اخبار گوناگون, نرم افزار

برنامه های Boomerang و Hyperlapse اینستاگرام دیگر وجود ندارند

Instagrams Boomerang and Hyperlapse Apps Are No More 800x420 1

اینستاگرام اپلیکیشن های Boomerang و Hyperlapse را از فروشگاه های اپلیکیشن اپل و گوگل خارج کرده است. در حالی که انتظار می رفت این شرکت برنامه IGTV را متوقف کند، حذف این دو برنامه تعجب آور بود.

اینستاگرام روی اپلیکیشن اصلی خود تمرکز می کند

Hyperlapse برای اولین بار در سال 2014 راه اندازی شد و برنامه حلقه ویدیویی Boomerang سال بعد در سال 2015 منتشر شد. در زمان انتشار، Engadget گزارش داد که بومرنگ هنوز از طریق یک لینک مستقیم قابل دریافت بود اما دیگر در نتایج جستجو نشان داده نمی شد. برنامه ها بی سر و صدا و بدون اطلاع رسمی از فروشگاه های مربوطه حذف شدند، اما متا به Engadget می گوید که برنامه ها را کشیده تا توسعه خود را بر روی برنامه اصلی متمرکز کند.

سال گذشته، اینستاگرام Threads را متوقف کرد ، برنامه‌ای مستقل که به کاربران اجازه می‌دهد عکس‌ها، ویدیوها، پیام‌ها و استوری‌ها را با دوستان نزدیک اینستاگرام به اشتراک بگذارند. به نظر می رسد که آخرین برنامه اسپین آف اینستاگرام، Layout، حداقل در حال حاضر تحت تأثیر قرار نگرفته است.

طبق داده‌های ارائه شده به TechCrunch ،نرم افزارهای Hyperlapse و Boomerang از 1 مارس در فروشگاه های نرم افزار موجود نبوده اند . همین داده‌ها نشان می‌دهد که از بین این دو برنامه، Boomerang دارای 301 دانلود در مقایسه با 23 میلیون دانلود Hyperlapse بوده است.

Hyperlapse و Boomerang به عنوان برنامه‌های مستقل در زمانی ایجاد شدند که به نظر می‌رسید فیس‌بوک و اینستاگرام نگران بسته‌بندی برنامه‌های اصلی با ویژگی‌های بیش از حد بودند. امروزه این موضوع بسیار کمتر نگران کننده است، زیرا اینستاگرام به افزودن منظم ویژگی ها و قابلیت های جدید به برنامه ادامه داده است تا بتواند بر سر جلب توجه کاربران رقابت کند و از افرادی مانند اسنپ چت و تیک تاک جلوگیری کند.

IGTV نیز از بین رفته است

در حالی که حذف Hyperlapse و Boomerang غافلگیرکننده است، اینستاگرام به کاربران گفت که انتظار داشته باشند IGTV به چراگاه راه یابد.

در ماه اکتبر، فیس‌بوک (اکنون متا) گفت که فرمت ویدیویی طولانی IGTV را با ویدیوهای معمولی در فیدها ادغام می‌کند و مدت زمان مجاز بودن آن ویدیوها (تا 60 دقیقه) را افزایش می‌دهد. IGTV به تلویزیون اینستاگرام تغییر نام خواهد داد زیرا برنامه اصلی بر روی یک تجربه ویدیویی یکپارچه تمرکز دارد. اما هفته گذشته، اینستاگرام دوباره این برنامه ها را تغییر داد و اعلام کرد که برنامه مستقل IGTV را به طور کامل خاموش می کند .

به عنوان بخشی از آن اعلامیه، اینستاگرام تعهد خود را به Reels تکرار کرد و به این فرمت به عنوان بزرگترین مشارکت کننده در رشد تعامل در برنامه اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *