آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

عکاسی با رفلکتور: نحوه استفاده از رفلکتور برای پرتره های خیره کننده

photo12 1

رفلکتور چگونه کار می کند؟ و چگونه می توان از یک رفلکتور برای ثبت پرتره های زیبا استفاده کرد؟

رفلکتور یکی از ساده‌ترین لوازم جانبی عکاسی است که می‌توانید با قیمت مناسب بخرید – با این حال یک رفلکتور 500 هزار تومانی می‌تواند تفاوت دیوانه‌کننده در پرتره‌های شما ایجاد کند این نصیحت را جدی بگیرید، هرگز خانه را بدون رفلکتور ترک نکنید.در این مقاله، همه چیزهایی را که برای استفاده از یک رفلکتور باید بدانید، توضیح می دهم، از جمله

  • انواع مختلف رفلکتورها و اینکه کدام یک را باید بخرید
  • نحوه قرار دادن یک رفلکتور برای نتایج عالی
  • ترفند ساده برای ایجاد عکس های بازتابنده، حتی زمانی که یک رفلکتور دستی ندارید

بنابراین اگر برای تبدیل شدن به یک متخصص عکاسی بازتابنده آماده هستید، بیایید شروع کنیم

رفلکتور چیست؟

بازتابنده به هر جسمی اطلاق می شود که نور را به سمت سوژه شما منعکس می کند. از نظر فنی، یک بازتابنده می تواند از هر چیزی ساخته شود – آینه، کاپوت ماشین، حتی یک ساعت جیبی براق – اما عکاسان تمایل دارند از ورقه های بزرگ پارچه استفاده کنند که به این شکل است. بسیاری از رفلکتور ها جمع می‌شوند تا بتوانید آنها را در همه جا با خود حمل کنید، و این بخشی از جادوی آنها است: رفلکتور قابل حمل است و باز کردن بسته‌بندی آن حدود دو ثانیه طول می‌کشد.

photo13

اما در ادامه دلیل واقعی مفید بودن رفلکتورها را میگوییم:

آنها به شما امکان می دهند کیفیت و جهت نوری که به سوژه شما برخورد می کند را کنترل کنید، حتی زمانی که نمی توانید منبع نور اصلی را تنظیم کنید.

اگر در ظهر در خارج از منزل عکاسی می‌کنید، هیچ کاری نمی‌توانید برای تغییر نور خورشید انجام دهید، اما می‌توانید یک رفلکتور اضافه کنید که سایه‌های روی سوژه‌تان را نرم کند. و اگر در استودیو عکس می‌گیرید، اما نمی‌توانید نور تدریجی را دریافت کنید، می‌توانید یک رفلکتور در مقابل نور اصلی قرار دهید تا جلوه‌ای ملایم‌تر داشته باشید.

انواع متداول رفلکتور

شما می توانید رفلکتور ها را در رنگ ها و سبک های مختلف پیدا کنید، اما گزینه های اصلی عبارتند از:

  • سفید
  • نقره اي
  • طلایی

بسیاری از رفلکتور های 5 در 1 همه سبک های بالا و همچنین دو نوع اضافی را ارائه می دهند:

  • مشکی
  • نیمه شفاف

پس تفاوت چیست؟ رفلکتور های سفید معمولا نرم و خنثی هستند. هنگامی که از یک رفلکتور سفید استفاده می کنید، نتیجه ای بسیار جذاب و یکنواخت خواهید داشت. در حالی که رفلکتور های نقره ای و طلایی نور خشن تری ایجاد می کنند (و رفلکتور های طلایی نیز نتیجه بسیار گرمی دارند، بنابراین به خوبی با نور غروب خورشید مطابقت دارند).

مطلب پیشنهادی:  نحوه صحیح نگه داشتن دوربین عکاسی

از سوی دیگر، رفلکتور های سیاه واقعاً بازتابنده نیستند. درعوض، آن‌ها سایه‌هایی ایجاد می‌کنند که به عنوان پرکننده بخش منفی نیز شناخته می‌شود، که برای عکس‌های دراماتیک خوب است، اما اگر دنبال پرتره‌های معمولی باشید، چندان عالی نیست. سپس رفلکتور های نیمه شفاف وجود دارند که فقط پخش کننده های دستی هستند. یکی را بین سوژه خود و نور خشن خورشید قرار دهید به این ترتیب جلوه ملایم تری خواهید داشت. در اینجا نوع دوم مفیدتر است اگر اغلب در نور شدید عکاسی می کنید (به خصوص اگر سایه خوبی پیدا نکنید).

من واقعاً به شما توصیه می‌کنم که از یک رفلکتور 5 در 1 استفاده کنید، مگر اینکه روی یک نوع رفلکتور خاص تنظیم شده باشید. 5 در 1 بسیار ارزان است، و شما می توانید هر نوع را آزمایش کنید تا مشخص کنید برای هر موقعیتی چه چیزی را دوست دارید.

نحوه انجام عکاسی با رفلکتور: 5 روش ساده

در بخش بعدی، جزئیات عملی عکاسی با نور بازتابی را مورد بحث قرار می‌دهم. من نحوه استفاده از رفلکتور را هنگام عکاسی در فضای باز و در استودیو نشان می‌دهم، به‌علاوه نحوه استفاده از رفلکتورهای طبیعی را وقتی که بیرون هستید توضیح می‌دهم.

  1. از یک رفلکتور برای ایجاد نور پرکننده استفاده کنید

این ساده ترین راه برای انجام عکاسی با رفلکتور است: فقط نور را به سایه های سوژه خود اضافه کنید. این کار زمانی که در حوالی ظهر عکاسی می کنید و آفتاب تند زیر بینی، چشم ها و چانه سوژه شما سایه ایجاد می کند، بسیار مفید است. و حتی اگر در سایه یا در یک روز ابری عکاسی می‌کنید، یک بازتابنده می‌تواند به کاهش سایه‌های تیره‌تر کمک کند. برای تصویر سمت چپ (زیر)، بدون رفلکتور عکس گرفته شده – اما سپس یک رفلکتور زیر چانه سوژه اضافه شده و تصویر سمت راست ثبت شد.

photo1

در عکس سمت چپ، سوژه در نور ملایم عکاسی شده است، اما هنوز سایه های عمیقی زیر چشم و چانه او وجود دارد. با این حال، به لطف قدرت رفلکتور، سایه‌ها را برای نتیجه‌ای جذاب‌تر برداشتم. اگر سوژه یک فرد مسن‌تر با پوست بافت‌دارتر بود، تفاوت حتی چشمگیرتر می‌شد. توجه داشته باشید که سوژه شما اغلب می تواند رفلکتور را به تنهایی نگه دارد.

photo2

  1. از یک رفلکتور به عنوان منبع نور اصلی استفاده کنید

این یکی از حرکات رفلکتور است و راهی آسان برای شگفت زده کردن است. در اواخر روز شروع کنید، زمانی که خورشید در آسمان پایین است. سوژه خود را طوری قرار دهید که نور از پشت به آنها برخورد کند (نور پس زمینه)، سپس از یک رفلکتور برای تابش نور به صورت آنها استفاده کنید. به این ترتیب نور ملایم خوبی روی سوژه خود خواهید داشت، به علاوه یک نور حاشیه ای چشمگیر در پشت سر آنها (به لطف غروب خورشید).

مطلب پیشنهادی:  آموزش عکاسی از جواهرات الماس

photo3

نور جلوی ملایم سوژه شما باید روشنایی زیادی را اضافه کند، در حالی که نور حاشیه باید عمق ایجاد کند و سوژه شما را از پس زمینه جدا کند. انجام این کار بسیار آسان است، تنها باید خود را طوری قرار دهید که نور مستقیماً به لنز شما نرسد و نور لنز را ایجاد نکند (البته مگر اینکه آن ظاهر را دوست داشته باشید!).

photo4

در عکس بالا، خورشید به سمت چپ صورت و بازوی سوژه من برخورد می‌کند، در حالی که رفلکتور مقداری از خورشید را به عقب باز می‌گرداند تا صورت او را روشن کند.

توجه داشته باشید که با تغییر فاصله بین رفلکتور و سوژه خود می توانید به افکت های مختلفی دست پیدا کنید. برای مثال بالا، سوژه را در مقابل درخت قرار دادیم، در حالی که یکی از دوستان، نقطه ای از نور خورشید را از حدود 10 فوت دورتر منعکس می کرد. در آن فاصله، نور رفلکتور بیشتر به نظر می رسید که از یک نقطه شبکه یا snoot (نور سخت) می آمد – به عبارت دیگر، یک پرتو متمرکز و چشمگیر بود (به ریزش نور چشمگیر روی پاهای او توجه کنید). در حالی که عکس سوژه من در چمن (بالا) از یک رفلکتور نزدیک تر برای جلوه ملایم تر استفاده می کند.

photo4a

نکته حرفه ای: برای تغییر جزئی در این تکنیک، می توانید رفلکتور را کمی پشت سوژه حرکت دهید و یک عکس پرتره بسازید. شما یک نور چشمگیر روی لبه صورت خواهید دید.

  1. از یک رفلکتور برای جلوگیری از نور استفاده کنید

اگر در یک ظهر آفتابی عکاسی می‌کنید، اغلب کار در سایه کمک می‌کند – اما اگر نوری زیبا و سایه‌دار پیدا کردید، به جز یک پرتو آفتاب مزاحم که راه خود را از میان برگ‌ها پیدا می‌کند؟

هیچ گونه تنظیماتی را انجام ندهید، و پرتو خورشید نقطه زشتی از نوردهی بیش از حد روی سوژه شما ایجاد می کند. اما به لطف یک رفلکتور ، می توانید جلوی نور را بگیرید و همچنان یک عکس عالی بگیرید. (به یک رفلکتور مسدود کننده نور گاهی پرچم یا گوبو گفته می شود).

چند سال پیش، در یک پارک محلی عکاسی پرتره بارداری انجام می دادم. مقداری نور خوب و سایه‌دار پیدا کردم، اما مقداری نور خورشید از میان برگ‌ها جاری بود. پاسخ من این بود که نور را با رفلکتور خود مسدود کنم، همانطور که در زیر می بینید:

photo5

خط آخر: رفلکتور ها فقط برای بازتاب نور نیستند! آنها همچنین می توانند نور سرگردان را مسدود کنند، که دلیل عالی دیگری برای نگه داشتن نور است.

  1.  از یک رفلکتور سیاه برای ایجاد سایه های دراماتیک تر استفاده کنید

گاهی اوقات، شما نمی خواهید سایه ها را پر کنید. در عوض، شما می خواهید آنها را عمیق تر کنید، یا درام یا عمق را اضافه کنید. من همیشه از این تکنیک در استودیوی هد شات خود استفاده می کنم.

مطلب پیشنهادی:  6 تکنیک پیشرفته عکاسی با آیفون برای خلق تصاویر شگفت‌انگیز

در زیر عکس من با پس زمینه سفید است. من یک رفلکتور نقره ای در مقابل نور اصلی دارم که نور را به سمت گونه چپ من فرستاده است:

photo7

همانطور که می بینید، نورپردازی صورت من بسیار متعادل است، با تفاوت بسیار کمی بین دو طرف. اما من اغلب عمق بیشتری را در پرتره های هد شات خود دوست دارم، بنابراین از رفلکتور سیاه به جای رفلکتور نقره ای برای به دست آوردن این نتیجه استفاده می کنم.

photo8

تنظیم نور یکسان است، اما اثر بسیار قابل توجه است. رفلکتور مشکی رنگ های منفی زیادی را اضافه می کند و هد شات جالب تری ایجاد می کند. (همچنین می توانید از این تکنیک برای لیفتینگ صورت استفاده کنید؛ سایه باعث کاهش وزن از قسمت تاریک صورت و زیر چانه می شود.)

  1. از رفلکتور ها در محیط استفاده کنید

هنگامی که به رفلکتور ها دست پیدا کردید، می میتوانید رفلکتور 5 در 1 خود را به هر کجا که می روید ببرید، و این عالی است. اما من همچنین توصیه می کنم استفاده از رفلکتور های طبیعی را یاد بگیرید.

به عنوان مثال، آیا تا به حال دیده اید که یک ساختمان سفید توسط خورشید منفجر شود؟ این چیزی نیست جز یک رفلکتور غول پیکر! آیا تا به حال با یک ماشین سفید در یک روز آفتابی پیاده روی کرده اید؟ این هم یک رفلکتور است! و شما محدود به رفلکتور های بزرگ مانند اتومبیل ها و ساختمان ها نیستید. حتی می توانید با پیراهن سفید، روزنامه، شن و غیره کار کنید. هر چه بیشتر به دنبال رفلکتور های طبیعی بگردید، بیشتر شروع به دیدن آنها خواهید کرد. و به زودی، می توانید رفلکتور ها را در آن پیدا کنید

رفلکتور را چه کسی نگه می دارد؟

در این مرحله، ممکن است با خود بگویید: « رفلکتور ها خوب به نظر می رسند، اما من دستیار ندارم! چه کسی می خواهد رفلکتور را برای من نگه دارد؟»

اول، همانطور که در بالا نشان دادم، اغلب می توانید از سوژه خود بخواهید که رفلکتور را نگه دارد. از طرف دیگر، اغلب شخصی در این نزدیکی وجود دارد که از کمک کردن خوشحال است، چه یکی از اعضای خانواده، یک مهمان عروسی یا حتی یک رهگذر تصادفی. و اگر در استودیو هستید، یا باد نمیوزد، می‌توانید رفلکتور را روی پایه نور قرار دهید یا آن را به سه پایه بچسبانید.

photo9

اگرچه ممکن است رفلکتور ها به اندازه کیت های نور چشمگیر نباشند، رفلکتور ها اغلب می توانند نتایج مشابه یا برتری داشته باشند، به علاوه آنها ارزان تر با استفاده آسان تر هستند.

بنابراین دستورالعمل هایی را که در بالا به اشتراک گذاشتم به خاطر بسپارید. نحوه کار با رفلکتور خود را یاد بگیرید. و چند عکس انعکاسی خیره کننده بگیرید!

photo12 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *