اخبار دوربین دیجیتال, اخبار و مقالات

سونی دوربین بدون آینه فول-فریم ILX-LR1 را برای استفاده در پهبادها، دوربین‌های از راه دور و مصارف صنعتی معرفی کرد

sony ilxlr1 3q

سونی دوربین بدون آینه E-mount با سیستم فول-فریم ILX-LR1 را برای استفاده در پهبادها، دوربین‌های از راه دور و مصارف صنعتی معرفی کرده است.

سونی دوربین بدون آینه فول فریم ILX-LR1 را با شکل‌فرمی متفاوت از آنچه انتظار می‌رود، معرفی کرد. این دوربین نسبتاً کوچک با وزن 240 گرم (0.53 پوند) فاقد منظره یاب تعبیه شده و صفحه نمایش پشت دوربین است. دوربین ILX-LR1 جدید تمام قطعات داخلی و سنسور تصویربرداری دوربین Sony a7R V را در یک بدنه کوچک جعبه‌ای فشرده جاسازی کرده است که آن را برای استفاده در طیف گسترده‌ای از کاربردها، از جمله استفاده با دستگاه‌های پهپاد، پخش زنده، تصویربرداری صنعتی، پوشش رویدادها و دیگر مصارف دوربین‌های متصل به LAN مناسب می‌کند.

این دوربین مجهز به سنسور Exmor R CMOS فول فریم 61 مگاپیکسلی و پردازشگر تصویر BIONZ XR میباشد، دوربین ILX-LR1 جدید همان عملکرد فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد که از a7R V می‌بینیم، از جمله قدرت تفکیک عالی، پویایی گسترده. محدوده، و گستره ISO وسیعی که بین 100-32000 را در بر می‌گیرد. با این حال، برخلاف a7R V، دوربین ILX-LR1 فاقد لرزشگیر درون بدنه است، اما از لنزهایی با لرزشگیر اپتیکال پشتیبانی می‌کند. حداکثر سرعت عکاسی پیاپی نیز در مقایسه با 10 فریم بر ثانیه a7R V به 3 فریم در ثانیه محدود شده است.

سونی ILX-LR1، یک دوربین بدون آینه فول فریم کوچک و جمع و جور، بیشتر به عنوان یک دوربین عکاسی ابزاری برای استفاده در کاربردهای محل کار، مانند نقشه برداری زمین مبتنی بر پهپاد و بازرسی از تاسیسات صنعتی بزرگ، بازاریابی می شود.

با این حال، این دوربین همچنین ویژگی‌های ویدئویی با وضوح بالا، مانند ضبط 4K UHD با سرعت 60 فریم بر ثانیه و پشتیبانی از نمایه تصویری S-Log3، را ارائه می دهد. این ویژگی‌ها، ILX-LR1 را به گزینه‌ای مناسب برای پوشش زنده رویدادهای پخش، تصویربرداری از راه دور با چند دوربین و سایر برنامه‌های ویدئویی تبدیل می‌کند که در آن فضا محدود یا زاویه مناسب برای نصب است.

ILX-LR1 شباهت زیادی به دوربین‌های جعبه‌ای پاناسونیک LUMIX BGH1 و BS1H دارد، که هر دو بدون صفحه هستند و برای کاربردهای تصویربرداری از راه دور طراحی شده اند. این دوربین‌ها از فناوری‌های پیشرفته دوربین‌های فیلمبرداری سونی GH5S و S1H استفاده می کنند و برای ضبط ویدیوهای با کیفیت بالا ایده آل هستند.

با این حال، ILX-LR1 بیشتر برای کاربردهای تصویربرداری صنعتی طراحی شده است، مانند فیلمبرداری از کارخانه ها یا ساختمان ها. سنسور فول‌فریم این دوربین افزایش قابل توجهی در وضوح را برای عکاسی ارائه می دهد. این امر ILX-LR1 را به گزینه‌ای مناسب برای کاربردهای خلاقانه، مانند فیلمبرداری پهپاد، تبدیل می کند.

سونی ILX-LR1، یک دوربین بدون آینه فول فریم کوچک و جمع و جور، با ابعاد 10 x 7.4 x 4.25 سانتی متر (3.9 x 2.9 x 1.7 اینچ) است. این دوربین از نظر طراحی و ویژگی‌های فیزیکی کاملاً متفاوت از دوربین‌های سونی آلفا سنتی است.

ILX-LR1 دارای نقاط پیچ در تمام سطوح است که امکان نصب آن را در موقعیت‌های مختلف فراهم می‌کند. این دوربین همچنین فاقد باتری است و از برق مستقیم برای کارکرد طولانی و مداوم استفاده می‌کند.

پایگاه برق و کنترل امکان کنترل کامل دوربین از راه دور را فراهم می‌کند، از جمله کنترل تصویر، فوکوس و سایر تنظیمات. ILX-LR1 دارای یک کارت SD UHS-II، یک پورت USB-C و یک پورت micro-HDMI است.

ILX-LR1 در اواخر نوامبر 2023 با قیمت MSRP 2950 دلار در دسترس خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *