اخبار موبایل, اخبار و مقالات

Motorola Razr در مقابل Samsung Galaxy Z Flip

lazy

در سال 2020 یک رویداد کاملاً غافلگیر کننده اتفاق افتاد ، دو گوشی  که همزمان وارد بازار شدند و غوغایی در بازار به پا کردند که یکی از این دو گوشی Motorola Razr و دیگری Samsung Galaxy Z Flip بوده که یکی از قابلیت های جذاب و مشترکشان قابلیت تاشو بودنشان است.معمولاً برای نشان دادن تفاوت های granular گوشی های موبایل ، گوشی های بسیار مشابه رو انتخاب می کنند. تفاوت های این دو گوشی Razr  و Z Flip کاملاً پیداست. به طور کلی ، Z Flip دارای مشخصات خوب و بالاتر و از صفحه نمایش بهتری برخوردار است ، در صورتی که Razr ظاهری ساده تر و متفاوت تری دارد. دو کمپانی در حالی که در آزمایشگاه های مختلف دو دستگاه شبیه بهم را ساختند در صورتی که به هیچ عنوان اطلاعات گوشی های جدید خود را به بیرون منتشر نکرده اند ، به همین دلیل می توان گفت که این دو گوشی Motorola Razr  و Samsung Z Flip تفاوت هایی دارند. این دو گوشی همرا قابلیت تاشویی دارند و این یک ویژگی خاص برای این دو گوشی همراه محسوب می شود که برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفته است و البته این ویژگی منحصر به فرد هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد.

مقایسه ی قیمت های دو گوشی Motorola Razr و Samsung Z Flip

در ماه نوامبر سال 2019 از گوشی Motorola Razr رونمایی شد که به بازار آمدن این گوشی با به وجود آمدن مشکلاتی به تعویق افتاد و در تاریخ 6 فوریه 2020 در ایالات متحده به عنوان اولین گوشی تاشو به بازار آمد. با معرفی شدن گوشی Samsung Unpacked در تاریخ 11 فوریه 2020 و با منتشر شدن گوشی Samsung Z Flip در 14 فوریه مورد پسند خیلیا واقع شد و به سرعت دنبال شد. گوشی Motorola Razr با قیمت بیشتر از 1499 دلار ( حدود 1350 پوند / 2699 دلار AU) و قیمت گوشی Samsung Z Flip 1380 دلار ( 1300 پوند / حدود 2050 دلار AU) است که این تلفن ها نسبت به خیلی از تلفن های دیگر مناسب تر هستند و قیمت این گوشی ها از گوشی Samsung Galaxy Fold (1980  دلار / 1900 پوند / 2900 دلار AU) خیلی هم دور نیست. گوشی همراه Razr  فقط از طریق شرکت های حمل و نقل در ایالات متحده و انگلیس (Verizon و EE) موجود است ، در صورتی که این گوشی در 24 فوریه درشرکت های JB HiFi و Telstra در استرالیا قابل دسترس است.گوشی Samsung Z Flip به صورت گسترده ای در ایالات متحده در AT&T  و Sprint  و همینطور در خرده فروشی هایی همچون Best Buy  و وب سایت سامسونگ منتشر می شود.

مقایسه ی طراحی دو گوشی Motorola Razr و Samsung Z Flip

صفحه نمایش تاشو با صفحه نمایشی داخلی که به اندازه یک تلفن هوشمند معمولی می شود شباهت های بین این دو دستگاه به حساب می آیند و تفاوت این دو گوشی ، هم در طراحی و هم در نحوه استفاده از آن است.با تا شدن هر دو گوشی کاملا واضح است که اندازه آنها به نصف میرسد و از هر گوشی دیگری کوچکتر می شود و این قابلیت گوشی باعث راحت تر جا شدن موبایل در جیبمان است. البته این قابلیت باعث ضخیم تر شدن گوشی هم می شود. البته به همین دلیل Motorola تصمیم گرفت طرح اول یعنی Razr v3 را مجدداً طراحی کند که یک تلفن براق با یک انتهای کوتاه تر که به پایین حالت گرفته است یا اصطلاحاً چانه دارد طراحی شد. با نگاه اول جالب به نظر می رسد و گرچه لول های بهاری آن به راحتی باز و بسته می شود اما صفحه نمایش آن فشار زیادی را برای باز نگه داشتن آن در هر زاویه ای تحمل می کند. اما گوشی Samsung Galaxy Z Flip به این شکل نیست. Galaxy Z Flip می تواند تقریباً در هر زاویه ای بدون تحمل هیچ فشاری باز باشد ، و حتی نمایشگر آن در هر حالت کار می کند و در واقع به دو بخش تقسیم می شود. از Razr برای باز یا بسته شدن استفاده می کنند و یک صفحه Quick Look mini برای سلفی و بررسی کردن زمان یا اعلانات استفاده می شود. به این دلیل که از گوشی Samsung Galaxy Z Flip می توان در زاویه های مختلف استفاده کرد ، نمایشگر بیرونی آن زیاد به کار نمی آید و بیشتر برای بررسی و کنترل زمان و کنترل های رسانه ای استفاده می شود ، سلفی های تلفن بسته شما را پیش نمایش می کند. آخرین نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که به دلیل فشرده بودن گوشی Razr اسلات کارت حافظه و سیم کارت در آن تعبیه نشده است و به این معنی است که شما فقط 128 گیگابایت حافظه دارید. در مقابل گوشی Samsung Z Flip دارای شکاف SIM است اما متاسفانه این گوشی هم هیچ شکاف microSD ای ندارد. در مورد سنسور اثر انگشت ، اسکنر گوشی Razr که در chin-mounted گوشی قرار دارد نامنظم عمل می کند و فقط در صورتی درست ثبت می کند که دقیقا از انگشت دست راست خود استفاده کنید. سنسور جانبی Z Zip که در دکمه power قرار دارد و از آن در گوشی Samsung Galaxy S10e قرار دارد ، در ثبت اثر انگشت بهتر عمل می کند.

مقایسه صفحه نمایش دو گوشی Motorola Razr و Samsung Z Flip

یکی از مهمترین و جذاب ترین زمینه هایی که باید درباره اش بحث کرد صفحه نمایش تاشو آنهاست. هردو گوشی  Razr و Z Flip دارای صفحه نمایش داخلی هستند که صفحه نمایش آنها به طول های مختلفی باز و بسته می شوند ، که این تفاوت دو گوشی  Razr و Z Flip با سایر تلفن های همراه است.

7c250678f61f49092fa0d4040e5e54e9

گوشی Razr دارای یک صفحه نمایش پلاستیکی 6.2 اینچی P-OLED است و دقیقاً گوشی Samsung Galaxy Fold همین صفحه نمایش را دارا است. این صفحه نمایش آنقدر نازک است که هنگام در دست داشتن آن می توانید سطح لولا و تلفن را در زیر آن حس کنید. این صفحه نمایش مانند سایر صفحه نمایش تلفن های دیگر کار می کند و تفاوت زیادی ندارد ، وضوح پهنای باریک آن  2142 x 876 پیکسل است که ما پی بردیم آنقدر این پهنا باریک است که تماشای یک فیلم با کیفیت 720p در YouTube بسیار مشکل است و دیده نمی شود. Z Flip صفحه نمایش AMOLED که اندازه ی آن 6.7 اینچ است را داراست – و سامسونگ ادعا می کند که از شیشه ای بسیار نازک و انعطاف پذیر ساخته شده است ، این پیشرفتی قابل توجه است که phonemakers در تلاش برای ساخت یک دستگاه تاشو فوق العاده هستند. اما این ادعا سامسونگ سوال برانگیز است ، که این فناوری به کار رفته در صفحه نمایش گوشی سامسونگ که توسط  JerryRigEverything ساخته شده است ، بعد مدتی دچار خراش و شیار می شود. گوشی Razr با صفحه نمایش تاشو و تخت حتی با طراحی فوق العاده ای که دارد این نگرانی اتصال صفحه نمایش در قسمت تاشوی آن با لولا هایی هست که با استفاده ی زیاد امکان این که در آینده به مشکل بخورد زیاد است البته این مشکل از کیفیت آن نیست ولی خب جای نگرانی دارد ، در صورتی که این نگرانی در مورد Z Flip وجود ندارد. هر دو گوشی Motorola Razr و Samsung Z Flip اقدامات متفاوتی برای محافظت از اطراف نمایشگرهای اصلی خود کردند که در رابط کاربری قرار می گیرند. قسمت چانه گوشی Razr  بزرگ و ضخیم است که دسترسی را به گزینه های ناوبری که در زیر آن نصب شده کمی مشکل می کند ، در صورتی که پلاستیک سپر ضخیم در گوشی Z Flip ( که برای اولین بار در گوشی Galaxy Fold به کار رفته  و از لایه برداری محافظ صفحه نمایش جلوگیری می کند) کار گذاشته شده است. این دو گوشی در صورت جمع شدن به یک صفحه ی کوچک تبدیل می شوند که صفحه ی جلویی در هر دو دستگاه برای بررسی زمان ، مشاهده اعلان ها و پیش نمایش عکس های سلفی است. صفحه نمایش جلویی گوشی Razr به اندازه 2.7 اینچ (800 x 600) است در صورتی که صفحه نمایش Z Flip به اندازه 1.1 اینچ (300 x 112) است و این کوچک بودنش به سختی ساعت را نشان می دهد هر چند می شود از آن برای پیش نمایش سلفی استفاده کرد.

مقایسه دوربین های دو گوشی Motorola Razr و Samsung Z Flip

هر دو گوشی دارای یک دوربین اصلی که در هنگام بسته بودن تلفن (همان مینی صفحه نمایش) برای عکسهای سلفی استفاده شود ، البته اگر در ابتدا گوشی باز باشد عکس را خواهد گرفت. گوشی Motorola Razr از دوبین های سلفی خوبی بهرمند است که دوربین تک آن با کیفیت 16 مگاپیکسلی و با قدرت زوم لنز f / 1.7  می باشد ، هرچند که قابلیت فوکوس کردن عکس هایی که از آن دوربین گرفته می شود مشکل است. این دوربین هم در روز و هم در شب عملکرد بسیار عالی دارد ، هرچند که حالت Night Vision باعث این عملکرد عالی بود. همینطور قابلیت های دیگر این دوربین مثل قابلیت Cinemagraph و سرگرمی های جالب و جذاب مثل پانورامای معمولی و slow-motion video که همه ی این قابلیت ها در گوشی Motorola Razr موجود است. در مقابل ، گوشی Z Flip دارای تراشه اسنپدراگون 855 پلاس ، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی است و ممکن است حافظه دستگاه بزرگترین و بهترین خوبی آن باشد ، با توجه به این که این گوشی دارای اسلات کارت حافظه نیست که محدودیت حافظه این گوشی با 256 گیگابایت است. انتظار می رود در سال ۲۰۲۰ گوشی z flip با اندروید ۱۰ روانه بازار شود. با این حال گوشی Razr هنوز احتمال اضافه شدن اطلاعاتی به آن وجود دارد که هنوز اطلاعات دقیقی از آن در دسترس نیست.

مقایسه باتری های دو گوشی Motorola Razr و Samsung Z Flip

باتری گوشی  Motorola Razr با ظرفیت باتری 2510 mAh نسبت به باتری گوشی Samsung Z Flip با ظرفیت 3300 mAh کوچک تر است. با توجه به گوشی Z Flip با این ظرفیت باتری نیازی به آزمایش کردن آن نیست و کاملاً مشخص است که عمر این باتری بیشتر است. باتری هر دو تلفن در نیمه و انتهای بالای گوشی قرار دارد و این یکی از شباهت های آن دو گوشی محسوب می شود. با در نظر گرفتن هر دو گوشی به نظر می رسد که گوشی Z Flip فضای بیشتری نسبت به گوشی  Razr دارد. هیچ یک از این دو گوشی سرعت شارژدهی بالایی ندارند ، گوشی Z Flip حداکثر 15W و در مقابل گوشی Razr با حداکثر 18W ، البته گوشی Z Flip قابلیت شارژ بی سیم را ندارد اما در مقابل گوشی Razr این قابلیت را دارا است.

 

نتیجه به دست آمده :

با توجه به مطالب بالا در بسیاری از موارد گوشی Samsung Galaxy Z Flip از گوشی Motorola Razr بالاتر قرار دارد ، البته باید این نکته را ذکر کنم که گوشی های تاشو هنوز جای پیشرفت دارند و در مراحل ابتدایی هستند. در این صورت این دو گوشی با مشکل مواجه می شوند – چگونه تلفن های هوشمند از دو جهت مختلف می توانند برابر شوند؟ در روز پایانی ، این خیلی جالب است که رقابت باعث کاهش قیمت ها می شود ، آن محصول یا نوآوری که مورد پسند واقع نشده باشد در این رقابت ها از بین می رود. در صورتی که هردو گوشی Motorola Razr و Samsung Z Flip قابلیت های ویژه ای دارند که مورد پسنده خیلی هاست از جمله قابلیت تاشو و یک سری از ویژگی های شگفت انگیز و جذاب ، اما هنوز قابلیت های دیگه ای وجود دارد مثل باتری با طول عمر بالا ، ذخیره سازی قابل ارتقا و headphone jack (همیشه باید بپرسید) که مورد پسند است. امیدوارم که این اطلاعات هم برای کمک به کسانی که در انتخاب گوشی مورد نظر خود هستند و هم برای کسانی که پیگیر آیند گوشی های هوشمند هستند کافی و مفید باشد. در سال های آیند ، عجیب نیست اگر که قیمت گوشی های تاشو ارزان و ارزانتر شود و همینطور باعث شوند که گوشی های هوشمند معمولی هم ارزانتر بشوند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *