اخبار گوناگون, اخبار و مقالات

آزادی تمام منابع ارزی ایران که تاکنون در کره جنوبی مسدود شده بودند

1150828 531

در خبر مهمی که توسط فرزین، رئیس کل بانک مرکزی، اعلام شده است، اعلام شده که تمام منابع ارزی ایران که تاکنون در کره جنوبی مسدود شده بودند، به طور کامل آزاد شده‌اند. این منابع ارزی به صورت پرداخت بانکی جهت خرید کالاهای غیرتحریمی در نظر گرفته می‌شوند.

فرزین تأکید کرده که این موفقیت به دلیل تیم دیپلماسی ارزی حاصل شده است و از تحلیل‌های موجود فراتر رفته است. او افزوده که این فرآیند به پیشرفت خواهد ادامه یافت.

در سال‌های گذشته، نزدیک به ۷ میلیارد دلار از منابع ارزی ایران به وون (واحد پول ملی کره جنوبی) در بانک‌های کره جنوبی واریز شده بود. این مبلغ بدون هیچ سودی به کشور برنگشته بوده است و حتی به دلیل کاهش ارزش برابری وون نسبت به دلار، قیمت این منابع نیز تنزل یافته بود.

اما با تلاش‌های فنی و دیپلماسی، تمام این منابع ارزی بازگشت داده شده و هزینه‌های تبدیل ارز آنها از وون به یورو توسط کشور سوم پرداخت شده است. این منابع به زودی به حساب‌های ۶ بانک ایرانی در قطر واریز می‌شوند و از طریق پرداخت بانکی برای خرید کالاهای غیرتحریمی استفاده خواهند شد. منابع باقی‌مانده نیز در صورت سپرده‌گذاری، سود بانکی را به همراه خواهند داشت.

این اقدام می‌تواند به کاهش فشارهای اقتصادی و افزایش امکانات خرید کشور کمک کند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *