اخبار موبایل, اخبار و مقالات

سامسونگ گلکسی S23 FE: اخبار، شایعات، قیمت احتمالی و بازه زمانی عرضه

سامسونگ گلکسی S23 FE: اخبار، شایعات، قیمت احتمالی و بازه زمانی عرضه

در اینجا یک نگاه دقیق به گوشی Fan Edition بعدی سامسونگ می‌اندازیم.

سامسونگ Galaxy S20 FE در سال 2020 یک موفقیت غیرمنتظره بود و به یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های اندرویدی میان‌رده تبدیل شد. این گوشی با ارائه بهترین ویژگی‌های گوشی‌های گران‌تر سامسونگ در قیمتی پایین‌تر، نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد.

سال گذشته، سامسونگ Galaxy S21 FE را معرفی کرد، اما این گوشی به اندازه S20 FE موفق نبود. این گوشی با تاخیر زیادی به بازار آمد و ویژگی‌های چندانی نسبت به S20 FE اضافه نکرد.

برای سال 2023، شایعه شده است که سامسونگ Galaxy S23 FE را معرفی خواهد کرد. این گوشی ممکن است از برخی ویژگی‌های سری Galaxy S23 بهره‌مند باشد، اما ممکن است قیمت آن پایین‌تر باشد و به گوشی‌های میان‌رده سامسونگ نزدیک‌تر باشد.

در اینجا همه چیزهایی که ما در مورد Galaxy S23 FE می دانیم، از جمله مشخصات، قیمت و تاریخ انتشار آن، بر اساس تمام نشت‌های خبری، رندرها و شایعاتی که تاکنون منتشر شده است، آورده شده است.

سامسونگ Galaxy S23 FE: طراحی و صفحه نمایش

گوشی Galaxy S23 FE سامسونگ با وجود اشتراک گذاری همان نام تجاری با گوشی های پرچمدار سامسونگ در سال 2023، شبیه آنها نخواهد بود. در عوض، رندرهای نشت شده نشان می دهد که گوشی به Galaxy A54 میان رده نزدیک تر خواهد بود. اگر از قسمت پشت به گوشی نگاه کنیم، Galaxy S23 FE در رندرها تقریباً غیرقابل تشخیص از A54 است. ظاهراً این دو دستگاه به قدری شبیه هستند که ابعاد یکسانی دارند.

samsung galaxy s23 fe renders 2

اعتبار تصویر : @OnLeaks/Smartprix

رندرها نشان می دهد که نمایشگر 6.4 اینچی Galaxy S23 FE توسط حاشیه های قابل توجهی احاطه شده است، با چانه پایین ضخیم تر از بقیه. این می تواند به گوشی ظاهری شبیه به میان رده بدهد، حتی اگر نام آن ممکن است خلاف این را نشان دهد.

هنوز تصاویر یا رندرهای دست اول Galaxy S23 FE منتشر نشده است. به محض انتشار آنها، تصویر واضح تری از طراحی نهایی گوشی خواهیم داشت. اما فعلاً، اگر امیدوار بودید که گوشی Fan Edition آینده سامسونگ به هم رده‌های گران قیمتش نزدیک تر باشد، شاید نا‌امید بشید.

samsung galaxy s23 fe renders anim

اعتبار تصویر : @OnLeaks/Smartprix

بر اساس اندازه نمایشگر 6.4 اینچی شایعه شده، Galaxy S23 FE بین S23 معمولی و مدل پلاس قرار خواهد گرفت. مانند سایر گوشی های Galaxy، انتظار می رود که این گوشی از یک پنل AMOLED FHD+ با نرخ تازه سازی 120Hz بهره ببرد. با توجه به اینکه این گوشی قیمت پایین تری نسبت به همرده های پرچمدار گران قیمت خود خواهد داشت، بعید است که پنل از نرخ تازه سازی متغیر پشتیبانی کند.

سامسونگ Galaxy S23 FE: مشخصات

سامسونگ گلکسی S23 FE، مانند دو FE قبلی، از مشخصات مشابه گوشی‌های پرچمدار کنونی سامسونگ برخوردار نخواهد بود. این گوشی به جای استفاده از جدیدترین چیپست‌های موجود در بازار، از یک چیپست کمی قدیمی‌تر استفاده خواهد کرد تا قیمت آن را در محدوده‌ای معقول نگه دارد. این ممکن است برای برخی از کاربران خوشایند نباشد، اما سامسونگ امیدوار است که با این کار بتواند این گوشی را به یک گزینه مقرون‌به‌صرفه برای کاربرانی که به دنبال یک گوشی باکیفیت هستند، تبدیل کند.

بر اساس گزارش‌ها، گلکسی S23 FE ممکن است از چیپست Exynos 2200 استفاده کند، همان چیپستی که در سری گلکسی S22 اروپا استفاده شده است. این چیپست به دلیل عملکرد ضعیف و مشکلات گرم شدن بیش از حد مورد انتقاد قرار گرفته است. شایعاتی نیز وجود دارد که مدل آمریکایی این گوشی ممکن است از SoC Snapdragon 8 Gen 1 استفاده کند، اما این چیپست نیز به دلیل مشکلات گرم شدن بیش از حد مورد انتقاد قرار گرفته است.

به نظر می‌رسد که سامسونگ در حال حاضر در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای چیپست گلکسی S23 FE است. با این حال، هنوز مشخص نیست که کدام چیپست در نهایت برای این گوشی انتخاب خواهد شد.

Samsung Exynos 2200

اعتبار تصویر : @OnLeaks/Smartprix

به غیر از تصمیم بحث‌برانگیز و شایعه‌شده برای استفاده از چیپست داغ Exynos، سایر مشخصات گلکسی S23 FE که تاکنون فاش شده‌اند، بسیار عالی به نظر می‌رسند. این گوشی ممکن است با 8 گیگابایت RAM و 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه شود. یک باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی که از شارژ سریع 25 وات پشتیبانی می‌کند. شارژ بی‌سیم نیز وجود خواهد داشت، زیرا این گوشی قبلاً در لیست Wireless Power Consortium مشاهده شده است. مقاومت در برابر گرد و غبار و آب به یک ویژگی استاندارد در همه گوشی‌های سامسونگ تبدیل شده است و S23 FE نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

چیپست نقش مهمی در عملکرد و عمر باتری گوشی دارد. بنابراین، حتی اگر سامسونگ گلکسی S23 FE را با اجزای درجه یک بسته بندی کند، اما از یک چیپست که به دلیل کارایی ضعیف شناخته شده است استفاده کند، این گوشی احتمالاً با مشکلات عملکرد و عمر باتری مواجه خواهد شد.

سامسونگ گلکسی S23 FE: دوربین

اگرچه سامسونگ ممکن است با انتخاب چیپست خود برای گلکسی S23 FE ناامید کند، اما این شرکت می‌تواند در بخش دوربین جبران کند. یک نشت نشان می‌دهد که گوشی Fan Edition آینده ممکن است دارای همان دوربین 50MP با OIS باشد که در Galaxy S22 انجام وظیفه می‌کند. علاوه بر اینکه از نظر فیزیکی بزرگتر است، سنسور 50MP می‌تواند به لطف تجمیع پیکسل، جزئیات بیشتری را ثبت کند. یک دوربین فوق عریض 12MP و یک دوربین تله فوتو 8MP با زوم 3x همراه با دوربین اصلی خواهند بود.

سامسونگ گلکسی S23 FE: نرم‌افزار

اعتبار تصویر : @OnLeaks/Smartprix

دوربین سلفی نیز به نظر می‌رسد که ارتقا خواهد یافت، حتی اگر گفته می‌شود که رزولوشن آن به 10MP با فوکوس خودکار دوگانه کاهش می‌یابد. این باید به گوشی امکان گرفتن عکس‌های واضح‌تر را بدهد. برای مقایسه، Galaxy S21 FE دارای یک دوربین سلفی 32MP است اما از قابلیت فوکوس خودکار برخوردار نیست.

انتظار می‌رود سامسونگ علاوه بر ارتقاء سخت‌افزار دوربین، پردازش تصویر خود را نیز بهبود بخشد. این بهبودها باید به گلکسی S23 FE امکان ارائه عملکرد تصویربرداری بهتر از Galaxy S22 FE را بدهد.

سامسونگ گلکسی S23 FE: نرم‌افزار

انتظار می‌رود که گلکسی S23 FE با One UI 5.1 و اندروید 13 عرضه شود. One UI یک رابط کاربری بسیار انعطاف‌پذیر و سفارشی‌سازی‌شده است که دارای بسیاری از ویژگی‌های مفید است. همچنین، سامسونگ به‌طور منظم گوشی‌های خود را با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری جدید، از جمله بروزرسانی‌های امنیتی، به‌روز می‌کند. بنابراین، کاربران گلکسی S23 FE می‌توانند مطمئن باشند که گوشی آنها برای سال‌های آینده به‌روز خواهد بود.

سامسونگ به‌خاطر به‌روزرسانی سریع دستگاه‌های گلکسی خود به آخرین نسخه اندروید شناخته شده است. بنابراین، انتظار می‌رود که به‌روزرسانی One UI 6 برای گلکسی S23 FE طی چند هفته پس از انتشار عمومی اندروید 14 منتشر شود.

اندروید 14 هنوز در حال توسعه است و تاریخ انتشار آن هنوز مشخص نیست. با این حال، انتظار می‌رود که در نیمه دوم سال 2023 منتشر شود.

سامسونگ گلکسی S23 FE: قیمت و تاریخ عرضه

شایعات و نشت‌های زیادی در مورد وجود گلکسی S23 FE وجود داشته است. در ابتدا، به نظر می‌رسید که کارخانه شایعات نتوانسته است تصمیم بگیرد که آیا گوشی Fan Edition بعدی سامسونگ به نور روز خواهد رسید یا خیر. اما سپس، درست پس از رویداد Samsung Unpacked در جولای، یک مدیر ارشد شرکت تأیید کرد که Galaxy S23 FE واقعی است و به زودی عرضه خواهد شد.

از آن زمان، غول کره‌ای خود چندین بار از طریق صفحات پشتیبانی مختلف خود، گلکسی S23 FE را لو داده است. اگرچه هیچ جدول زمانی دقیقی برای انتشار وجود ندارد، اما این گوشی اخیراً با شماره مدل SM-S711U1 از طریق پرونده‌های FCC منتشر شده است. این نشان می‌دهد که راه اندازی آن نزدیک است و ما باید به زودی جزئیات بیشتری در مورد آن بشنویم. با نزدیک شدن به معرفی سری Galaxy Tab S9 FE، احتمال می‌رود که هر دو دستگاه Fan Edition در اواخر سپتامبر یا اوایل Q4 عرضه شوند.

هنوز هیچ خبر موثقی در مورد قیمت احتمالی گلکسی S23 FE منتشر نشده است. با این حال، با توجه به استفاده از چیپست Exynos 2200 و سایر مشخصات، انتظار می‌رود که این گوشی به‌طور رقابتی قیمت‌گذاری شود. برخی از شایعات قیمت پایه 700 دلاری را نشان می‌دهند، اما این قیمت ممکن است آن را خیلی نزدیک به قیمت Galaxy S23 معمولی قرار دهد که 800 دلار قیمت دارد.

در نهایت، موفقیت گلکسی S23 FE به قیمت آن و همچنین به کیفیت سخت‌افزار آن بستگی خواهد داشت. استفاده سامسونگ از یک چیپست Exynos (یا Snapdragon) قدیمی و ناکارآمد ممکن است تأثیر منفی بر فروش این گوشی داشته باشد. با این حال، اگر سامسونگ قیمت آن را به درستی تعیین کند و کیفیت سخت‌افزار آن را بهبود بخشد، این گوشی می‌تواند موفقیت تجاری خوبی کسب کند.

سامسونگ گلکسی S23: احیای سری Fan Edition

بازگشت سری Fan Edition سامسونگ گلکسی S23 خوب خواهد بود. با این حال، اگر شایعات درست باشند، به نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد از S23 FE برای خلاص شدن از شر سهام قدیمی SoC خود استفاده کند. این ممکن است باعث شود که این گوشی از نظر مشخصات فنی ضعیف‌تر از سایر گوشی‌های سری S23 باشد.

نکته:‌ SoC مخفف “System on a Chip” است و به تراشه‌ای گفته می‌شود که تمام اجزای اصلی یک گوشی هوشمند را در خود دارد.

هنگامی که گلکسی S21 FE عرضه شد، هیچ گوشی دیگری در همان محدوده قیمت با آن رقابت نمی‌کرد. اما دیگر اینطور نیست. Google Pixel 7a یک جایگزین عالی است زیرا این گوشی تمام ویژگی‌های مورد انتظار را دارد و از قیمت خوبی نیز برخوردار است. همچنین OnePlus 11 نیز یک گوشی عالی با سخت‌افزار قدرتمند است که قیمت آن نیز مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *