آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

تنظیمات روشنایی عکاسی هدشات ساده

headshot photography lighting setup flash 1024x684 1

نورپردازی عکاسی هد شات می تواند به همان اندازه که فکر می کنید برای ساخت آن نیاز دارید ساده یا پیچیده باشد. در ساده‌ترین عکس‌ها از هیچ وسیله نورپردازی استفاده نمی‌شود، فقط از نور طبیعی و دانش نحوه استفاده از آن استفاده می‌شود. حتی بهترین عکاسان هد شات گاهی از ساده ترین تنظیمات نور استفاده می کنند.

امروز ما به 4 تنظیم مختلف نورپردازی هد شات نگاه می کنیم که از نور طبیعی به عنوان منبع نور اصلی یا فقط یک فلاش استفاده می کنند. آخرین راه‌اندازی نورپردازی از نور استودیویی و همچنین نور طبیعی استفاده می‌کند، اما همچنان یک راه‌اندازی ساده است که می‌توانید برای اکثر جلسات هد شات از آن استفاده کنید.

با شروع ساده‌ترین نوع نورپردازی هد شات، چهار راه‌اندازی مختلف که به آن خواهیم پرداخت عبارتند از:

  • هد شات نور طبیعی در فضای باز
  • هد شات نور طبیعی در داخل خانه
  • هد شات های سبک استودیو – یک راه اندازی نور
  • هد شات نور طبیعی با OCF در فضای باز – تنظیم دو نور

عکاسان پرتره اغلب احساس می کنند که برای اینکه به عنوان یک عکاس حرفه ای هد شات در نظر گرفته شوند، باید استودیوی خود را داشته باشند یا از نورپردازی استفاده کنند، اما این درست نیست. هد شات های عالی را می توان در هر مکانی با هر نوع نور ایجاد کرد. در اینجا نحوه …

outdoor headshot lighting

در اواخر روز در سایه باز یک ساختمان بزرگ عکس گرفته شده است. در سمت چپ دوربین، ساختمان دیگری با یک کوچه بین ساختمان‌ها وجود داشت که به نور پراکنده اجازه می‌داد تا کمی نور حاشیه‌ای به شانه و موهای او در سمت چپ دوربین اضافه کند. زمین بتنی بود و مانند بازتابنده ای عمل می کرد که نور را به صورت او بازتاب می داد و چراغ های گیره ایجاد می کرد. نمودار نور هد شات در زیر.

headshot lighting diagram 2 1024x616 1

1. عکس های نور طبیعی در فضای باز

مهمترین نکته ای که باید برای عکاسی از سر در فضای باز به خاطر بسپارید این است که سوژه خود را در سایه باز قرار دهید. فقط به این دلیل که از خورشید به عنوان نور اصلی یا در این مورد تنها نور استفاده می کنید، به این معنا نیست که سوژه شما باید در نور مستقیم باشد. درست برعکس!

برای جلوگیری از سایه های خشن روی صورت سوژه، باید در سایه باشند. اما نه هر سایه ای. باید سایه باز باشد که جامد باشد.

بنابراین به دنبال ساختمان هایی با دیوارهای بزرگ باشید که بتوانید از آنها به عنوان پس زمینه استفاده کنید. جلسات هد شات خود را برای زمانی که خورشید پشت ساختمان است زمان بندی کنید تا بتوانید از سایه استفاده کنید.

فراموش نکنید که تعادل رنگ سفید خود را روی سایه قرار دهید تا از تصاویر با دمای رنگ سرد جلوگیری کنید.

نحوه بهبود تنظیم نور موجود:

  • از یک بازتابنده برای بازگرداندن نور به صورت سوژه خود استفاده کنید و برای پرتره های پر جنب و جوش تر در چشمان آنها چراغ های گیر ایجاد کنید.
    مطمئن شوید که الگوی آجرکاری خیلی شلوغ نباشد، در غیر این صورت حواس‌تان را پرت می‌کند.
  • سوژه خود را حداقل 5 فوت از دیوار قرار دهید تا پس زمینه محو شود. این مانع از حواس پرتی آن می شود و بین سوژه و پس زمینه جدایی ایجاد می کند.
  • نوع عکس هایی که می توانید با نور موجود در فضای باز انجام دهید
    هد شات برند شخصی، هد شات مدلینگ و هد شات بازیگر

نور طبیعی برای عکس‌های بازیگران و عکاسی با برند شخصی عالی است، زیرا عکاسی از بیرون باعث می‌شود تصاویر آرامش‌بخش و قابل ارتباط باشند.

گفته می شود، با نوع دیوار مناسب، می توانید از هد شات های شرکتی در فضای باز با نور طبیعی نیز عکس بگیرید.

simple headshot lighitng setup

در یک اتاق جلسه کوچک که دارای یک ردیف پنجره بزرگ در دو طرف بود، عکس گرفته شده است. خورشید در طرف دیگر ساختمان بود، بنابراین نوری که از پنجره‌های پشت سر من و پشت سوژه می‌آمد غیرمستقیم و پخش می‌شد. نمودار نور هد شات در زیر.

headshot lighting diagram 1 1024x521 1

2. عکس های نور طبیعی در داخل خانه

نور محیطی یک راه عالی برای عکاسی از هد شات در داخل خانه است. باز هم توصیه می کنم از نور مستقیم استفاده نکنید.

بهترین نوع نور داخلی برای هد شات، فیلتر کردن نور غیرمستقیم از طریق پنجره رو به شمال است، اگر در نیمکره شمالی هستید (یا اگر در نیمکره جنوبی هستید، از پنجره رو به جنوب استفاده می کنید).

مانند سایه باز، نور ملایمی است و سایه های ملایم روی پوست جذاب است.

تنظیم نور طبیعی داخلی برای هدشات

با این حال، نور طبیعی در داخل خانه نسبت به سایه باز در فضای باز جهت دارتر است، زیرا نور از طریق پنجره هدایت می شود. بنابراین برای تنظیم نور عکاسی هد شات چند انتخاب دارید:

  • نورپردازی جلو
  • نورپردازی جانبی
  • هد شات های نورپردازی جلو

نورپردازی جلو ساده‌ترین راه‌اندازی نورپردازی داخلی برای هد شات است و جذاب‌ترین جهت نور برای پوست‌های مسن‌تر است.

برای هد شات های روشن از جلو، سوژه خود را رو به پنجره قرار دهید تا نورپردازی یکنواخت و نورگیرهای بزرگ در چشمان آنها باشد.

الگوهای نورپردازی برای هد شات هایی که از جلو روشن می شوند:

  • با یک پنجره بزرگ نور صاف ایجاد کنید.
  • یک پنجره کوچکتر و کمی بالاتر الگوی نورپردازی پروانه ای ایجاد می کند که با ایجاد سایه هایی در زیر استخوان گونه و چانه برای مشخص کردن چهره بسیار عالی است.

اگر قبلاً آن را ندارید، چیت من را برای استفاده از نور پنجره در داخل خانه دانلود کنید.

WindowLight scaled

  • برای هد شات های دراماتیک تر با مقداری سایه، از نور جانبی استفاده کنید.
  • برای هد شات های با نور جانبی، سوژه خود را به پهلو و کمی عقب از پنجره قرار دهید تا در کنار دیوار در کنار پنجره قرار گیرند.
  • موقعیت دقیق سوژه شما نسبت به پنجره، سبک نور و در نتیجه سایه‌های روی صورت آن‌ها را تعیین می‌کند.
  • برای اکثر هد شات های با نور جانبی، نورپردازی حلقه ای بهترین است زیرا بیش از حد چشمگیر نیست، اما سایه کافی برای شکل دادن به ویژگی های سوژه شما ایجاد می کند.

با این حال، اگر درام می‌خواهید، دراماتیک‌ترین سبک نورپردازی برای هد شات‌های تجاری، نورپردازی رامبراند است. برای هد شات های بازیگری، دراماتیک ترین نورپردازی، است.

نحوه بهبود تنظیمات نور طبیعی داخلی:

  • اگر پس‌زمینه مناسب نیست، یک پایه پس‌زمینه با یک پس‌زمینه کاغذی ساده یا حتی یک پس‌زمینه وینیل که با طرحی جالب چاپ شده است، در پشت سوژه خود قرار دهید. پس زمینه وینیل مورد علاقه من مانند یک دیوار آجری سفید به نظر می رسد (نمونه ای از این مورد استفاده در انتها گنجانده شده است).
  • از یک بازتابنده برای تنظیمات رامبراند و نور حلقه استفاده کنید تا سایه‌های سمت سوژه‌های خود را که دورتر از پنجره قرار دارند پر کنید.
  • با قرار دادن سوژه خود در فاصله 5 فوتی پس زمینه از سایه ها در پس زمینه اجتناب کنید.

نوع عکس هایی که می توانید با نور طبیعی در داخل خانه انجام دهید

هد شات های تجاری، هد شات های مدلینگ و هد شات های بازیگر

headshot photography setup

این یک هد شات سبک در استودیو با پس زمینه سفید عکس گرفته شده است. نور در موقعیت نورپردازی پروانه پشت سرم بود و من از یک چتر بازتابنده سفید بزرگ برای نور ملایم استفاده کردم. نمودار نور هد شات در زیر.

headshot lighting diagram 4 1024x768 1

3. نورپردازی استودیو – یک تنظیم نور برای عکس های سر

این راه‌اندازی روشنایی هدشات ساده توصیه شده من برای عکس‌های هدشات برای وب‌سایت شرکتی است، زیرا می‌توانید به راحتی تا زمانی که نیاز دارید در اتاق هیئت مدیره راه‌اندازی کنید. همانطور که مهارت های نورپردازی شما بهتر می شود، می توانید نور دوم را برای پر کردن و سپس نور سوم را به عنوان نور مو و حتی نور چهارم را به عنوان نور پس زمینه اضافه کنید.

با این حال، نکته مهم در مورد عکس های هدشات این است که شما به فضای زیادی نیاز ندارید زیرا فقط سر و شانه سوژه شما را شامل می شود. بنابراین به راحتی می توان عکس های سبک استودیویی را در اتاق نشیمن خود انجام داد که به نظر می رسد در یک استودیو حرفه ای انجام شده است.

در حالی که هنگام استفاده از نور مداوم در داخل خانه می توانید از هر حالت تصویربرداری استفاده کنید، برای استفاده از فلاش ابتدا باید راحت از دوربین خود در حالت دستی استفاده کنید.

تنظیم نور استودیو برای هد شات

از همان سبک های نورپردازی برای هد شات های استودیویی استفاده کنید که در بالا برای عکس های سرپوشیده با نور طبیعی ذکر کردم. تفاوت اصلی این است که با نورپردازی استودیویی آزادی حرکت بیشتری دارید و می توانید در هر مکانی راه اندازی کنید.

تجهیزات نورپردازی برای هد شات های سبک استودیویی

برای بهترین نور با فلاش از فلاش دوربین خاموش استفاده کنید. اسپیدلایت برای نورپردازی هد شات کاملاً کافی است، بنابراین نیازی به استفاده از نورپردازی گران استودیو ندارید.

نور خود را روی پایه نور قرار دهید و در صورت استفاده از فلاش، از فرستنده برای روشن کردن فلاش استفاده کنید. از طرف دیگر، اگر دوربین شما دارای فلاش پاپ آپ است، از آن برای فعال کردن فلاش خاموش دوربین خود با تنظیم آن در حالت فرمانده استفاده کنید. سوژه شما را روشن نمی کند، اما سیگنالی را به فلاش دوربین خاموش شما ارسال می کند تا روشن شود.

من به شدت توصیه می کنم از یک نورسنج برای اندازه گیری نور برای روشنایی دقیق و ثابت استفاده کنید.

دومین نکته مهم من برای نورپردازی عکاسی هد شات استفاده نکردن از لامپ خالی است. نور برای هد شات خیلی تند است. در حالی که برای مدل سازی هد شات ها و برخی از هد شات های بازیگری خوب است، اما قطعا برای هد شات های تجاری مناسب نیست.

چتر عکاسی یک اصلاح کننده روشنایی سطح ابتدایی ایده آل برای عکاسی هد شات است، زیرا ارزان و سبک وزن هستند و به راحتی بسته بندی می شوند. هرچه چتر بزرگتر باشد، نور ملایم تر خواهد بود.

بنابراین برای تنظیم یک نور من یک چتر بازتابنده سفید بزرگ با پخش کننده نصب شده روی منبع نوری که دوربین خاموش است توصیه می کنم.

نحوه بهبود تنظیمات نور استودیو:

برای پر کردن سایه ها از یک بازتابنده در زیر چانه سوژه خود برای تنظیم نور پروانه استفاده کنید. این یک تنظیم نور تاشو ایجاد می کند.
از یک عکس با پس‌زمینه‌های مختلف تنوع بیشتری دریافت کنید تا عکس‌های هدشات برای استفاده‌های مختلف تولید کنید، مانند تصویر صفحه تماس وب‌سایت، نمایه LinkedIn و سایر پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی. با پس زمینه سفید و پس زمینه خاکستری شروع کنید.
مراقب دیوارهای سفید کم رنگ در اتاقی باشید که در آن عکس می گیرید، زیرا دیوارها همان رنگ را روی تصاویر می اندازند.

نوع هد شات هایی که می توانید با نور استودیو انجام دهید

تمام هد شات های حرفه ای

2 light setup for headshots

این اواخر روز بود، درست در سایه یک ساختمان. سوژه ام را طوری قرار دادم که تکه ای از نور خورشید به عنوان نور حاشیه ای عمل کند. من از یک بارق باطری با یک ظرف زیبایی به عنوان نور اصلی از سمت چپ دوربین استفاده کردم. نمودار نور هد شات در زیر.

headshot lighting diagram 3 1024x749 1

4. OCF با هدشات نور طبیعی در فضای باز

آخرین راه‌اندازی نور عکاسی هدشات ساده من، نور موجود و نور بارق را در فضای باز ترکیب می‌کند.

اگر در عکاسی با فلاش تازه کار هستید، ممکن است این کار چندان ساده به نظر نرسد، اما این یک راه عالی برای شروع با OCF در فضای باز است.

تنظیم نور هدشات فضای باز OCF

مزیت بزرگ استفاده از فلاش در فضای باز، این است که می‌توانید با استفاده از یکی از دو راه‌اندازی 2 نوری برای عکس‌های هدشات ایجاد کنید:

  • فلاش را به عنوان نور اصلی و خورشید را به عنوان نور پس زمینه یا نور حاشیه ای فلاش کنید
  • یا خورشید به عنوان منبع نور اصلی با فلاش به عنوان نور پس زمینه، نور حاشیه یا نور پرکننده

باز هم، می توانید از تنظیمات مختلفی که قبلاً ذکر کردم استفاده کنید، یعنی:

  • نورپردازی تخت
  • نورپردازی پروانه ای
  • نورپردازی رامبراند
  • نورپردازی حلقه ای

مزیت اضافی استفاده از منبع نور دوم این است که می توانید سوژه خود را با نور کلیدی خود روشن کنید و سپس یک نور برجسته به شکل نور مو برای عکس های هدشات واقعا عالی اضافه کنید.

تجهیزات نورپردازی برای هد شات در فضای باز با بارق

قدرت فلاش شما تعیین می کند که چه زمانی و در کجا می توانید با فلاش عکس های هد شات در فضای باز انجام دهید. اضافه کردن یک اصلاح کننده نور نیز میزان نور سوژه شما را کاهش می دهد. بنابراین، هرچه فلاش شما قدرتمندتر باشد، عکاسی در فضای باز در آفتاب کامل آسان‌تر خواهد بود.

اگر از اسپیدلایت استفاده می کنید، آن را در سایه باز قرار دهید یا در پایان روز که نور طبیعی چندان قوی نیست، عکس بگیرید.

من پیشنهاد می‌کنم از سافت‌باکس به جای چتر در فضای باز برای عکس‌برداری هدشات استفاده کنید، زیرا هنگام استفاده از چتر به راحتی می‌توان از یک پایه نور استفاده کرد. همچنین، اگر دستیار برای نگه داشتن نور ندارید، مطمئن شوید که پایه نور را با کیسه های شن وزن کنید.

نحوه بهبود تنظیمات نور OCF در فضای باز:

  • یک بازتابنده به ترکیب نور اضافه کنید تا سایه های روی صورت سوژه شما پر شود
  • به پس زمینه توجه کنید و مطمئن شوید که هیچ زباله یا مزاحمت دیگری وجود ندارد و نور مستقیم خورشید روشن نمی شود.

انواع هد شات مناسب برای OCF در فضای باز

هد شات برند شخصی، هد شات مدل و هد شات بازیگر

headshot photography lighting setup flash 1024x684 1

این عکس در استودیوی من با استفاده از OCF اصلاح شده با یک چتر بازتابنده سفید بزرگ، در مقابل پس زمینه وینیل دیوار آجری سفید مورد علاقه من گرفته شده است.

تنظیمات دوربین برای جلسات هد شات

از دیافراگم نسبتاً باز از F2.8 تا F4 برای عمق میدان باریک برای محو کردن پس‌زمینه استفاده کنید، اما نه آنقدر باز که گوش‌ها تار شوند.

بهترین فاصله کانونی برای استفاده از هد شات 85 میلی متر است.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *