اخبار موبایل

رقابت سامسونگ و هوآوی بر سر به صرفه ترین گوشی موبایل تاشو!

folding mobile phone2x

سامسونگ اولین تولیدکننده و ارائه‌دهنده گوشی‌های هوشمند قابل انعطاف به بازار بود. این برند کره‌ای پنج نسخه از گوشی‌های هوشمند Galaxy Z Fold را منتشر کرده است و در حال حاضر در صدر بازار گوشی‌های تاشو قرار دارد. گزارش جدیدی اظهار می‌کند که سامسونگ قصد دارد تا از سال آینده تمرکز خود را بر روی معرفی گوشی‌های تاشو با قیمت مناسب بگذارد. در همین حال، گزارشات نشان می‌دهد که هواوی نیز در حال آماده‌سازی معرفی گوشی‌های قابل انعطاف با قیمت رقابتی در سال آینده است. انتظار می‌رود که تولیدکنندگان دیگر گوشی‌های اندرویدی نیز همین راه را بپیمایند. علاوه بر این، گفته می‌شود که دو گوشی با صفحه نمایش سه‌بار فولد (سه بار تا می شوند) نیز در سال آینده معرفی خواهند شد.

بر اساس گزارشی از TrendForce، سامسونگ و هواوی قرار است در سال آینده گوشی‌های تاشو با قیمت رقابتی بیشتری را به بازار میان‌رده معرفی کنند تا گوشی های تاشو برای تمام کاربران دردسترس باشند و قیمت بالا مانع خرید نشود. گزارش شده که هواوی، که یک‌زمانه در صدر بازار گوشی‌های تاشو بود، در حال کار بر روی یک گوشی با صفحه نمایش سه‌بار فولد است که احتمالاً قبل از مارس سال آینده معرفی خواهد شد. انتظار می‌رود که دو گوشی با صفحه نمایش سه‌بار فولد دیگر نیز در سال 2024 معرفی شوند.

سازندگان گوشی‌های هوشمند اندروید در ماه‌های اخیر گوشی‌های تاشو جدیدی را معرفی کرده‌اند. بیش از 13 گوشی تاشو، از جمله Samsung Galaxy Z Fold 5، Galaxy Z Flip 5، OnePlus Open، Oppo Find N3 و Huawei Mate X5، فقط در سه ماه گذشته عرضه شدند.

folding mobile phonewebp

بر اساس گزارش، کمترین قیمت گوشی‌های تاشو تا سال 2023 به 3,659 یوان چین کاهش یافته است. در سال 2024، احتمالاً برندهای بیشتری گوشی های تاشو با ارزش بالاتری عرضه کنند که این موضوع منجر به شتاب بخشیدن به انتشار گسترده‌تر گوشی‌های تاشو می‌شود. علاوه بر این، گزارش اظهار می‌دهد که تا پایان سال 2023، حمل‌ونقل گوشی‌های هوشمند تاشو ممکن است به 18.3 میلیون واحد افزایش یابد که این افزایش 43 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. در سال 2024، انتظار می‌رود که این رشد به 38 درصد برسد و تعداد تقریباً 25.2 میلیون واحد شود. تا سال 2027، حمل‌ونقل می‌تواند به 70 میلیون واحد افزایش یابد و حدود پنج درصد از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص دهد.

گزارش با یک منبع اطلاعاتی که اخیرا ادعا کرد که سامسونگ قصد دارد از سال آینده نسخه‌های Fan Edition از گوشی‌های تاشو را معرفی کند، هماهنگ است. گفته می‌شود که سامسونگ مدل Galaxy Z FE را پس از معرفی Galaxy Z Fold 6 و Galaxy Z Flip 6 در سال آینده رونمایی خواهد کرد. انتظار می‌رود که تولیدکنندگان دیگر اندروید نیز این راه را بپیمایند و این موضوع باعث گسترش سریعتر بازار گوشی‌های تاشو شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *