اخبار و مقالات

آنچه از Samsung Galaxy Watch 5 انتظار داریم

آنچه از Samsung Galaxy Watch 5 انتظار داریم

خیلی به معرفی سامسونگ گلکسی واچ 5 نمانده است و هیچ دلیلی هم وجود ندارد که باور کنیم این شرکت تولید ساعت‌های هوشمند را متوقف می‌کند.

هنگامی که گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ 4 کلاسیک مورد آزمایش کارشناسان قرار گرفت، فهمیدند که این دو مورد، از بهترین واچ های سامسونگ هستند، اما آن ها دارای برخی ضعف ها در مقایسه با واچ های 2021 بودند.

این دستگاه‌ها در واقع یک سیستم عامل کاملاً جدید را ارائه می‌دادند که بهترین‌های Tizen را با Wear OS ترکیب می‌کرد، تمامی آن ها با یک چیپست جدید و سریع راه اندازی شده اند.

بنابراین ما انتظار تغییرات اساسی ای را در Samsung Galaxy Watch 5 داریم و در ادامه تمامی آن ها را مورد بررسی قرار داده ایم.

ما همچنین نگاهی به زمان عرضه واچ های پرچمدار بعدی سامسونگ، قیمت و سایر شایعات و اخبار اولیه در مورد آن پرداخته ایم.

تاریخ عرضه و قیمت Samsung Galaxy Watch 5

با توجه به یک برنامه زمان‌بندی منتشر شده توسط سایت کره جنوبی The Elec نشان می‌دهد که Samsung Galaxy Watch 5 در نیمه دوم سال 2022 وارد بازار می‌شود، اگرچه با توجه به اینکه Samsung Galaxy Watch 4 در آگوست 2021 وارد بازار شد، چندان تعجب‌آور نیست.

البته Samsung Galaxy Watch 3 در آگوست 2020 وارد بازار شد و آگوست 2022 بهترین تاریخ برای حدس زدن  تاریخ عرضه Samsung Galaxy Watch 5 به حساب می آید.

هنوز خبری در مورد قیمت آن منتشر نشده است، اما با توجه به اینکه قیمت Samsung Galaxy Watch 4 از 249.99 دلار / 249 پوند / 399 دلار استرالیا و قیمت Samsung Galaxy Watch 4 Classic از 349 دلار / 349 پوند شروع شد. انتظار می رود که گلکسی واچ جدید نیز دارای قیمت مشابهی باشد.

اخبار و شایعات

با توجه به یک منبع خبری، Samsung Galaxy Watch 5 می تواند باتری را تقویت کند.

SamMobile پرونده‌های نظارتی برای باتری‌هایی پیدا کرده است که به نظر می‌رسد به ساعت هوشمند آینده اضافه می‌شوند، و باتری گلکسی واچ 5 ظاهراً 276 میلی‌آمپر ساعتی است (از 247 میلی‌آمپر ساعت در گلکسی واچ 4)، در حالی که به نظر می‌رسد باتری گلکسی واچ 5 کلاسیک 397 میلی‌آمپر ساعت است، گلکسی واچ 5، 361 میلی‌آمپر ساعت خواهد بود.

اینها تغییرات عظیمی نیستند، اما ممکن است تفاوت ایجاد کنند. توجه داشته باشید که اینها ظاهراً همان اندازه‌های اولیه باتری هستند. اگر اندازه‌های ساعت چندگانه وجود داشته باشد، احتمالاً در برخی نیز باتری‌های بزرگ‌تری خواهیم دید.

اخیراً شایعاتی مبنی بر نسخه Pro از Samsung Galaxy Watch 5 منتشر شده است که می تواند اندازه باتری را به 572 میلی آمپر ساعت افزایش دهد. این مطمئناً تأثیر قابل توجهی بر عمر باتری خواهد داشت.

شنیده‌ایم که این مدل Pro ممکن است جایگزین مدل کلاسیک در سری ساعت‌های هوشمند 2022 سامسونگ شود. علاوه بر این، ممکن است همزمان ویژگی چرخش قاب را حذف کند – تغییری که خیلی طرفدار ندارد.

همچنین شایعاتی مبنی بر اینکه صفحه واچ می تواند تا 40% بزرگتر شود و دارای دوربین می باشد، پخش شده است.

در تصاویر زیر می‌توانید ببینید که چگونه ممکن است ظاهر گوشی به نظر برسد، اما توجه داشته باشید که شایعات همیشه درست نمی باشند، و حتی اگر این طراحی روزی بخواهد اجرا شود، قطعا برای Galaxy Watch 5 قابل اجرا نمی باشد.

DM7nLGUtiFjLeWKocajQjU 970 80.jpg

انتظار چه چیزی را داریم؟

تغییرات زیادی وجود دارد که سامسونگ می تواند واچ های خود را ارتقا بخشد، از جمله موارد زیر.

1. عمر باتری بهتر

با توجه به آزمایش‌هایی که انجام شده، Samsung Galaxy Watch 4 دارای عمر باتری قابل‌توجهی است، اما نمی‌توانیم همین موضوع را در مورد Samsung Galaxy Watch 4 Classic بگوییم، که در بیشتر مواقع حتی 24 ساعت کامل بین شارژ دوام نمی‌آورد.

از آنجایی که به مرور زمان باتری شروع به تحلیل رفتن می‌کند، واچ شما باید عمر باتری بالایی داشته باشد تا حداقل بعد از مدتی تا 24 ساعت کامل بتواند روشن باشد.

گلکسی واچ 4 استاندارد فقط حدود دو روز دوام می آورد، که خوب است اما عالی نیست، بنابراین ما می خواهیم شاهد پیشرفت های بزرگی در محدوده باتری گلکسی واچ 5 سامسونگ باشیم.

2. سازگاری کامل با گوشی های بیشتر

سری Samsung Galaxy Watch 4 به هیچ وجه با آیفون‌ها کار نمی‌کند، و حتی اگر گوشی اندرویدی دارید، اگر سامسونگ نباشد، از برخی ویژگی‌ها مانند ECG محروم خواهید شد و همینطور و اندازه گیری فشار خون.

به همین دلیل برای سامسونگ گلکسی واچ 5 ما حداقل خواهان سازگاری کامل با تمامی گوشی های اندرویدی مدرن هستیم و در حالت ایده آل می خواهیم پشتیبانی از آیفون ها را نیز بازگرداند.

3. کنترل بهتر تمرین

ما متوجه شدیم (به ویژه در مورد Samsung Galaxy Watch 4 Classic) رابط کاربری اش کمی مبهم بوده. بنابراین انتظار داریم که سامسونگ واچ های خود را با رابط کاربری آسان ترس ارائه دهد.

و همچنین منتظریم تا این ارتقا را در گلکسی واچ 5 مشاهده کنیم.

4. طراحی باریکتر

hyoEXDUCJWpaPPWLfdfofX 970 80.jpg

مشکل دیگری که در گلکسی واچ 4 کلاسیک بیشتر از واچ 4 استاندارد وجود دارد، ضخامت آن دستگاه است.

Samsung Galaxy Watch 4 Classic یک ساعت هوشمند بزرگ است و اگرچه تا حدودی ممکن است مورد علاقه خیلی ها باشد، اما مایلیم نسخه بعدی گلکسی واچ را باریکتر ببینیم، زیرا ضخامت آن پوشیدن آن را زیر لباس های تنگ دشوار می کند و در هنگام خواب نیز ممکن است اذیت کننده باشد.

5. انتخاب بند گسترده تر

انتخاب بند برای گلکسی واچ 4 خارج از جعبه بسیار محدود است، مگر اینکه آن را مستقیماً از سامسونگ سفارش دهید، و حتی از خود سامسونگ نیز به گزینه‌های اسپرت یا هیبریدی، بدون انتخاب کامل چرم یا فلز محدود شده‌اید.

شایان ذکر است که سامسونگ حداقل از بند‌های ساعت استاندارد استفاده می‌کند، بنابراین همیشه می‌توانید یکی را با یک گزینه شخص ثالث تعویض کنید، اما این یک خرید اضافی است.

بنابراین، برای سری گلکسی واچ 5 سامسونگ، می‌خواهیم انتخاب‌های کلاس‌تری به ترکیب اسپورت کنونی بپیوندند و از هر کجا که ساعت را از آن خریداری می‌کنید، این انتخاب گسترده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *