آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

نحوه انتخاب فلش: 5 نکته که باید در نظر بگیرید

choose a flash 3

نورپردازی اغلب یک عکس را می سازد یا خراب میکند، اما به لطف قدرت و قابلیت حمل اسپیدلایت، گرفتن عکس هایی با نور خوب در داخل خانه، در سایه سنگین یا حتی در شب آسان تر از همیشه است.

متأسفانه، برای مبتدیان عکاسی – و حتی برای افرادی که سال ها یا دهه ها عکاسی می کنند – انتخاب فلاش اکسترنال مناسب می تواند یک چالش بزرگ باشد. امروزه برندهای بی‌شماری در بازار وجود دارند که طیف گسترده‌ای از فلاش‌ها را ارائه می‌دهند، که خرید فلش را گیج‌کننده و گاهی اوقات خسته‌کننده می‌کند.

اما تمام امید از بین نرفته! من به عنوان یک عکاس با تجربه فلاش، با مزایا و معایب مدل های مختلف فلاش آشنا هستم. در زیر، من پنج مورد ضروری را که باید قبل از سرمایه گذاری در فلش در نظر بگیرید را به اشتراک می گذارم. به این ترتیب، پول خود را برای مدلی با کیفیت پایین که نیازهای شما را برآورده نمی کند، هدر نمی دهید.

برای انتخاب فلاش عالی آماده اید؟ پس بیایید درست شروع کنیم

1. برند

flash light buying guide 1

در آن روزگار، خرید فلش بسیار ساده بود. اگر می‌خواهید یک اسپیدلایت بخرید، باید یکی را انتخاب کنید که سازنده دوربین شما (معمولاً نیکون یا کانن) ارائه می‌کند.

اما امروز وضعیت کاملاً متفاوت است و بازار پر از شرکت های دیگری است که اسپیدلایت می فروشند، از جمله Yongnuo، Godox و Nissin. شما همچنان می توانید فلاش را از سازنده دوربین خود خریداری کنید، اما می توانید مدل های شخص ثالث را نیز انتخاب کنید.

فلاش های فروخته شده توسط نیکون و کانن را جستجو کنید، متوجه خواهید شد که در مقایسه با گزینه های شخص ثالث Yongnuo و Godox بسیار گران هستند. با وجود این نکته، بسیاری از عکاسان معتقدند که این مدل‌های نیکون و کانن هنوز هم خرید بهتری هستند و ادعا می‌کنند که عمر طولانی‌تر، دوام بیشتر و سازگاری بهتر دارند.

از سوی دیگر، برخی از اسپیدلایت های شخص ثالث واقعاً بسیار خوب طراحی شده اند و مطمئناً می توانند با مارک های بزرگ در عملکرد، دوام و موارد دیگر رقابت کنند. مزیت دیگر این است که فلاش های شخص ثالث به طور کلی بسیار ارزان تر هستند، که یک نکته کلیدی برای کسانی است که به دنبال خرید اولین فلاش خود هستند.

مطلب پیشنهادی:  نحوه صحیح نگه داشتن دوربین عکاسی

اگر مطمئن نیستید که آیا با خرید فلاش شخص ثالث راحت هستید یا خیر، بهتر است چند بررسی را بخوانید. در حالی که برخی از این مدل‌ها فوق‌العاده هستند، برخی دیگر می‌توانند ارزان و شکستنی باشند، بنابراین قبل از زدن دکمه «خرید» مطلع شوید.

2. طول عمر فلش

flash light buying guide 2

درست مانند هر لامپ دیگری، اسپیدلایت ها عمر محدودی دارند. پس از مقدار مشخصی استفاده، آنها “سوخته” می شوند و کار نمی کنند.

بنابراین قبل از خرید هر گونه اسپیدلایت – بدون توجه به شرکت یا مدل – کمی تحقیق کنید. به دنبال طول عمر اسپیدلایت انتخابی خود که در وب سایت شرکت ذکر شده است، بگردید، و اگر نمی توانید مشخصات رسمی را پیدا کنید، همیشه می توانید به بررسی ها نگاه کنید.

به خاطر داشته باشید که گاهی اوقات با یک واحد فلاش بد مواجه می شوید، بنابراین اگر کاربری را مشاهده کردید که گفت پس از سه بار عکاسی فلاش کار نمی کند یا در بدو ورود خراب بوده است، فوراً آن مدل را رد نکنید. با این حال، اگر تعداد زیادی از منتقدان ادعا کنند که فلش بلافاصله پس از خرید از بین رفته است، بهتر است از آن محصول (و شاید حتی آن مارک) اجتناب کنید.

choose a flash 2

یک چیز دیگر: این مهم است که فلاشی بخرید که فقط برای مدت طولانی کار نمی کند، اما خوب کار می کند. به عبارت دیگر، فلاش باید به درستی و با قدرت کامل روشن شود. اگر فلاش به درستی روشن نشود – حتی اگر مقداری نور تولید کند – به طور کلی نتیجه ای غیرقابل استفاده به شما می دهد.

3. انعطاف پذیری

flash light buying guide 4

فلاش‌های پاپ‌آپ – یعنی فلاش‌هایی که روی برخی دوربین‌ها نصب می‌شوند – به یک دلیل عمده مورد علاقه اکثر عکاسان نور مصنوعی است: آنها کاملاً ثابت هستند و انعطاف‌پذیری صفر را ارائه می‌کنند. آنها فقط به یک جهت اشاره می کنند و نمی توان آنها را چرخاند، به سمت بالا یا پایین نشان داد یا از دوربین خارج کرد. بنابراین، نور را نمی‌توان کنترل کرد یا بازتاب داد تا جلوه‌ای جذاب‌تر ایجاد کند.

مطلب پیشنهادی:  عکاسی از لباس با موبایل + نکات و ترفندهای کاربردی

بنابراین، بررسی انعطاف پذیری یک واحد فلاش قبل از خرید بسیار مهم است. اگر هد فلاشی که خریداری می کنید نمی تواند جابجا، کج یا زاویه دار شود، در این صورت برای دستیابی به نتایج با کیفیت با مشکل مواجه خواهید شد.

choose a flash 3

همچنین توصیه می‌کنم در مورد اینکه آیا فلاش می‌تواند از راه دور فعال شود یا خیر، تحقیق کنید. بسیاری از عکاسان پرتره و طبیعت بی جان استودیویی ترجیح می دهند فلاش های خود را به جای خود دوربین روی پایه نصب کنند، اما اگر فلاش گزینه راه اندازی از راه دور را ارائه ندهد، ممکن است ناامید شوید. (همچنین باید سازگاری ماشه از راه دور را بررسی کنید، که بسته به مدل می تواند متفاوت باشد.)

4. کنترل خودکار (TTL) یا دستی

دو نوع اصلی فلاش وجود دارد: مدل های اتوماتیک (TTL) و مدل های دستی.

یک فلاش خودکار برای تعیین میزان بهینه نور مورد نیاز برای روشن کردن یک صحنه خاص با دوربین تعامل و ارتباط برقرار می کند. به عبارت دیگر، یک فلاش TTL خروجی خود را در پاسخ به سطوح نور محیط در صحنه تغییر می دهد.

flash light buying guide 5

از سوی دیگر، فلاش دستی باید همیشه توسط عکاس هدایت شود. به عنوان مثال، اگر می خواهید برای یک صحنه تاریک نوردهی کنید، باید به صورت دستی قدرت فلاش را افزایش دهید، و اگر می خواهید برای یک صحنه روشن تر نوردهی کنید، باید به صورت دستی قدرت فلاش را کاهش دهید.

پس کدام نوع فلاش بهتر است؟ از یک طرف، مدل های اتوماتیک بسیار راحت هستند. می‌توانید فلاش را روی پایه یا کفشک دوربین خود نصب کنید، دکمه شاتر را فشار دهید و انتظار داشته باشید که نتایج نوردهی نسبتاً محکمی دریافت کنید.

choose a flash 1

از سوی دیگر، فلاش های دستی به مراتب ارزان تر هستند، که آنها را به گزینه ای عالی برای مبتدیان تبدیل می کند. و از آنجایی که آنها شما را وادار می کنند که واقعاً نکات و نکات نوردهی فلاش را درک کنید، می توانند ابزار آموزشی خوبی باشند.

مطلب پیشنهادی:  آموزش عکاسی از جواهرات الماس

در پایان روز، انتخاب با شماست!

5. زمان بازیافت فلاش

flash light buying guide 3

اگر می‌خواهید پرتره‌های استودیویی یا عکس‌های طبیعت بی‌جان ثبت کنید، این نباید مشکلی ایجاد کند – اما اگر یک عکاس اکشن جدی هستید که ممکن است نیاز به گرفتن چندین عکس پشت سر هم در مدت زمان کوتاهی داشته باشد، فلاش نرخ بازیافت ضروری است.

می بینید، نرخ بازیافت (همچنین به عنوان زمان بازیافت شناخته می شود) به سادگی مدت زمانی است که فلاش روشن می شود قبل از اینکه دوباره آماده عکاسی شود. تولیدکنندگان تقریباً همیشه نرخ بازیافت را بر حسب ثانیه فهرست می‌کنند، و همانطور که احتمالاً تصور می‌کنید، هرچه نرخ بازیافت کمتر باشد، بهتر است. فلاشی که می‌تواند به سرعت بازیافت کند به شما امکان می‌دهد عکس‌های ورزشی انبوهی را ثبت کنید – اما فلاشی که به آرامی بازیافت می‌شود ممکن است مانع از ایجاد عکس‌هایی شود که دنبال آن هستید.

flash light buying guide 6

توجه داشته باشید که مشخصات اسپیدلایت معمولاً دو زمان مختلف را ذکر می کنند (به عنوان مثال 0.3-5 ثانیه). عدد پایین نشان می‌دهد که اگر فلاش روی کمترین میزان خروجی نور تنظیم شده باشد، چقدر زود می‌توان عکس دیگری گرفت، در حالی که عدد بالاتر نشان می‌دهد که وقتی فلاش روی بالاترین میزان خروجی نور تنظیم شده است، چقدر زود می‌توان عکس دیگری گرفت.

نرخ بازیافت در حداکثر خروجی فلاش مهم‌تر است، و اگر می‌خواهید اکشن بگیرید، باید همیشه به دنبال فلاشی باشید که حداکثر زمان خروجی نور کمتری داشته باشد. با این حال، به یاد داشته باشید که اگر می خواهید به نرخ بازیافت ذکر شده توسط سازنده دست یابید، باید یک باتری مناسب برای فلاش خود نیز خریداری کنید.

نحوه انتخاب فلش: کلمات پایانی

اکنون که این مقاله را به پایان رسانده اید، باید آماده خرید یک اسپیدلایت برای خودتان باشید.

اما به یاد داشته باشید که بهترین فلاش وجود ندارد که برای همه جذاب باشد. واقعاً همه چیز به بودجه و نیازهای شما بستگی دارد. به طور کلی یک فلاش دستی به خوبی به افراد مبتدی کمک می کند، اگرچه عکاسان با تجربه تر – به ویژه کسانی که در محیط های سریع کار می کنند – ممکن است بخواهند یک مدل خودکار را در نظر بگیرند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *