اخبار دوربین دیجیتال, اخبار گوناگون, اخبار و مقالات

سیگما لنز زوم فوق العاده Sigma 60-600mm F4.5-6.3 DG DN OS را با قیمت 1999 دلار معرفی کرد

Sigma 60 600mm 23

سیگما از عرضه لنز 60-600 میلی متری F4.5-6.3 DG DN OS خبر داده است که آن را تنها لنز زوم اولترا تله فوتو 10 برابری جهان برای دوربین های بدون آینه می نامد. این دومین لنز زوم بدون آینه فول فریم این شرکت در سری لنز های ورزشی یا همان «Sports» سیگما است. در ماه آینده برای سیستم دوربین L-mount و Sony E-mount در دسترس خواهد بود.

این لنز از 27 عنصر در 19 گروه، شامل سه عنصر با پراکندگی پایین ویژه (SLD) و دو عنصر با پراکندگی پایین (FLD) ساخته شده است. این لنز از یک ساختار چند ماده ای تشکیل شده است که از منیزیم، پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن (CFRP) و یک کامپوزیت پایدار حرارتی (TSC) تشکیل شده است. حداقل فاصله فوکوس 0.45 متر (17.7 اینچ) در 60 میلی متر و 2.6 متر (102.4 اینچ) در 600 میلی متر است. این دستگاه از رزوه فیلتر 105 میلی متری استفاده می کند، دیافراگم 9 تیغه ای دارد و نسبت بزرگنمایی 1:2.4 در 200 میلی متر را ارائه می دهد.

Sigma 60 600mm 1

قدرت فوکوس خودکار درون این لنز تله فوتو همان چیزی است که سیگما آن را سیستم فوکوس خودکار محرک خطی با واکنش بالا (HLA) می نامد. این اولین باری است که سیگما از یک موتور خطی در لنزهای خود استفاده می‌کند و آن را با شرکت‌هایی مانند تامرون و چندین تولیدکننده لنز شخص اول که به طور فزاینده‌ای از سیستم‌های فوکوس خطی استفاده می‌کنند، هماهنگ می‌کند. همچنین این لنز دارای زوم دوگانه Sigma است که به کاربران امکان می‌دهد تا با استفاده از حلقه زوم یا فشار دادن یا کشیدن جلوی لنز، زوم را تنظیم کنند. این اولین بار در لنز 100–400mm F5–6.3 DG DN OS Sigma مشاهده شد.

مطلب پیشنهادی:  قطعه ای از Vision Pro که اپل نمی خواهد شما ببینید

همچنین این لنز دارای لرزشگیر اپتیکال تصویر در قالب فناوری Sigma’s Optical Stabilizer (OS) است که توسط الگوریتم جدید «OS2» قدرت می‌گیرد. سیگما ادعا می کند که الگوریتم به روز شده تا هفت استاپ جبران نوردهی را در 60 میلی متر و تا شش استاپ در 600 میلی متر ارائه می دهد. دو حالت لرزشگیر وجود دارد که می توان آنها را با یک سوئیچ روی بدنه لنز انتخاب کرد. حالت 1 یک تنظیم همه جانبه است، در حالی که حالت 2 تصحیح حرکت جانبی را خاموش می کند، و در عین حال تثبیت عمودی را حفظ می کند.

Sigma 60 600mm 5

 

سیگما ادعا می کند که این لنز در برابر گرد و غبار و پاشش آب مقاوم است و تمامی قسمت های اصلی مهر و موم شده تا احتمال ورود آب و گرد و خاک به داخل لنز را به حداقل برساند. به طور خاص، سیگما می‌گوید «اتصال پایه، حلقه فوکوس دستی، حلقه زوم، سوئیچ‌ها، و اتصال بیرونی همگی در برابر گرد و غبار و پاشش پاشش مقاوم هستند» در حالی که جلویی‌ترین عنصر نوری دارای پوششی برای دفع کثیفی، روغن و آب است.

سایر ویژگی هایی که در این لنز مشاهده میکنیم عبارتند از سوئیچ Focus Limiter، سه دکمه AFL قابل تنظیم، سوکت سه پایه قابل تعویض و سازگاری با مبدل های تله 1.4x و 2x سیگما.

Sigma 60 600mm 3

این لنز در کارخانه Sigma’s Aizy در ژاپن تولید می شود. فروش آن از اواسط فوریه 2023 با قیمت 1999 دلار آغاز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *