اخبار موبایل

گوشی آیفون محبوب ترین تلفن سال 2019 معرفی شد

c54d2118d6a3a2b06f07e9eeb240d741

اپل آیفون XR محبوب ترین تلفن سال ۲۰۱۹ معرفی شد و توانست بیشترین تعداد گوشی را روانه بازار کند طبق داده های رسمی Omdia شرکت اپل در سال گذشته 46.3 میلیون تلفنXR و در سال ۲۰۱۸، 23.1  میلیون تلفن همراه را به بازار ارائه کرده است.

آیفون ۱۱ توانسته در سال ۲۰۱۹ چیزی حدود37.3 تلفن همراه را به بازار ارائه کند و توانسته مقام دوم ارائه تلفن‌همراه در سال ۲۰۱۹ به خود اختصاص دهد اما همچنان میلیون ها تلفن همراه در مدلهای آیفون ۸, آیفون ۸ پلاس و آیفون ایکس از سال ۲۰۱۸ تاکنون به بازار عرضه خواهد شد, آخرین آمار به دست آمده اگر بخواهیم نتیجه کلی بازار تلفن های اپل را بررسی کنیم متاسفانه شرکت اپل برای دومین سال متوالی دارایی روند نزولی بوده این شرکت در سال ۲۰۱۸ , 5.1 درصد تلفن همراه, و در سال  ۲۰۱۹, چیزی حدود 4.6 درصد تلفن همراه را عرضه کرده  است.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید شرکت سامسونگ موفق شد با ارائه سری جدید گوشی های گلکسی رده سوم تا پنجم این جدول را به خود اختصاص دهد.

گوشی های پرچمدار سامسونگ در سال ۲۰۱۹ ارائه شدند نتوانستند در این جدول جایگاهی داشته باشند و این در حالی است که گوشی‌های گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس که در سال ۲۰۱۸ وارد بازار شدند توانستن در رده هفتم و هشتم این جدول را به خود اختصاص دهند.

وب سایت رسمی Omdia یکی از دلایلی که باعث شده محصولات اپل علی الخصوص محصولاتی که در سال ۲۰۱۹ به بازار ارائه شده اند با درخواست کمی از سوی کاربران روبرو شود افزایش قیمت ناگهانی آنها بوده است.

مطلب پیشنهادی:  One UI 6.1 این هفته برای پرچمداران سامسونگ 2023 عرضه می‌شود

طبق بررسی‌های انجام شده  گوشی آیفون ۱۱ ای که در سال ۲۰۱۹ به بازار ارائه شد چیزی حدود ۵۰ دلار گران تر نسبت به قیمت گوشی آیفون ۷ بود که در سال ۲۰۱۶ به بازار ارائه شد اما متاسفانه حداکثر قیمت برای پرچمداران بسیار بالا رفته است و این افزایش قیمت  چیزی حدود ۴۸۰ دلار تنها در عرض ۳ سال بوده است.

بازار گوشی های5G در سال جدید رشد قابل توجهی داشته و حدود14.7 میلیون دستگاه گوشی به بازار ارائه شده یعنی بیش از یک درصد از محموله های تمامی گوشی های هوشمند در جهان.

گوشی گلکسی نوت ۱۰ سامسونگ که دارای اینترنت5G باشد حدود 2.6 این گوشی به بازار ارایه کرده و به دنبال آن گوشی Huawei Mate 30 Pro چیزی بالغ بر2.5 میلیون گوشی به بازار ارائه کرده است.

شرکت سامسونگ توانسته ۴۹ درصد از تلفن های همراه5G به بازار ارائه دهد و تا به امروز صدرنشین است پس از آن شرکت huawei چیزی حدود ۲۷ درصد  و در نهایت vivo و Oppo با ۱۲  درصد و 5 درصد در رده های بعدی قرار دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *