اخبار و مقالات, اخبار موبایل

One UI 6.1 این هفته برای پرچمداران سامسونگ 2023 عرضه می‌شود

one ui 6.1 new ftr

خلاصه:

  • به‌روزرسانی One UI 6.1 با قابلیت‌های هوش مصنوعی از تاریخ 9 فروردین 1403 برای سری‌های S23، Z Fold 5، Z Flip 5 و Tab S9 منتشر می‌شود.
  • برخی از قابلیت‌های جدید این به‌روزرسانی شامل ترجمه زنده مبتنی بر هوش مصنوعی، دستیار چت و جستجوی دایره‌ای (Circle to Search) هستند.
  • به نظر می‌رسد که دستگاه‌های قدیمی‌تر مانند سری Galaxy S22 به قابلیت‌های هوش مصنوعی Galaxy مجهز نخواهند شد.

One UI 6.1، جدیدترین نسخه رابط کاربری سامسونگ مبتنی بر اندروید 14، از روز پنجشنبه این هفته برای بسیاری از دستگاه‌های 2023 سامسونگ منتشر می‌شود. این به‌روزرسانی شامل سری گلکسی S23 (شامل S23 FE)، Z Fold 5 و Z Flip 5 و همچنین سری Galaxy Tab S9 می‌شود.

علاوه بر تغییرات جزئی که در به‌روزرسانی‌های نقطه‌ای انتظار می‌رود، One UI 6.1 تعدادی قابلیت مبتنی بر هوش مصنوعی را نیز به ارمغان می‌آورد.

سامسونگ پیش‌تر از عرضه این به‌روزرسانی در اواخر مارس خبر داده بود. با توجه به اینکه تنها چند روز از این ماه باقی مانده، این خبر چندان غافلگیرکننده نیست. با این حال، خوشحالیم که می‌بینیم سامسونگ به وعده خود عمل کرده است.

به‌روزرسانی One UI 6.1 از روز پنجشنبه 28 مارس برای مدل‌های S23، S23+، S23 Ultra، S23 FE، Z Fold 5، Z Flip 5 و هر سه مدل Galaxy Tab S9 عرضه می‌شود.

سامسونگ تأکید می‌کند که این به‌روزرسانی هم برای نسخه‌های بدون قفل و هم برای نسخه‌های اپراتوری این دستگاه‌ها در دسترس خواهد بود. این موضوع واضح به نظر می‌رسد، اما امیدواریم به این معنی باشد که به‌روزرسانی‌های اپراتوری خیلی دیرتر از به‌روزرسانی‌های نسخه‌های بدون قفل برای گوشی‌ها و تبلت‌ها عرضه نشوند.

چه چیزهایی در One UI 6.1 جدید هستند؟

مهم‌ترین قابلیت‌های جدید One UI 6.1 بر پایه هوش مصنوعی بنا شده‌اند. این نسخه از رابط کاربری سامسونگ با مجموعه Galaxy AI ارائه می‌شود که شامل قابلیت‌هایی مانند:

  • ترجمه زنده مبتنی بر هوش مصنوعی برای تماس‌های تلفنی
  • دستیار چت برای کیبورد سامسونگ با ابزارهایی برای تنظیم گرامر و لحن
  • قابلیت‌های ویرایش عکس مبتنی بر هوش مصنوعی در برنامه Samsung Gallery

علاوه بر این، One UI 6.1 قابلیت Circle to Search را به تمام دستگاه‌های ذکر شده در بالا می‌آورد. Circle to Search یک قابلیت جستجوی بصری از برند گوگل است که برای اولین بار در سری S24 معرفی شد. این قابلیت، هوش مصنوعی Galaxy محسوب نمی‌شود و در گوشی‌های Pixel 8 و Pixel 7 نیز موجود است، اما با این حال، یک قابلیت جدید و کاربردی برای گوشی‌های قدیمی‌تر محسوب می‌شود.

طبق گزارش TechRadar در ماه ژانویه، انتظار نمی‌رفت که دستگاه‌های سامسونگ قبل از سال 2023 به قابلیت‌های هوش مصنوعی Galaxy مجهز شوند. این موضوع ناامیدکننده است، اما به نظر من اگر شما یک S22 یا Tab S8 سالم دارید، هیچ یک از قابلیت‌های هوش مصنوعی One UI 6.1 آنقدر ارزشمند نیست که بخواهید به خاطر آن گوشی خود را عوض کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *