نقد و بررسی لنز دوربین

معرفی لنز 600 میلی‌متری f/4 و ریموت MC-N10 نیکون

7 10

نیکون در پایان خط تولید لنزهای Z System، لنز NIKKOR Z 600mm f/4 TC VR S را معرفی کرده است. این لنز یک تله‌فوتوی فوق‌العاده سریع که بسیاری از فناوری‌های معرفی‌شده با Z 400mm f/2.8 را در خود دارد، کمی طول بیشتر و گزینه‌ی فریبنده‌ای دوربرد برای عکاسی Z که با حیات‌وحش، پرندگان و سوژه‌های ورزشی کار می‌کند، اضافه می‌کند.

در آن سوی دنیای حرفه ای، نیکون به طور رسمی MC-N10 Remote Grip خود را معرفی می کند. توسعه آن در اوایل سال جاری اعلام شد. این دستگیره کمکی به فیلم‌برداران کنترل بیشتری بر تنظیمات هنگام کار از سه‌پایه، slider، نگهدارنده شانه‌ای یا گیمبال می‌دهد.

لنز NIKKOR Z 600mm f/4 TC VR S

نیکون از عرضه مجموعه‌ای از لنزهای سوپر تله‌فوتو برای سیستم Z خود کوتاهی نکرده است، که نشان می‌دهد این شرکت از عکاسان حرفه‌ای ورزش و حیات وحش در دنیای بدون آینه استقبال می‌کند. NIKKOR Z 600mm f/4 TC VR S جدیدترین محصول اضافه شده به این مجموعه است و به NIKKOR Z 400mm f/2.8 TC VR S به عنوان دومین لنز مجهز به مبدل تله 1.4x داخلی برای تطبیق پذیری بیشتر می پیوندد و امکان روشن شدن را فراهم می کند.

جابجایی the-fly از 600mm f/4 به f/5.6 840mm موثر بود. و از آنجایی که مبدل از راه دور ساخته شده است، از TC های خارجی کوچکتر است و برای حفظ وضوح و رندر دقیق، کاملاً با لنز مطابقت دارد.

1 22

NIKKOR Z 600mm f/4 TC VR S

600mm f/4 هم مانند 400mm f/2.8، کاهش قابل توجهی در وزن نسبت به نسخه F-mount با همان فاصله کانونی دارد. این لنز Z با وزن 3.26 کیلوگرم، 14 درصد (یا 544 گرم!) از AF-S NIKKOR 600mm f/4E FL ED VR با وزن 3.81 کیلوگرم سبک تر است. Z 600mm از مبدل تلفن داخلی نیز بهره می برد.

7 10

سیستم فوکوس خودکار Silky Swift VCM عملکرد سریع و بی‌صدایی را ارائه می‌کند که با کمک یک رمزگذار ABS برای افزایش دقت، به آن کمک می‌کند. سیستم کاهش لرزش 5.5 استاپ لرزش دوربین را در هنگام استفاده با دوربین دارای IBIS (از طریق Synchro VR) جبران می کند. تنها از طریق لنز، 5 استاپ VR امکان پذیر است.

از نظر هندلینگ، لنز از چیدمان بصری «no-look» نیکون استفاده کرده است، که دارای بافت‌های مختلف در حلقه‌های مختلف است و مجموعه‌ای از دکمه‌ها را برای کنترل ساده مبتنی بر لنز بر تنظیمات عکس‌برداری شامل می‌شود: چهار دکمه L-Fn وجود دارد. یک حلقه Fn، حلقه فوکوس اختصاصی و یک حلقه کنترل قابل برنامه ریزی. البته این لنز در برابر شرایط جوی آب بندی شده و دارای یک پوشش فلوئور در قسمت جلویی است.

در نهایت، طراحی اپتیکال دقیقاً همان چیزی است که با لنزهایی مانند این انتظار می‌رود: بسیاری از عناصر تخصصی، از جمله فلوریت، انکسار با طول موج کوتاه، و طرح‌های پراکندگی بسیار کم. در مجموع، اپتیک ها عملاً انحرافات رنگی و حاشیه های رنگی را برای شفافیت بالا و ارائه رنگ واضح و دقیق حذف می کنند.

همچنین، این لنز دارای پوشش جدید Meso Amorphous به همراه پوشش کلاسیک نانو کریستال است که عملکرد ضد انعکاس را با توجه به نور فرودی مورب در اولویت قرار می دهد.

sealing 0

Z 600mm f/4 یک لنز سریع و بلند است که یک گزینه عالی برای عکاسان حرفه ای ورزش و حیات وحش است که به دنبال دسترسی کمی بیشتر از Z 400mm f/2.8 هستند و در عین حال سرعت قابل توجهی برای کار در نورهای موجود و برای جداسازی سوژه ها در برابر پس زمینه های شلوغ با استفاده از عمق میدان کم را دارد.

1 26

2 27

کنترل از راه دور MC-N10

دومین اطلاعیه روز به فیلم‌برداران سیستم Z ارائه می‌شود که به دنبال حفظ همان میزان کنترلی هستند که بدنه دوربین ارائه می‌کند، اما در حین کار از روی سه‌پایه، slider، نگهدارنده شانه‌ای، گیمبال یا سایر دستگاه‌های تثبیت‌کننده که تنظیمات را از روی دوربین تنظیم می‌کند.

MC-N10 Remote Grip یک دستگیره سمت راست است که با Z9 سازگار است (و به زودی با Z7 II و Z6 II پس از به‌روزرسانی سیستم‌افزار آتی سازگار می‌شود) و برای کنترل ساده از طریق پورت USB-C متصل می‌شود.

دستگیره دارای دکمه‌ها و صفحه‌های یکسانی است که در سمت راست دوربین به همراه دکمه‌های Fn1 و Fn2 در داخل دستگیره برای کنترل بصری وجود دارد. انرژی آن توسط یک جفت باتری AA تامین می شود و همچنین دارای یک ARRI برای اتصال به تجهیزات است.

Grip 1

MC-N10 Remote Grip

نرم افزار Z9 نسخه 3.0

در نهایت، علاوه بر دو معرفی محصول جدید، لازم است به انتشار اخیر سفت‌افزار 3.0 نیکون برای Z9 نیز اشاره کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *