اخبار دوربین دیجیتال, اخبار و مقالات

آیا تولید Canon EOS M6 Mark II متوقف شده است؟

lazy

طبق گزارش ها، Canon EOS M6 Mark II متوقف شده است. این چه معنایی برای آینده سری M دارد؟

طبق گزارش های دریافت شده مطلع شدیم که تولید Canon EOS M6 Mark II متوقف شده است و سؤالاتی در مورد آینده سیستم بدون آینه APS-C Canon ایجاد می کند. در حالی که چند سالی است که گمانه زنی ها مبنی بر اینکه خط EOS M ممکن است در خطر باشد وجود دارد، این شایعه اخیر می تواند ثابت کند که Canon تلاش های خود را برای گسترش سری دوربین ها و لنزهای EOS R متمرکز کرده است.

Canon EOS M6 Mark II تنها در سال 2019 عرضه شد (و از بسیاری جهات نسخه بدون آینه Canon EOS 90D است) و به عنوان مدل پرچمدار سری EOS M جایگزین Canon EOS M5 شد.

طبق گزارش شایعات کانن، M6 Mark II حداقل در دو کشور متوقف شده است:

“ما گزارش‌هایی از دو کشور مختلف دریافت کرده‌ایم مبنی بر اینکه Canon EOS M6 Mark II متوقف شده است. بدیهی است که موجودی در فروشگاه های مختلف در سراسر جهان وجود خواهد داشت. بدون هیچ شایعه‌ای، ما فکر می‌کنیم که این ممکن است بزرگترین نشانه‌ای باشد که نشان می‌دهد سیستم EOS M به‌نفع خط دوربین APS-C با مانت RF کنار گذاشته می‌شود.

این حدس و گمان با شایعات مداوم مبنی بر اینکه Canon EOS R7 یک نسخه APS-C از سیستم فول فریم R خواهد بود مطابقت دارد.

Canon EOS R7 طراحی «حرفه‌ای‌تری» خواهد بود، اما ما کاملاً انتظار داریم که Canon یک یا دو دوربین APS-C با پایه RF را در آینده با ارگونومی مشابه با سری EOS M معرفی کند.

به نظر می رسد موجودی انبار و موجودی در بسیاری از خرده فروشان، از جمله فروشگاه آنلاین خود کانن، در حال حاضر ثابت مانده است، اگرچه کاهش فروش این واحدها ممکن است نتیجه مشکلات زنجیره تامین فعلی و همچنین کمبود تراشه و قطعات باشد که همچنان صنعت را پس از همه گیری فراگیر می کند.

شاید کانن از نظر استراتژیک تامین قطعات محدود خود را به سمت سودآورترین و پرتقاضاترین مدل‌های پرچمدار خود در اولویت قرار دهد، مشابه نحوه برخورد سونی با توقف تولید و تأخیر در محموله‌های خود برای حفظ فروش، علاوه بر این، عرضه‌های جدید را چند ماه به تعویق انداخته است تا با شکست جهانی همگام شود.

مشاهده آنلاین دوربین‌های موجود در بازار می‌تواند گاهی اوقات سایت‌های شایعه را به این باور برساند که این کالاها متوقف شده‌اند.

با این وجود، چه برنامه‌ای برای توقف تولید EOS M6 Mark II کانن داشته باشد یا نه، واضح است که آینده سیستم EOS M کانن همچنان روشن است. ما برای شفافیت در مورد این شایعه با Canon تماس گرفته‌ایم و زمانی که اطلاعات بیشتری دریافت کنیم، مقاله را به‌روزرسانی خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *