اخبار موبایل

سونی اکسپریا پرو که 2020 رونمایی شد، آماده عرضه است

سونی اکسپریا پرو

سونی اکسپریا پرو ، سال گذشته معرفی شد و حالا با قیمت عجیب عرضه می شود.

اکسپریا پرو که تقریباً یک سال پیش توسط سونی رونمایی شد، سرانجام امروز به فروش می رسد، اما قیمت گوشی مورد استقبال قرار نگرفته. علاوه بر این، گوشی با سیستم عامل اندروید 10 روانه بازار خواهد شد!

غول فناوری ژاپنی، سونی سال گذشته تلفن هوشمند جدیدی را معرفی کرد. این گوشی به همراه Xperia 1 II معرفی شد. سونی اکسپریا پرو سال 2020 به عنوان پرچمدار معرفی شده بود و نهایتاً بعد از یک سال، حالا آماده فروش شده.

سونی اکسپریا پرو

سونی اکسپریا پرو

Sony Xperia Pro در حال حاضر برای فروش در ایالات متحده آمریکا موجود شده است. اما کسانی که تلفن هوشمند را برای فروش دیده ‌اند، از برخی مسائل متعجب شده ‌اند. البته بیشترین تعجب برای قیمت این دستگاه بوده، چون برای داشتن Sony Xperia Pro باید 2500 دلار از جیب مبارک خود خارج کنید!

گوشی 2500 دلاری چه چیز هایی برای ارائه دارد؟

Sony Xperia Pro

حالا سونی با این قیمت که با آن می توان 3 عدد گلکسی S21 خرید، چه ویژگی هایی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد؟

البته در اینجا نکته دیگری برای تعجب وجود دارد، زیرا سونی گوشی هوشمندی را که سال گذشته معرفی کرد برای آن زمان پرچم دار بوده. مثلا این تلفن همراه با پردازنده اسنپدراگون 865 عرضه شده است، در صورتی که پردازنده پرچم دار امروز، اسنپدراگون 888 کوالکام است.

البته مورد پردازنده به این معنی نیست که اسنپدراگون 865 پردازنده بدی است، هرچند که شما در یک گوشی هوشمند 2500 دلاری، آخرین فناوری را می خواهید و اسنپدراگون 888 مزایایی نسبت به 865 دارد، مثلا ثبت فیلم یا عکس از سه دوربین به طور همزمان و یا ویدئو 4K HDR در 888 بهتر ارائه می شود.

با تمام اینها سونی برای جبران، از اولین مشخصات اعلام شده رم و فضای ذخیره سازی گوشی فراتر رفته. این شرکت به جای 8 گیگابایت رم، 12 گیگابایت رم و به جای 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی، 512 گیگابایت استفاده کرده است. صفحه نمایش، دوربین و باتری گوشی همانند سیستم عامل اندروید 10 تغییری نکرده است.

Sony Xperia Pro

یکی از نکات سونی اکسپریا پرو ، جدا از قیمت بالا، پشتیبانی از HDMI با نوع اتصال Type-D است. به این ترتیب، Xperia Pro می تواند به یک مانیتور برای دوربین DSLR شما تبدیل شود. با وجود این ویژگی هم قیمت بالای گوشی همچنان قابل قبول نیست.

مشخصات فنی سونی اکسپریا پرو

صفحه نمایش : 6.5 اینچ 4K ،HDR ،OLED

تراشه : کوالکام اسنپدراگون 865

رم : 12 گیگابایت

فضای ذخیره سازی : 512 گیگابایت

دوربین اصلی : 12 مگاپیکسل اصلی، 12 مگاپیکسل تله فوتو، 12 مگاپیکسل فوق عریض

دوربین سلفی : 8 مگاپیکسل

باتری : 4000 میلی آمپر (بدون پشتیبانی از شارژ بی سیم)

اتصالات : 5G

سیستم عامل : اندروید 10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *