اخبار موبایل, اخبار و مقالات

سامسونگ حافظه فلش UFS 4.0 را برای گوشی های هوشمند معرفی کرد که نشان از عملکرد و عمر باتری بهتری هم دارد

lazy

با توجه به تمام فناوری های موجود در گوشی های هوشمند مدرن، باورنکردنی است عمر باتری گوشی ها به حد قابل قبولی افزایش یافته است. باتری گوشی شما باید انرژی بسیار زیادی از جمله صفحه نمایش، محاسبات، گرافیک، دوربین ها و حتی فضای ذخیره سازی گوشی شما را تامین کند. کاربران معمولاً نگران فضای ذخیره‌سازی هستند تا جایی که چقدر فضای ذخیره‌سازی وجود دارد و با چه سرعتی می‌توانید فایل‌ها را در حافظه بخوانید و بنویسید. با این حال، فناوری ذخیره سازی یک تلفن می تواند کم و بیش کم مصرف انرژی داشته باشد. سامسونگ جدیدترین حافظه فلش UFS 4.0 خود را برای گوشی های هوشمند رونمایی کرده است و نوید عملکرد بهبود یافته با مصرف انرژی کمتر را می دهد.

سامسونگ می گوید که راه حل جدید ذخیره سازی فلش جهانی (UFS) 4.0 سرعتی تا 23.2 گیگابیت بر ثانیه در هر خط ارائه می دهد که دو برابر استاندارد قبلی UFS 3.1 است. UFS 4.0 همراه با نسل هفتم V-NAND سامسونگ و یک کنترلر اختصاصی، سرعت خواندن متوالی تا 4200 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن متوالی تا 2800 مگابایت بر ثانیه را فراهم میکند.

مقدمه: سامسونگ راه حل ذخیره سازی 4.0 Universal Flash Storage (UFS) با بالاترین عملکرد صنعت را توسعه داده است که تأییدیه هیئت مدیره JEDEC® را دریافت کرده است. UFS 4.0 چیست و چه معنایی برای ذخیره سازی آینده دارد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید. pic.twitter.com/4Wxdu0J2PD

— Samsung Semiconductor (@SamsungDSGlobal) May 3, 2022

در مورد قدرت، سامسونگ قول بهبود در اینجا را نیز می دهد. UFS 4.0 سرعت خواندن متوالی 6.0 مگابایت بر ثانیه بر میلی آمپر را ارائه می دهد که 46 درصد بهتر از نسل قبلی است. این بدان معناست که، در غیر این صورت، کاربران می توانند عمر باتری بیشتری را از گوشی های مجهز به UFS 4.0 خود دریافت کنند. علاوه بر این، UFS 4.0 به شکل فشرده با حداکثر ابعاد 11×13×1 میلی متر (0.43×0.51×0.04 اینچ) عرضه خواهد شد و تا ظرفیت 1 ترابایت در دسترس خواهد بود.

سامسونگ پیش بینی می کند تولید انبوه فناوری ذخیره سازی UFS 4.0 در سه ماهه سوم سال جاری آغاز شود. منطقی است که انتظار داشته باشیم UFS 4.0 راه خود را در گوشی های هوشمند پرچمدار سامسونگ پیدا کند، اگرچه هنوز تا معرفی آن ها فاصله زیادی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *