اخبار دوربین دیجیتال, اخبار گوناگون, اخبار و مقالات

لنز سونی Sony FE 24-70mm f/2.8 G Master II معرفی شد

TmK7BY268eHfxwYx3oxvXF 970 80.jpg

کوچکتر، سریعتر، سبکتر و بهتر از نسخه قبلی و (البته) گرانتر است.

سونی نسخه جدیدی از یکی از لنزهای کلیدی خود را برای عکاسان حرفه ای، فیلمبرداران و تولیدکنندگان محتوا معرفی کرده است. زوم استاندارد Sony FE 24-70mm f/2.8 G Master II کوچکتر، سبکتر، سریعتر و بهتر از Sony 24-70mm f/2.8 G Master اصلی است.

عجیب است که سونی به ما گفته است که لنزهای قدیمی‌تر FE 24-70mm f/2.8 GM همچنان در فروش باقی خواهد ماند، زیرا هنوز یک لنز عالی است و نقطه ورود مقرون‌به‌صرفه‌تری به سری G Master – لنزهای حرفه‌ای ممتاز سونی – ارائه می‌کند. البته مقرون به صرفه تر، نسبی است.

ویژگی های کلیدی Sony FE 24-70mm f/2.8 G Master II

با طراحی این لنز جدید و سبک‌تر، سونی اذعان می‌کند که نیازهای کاربران تغییر کرده است و نیاز به لنز مناسب‌تری برای ویدئو دارد که همچنین کوچک‌تر و سبک‌تر باشد.

در عین حال، هر لنز جدیدی باید کیفیت تصویر و عملکردی را ارائه دهد که بتواند با قابلیت‌های دوربین‌های فعلی سونی، بلکه با دوربین‌های آینده مطابقت داشته باشد.

پیشرفت های اصلی این لنز جدید در اندازه و وزن، عملکرد نوری، سیستم فوکوس خودکار و کنترل های آن است.

زوم استاندارد جدید سونی برای فیلم‌برداری به اندازه عکس‌های ثابت طراحی شده است و در اینجا روی یک Sony FX3 نصب شده است. (اعتبار تصویر: سونی)

زوم استاندارد جدید سونی برای فیلم‌برداری به اندازه عکس‌های ثابت طراحی شده است و در اینجا روی یک Sony FX3 نصب شده است. (اعتبار تصویر: سونی)

Sony FE 24-70mm f/2.8 G Master II جدید با وزن 695 گرم، 22 درصد سبک تر از سلف 886 گرمی خود است. همچنین طول آن تنها 119.9 میلی‌متر است که برخلاف طول 136 میلی‌متری لنز قدیمی است و از نظر حجم نیز 18 درصد کوچک‌تر است. لنز جدید فوکوس داخلی دارد، اما زوم داخلی ندارد – به ما گفته شده است که لوله لنز هنگام بزرگ‌نمایی گسترش می‌یابد.

سیستم فوکوس خودکار اکنون از چهار موتور XD Linear برای ارائه فوکوس خودکار سریع، بی‌صدا و عملکرد ردیابی بالا استفاده می‌کند، به‌عنوان مثال، هنگام عکاسی عکس‌ها در حالت عکاسی پیاپی 30 فریم بر ثانیه سونی A1، یا برای ردیابی سریع و مطمئن AF برای فیلم.

Sony FE 24-70mm f/2.8 G Master II همچنین نزدیک‌تر از مدل قبلی خود فوکوس می‌کند، با حداقل فاصله فوکوس 0.21-0.3 متر در مقابل 0.38 متر و حداکثر نسبت بزرگنمایی 0.32x در مقابل 0.24x.

از نظر اپتیکال، FE 24-70mm f/2.8 G Master II از 20 عنصر در 15 گروه، شامل دو عنصر XA (فوق العاده غیرکروی)، سه لنز غیر کروی، دو لنز ED و دو لنز Super ED استفاده می‌کند. این دیافراگم دایره‌ای 11 تیغه‌ای برای بوکه جذاب دارد و سونی می‌گوید عناصر لنز XA آن که با تلورانس 0.01 میکرون ساخته شده‌اند، هر گونه اثر حلقه پیاز را در دیسک‌های بوکه بدون فوکوس از بین می‌برند.

گفته می‌شود که مکانیزم «فوکوس شناور» انحراف رنگی، انگ، اعوجاج و کما را کنترل می‌کند، در حالی که یک پوشش فلوئور در عنصر جلویی برای دفع رطوبت و تمیز کردن آسان‌تر استفاده می‌شود. این لنز همچنین از Nano AR Coating II سونی برای کنترل شعله‌ور شدن و بازتاب‌های داخلی استفاده می‌کند.

G Master جدید 24-70 میلی متری دارای یک حلقه دیافراگم غیرقابل کلیک و دو تنظیم برای سفتی زوم است. (اعتبار تصویر: سونی)G Master جدید 24-70 میلی متری دارای یک حلقه دیافراگم غیرقابل کلیک و دو تنظیم برای سفتی زوم است. (اعتبار تصویر: سونی)

G Master جدید 24-70 میلی متری دارای یک حلقه دیافراگم غیرقابل کلیک و دو تنظیم برای زوم است. (اعتبار تصویر: سونی)

قابلیت های فیلمبرداری Sony FE 24-70mm f/2.8 G Master II

جدا از کنترل فوکوس خودکار جدید، Sony FE 24-70mm f/2.8 G Master II دارای ویژگی های دیگری نیز برای فیلمبرداران است. این یک حلقه دیافراگم با ویژگی “کلیک کردن” برای تغییرات صاف و بی صدا عنبیه ارائه می دهد – و یک “قفل عنبیه” برای جلوگیری از این اتفاق به طور تصادفی.

تنفس فوکوس از طریق طراحی اپتیکال کنترل شده و به حداقل رسیده است، اگرچه این لنز با ویژگی جبران تنفس فوکوس در برخی از بدنه های سونی نیز سازگار است.

Sony FE 24-70mm f/2.8 G Master II همچنین کنترل فوکوس دستی خطی را برای تنظیمات فوکوس دقیق‌تر و یک سوئیچ «صافی» زوم برای تغییر گشتاور مورد نیاز برای چرخاندن حلقه زوم ارائه می‌دهد.

وزن سبک تر خبر خوبی برای فیلمبرداران خواهد بود، به خصوص آنهایی که از دکل ها و گیمبال استفاده می کنند، اگرچه برای رسیدن به این هدف، ساختار بدنه ترکیبی از فلز و “پلاستیک مهندسی” است. هر چند گرد و غبار و رطوبت در امان باشد.

ما می دانیم که شما به چه فکر می کنید. اگر این جدید است، اندازه قبلی چقدر بود؟ (اعتبار تصویر: سونی)

ما می دانیم که شما به چه فکر می کنید. اگر این جدید است، اندازه قبلی چقدر بود؟ (اعتبار تصویر: سونی)

قیمت و در دسترس بودن Sony FE 24-70mm f/2.8 G Master II

Sony FE 24-70mm f/2.8 G Master II دارای قیمت خرده فروشی 2299 دلاری / 2099 پوندی (حدود 3688 دلار استرالیا) خواهد بود و از پایان می 2022 در دسترس خواهد بود. شما میتوانید این محصول را پس از عرضه جهانی از فروشگاه دیجی سنتر تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *