اخبار دوربین دیجیتال

Sony Semiconductor از 20MP Stacked CMOS جدید Micro Four Thirds، رونمایی می کند

Sony Semiconductor از 20MP Stacked CMOS جدید Micro Four Thirds، رونمایی می کند

Sony Semiconductor مشخصات تکنیکی IMX472، فرمت چهار سوم سنسور Stacked CMOS که قابلیت خواندن در عمق بیت کامل تا 120 فریم در ثانیه را دارد. با وجود سنسور های فوف العاده سریع Stacked CMOS، می توان خیلی سریع عکس برداری کرد؛ همچنین فوکوس خودکار آن ها عملکرد سریعی نیز از خود نشان می دهند. با وجود این سنسور ها در دوربین های رده بالا می توان با استفاده از ویژگی های کاربردی که دارند، ویدئو های جذابی را ضبط کرد.

به نظر می رسد که سنسور مورب 21.77 میلی متری (نوع 3/4 اینچ) برای پشتیبان گیری دوربین های دامنه دار در سیستم Micro Four Thirds بسیار مناسب است. شاید OM Digital Solutions (سازنده دوربین های مارک Olympus) و Panasonic دوربین های جدیدی بزنند.

OM Digital Solutions تیزرهایی در مورد رویداد آنلاین که در 27 اکتبر برنامه ریزی شده، منتشر کرده است. به نطر می رسد در این رویداد قصد دارد بهترین مدل خود را معرفی کند.

در همین حال، پاناسونیک وعده داده است که مدل GH6 به زودی عرضه می شود. پاناسونیک قبلاً گفته است که این دوربین دارای “سنسور سرعت بالا” با قابلیت ضبط K/1204 خواهد بود که با مشخصات IMX472 مطابقت دارد.

پاناسونیک همچنین ویدئوی 10 بیتی 5.K 60p7 را با استفاده کامل از سنسور جدید Micro Four Thirds توسعه می دهد که ممکن است سنسوری با 5700 پیکسل افقی را نشان دهد. اما، با توجه به سابقه پاناسونیک در نامگذاری تصاویر x34565184 به عنوان عکس “6K”، ممکن است منظور از “استفاده کامل ” چیزی شبیه به حالت 4:3 با سنسور کامل باشد که از همان تعداد پیکسل به عنوان K5.7 استفاده می کند به جای ویدیوی 16:9 با 5700 پیکسل. البته این حدس و گمان است.

در هر صورت، وجود یک لیست مشخصات عمومی برای IMX472 به این معنی است که در حال حاضر در حجم تولید است و احتمالاً مدتی است که در دسترس مشتریان می باشد.

با توجه به لیست مشخصات، این سنسور دارای μm3.3 پیکسل است که احتمالاً طراحی مشابهی با دو سنسور 20MP فعلی این شرکت دارد. سرعت این سنسور در حالت 12 بیت، حداکثر 121 فریم در ثانیه می باشد.

این سنسور از ADC استفاده می کند که حداکثر تا 12 بیت می تواند کار کند زیرا پیکسل های μm3.3 نسبتاً کوچک هستند و پس از محاسبه نویز، حداکثر نوری که ضبط کنند می تواند به طور کامل با 12 بیت رمزگذاری شود.

050b8cbe360fb66fe566aae25cd800df

نوع “AAJK” سنسور لیست شده در سایت Sony Semiconductor دارای یک سنسور Quad Bayer است که به گونه ای طراحی شده است که خطوط متناوب سنسور را می توان در زمان های مختلف خواند و دو تصویر شبیه به Bayer را برای ضبط HDR ارائه می دهد یا امکان قرار گرفتن چهارتا از photodiode را می دهد تا تصاویر 5 مگاپیکسل با نویز کمتری را ارائه دهد. ما شک داریم که این همان نسخه ای است که در دوربین مشتریان خواهیم دید (سونی همچنین یک نوع سنسور Quad Bayer را که ما معتقدیم در Panasonic GH5S استفاده می شود را لیست کرده است، اما به نظر می رسد که این دوربین از یک الگوی معمولی Bayer استفاده می کند).

گفته می شود، بین Quad Bayer و طراحی Fujifilm’s Super CCD EXR، که وضوح، دامنه داینامیکی و حالتهای اولویت در نور کم را به شیوه ای مشابه ارائه می دهد، شباهت های مستقیمی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *