آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

راهنمای نهایی عکاسی در رسانه های اجتماعی (از عکاسی تا بازاریابی)

social media marketing 1 2

رسانه های اجتماعی ابزاری قدرتمند برای ایجاد کسب و کار و جلب توجه بیشتر هستند. حضور در رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می دهد که دیده شوید و به عنوان یک عکاس موفق شوید. اما پلتفرم های رسانه های اجتماعی زیادی وجود دارد. کدام شبکه اجتماعی برای عکاسان بهترین است؟ و چگونه یک حساب کاربری موفق در رسانه های اجتماعی راه اندازی می کنید؟ نگران نباشید، ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم! راهنمای کامل ما برای عکاسی در رسانه های اجتماعی را بخوانید و حضور خود را در رسانه های اجتماعی به سطح بعدی ببرید!

social media marketing 5 1

در شبکه های اجتماعی شروع به کار کنید

از انتخاب یک دستگاه عکاسی شروع کنید و یک استراتژی دقیق در ذهن داشته باشید. سپس می‌توانید عکس‌های شگفت‌انگیز بگیرید و در مورد زیرنویس‌ها و هشتگ‌ها اطلاعات کسب کنید. اگر هدف مشخص و استراتژی دقیقی برای دستیابی به آن نداشته باشید، حضور شما در رسانه های اجتماعی برای شما موفقیتی به همراه نخواهد داشت. هنگام ورود به سیستم عامل های رسانه های اجتماعی، چیزهای زیادی برای تصمیم گیری دارید.

آیا مخاطبان هدف شما در پلتفرمی که انتخاب کرده اید حضور دارند؟ چگونه می خواهید آنها را درگیر کنید؟ شما همچنین باید در مورد محتوایی که به اشتراک می گذارید تصمیم بگیرید. مخاطب خاص یا جذابیت انبوه؟ در هر صورت، باید مطمئن شوید که محتوای با کیفیت بالا را به اشتراک می گذارید. شما همچنین باید به برنامه ریزی پست های خود فکر کنید و برای فالوورهای خود قابل ارتباط باشید. نه به پلتفرم هایی که انتخاب می کنید. آیا قرار است در اینستاگرام، فیسبوک، پینترست یا توییتر حضور داشته باشید؟ یا بسیاری از آنها؟ شما باید محتوای خود را متناسب با هر پلتفرم تنظیم کنید. استراتژی های بسیار بیشتری وجود دارد که می توانید در این پست بخوانید. مهمترین توصیه این است که به خودتان وفادار بمانید و اصیل باشید.

photography hashtags 6

شروع در اینستاگرام همیشه آسان نیست. گرفتن عکس های عالی یک چیز است. داشتن یک فید اینستاگرام که فالوورها را جذب می کند، سطح متفاوتی است. شما باید سبک خود را پیدا کنید و با محتوای خود سازگار باشید. همچنین باید یاد بگیرید که با فالوورهای خود ارتباط برقرار کنید. ناگفته نماند که از هشتگ ها و کپشن ها استفاده کنید.

social media marketing 11 1

هشتگ ها می توانند موفقیت اینستاگرام شما را به ارمغان بیاورند یا شکست دهند. عکاسان زیادی هستند که عکس های شگفت انگیز اینستاگرامی دارند. اما آنها از هشتگ های صحیح استفاده نمی کنند. بنابراین هیچ کس استعداد خود را کشف نمی کند. هشتگ ها عالی هستند زیرا به دسته بندی میلیون ها پست اینستاگرام کمک می کنند. هشتگ مناسب افراد را به محتوایی که می خواهند ببینند هدایت می کند. از هشتگ های زیادی استفاده کنید و عکس های شما در چند ثانیه ناپدید می شوند. از هشتگ های بسیار کمی استفاده کنید و هیچ کس عکس های شما را پیدا نمی کند. اما اگر مناسب ترین هشتگ ها را انتخاب کنید، فالوورها و مشتریان بالقوه را جذب می کنند.

social media for photographers 07 2

بسیاری از عکاسان با انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام مناسب مشکل دارند. دلیل آن ساده است: اینستاگرام عکس پروفایل شما را در یک دایره کوچک برش می دهد. اگر تصویری با وضوح بالا انتخاب کنید، ممکن است پس از آپلود آن وحشتناک به نظر برسد. اینستاگرام همچنین وضوح عکس هایی را که آپلود می کنید در فید خود تغییر می دهد.

social media for photographers size 1

عکاسان حرفه ای می دانند که کپشن ها ارزش بیشتری به عکس ها می بخشد. شرح‌ها داستان‌هایی ایجاد می‌کنند، یک عکس را توضیح می‌دهند یا اطلاعات پس‌زمینه را ارائه می‌کنند. یک کپشن خوب می تواند یک تصویر متوسط را به یک عکس عالی تبدیل کند. برای پلتفرم های رسانه های اجتماعی، حتی می توانید از نقل قول یا اشعار در صورتی که با عکس شما مطابقت دارند استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  ۱۱ نکته برای بهبود عکاسی از جزئیات معماری

social media for photographers 12

نام خوب برای اکانت اینستاگرام شما ضروری است. می توانید از نام خود یا نام کسب و کار عکاسی خود استفاده کنید. اما ممکن است بخواهید با نام دیگری در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید. این می تواند انرژی خلاق شما را تخلیه کند تا یک نام جذاب و در عین حال معنادار برای صفحه اینستاگرام خود پیدا کنید.

social media marketing 1 2

عکاسی در شبکه های اجتماعی

آیا باید از DSLR یا گوشی هوشمند برای عکاسی در رسانه های اجتماعی استفاده کنید؟ این اولین سوالی است که عکاسان هنگام برنامه ریزی حساب های رسانه های اجتماعی خود می پرسند. یک عکاس حرفه ای برای هر کاری از دوربین DSLR استفاده می کند، درست است؟ خب دیگه نه، برخی از گوشی های هوشمند قادر به ارائه عکس با کیفیت باورنکردنی هستند. و حمل آنها آسان است. اما هیچ پاسخ آسانی برای این سوال وجود ندارد. قبل از تصمیم گیری باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید. برای خودت عکاسی می کنی یا برای مشتری؟ مشتری از شما چه انتظاری دارد؟

برای عکس های نهایی به چه وضوحی نیاز دارید؟ و آیا با گوشی هوشمند خود زوایای مختلفی دریافت می کنید؟ کجا می خواهید عکس های خود را به اشتراک بگذارید؟ آنها می گویند بهترین دوربین برای استفاده، دوربینی است که به آن دسترسی دارید. اما باید به سوالات بالا توجه کنید. درباره تصمیم گیری بین DSLR و تلفن هوشمند برای عکاسی در رسانه های اجتماعی اینجا بیشتر بخوانید.

social media for photographers 0 1

ممکن است تصمیم بگیرید بیشتر عکس های خود را با دوربین DSLR بگیرید. اما مواقعی وجود خواهد داشت که به جای آن گوشی هوشمند خود را انتخاب می کنید. یا می‌خواهید کل عکس‌های رسانه‌های اجتماعی خود را با گوشی هوشمند ثبت کنید. اغلب، سوال بعدی در مورد برند گوشی هوشمندی است که انتخاب می‌کنید. حتی به عنوان یک عکاس حرفه ای، نمی توانید از این سوال بزرگ اجتناب کنید: آیفون یا اندروید؟ چندین جنبه وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. اندروید ویژگی های زیادی را ارائه می دهد. اما آیفون تجربه کاربری باورنکردنی را ارائه می دهد.

social media for photographers 02 2

اگر تصمیم دارید از آیفون خود برای عکس های رسانه های اجتماعی استفاده کنید، از دانلود Camera+App بهره خواهید برد. این اپلیکیشن به شما امکان می دهد با دوربین آیفون خود عکس هایی شبیه به DSLR و با کیفیت بگیرید. شما با این برنامه کنترل کامل را خواهید داشت. می توانید نوردهی، سرعت شاتر، ISO و تعادل رنگ سفید را تنظیم کنید. همچنین می توانید عکس های خود را با این برنامه ویرایش کنید.

social media for photographers

وقتی صحبت از عکس گرفتن با آیفون می شود، برنامه های دوربین بسیار عالی برای عکاسان وجود دارد. بهترین برنامه‌هایی را که می‌توانید انتخاب کنید. می توانید اپلیکیشن های دوربینی را پیدا کنید که آیفون شما را به یک دوربین حرفه ای تبدیل می کند. چندین برنامه ویرایش عکس وجود دارد که به شما کمک می کند تصاویر خود را بهبود ببخشید. و برنامه های دوربینی وجود دارند که می توانند عکس های شما را به هنر تبدیل کنند.

photograpy hashtags 3

اینستاگرام در مورد پلتفرم های رسانه های اجتماعی انتخاب شماره یک عکاسان است. جای تعجب نیست زیرا اینستاگرام بر محتوای بصری تمرکز می کند. ممکن است گرفتن عکس و آپلود آن در فید خود آسان به نظر برسد. اما باید چند ویژگی را در نظر داشته باشید. اینستاگرام از فرمت مربعی استفاده می کند، بنابراین هنگام نوشتن عکس های خود باید این را در نظر داشته باشید. مدتی طول کشید تا دنیا را با “چشم های اینستاگرام” ببینم. باید ترکیب بندی و گاهی اوقات حتی نوردهی را تنظیم کنید. رزولوشن نیز با آپلود تصاویر خود تغییر می کند. سپس فیلترها و ابزارهای ویرایشی هستند که می توانید استفاده کنید. درباره گرفتن عکس های عالی اینستاگرام بیشتر بخوانید.

مطلب پیشنهادی:  آموزش عکاسی از ناخن با گوشی موبایل + نکات مهم

social media for photographers 03 1

حساب رسانه اجتماعی شما با انتخاب یک نام کاربری و یک عکس نمایه شروع می شود. عکس نمایه شما همه چیز را در مورد برند شما می گوید. مردم با دیدن عکس نمایه شما متوجه خواهند شد که فرد مناسب را پیدا کرده اند. اگر هیچ عکسی ندارید یا یک عکس پروفایل با کیفیت پایین دارید، مشتریان شما فکر می کنند که شما غیرحرفه ای هستید. خبر خوب این است که یک راه آسان برای گرفتن پرتره حرفه ای از خود وجود دارد. شما فقط به یک سه پایه، یک دوربین، یک کنترل از راه دور، یک برنامه ویرایش و این مقاله نیاز دارید.

social media for photographers 08 2

سلفی‌ها در سراسر شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شوند. اغلب، عکاسان حرفه ای تداعی منفی در مورد سلفی دارند. این به این دلیل است که سلفی های آماتور و بد زیادی در آنجا وجود دارد. اما گرفتن پرتره از خود مزایای زیادی برای یک عکاس دارد. شما می توانید ژست گرفتن، نورپردازی را تمرین کنید و نیازی به پیدا کردن مدلی برای عکس های خود ندارید. سلف پرتره ها فرصت های عالی برای آزمایش کار شما هستند. با استفاده از لوازم جانبی می توانید فردی متفاوت شوید. یا مهارت های عکاسی صادقانه خود را تقویت کنید. حتی می توانید نوردهی دوگانه را امتحان کنید.

social media for photographers 09 2

ویرایش تصاویر برای پلتفرم های اجتماعی

قبل از آپلود عکس‌های خود در هر پلتفرم رسانه اجتماعی، این شانس را دارید که آنها را با چندین برنامه ویرایش کنید. VSCO یکی از بهترین و محبوب ترین اپلیکیشن ها برای ویرایش عکس های شبکه های اجتماعی است. می‌توانید تنظیمات را انجام دهید و از بین بسیاری از تنظیمات، پیش‌تنظیمی در برنامه انتخاب کنید. این یک برنامه رایگان با گزینه ای برای به روز رسانی به ویژگی های برتر است. VSCO برای پیمایش آسان است و حتی می توانید عکس های نهایی خود را در برنامه به اشتراک بگذارید. این برنامه با شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام سازگار است.

social media for photographers vsco

در مورد VSCO، برنامه های دوربین دیگری نیز وجود دارند که فیلترهای فوق العاده ای را ارائه می دهند. اینستاگرام قبلاً تنظیمات اولیه ای داشت. اما اکنون فیلترهایی با کیفیت بالاتر ارائه می دهد. علاوه بر اینستاگرام و VSCO، می توانید از Snapseed، Afterlight 2 ، Camera+2 و چند برنامه عالی دیگر استفاده کنید.

social media for photographers 06 1

برنامه های زیادی وجود دارند که ابزارهای ویرایش عکس را برای پست های رسانه های اجتماعی ارائه می دهند. اما خبر خوب این است که می توانید عکس های اینستاگرام خود را در لایت روم نیز ویرایش کنید. می توانید این کار را در نسخه دسکتاپ یا در برنامه موبایل انجام دهید. همچنین می توانید ویرایش ها را بین دو نسخه همگام سازی کنید.

social media for photographers 11

الهام گرفتن

برای محتوای رسانه های اجتماعی خود به مقداری الهام نیاز دارید؟ حال این الهام از کجا سرچشمه میگیرد؟ از دنبال کردن عکاسانی که به صورت حرفه ای کار میکنند و در شبکه های اجتماعی فعال هستند شروع کنید چرا که این ها نزدیک ترین ایده ها به اهداف شما را دارند ومیتوانند الهام بخش خوبی باشند. تاثیرگذارترین عکاس ماکرو در سال 2022 یا 30 تا از تاثیرگذارترین عکاسان سفر که باید در اینستاگرام دنبال کنید، این دو مقاله و مقالات مشابه در دیجی سنتر میتواند به شما برای یافتن عکاسان الهام بخش مفید باشد.

مطلب پیشنهادی:  عکاسی از لباس با موبایل + نکات و ترفندهای کاربردی

social media for photographers child 1

بازاریابی رسانه های اجتماعی برای عکاسان

سایت های رسانه های اجتماعی زیادی برای عکاسان وجود دارد و همه آنها در ویژگی ها و خدمات متفاوت هستند. ممکن است در ابتدا پیمایش و انتخاب بین سایت ها برای شما سخت باشد. کدام یک برای عکاسی شما بهترین هستند؟

social media for photographers pinterest2

میزبانی تصویر برای هر عکاسی ضروری است. حتی اگر یک عکاس سرگرمی هستید، نمی خواهید خطر از دست دادن تمام تاریخ خود را از رایانه خود داشته باشید. آپلود تصاویر خود در یک سایت میزبانی، رایانه شما را آزاد می کند و به شما امکان می دهد سریعتر کار کنید.

فیس بوک

صفحه فیس بوک یک راه عالی برای ایجاد یک انجمن و ارتباط با مشتریان بالقوه است. می توانید کارهای گذشته و فعلی خود را به اشتراک بگذارید و حتی به مردم اجازه دهید به پشت صحنه نگاه کنند.

social media for photographers facebook

Pinterest

Pinterest از زمانی که اینستاگرام وجود دارد کمی توجه خود را از دست داده است. اما هنوز هم یکی از بهترین سایت های رسانه های اجتماعی برای عکاسان برای تبلیغ کسب و کارشان است. راه اندازی یک حساب تجاری Pinterest رایگان است و تنها چند ثانیه طول می کشد. سپس می توانید از قبل سازماندهی تابلوهای Pinterest خود را شروع کنید. مطمئن شوید که این کار را با توجه به شناخت ذهن مخاطب خود انجام دهید. همچنین باید از کلمات کلیدی و توضیحات استفاده کنید تا پین های خود را بیرون بیاورید.

social media for photographers pinterest

بسیاری از عکاسان فراموش می کنند که لینکدین را در آمیخته بازاریابی خود دخالت دهند. این یک اشتباه است زیرا پتانسیل زیادی برای جذب مشتریان جدید دارد. لینکدین انجمنی برای انواع مختلف حرفه ای ها است. اگر در مورد کسب و کار عکاسی خود جدی هستید، باید یک نمایه Linkedin نیز راه اندازی و مدیریت کنید.

social media for photographers linkedin

اگر وب سایت دارید یا در هر سایت رسانه اجتماعی حضور دارید، باید یک بیوگرافی عکاسی بنویسید. مردم فقط چند دقیقه را صرف بررسی معرفی شما می کنند. باید مطمئن شوید که جذاب و قانع کننده است. بیوگرافی عکاسی شما باید شخصی باشد و استعداد شما را به نمایش بگذارد. هدف آن کمک به مردم برای شناخت شما و ارائه ایده ای در مورد هنر شما است.

social media for photographers name 1

اینستاگرام تنها مکانی برای نمایش تصاویر شما نیست. همچنین می توانید با فروش عکس های خود در اینستاگرام درآمد کسب کنید. اگر می‌خواهید عکس های چاپ شده بفروشید، مطمئن شوید که اندازه و قیمت چاپ‌های موجود را درج کنید. اما شما همچنین می توانید تصمیم به فروش چاپ های دیجیتال یا ایجاد محصولات دیجیتال برای عکاسان دیگر بگیرید.

social media for photographers sell

هنگامی که نام اینستاگرام و عکس نمایه خود را به دست آوردید، می توانید شروع به اشتراک گذاری کنید. اما چگونه می توان توجه و فالوور را جذب کرد؟ چگونه در اینستاگرام مشهور شوید؟ چند راه عالی برای رسیدن به آنجا وجود دارد. شما باید اینستاگرام خود را به عنوان یک وبلاگ و نه به عنوان نمونه کار خود در نظر بگیرید. مطمئناً باید محتوای با کیفیت بالا آپلود کنید. اما چند لحظه داخلی یا عکسی که آنطور که شما برنامه ریزی کرده اید نشد را به اشتراک بگذارید. این به مردم کمک می کند تا با شما ارتباط برقرار کنند و شما را به عنوان یک شخص بشناسند. همچنین مهم است که سبک خود را توسعه دهید و سازگار باشید. دنبال کنندگان شما با دیدن محتوای شما انتظار دارند نوع خاصی از عکاسی را ببینند.

social media for photographers 3 1

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *