اخبار و مقالات, اخبار موبایل

آیفون SE نمرده، به عنوان شبیه سازی آیفون 14 برای سال آینده احیا می شود

gsmarena 001 2

در اوایل ژانویه، شنیدیم که اپل ظاهرا خط تولید آیفون SE را از بین برده است. اکنون، کمتر از دو ماه بعد، از همان منبع می شنویم که دوباره احیا شده است.

مینگ چی کو، تامین‌کننده مشهور شایعات و تحلیل‌های مرتبط با اپل، امروز با گزارشی بازگشته است مبنی بر اینکه آیفون SE بعدی بر روی شاسی آیفون 14 ساخته خواهد شد و صفحه‌نمایش 6.1 اینچی OLED آن هم اندازه خواهد بود. و بنابراین این اولین آیفون SE خواهد بود که با OLED و نه LCD عرضه می شود. این پنل ممکن است توسط BOE ساخته شود.

gsmarena 001 2

علاوه بر این، این اولین آیفونی خواهد بود که از تراشه باند پایه 5G توسعه‌یافته خود اپل استفاده می‌کند، که ظاهراً بر روی یک فرآیند 4 نانومتری ساخته می‌شود و تنها از Sub6 5G پشتیبانی می‌کند و نه mmWave. آیفون SE بعدی به عنوان خوکچه هندی برای این تراشه عمل خواهد کرد – اگر مشکلی وجود داشته باشد، در ارزان‌ترین آیفون، نه در مدل‌های گران‌قیمت‌تر، ظاهر می‌شود.

اینکه آیا سری آیفون 16 در سال 2024 از تراشه 5G اپل استفاده خواهد کرد یا خیر، باید دید. در حال حاضر، موانع فنی اصلی باید برطرف شوند که مربوط به mmWave و ارتباطات ماهواره‌ای است و تراشه باید از آن‌ها پشتیبانی کند تا بتواند به آیفون‌های پرو تبدیل شود.

تولید آیفون SE بعدی باید در نیمه اول سال 2024 آغاز شود. به دلیل دور شدن آهسته از مودم های کوالکام، انتظار می رود کسب و کار اپل کوالکام در 2 تا 3 سال آینده به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *