اخبار و مقالات, اخبار موبایل, برنامه‌ها

هرآنچه که در مورد iOS 17 باید بدانیم

ios17 icon

iOS 17 در WWDC به‌طور رسمی معرفی شد و بزرگترین به‌روزرسانی نرم‌افزار سالانه اپل برای کاربران آیفون است. امسال، iOS 17 ویژگی‌های جدیدی برای Messages، FaceTime و ویجت‌ها دارد. برای جزئیات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

در اینجا خلاصه‌ای از ویژگی‌های جدید، جزئیات مربوط به نسخه بتا و تاریخ انتشار و موارد دیگر آمده است.

نسخه های بتای iOS 17

iOS 17 در حال حاضر فقط برای آزمایش‌کنندگان بتا توسعه‌دهنده در دسترس است، اما امسال یک تغییر بزرگ در روند آزمایش بتا توسعه‌دهنده وجود دارد. در کاربران قبلی، بتاهای توسعه‌دهنده iOS فقط برای توسعه‌دهندگان ثبت‌نام شده که سالانه 99 دلار پرداخت می‌کردند، در دسترس بود.

برای iOS 17 امسال، اپل بتاها را برای هر کسی که برای یک حساب کاربری توسعه‌دهنده رایگان ثبت‌نام کند، در دسترس قرار می‌دهد. نیازی به اشتراک سالانه 99 دلاری نیست.

با این حال، ما توصیه می‌کنیم با احتیاط عمل کنید. اپل این بتاها را “توسعه‌دهنده” می‌نامد زیرا دارای تعدادی اشکال، مشکلات عملکردی و تأثیر زیادی بر عمر باتری هستند. و بخاطر داشته باشید که تنها به این دلیل که بتا توسعه‌دهنده iOS 17 رایگان است، نباید آن را نصب کنید.

با این حال، اپل در این ماه یک بتا عمومی برای iOS 17 منتشر خواهد کرد که هنوز اشکال و ایراداتی دارد، اما به مراتب کمتر از بتاهای توسعه‌دهنده است.

زمان انتشار iOS 17 برای همه کی است؟

پس از اتمام آزمایش بتا، اپل iOS 17 را برای عموم مردم منتشر خواهد کرد. بر اساس سابقه، این اتفاق در ماه سپتامبر رخ خواهد داد. در اینجا لیست تاریخ های انتشار به‌روزرسانی‌های iOS قبلی در سپتامبر آورده شده است:

  • iOS 16: تاریخ 12 سپتامبر 2022
  • iOS 15: تاریخ 20 سپتامبر 2021
  • iOS 14: تاریخ 16 سپتامبر 2020
  • iOS 13: تاریخ 16 سپتامبر 2019
  • iOS 12: تاریخ 17 سپتامبر 2018

همانطور که می بینید، اپل در برنامه انتشار iOS خود بسیار هماهنگ و دقیق است. به همین دلیل انتظار داریم iOS 17 نیز طبق همان الگو منتشر شود و در اواسط سپتامبر منتشر شود.

آیفون هایی که آپدیت iOS 17 را دریافت میکنند

iOS 17 برای دستگاه‌هایی که دارای تراشه A12 Bionic یا جدیدتر هستند در دسترس است. این بدان معناست که iPhone X، iPhone 8 و iPhone 8 Plus – که همه آنها در سال 2017 عرضه شدند – در سال 2023 از iOS 17 پشتیبانی نمی‌کنند.

لیست آیفون هایی که از iOS 17 پشتیبانی میکنند:

  • iPhone XS – XS Max
  • iPhone XR
  • iPhone 11
  • iPhone 11 Pro – Pro Max
  • iPhone 12 – 12 mini
  • iPhone 12 Pro – Pro Max
  • iPhone 13 – 13 mini
  • iPhone 13 Pro – Pro Max
  • iPhone 14 Pro – Pro Max
  • iPhone SE (نسل 2 و 3)

ویژگی‌های جدید iOS 17

ios 17 contact posters custom text image background

با کنار گذاشتن مسائل کسل‌کننده، بیایید به برخی از ویژگی‌های جدید iOS 17 بپردازیم. اپل می‌گوید هدف iOS 17 این است که آیفون شما را «شخصی‌تر» کند، و طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های جدید برای این کار دارد.

iOS 17 شامل یک ویژگی جدید به نام «پوسترهای مخاطب» است که به شما امکان می‌دهد نحوه نمایش پروفایل خود را هنگام تعامل با سایر کاربران آیفون سفارشی کنید. می‌توانید پوستر مخاطب خود را با عکس‌های پروفایل، تایپوگرافی خاص و رنگ‌های قلم و موارد دیگر تنظیم کنید.

برای تماس‌های صوتی و تصویری FaceTime، اپل برای اولین بار از پشتیبانی از پیغام‌های صوتی استفاده کرده است. بنابراین اگر به کسی زنگ بزنید، می‌توانید پیامی برای او بگذارید تا توضیح دهد که چرا تماس گرفته‌اید. و وقتی آنها به شما زنگ می‌زنند، می‌توانند پیغام صوتی خود را بگذارند.

همچنین برای FaceTime، اپل انواع جدیدی از واکنش‌ها را اضافه کرده است. این شامل مواردی مانند قلب، بادکنک، آتش‌بازی، پرتوهای لیزر و باران است. این افکت‌ها می‌توانند با برخی حرکات فعال شوند و همچنین با برنامه‌های شخص ثالث سازگار هستند.

ios 17 beta 2 airdrop 1

iOS 17 همچنین شامل بهبودهایی در AirDrop است. به عنوان مثال، NameDrop یک ویژگی جدید AirDrop است که به شما امکان می‌دهد با نزدیک کردن دستگاه‌های خود به یکدیگر، جزئیات تماس خود را با کاربر دیگری از آیفون یا اپل واچ به اشتراک بگذارید. علاوه بر این، با قرار دادن دو آیفون در کنار یکدیگر، می‌توانید برای کارهایی مانند فیلم، موسیقی و بازی از SharePlay استفاده کنید.

AirDrop همچنین اکنون از ضربه زدن دو گوشی به یکدیگر برای انتقال سایر محتوا از یک دستگاه به دستگاه دیگر، از جمله عکس‌ها، فیلم‌ها و پرونده‌ها پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، در اواخر سال، AirDrop قابلیت شروع انتقال فایل‌های بزرگ بین دو گوشی نزدیک به یکدیگر را معرفی خواهد کرد، که تکمیل انتقال از طریق iCloud انجام می‌شود.

apple music collab ios 17

اپلیکیشن Music در iOS 17 بازطراحی شده و اکنون از لیست‌های پخش مشترک و کراس‌فید پشتیبانی می‌کند. همچنین، در CarPlay، این اپلیکیشن از پشتیبانی SharePlay برخوردار است که به هر کسی در ماشین شما این امکان را می‌دهد که در مورد آنچه در حال حاضر پخش می‌شود، کنترل داشته باشید.

یک تغییر اساسی دیگر در iOS 17، بازنگری عمده در سیستم خودکار نگارش است که اپل می‌گوید سرانجام به شما این امکان را می‌دهد که آنچه را که می‌خواهید بگویید، بگویید. سیستم خودکار نگارش جدید که توسط یادگیری ماشینی تقویت شده است، از نحوه تایپ شما یاد می‌گیرد، اشتباهات را اصلاح می‌کند و حتی در حین تایپ، کلمات و جملات شما را به‌طور خودکار پر می‌کند. اپل می‌گوید که دیکته نیز با یک مدل جدید تشخیص گفتار «برای دقیق‌تر شدن» ارتقا یافته است.

Screenshot 2023 06 05 at 1.33.23 PM

StandBy یکی از قابل‌توجه‌ترین تغییرات برای کاربران آیفون در این سال است. وقتی آیفون خود را به صورت افقی روی شارژر قرار می‌دهید، یک رابط کاربری جدید با سبک نمایشگر هوشمند سفارشی با ویجت‌های قابل مشاهده برای مواردی مانند زمان، تقویم، زنگ‌ها و موارد دیگر را نشان می‌دهد.

برای طرفداران ویجت‌های صفحه اصلی، iOS 17 شامل یک به‌روزرسانی بزرگ با پشتیبانی از ویجت‌های تعاملی است. این بدان معناست که اکنون می‌توانید مستقیماً با ویجت‌ها تعامل داشته باشید، بدون اینکه مستقیماً به خود برنامه منتقل شوید. به عنوان مثال، می‌توانید کنترل‌های پخش و مکث را برای ویجت برنامه Music مستقیماً در صفحه اصلی آیفون خود تعامل کنید. در کنار این، اپل همچنین برای اولین بار ویجت‌های برنامه Home را نیز اضافه کرده است.

iOS 17 شامل تعدادی ارتقاء دسترسی‌پذیری، مانند دسترسی Assistive است. این یک رابط کاربری جدید قابل تنظیم است که استفاده از آیفون را برای کاربران دارای معلولیت‌های شناختی آسان‌تر می‌کند. صدای شخصی به کاربران در معرض خطر از دست دادن گفتار، مانند افرادی که مبتلا به ALS هستند، این امکان را می‌دهد که صدایی ایجاد کنند که شبیه صدای آنها باشد. گفتار زنده یک ویژگی جدید است که به کاربران غیر ناطق این امکان را می‌دهد که تایپ کنند و کلمات آنها به صورت حضوری، در تماس‌های تلفنی یا در تماس‌های FaceTime خوانده شود.

where are imessage apps ios 17

اپلیکیشن Messages در iOS 17 نیز با ویژگی‌های جدیدی برای استیکرها، واکنش‌ها و موارد دیگر تقویت می‌شود.

  • رابط کاربری برای برنامه‌های iMessage با دسترسی آسان به مواردی مانند دوربین، برنامه Photos، اشتراک‌گذاری مکان، GIF‌ها و موارد دیگر، بازطراحی شده است.
  • پیام‌های صوتی اکنون به‌طور خودکار دیکته می‌شوند، بنابراین لازم نیست دو دقیقه به دوست خود گوش دهید.
  • استیکرها بازطراحی شده‌اند، با تبدیل همه emoji به استیکرها و اجازه دادن به شما برای ایجاد استیکرهای خود با استفاده از عکس‌های خود. استیکرها را می‌توان در Messages، به عنوان Tapbacks و موارد دیگر استفاده کرد.
  • Messages شامل قابلیت جستجوی ارتقا یافته با پشتیبانی از فیلترهای جستجوی است.
  • پاسخ دادن به یک پیام خاص با کشیدن انگشت به سمت راست آن آسان‌تر است، به جای نگه داشتن انگشت.

مجموعه قوی ویژگی‌های مدیریت کدهای احراز هویت دو عاملی اپل نیز با iOS 17 به روز می‌شود. امسال، کدهای دو عاملی که به Mail ارسال می‌شوند، اکنون نیز از تکمیل خودکار پشتیبانی می‌کنند. Messages همچنین اکنون به طور خودکار پیام‌های متنی 2FA را حذف می‌کند.

ترکیب ویژگی‌های Messages و Find My یک ویژگی جدید به نام Check In است که اپل می‌گوید «ویژگی مهمی است زمانی که کاربر می‌خواهد به یک دوست یا خانواده اطلاع دهد که به مقصد خود به‌طور ایمن رسیده است». هنگامی که Check In آغاز می‌شود، دوست یا خانواده شما به‌طور خودکار هنگامی که به مقصد خود می‌رسید، مطلع می‌شوند. اگر به آن مقصد پیشرفت نمی‌کنید، iOS 17 اطلاعاتی مانند مکان، سطح باتری و وضعیت سرویس سلولی خود را با شخص دیگر به اشتراک می‌گذارد.

off on iphone live voicemail

«Live Voicemail در iOS 17 به شما امکان می دهد در حین ترک پیام صوتی توسط شخصی، transcription لحظه ای را ببینید، از جمله امکان پاسخگویی به تماس در حالی که شخص پیام خود را می گذارد. تماس های شناسایی شده به عنوان هرزنامه توسط اپراتور به عنوان Live Voicemail ظاهر نمی شوند و به جای آن بلافاصله رد می شوند.»

iOS 17 همچنین شامل یک برنامه Journal کاملاً جدید در اواخر امسال خواهد بود. با استفاده از برنامه Journal ، Apple می گوید که کاربران iPhone به یک روش جدید برای “قدردانی از زندگی و حفظ خاطرات” خواهند داشت. برنامه Journal در iOS 17 از یادگیری ماشین برای ایجاد پیشنهاداتی از لحظاتی که ممکن است بخواهید به خاطر بسپارید استفاده خواهد کرد. این برنامه شما را بر اساس مواردی مانند عکس ها ، موسیقی ، تمرینات ورزشی و موارد دیگر به نگارش تشویق می کند.

ios 17 cloud

در اینجا لیست تغییرات بیشتر iOS 17 برای کاربران iPhone در سال جاری آورده شده است:

  • ویژگی های جدید برای مرور خصوصی ، از جمله امکان قفل کردن زبانه ها پشت Face ID یا Touch ID.
  • گذرواژه ها و گذرواژه های ذخیره شده در iCloud Keychain اکنون می توانند با دوستان و خانواده به اشتراک گذاشته شوند.
  • Apple Maps از پشتیبانی نقشه های آفلاین و اطلاعات در دسترس بودن واقعی برای ایستگاه های شارژ خودروی برقی پشتیبانی می کند.
  • برنامه Health اکنون دارای ویژگی های سلامت روانی قوی است ، از جمله توانایی ثبت خلق و خوی روزانه و احساسات لحظه ای شما.
  • Screen Distance یک ویژگی جدید در iOS 17 است که اپل می گوید به کاهش خطر میوپیا در کودکان کمک می کند ، اطمینان حاصل می کند که کودکان دستگاه های خود را خیلی نزدیک به صورت خود نگه نمی دارند.
  • AirTags اکنون می توان با حداکثر پنج نفر دیگر به اشتراک گذاشت. این همچنین با سایر لوازم جانبی شبکه Find My کار می کند.
  • AirPlay باهوش تر شده و اکنون از هوش دستگاه برای یادگیری بیشتر نحوه تعامل شما با دستگاه های AirPlay پشتیبانی می کند. اپل همچنین در حال کار برای گسترش availability AirPlay در هتل ها است ، با شروع همکاری با LG.
  • برنامه Notes اکنون از پیوند داخلی یادداشت پشتیبانی می کند ، بنابراین می توانید از یک یادداشت Apple به دیگری پیوند دهید.
  • Siri اکنون می تواند با گفتن “Siri” فعال شود ، نه “Hey Siri”.
  • AirPods اکنون از Adaptive Audio ، Personalized Volume ، Conversation Awareness و بهبودهای Automatic Switching و کنترل تماس پشتیبانی می کند.
  • Visual Look Up اکنون در فیلم ها کار می کند ، همراه با توانایی شناسایی چیزهای جدید مانند غذا ، فروشگاه ها ، علائم ، نمادها و موارد دیگر.
  • برنامه Reminders اکنون می تواند اقلام اضافه شده به لیست خرید شما را به صورت خودکار بر اساس دسته بندی ها ، مانند میوه ها ، سبزیجات ، نوشیدنی ها ، گوشت ها و غیره گروه بندی کند.
  • برنامه Photos اکنون می تواند گربه ها و سگ ها را به عنوان شخص خود تشخیص دهد. به عنوان مثال ، اگر دو سگ به نام بلیک و روبی دارید ، برنامه Photos به طور خودکار تصاویر مربوط به هر یک از آنها را در آلبوم های خود قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *