یک یا دو فواره را در مقصد بعدی شهر خود پیدا کنید، Google Maps را بالا بکشید و یک جستجوی سریع انجام دهید.

سپس، هنگامی که در حال عکاسی هستید، به دنبال راه هایی باشید که فواره ها را در ترکیب بندی های خود بگنجانید. به عنوان مثال، می توانید از آب برای قاب بندی ساختمان ها استفاده کنید، مانند:

cityscapes6

یا می توانید از فواره ها به عنوان سوژه های جالب پیش زمینه برای افزودن سه بعدی به تصاویر خود استفاده کنید.

8. از خط افق شهر عکس بگیرید

بله، شهر در برابر آسمان – که از فاصله دور عکس گرفته شده است – یک عکس کلاسیک است. با این حال، آن چیزی است که هرگز جذابیت خود را از دست نمی دهد. شبح منحصر به فرد یک شهر که در برابر ابرها یا آسمان آبی کم رنگ حک شده است، می تواند عکسی را ایجاد کند که می خواهید به دیوار خانه خود آویزان کنید.

cityscape photography 10

اما چگونه می توان بهترین نتیجه را گرفت؟ به دنبال نقطه‌ای باشید که به شما امکان می‌دهد خط افق را از فاصله دور ثبت کنید. نقطه ای روی آب بسیار عالی عمل می کند، به خصوص اگر در شهری با آبراه های بزرگتر عکاسی می کنید. اما به خاطر داشته باشید که خط افق شهر یک موضوع محبوب است. چالش شما این است که آن را به شکلی منحصربفرد ثبت کنید، راهی که سبک فردی شما را به نمایش بگذارد.

چرا با نوردهی فوق طولانی آزمایش نمی کنید؟ یا منتظر یک روز مه آلود باشید که شهر به یک رویای اثیری تبدیل شود؟ جادوی نور زیبا را نیز فراموش نکنید. عکاسی در هنگام طلوع یا غروب خورشید می تواند شهر را در رنگ های گرم غوطه ور کند و تصویری فراموش نشدنی ایجاد کند.

9. از الگوها برای بهبود ترکیب بندی منظره شهری خود استفاده کنید

اگر به دنبال عکاسی ظریف‌تر از مناظر شهری هستید، نیازی به گرفتن مناظر خیره‌کننده از آسمان‌خراش‌ها در شب ندارید. در عوض، در طول روز قدم بزنید، صحنه های ساده شهر را مشاهده کنید و به دنبال الگوها باشید.

ببینید، الگوها این توانایی را دارند که حس ریتم بصری و هارمونی را به تصویر بیاورند. و هنگامی که آنها را در صحنه کلی ترکیب می کنید – در اینجا، یک لنز زاویه باز کمک بزرگی است! – می توانید یک تصویر آرام بخش و حتی مراقبه ایجاد کنید.

نگاه کنید که چگونه دو الگوی ساخته شده از درختان و عابران پیاده، این عکس را بالا می برند:

cityscapes7

و به هر حال: اکثر صحنه ها دارای الگوهایی از نوعی هستند، حتی اگر بلافاصله آشکار نباشند. بنابراین اگر به صحنه ای کشیده می شوید اما نمی توانید الگویی پیدا کنید، توقف کنید، نفس عمیقی بکشید و به اطراف نگاه کنید. من حدس می‌زنم که بتوانید برخی از عناصر گرافیکی تکرار شونده مانند اشکال، خطوط یا حتی رنگ‌ها را پیدا کنید.

وقتی این کار را انجام می‌دهید، آن‌ها را در ترکیب خود بگنجانید و اجازه دهید در صحنه کلی متحد شوند.

10. از تقارن برای تصاویر پررنگ شهری استفاده کنید

cityscape photography 4

آیا تا به حال احساس رضایت از چیزی که کاملا متعادل است را تجربه کردید؟ تقارن می تواند این حس را در عکاسی منظره شهری شما بیاورد.

به راحتی می توان از تقارن دوری کرد، فکر کرد که با سایر به اصطلاح «قوانین» ترکیب، مانند قانون یک سوم، در تضاد است. اما وقتی با قصد و نیت از آن استفاده کنید، تقارن می تواند شدت و جذابیت بصری را به عکس های شما اضافه کند.

برای مثال ساختمان ها را در نظر بگیرید. این سازه های بتنی اغلب به طور ذاتی متقارن هستند. تصور کنید در مرکز ایستاده اید و مستقیماً به یک آسمان خراش نگاه می کنید. یک تقارن واضح و زیبا در آنجا وجود دارد و یک عکس گرفته شده از آن منظر می تواند نفس گیر به نظر برسد.

cityscape photography 9

از تقارن اجتناب نکنید، آن را در آغوش بگیرید. آن را مال خودت کن قراردادها را به چالش بکشید و به یاد داشته باشید که قوانین در عکاسی بیشتر شبیه دستورالعمل هایی هستند که گاهی اوقات برای شکسته شدن ساخته شده اند.

11. تکنیک های ترکیب بندی فریم در فریم را امتحان کنید

محیط شهر مملو از فرصت‌هایی برای آزمایش ترکیب‌بندی است و یکی از روش‌هایی که بازی کردن با آن همیشه جالب است، تکنیک فریم در فریم است.

ایده به اندازه کافی ساده است: شما یک سوژه اصلی را انتخاب می کنید و سپس با استفاده از یک عنصر صحنه دیگر، معمولاً در پیش زمینه، آن را قاب می کنید. طاق‌ها، قاب‌های درها، حتی شکاف‌های بین ساختمان‌ها – همه می‌توانند به عنوان «قاب» شما عمل کنند.

cityscape photography 8

اکنون، چند نکته وجود دارد که باید در اینجا در نظر داشت. اول، انتخاب دیافراگم مناسب – و در نتیجه کنترل عمق میدان در تصویر – ضروری است. این به این دلیل است که شما می خواهید کادر پیش زمینه و سوژه اصلی شما هر دو در فوکوس واضح باشند.

پیدا کردن قاب مناسب زمانی که شروع به کار می کنید می تواند چالش برانگیز باشد. ممکن است به اطراف نگاه کنید و احساس کنید که هیچ چیز کارساز نیست. اما به یاد داشته باشید، قاب نباید کاملاً سوژه شما را احاطه کند. حتی چیزی که سوژه شما را تا حدی قاب می‌کند می‌تواند به عمق اضافه کند و چشم بیننده را به خود جلب کند.

همچنین می توانید به ماهیت قاب خود فکر کنید. آیا این چیزی سفت و سخت و ساخته دست بشر است، مانند یک پنجره یا یک پل؟ یا چیزی طبیعی تر و سیال تر است، مانند شاخه های درخت یا بازتاب؟ این کنتراست بین قاب و سوژه اصلی می تواند عکس شما را جذاب تر کند.

گاهی اوقات، یک قاب در جای مناسب می تواند به طور چشمگیری روایت عکس شما را تغییر دهد. یک خیابان شلوغ، وقتی از پنجره کافه‌ای ساکت تماشا می‌شود، رنگ دیگری به خود می‌گیرد. این می تواند بر دوگانگی فضاهای عمومی و خصوصی، آرامش در میان هرج و مرج تأکید کند – به علاوه می تواند بسیار چشم نواز باشد!

12. از سرعت شاتر زیاد برای محو کردن عابران پیاده استفاده کنید

بسیاری از عکاسان مبتدی منظره شهری برای مقابله با عابران پیاده تلاش می کنند. به هر حال، اگر صحنه اطراف را دوست دارید، ممکن است عابران پیاده را به عنوان یک عامل حواس پرتی در نظر بگیرید.

و این درست است: عابران پیاده وقتی با جزئیات دقیق رندر می شوند می توانند باعث حواس پرتی شوند.

اما اگر سرعت شاتر خود را به 1/5 ثانیه و بیشتر افزایش دهید، عابران پیاده تار می شوند. آنها شروع به از دست دادن جزئیات می کنند و به عنوان یک حضور شبح مانند جالب ظاهر می شوند:

cityscapes8

توجه داشته باشید که همیشه می توانید سرعت های شاتر متفاوتی را در اینجا آزمایش کنید و نتایج شما بسته به سرعت عابران پیاده متفاوت خواهد بود.

نکته حرفه ای: اگر می خواهید عابران پیاده را تار کنید اما در نور شدید عکس می گیرید، توصیه می کنم یک فیلتر چگالی خنثی را در جلوی لنز خود نصب کنید که نور سنسور را مسدود می کند و از نوردهی بیش از حد جلوگیری می کند.

13. جزئیات صمیمی را ثبت کنید

حالا بیایید سبک را کمی عوض کنیم. عکاسی از منظره شهری فقط ثبت عکس های وسیع و گسترده نیست. همانطور که عکاسان منظره گاهی اوقات بر روی جزئیات کوچک در یک چشم انداز بزرگتر تمرکز می کنند، شما می توانید همین کار را در شهر انجام دهید.

لنز خود را به جزئیاتی بچرخانید که به نظر شما متحرک یا قدرتمند است. از نزدیک عکس بگیرید. یک در فرسوده یک گرافیتی پر جنب و جوش کبوتری روی طاقچه نشسته است و … همه آنها داستانی برای گفتن دارند.

بافت ها نیز می توانند فوق العاده چشمگیر باشند. شیشه براق آسمان خراش ها. آجرکاری های خشن ساختمان های قدیمی. بروشورهای رنگ و رو رفته روی تیرهای برق چسبانده شده اند. قوطی نوشابه خرد شده در پیاده رو. این جزئیات، اگرچه اغلب نادیده گرفته می شوند، می توانند نمای صمیمی از زندگی شهری را ارائه دهند.

cityscape photography 5

به یاد داشته باشید، این فقط به این نیست که آیتم ها چه هستند، بلکه نحوه کمک آنها به ترکیب شما نیز مهم است. بازی نور و سایه. اشکال و فرم های جالب. بافت ها و رنگ ها. تضادها و هارمونی ها همه این عناصر را طوری مرتب کنید که انگار در حال ایجاد یک عکس انتزاعی از اشکال هستید. به این ترتیب، می توانید یک ترکیب قانع کننده ایجاد کنید که از طبیعت شهر نیز صحبت می کند.

14. قانون «بدون سه‌پایه

در حالی که استفاده از سه پایه در بیشتر مکان‌ها مجاز است، مناطق خاصی – مانند پارک‌های شهری، میدان‌های تجاری و … – ممکن است قانون «بدون سه‌پایه» داشته باشند. (در عوض، ممکن است از شما بخواهند که برای آوردن یک سه پایه پولی بپردازید؛ این شما هستید که تصمیم می گیرید آیا این ارزش پول را دارد یا خیر.)

قبل از رفتن به یک مکان جدید، توصیه می‌کنم از قبل تماس بگیرید تا ببینید آیا استفاده از سه پایه مجاز است یا خیر. و اگر نیستند، تسلیم نشوید؛ فقط آماده باشید تا با آنچه دارید بهترین کار را انجام دهید.

به عنوان مثال، ممکن است یک کوله پشتی با پوسته سخت به همراه داشته باشید، یا به دنبال میز، ستون، نیمکت و هر چیز دیگری در مکانی که صاف و امن است بگردید.

سپس دوربین خود را به طور پایدار و ایمن قرار دهید و از یک کنترل از راه دور یا تایمر خودکار برای فعال کردن شاتر استفاده کنید. در حالی که شما همان سطح انعطاف پذیری ترکیبی ارائه شده توسط یک سه پایه واقعی را نخواهید داشت، همچنان می توانید نتایج عالی را حتی در شب دریافت کنید:

cityscapes9

15. از عکاسی در هوای بد نترسید

بسیاری از عکاسان در هنگام آب و هوای بد در داخل خانه می مانند، اما آسمان طوفانی، باران و برف می تواند فرصت های زیادی برای عکاسی از منظره شهری ارائه دهد.

به عنوان مثال، آسمان پیش‌بینی ممکن است به عنوان پس‌زمینه‌ای بد خلق‌کننده برای یک آسمان‌خراش عمل کند، در حالی که برف وقتی در اطراف ساختمان‌های شهر می‌بارد، جو زیادی ایجاد می‌کند.

من شخصاً عکاسی در حین و بعد از باران را دوست دارم، زیرا رطوبت باعث درخشش خیابان‌ها و ساختمان‌های شهر می‌شود (مخصوصاً در ساعت آبی):

cityscapes10

اما اگر می‌خواهید عکس‌های زیبایی از مناظر شهری در هوای سخت بگیرید، باید اقداماتی را انجام دهید تا تجهیزات خود (و شما!) را ایمن نگه دارید. از یک پوشش ضد آب برای محافظت از دوربین و لنز خود استفاده کنید و هرگز لنزها را در فضای باز عوض نکنید. همچنین، حتماً کت بپوشید، و اگر اوضاع واقعاً بد شد – به عنوان مثال، رعد و برق دیدید – سپس به داخل بروید. هیچ عکاسی ارزش به خطر انداختن امنیت شما را ندارد!

16. آب و ساختمان ها را با هم ترکیب کنید

این رازی است که در طول سال‌های عکاسی از منظر شهری کشف کرده‌ام: شهرها اغلب دارای آب هستند، خواه رودخانه‌ها، دریاچه‌ها یا خلیج‌ها، و اینها می‌توانند افزوده‌ای قدرتمند به درام عکس‌های شما باشند. این توده های آبی می توانند به عنوان یک پیش زمینه زیبا عمل کنند که چشم بیننده شما را به تصویر بکشاند.

cityscape photography 3

این مانند اضافه کردن یک لایه اضافی از عمق و علاقه به عکس شما است. به احتمالات فکر کنید! شما می توانید نورهای شهری را که منعکس کننده آب هستند، کنتراست یک سطح نسبتاً ساکن را در برابر زندگی شلوغ شهری نشان دهید، یا حتی تصاویری از آب با نوردهی طولانی بگیرید تا زیبایی مه آلود و رویایی ایجاد کنید.

توصیه من؟ به دنبال ترکیب هایی باشید که شامل آب و سازه های شهری باشد. در شرایط مختلف به همان مکان برگردید.

cityscape photography 6

یک روز آفتابی به شما عکس‌هایی واضح و روشن می‌دهد. در یک روز ابری، ممکن است شهر را با حالتی درون‌نگرتر ببینید. صبح های زود می تواند شهری را نشان دهد که از خواب بیدار می شود، اولین پرتوهای خورشید از آب می درخشد.

مخلوطش کن آزمایش کنید. شما شگفت زده خواهید شد که چگونه یک نقطه می تواند چنین نتایج متنوعی را به همراه داشته باشد.

17. در صورت نیاز از HDR استفاده کنید

عکاسی منظره شهری اغلب شامل گرفتن عناصر متضاد، مانند ساختمان‌های تاریک در برابر آسمان‌های روشن‌تر یا نورهای برقی درخشانی است که ساختمان‌ها را در شب تزئین می‌کنند. نمایش موفقیت آمیز این سناریوها می تواند دشوار باشد زیرا حفظ جزئیات هم در نقاط برجسته و هم در سایه ها در یک فریم چالش برانگیز است.

HDR یا تصویربرداری با محدوده دینامیکی بالا را وارد کنید. این تکنیکی است که در مواجهه با چنین چالش‌هایی می‌تواند کمک بزرگی باشد، و اگرچه می‌تواند کمی پیشرفته باشد، نتایج اغلب ارزش آن را دارند.

cityscape photography 1 2

HDR شامل گرفتن چندین عکس در نوردهی های مختلف است: یکی برای آسمان روشن، یکی برای ساختمان های تاریک و غیره. بعداً می‌توانید این عکس‌ها را با هم ترکیب کنید تا یک تصویر نهایی ایجاد کنید که جزئیات را در کل محدوده دینامیکی صحنه حفظ کند.

بله، HDR ممکن است در ابتدا ترسناک به نظر برسد. این نیاز به صبر و کمی دانش فنی دارد. اما به من اعتماد کنید، با کمی تمرین و یک سه پایه قابل اعتماد برای ثابت نگه داشتن فریم های شما، HDR عکاسی منظره شهری شما را به ارتفاعات جدیدی ارتقا می دهد.

نکات عکاسی منظره شهری: کلمات پایانی

شما به تازگی وارد دنیای عکاسی منظره شهری شده اید، اسرار آن را کشف کرده اید و به بینش های ارزشمندی دست یافته اید. در این سفر، شما یاد گرفته اید که قلمرو شهر را با چشم اندازی تازه و هنرمندانه ببینید.

عکاسی کامل از منظره شهری ممکن است کار بزرگی به نظر برسد، شبیه به بالا رفتن از بلندترین آسمان‌خراش‌ها. اما به یاد داشته باشید، هر حرفه ای زمانی در جایی که شما هستید ایستاده بود! با نکات و تکنیک های ذکر شده در این مقاله، شما برای رسیدن به آن ارتفاعات و گرفتن تصاویر نفس گیر که همیشه آرزویش را داشتید، مجهز هستید.

پس برای چی منتظری؟ دوربین خود را بردارید، به خیابان بروید و خلاقیت خود را رها کنید. با هر کلیک، پیشرفت را مشاهده خواهید کرد. به یاد داشته باشید، هر شهری داستانی دارد که منتظر گفتن است، و اکنون شما مهارت هایی را دارید که آن را به زیبایی بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *