آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

عکاسی مستند: 6 نکته برای بهبود پروژه بعدی

KL56837

اگر به دنبال ایجاد عکس های مستند خیره کننده هستید، به جای درستی آمده اید. در این مقاله تمام آنچه را که برای اجرای یک پروژه مستند درجه یک باید بدانید را توضیح می دهم. من درباره برنامه‌ریزی، انتخاب ایده، راه‌های به حداکثر رساندن کیفیت تصاویر و موارد دیگر بحث می‌کنم تا زمانی که خواندن را تمام کردید، آماده باشید تا از موضوع انتخابی خود عکس‌های حرفه‌ای بگیرید. برای تبدیل شدن به یک استاد عکاسی مستند آماده هستید؟ پس بیایید شروع کنیم!

1. با یک موضوع و برنامه روشن شروع کنید

KL57034

اگر می‌خواهید عکس‌های مستند شگفت‌انگیزی ایجاد کنید، توصیه می‌کنم مراحل و هدف پروژه خود را از قبل برنامه‌ریزی کنید. از روی هوس وارد پروژه ای نشوید؛ بدون هدف یا برنامه ریزی، به احتمال زیاد علاقه خود را از دست خواهید داد. شما برای حفظ پروژه شتاب تلاش خواهید کرد و در ارائه ایده های جدید برای زنده نگه داشتن پروژه خود شکست خواهید خورد. در عوض، موضوعی را با دقت انتخاب کنید و اهداف پروژه خود را مشخص کنید. در اینجا روش گام به گام ساده من برای شروع است:

مرحله اول:

  • ابتدا یک لیست موضوع ایجاد کنید
  • ایده هایی که به سراغ شما می آیند را یادداشت کنید
  • بیشتر دوست دارید از چه چیزی عکس بگیرید؟
  • هنگام نوشتن لیست خود، خود را محدود نکنید
  • هر چیزی را که به ذهنتان می رسد یادداشت کنید و به عملی بودن یا نبودن آن فکر نکنید
  • اجازه دهید لیست شما در طول یک هفته بزرگ شود.

مرحله دوم:

  • بعد، لیست خود را مرور کنید
  • هر ایده پروژه مستند را در نظر بگیرید
  • سپس ایده های غیر عملی را حذف کنید
  • کدام موضوعات را می توانید هر روز یا حداقل هر هفته دنبال کنید؟
  • موضوعات غیرقابل دسترس را کنار بگذارید
  • اگر ایده‌ای را دوست دارید اما می‌پذیرید که اجرای آن دشوار است، آن را به فهرست پروژه‌های آینده اضافه کنید.
  • سپس روی چیزی که شما را هیجان زده می کند تمرکز کنید
  • کدام ایده برای عکاسی منظم به اندازه کافی جالب است؟

اشتیاق واقعی به موضوع یا مفهوم ، انگیزه شما را حفظ می کند! (به هر حال، ایده های خیلی آسان را انتخاب نکنید؛ به چالش کشیدن برای تقویت هوش عکاسی شما خوب است!)

KL57560

مرحله سوم:

فهرست خود را به دو یا سه ایده محدود کنید

قبل از انتخاب برنده، اینها را برای یک یا دو روز در نظر بگیرید

به یاد داشته باشید، باید موضوعی را انتخاب کنید که شما را هیجان زده میکند و به چالش بکشد در عین حال کاربردی باشد. (اگر نمی توانید انتخاب کنید، با خیال راحت با دو پروژه شروع کنید. سپس، اگر تعهد بیش از حد است، به پروژه ای که بیشتر از آن لذت می برید پایبند باشید.)

مرحله چهارم:

برای هر ایده پروژه مستند، یک برنامه زمانی تقریبی ایجاد کنید. شما مجبور نیستید به آن پایبند باشید در حین انجام پروژه، ممکن است بخواهید آن را تنظیم کنید، و این اصلا اشکالی ندارد اما خوب است که زمان عکاسی را به طور منظم مسدود کنید. در غیر این صورت، ممکن است خود را وقت خود را هدر بدهید، و پروژه شما ممکن است در نهایت از بین برود.

در نهایت، برنامه نهایی خود را برای تصاویر در نظر بگیرید. به عبارت دیگر، هنگامی که گرفتن عکس های مستند خود را به پایان رساندید، با فایل ها چه خواهید کرد؟ داستان ها برای اشتراک گذاری هستند. چه کسی به داستانی که می گویید علاقه مند خواهد شد؟ بهترین رسانه یا پلتفرم برای نمایش عکس های شما چیست؟

به عنوان مثال، آیا قصد دارید منتخبی از عکس های خود را به یک روزنامه یا مجله ارسال کنید؟ آیا می خواهید به صورت هفتگی (یا روزانه) در اینستاگرام پست بگذارید؟ آیا می خواهید یک وبلاگ اختصاصی برای پروژه خود ایجاد کنید؟ همه این اهداف کاملاً مشروع هستند. این به شما بستگی دارد که تصمیم بگیرید چه چیزی درست است!

KL58022

2. موضوع خود را بهتر از هرکسی بشناسید

وقتی موضوعی را انتخاب کردید، باید دیوانه وار در مورد آن تحقیق کنید. موضوع خود را در نظر بگیرید، وضعیت فعلی آن را تحقیق کنید و تاریخچه آن را درک کنید. حتی اگر از قبل اطلاعات زیادی در مورد موضوع خود دارید، بیشتر بدانید. هدف این است که داستانی را تعریف کنید و هرچه بیشتر داستانی را که می‌گویید درک کنید، نتایج بهتری خواهید داشت. در واقع، در حین تحقیق، حتی ممکن است بخواهید یک روایت را ترسیم کنید. شروع، میانه و پایان داستان شما چه خواهد بود؟ هرچه دانش شما از موضوع بیشتر باشد، می توانید جزئیات بیشتری را در آن بگنجانید. البته، نیازی به برنامه ریزی برای هر تصویر ندارید برخی از عکس های مستند شما باید خود به خود باشند! اما فکر کردن به عکس های ایده آل خود به طور کلی کمک می کند.

یک نکته دیگر برای عکاسی مستند: به عکاسان دیگری که پروژه های مشابهی را انجام داده اند نگاه کنید. ببینید آنها چگونه به موضوع برخورد کردند. از عکس‌های آن‌ها الهام بگیرید و از الهام‌بخشی برای ارتقای پروژه خود به ارتفاعات جدید استفاده کنید.

KL59017 Edit

3. تعداد زیادی عکس بگیرید

برنامه ریزی مهم است، اما اجازه ندهید شما را عقب نگه دارد. توصیه من؟ به محض اینکه درباره ایده پروژه خود تصمیم گرفتید، عکاسی را شروع کنید. سپس از تحقیقات خود برای هدایت کار استفاده کنید. اگر فرد بسیار تحلیلی هستید، ممکن است وسوسه شوید که عکاسی را تا زمانی که تحقیقات خود را به پایان نرسانید به تعویق بیندازید. اما این کار شما را کند می کند، به علاوه ممکن است هیجان و حرکت اولیه خود را از دست بدهید.

در عوض، کار با دوربین خود را شروع کنید. همانطور که داستان (و تحقیق) شما توسعه می یابد، می توانید رویکرد خود را در جهت دلخواه هدایت کنید. و تعداد زیادی عکس بگیرید! اگر اولین پروژه عکاسی مستند خود را آغاز می کنید، باید مکررا و به طور منظم عکاسی کنید. این به حفظ شتاب شما کمک می کند، به علاوه دیدن داستان در حال توسعه را آسان تر می کند. تصاویری را که می گیرید تغییر دهید. حتی اگر از یک دوربین و لنز استفاده می‌کنید، به خودتان فشار بیاورید تا گروهی متنوع از ترکیب‌بندی‌ها را ایجاد کنید. و اگر چندین لنز دارید، سعی کنید هر بار که بیرون هستید، عکس های عریض تر و تله فوتو بگیرید.

KL56685

همچنین می‌توانید با استفاده از مجموعه‌ای از تنظیمات دیافراگم، سرعت شاتر و ISO به تصاویر خود تنوع اضافه کنید. برای مثال، می‌توانید از سرعت شاتر سریع برای گرفتن عکس‌های اکشن واضح استفاده کنید اما سپس شاتر خود را کم کنید تا سوژه‌ها تار شوند. در ترکیبی از موقعیت های نوری نیز عکس بگیرید. برخی از عکس ها را در صبح و برخی دیگر را بعد از ظهر یا شب بگیرید. با نور طبیعی کار کنید، سپس یک فلاش به همراه داشته باشید و ببینید آیا نتایج را دوست دارید یا خیر. همانطور که مجموعه ای از کار را ایجاد می کنید، شروع به شناسایی رویکردها و عکس هایی خواهید کرد که بیشتر دوست دارید. اغلب تصاویر خود را مرور کنید، سپس موارد دلخواه خود را در یک پوشه جداگانه قرار دهید.

KL56837

4. با پروژه خود رابطه ایجاد کنید

عکاسی مستند طولانی مدت نیاز به تکرار دارد. شما باید از همان مکان ها دیدن کنید، از چیزهای مشابه عکس بگیرید و با همان افراد ملاقات کنید. اما اگرچه ممکن است صحنه‌ها از عکسی به عکس دیگر شبیه به نظر برسند، می‌توانید با آگاهی از احساسات خود، در هر گردش عکس‌های تازه‌ای ایجاد کنید. به خلق و خوی خود توجه کنید و سعی کنید تصاویری بگیرید که بیانگر وضعیت فعلی ذهنی شما باشد. این داستان شما را شخصی تر و جالب تر می کند. دیدگاه شما نسبت به جهان منحصر به فرد است و عکس های شما باید این را منعکس کنند. این مفهوم ممکن است کمی انتزاعی به نظر برسد، اما با گذشت زمان، اگر تلاش کنید تا موضوع و احساسات خود را ترکیب کنید، عکس‌های شما بیانگر شخصیت شما خواهند بود.

KL58236

و اگر افرادی هستند که بخشی از داستان شما هستند، با آنها تعامل کنید و از آنها عکس بگیرید! به روایت شما شخصیت می بخشد. البته، شما مجبور نیستید عکس‌های ژست بگیرید، و برخی از عکاسان ترجیح می‌دهند که تصاویر مستند خود را صریح نگه دارند، اما مطمئن شوید که حداقل چند عکس از هر سوژه انسانی بگیرید.

وقتی شروع به درگیر شدن با سوژه‌ها می‌کنید، ممکن است از کاری که انجام می‌دهید یا دلیل آن نامطمئن باشند. اما با بازدید مجدد از مکان های کلیدی و عکاسی از افراد کلیدی، روابط شما تغییر خواهد کرد. برخی افراد به شما عادت خواهند کرد و در حضور شما آرامش بیشتری خواهند داشت. دیگران ممکن است تحریک شده یا بی حوصله شوند. عکس‌هایی که از آنها می‌سازید نیز تغییر خواهد کرد.

همچنین، هر بار که به مکانی برمی‌گردید، با دقت به اطراف نگاه کنید. از خود بپرسید: از آخرین باری که در این زمینه کار کردم چه چیزی تغییر کرده است؟ همچنین آخرین باری که اینجا بودم چه چیزی را از دست دادم؟ با گذشت زمان، متوجه چیزهایی خواهید شد که قبلاً به آنها توجه نکرده اید. این جزئیات می تواند به پروژه مستند شما علاقه بیشتری بدهد.

KL58226

5. عکس های خود را مرور کنید و به دنبال بازخورد باشید

پس از هر سفر مستند، تصاویر خود را با دقت در رایانه مرور کنید. چه چیزی را در مورد آنها دوست دارید؟ چه چیزی را دوست ندارید؟ چگونه می توان آنها را بهبود بخشید؟ از این سوالات برای راهنمایی رویکرد خود استفاده کنید. همچنین، هنگام بررسی های منظم خود، 10 یا 20 درصد از عکس های خود را جدا کنید. این به شما ایده واضح تری از پیشرفت خود می دهد. و هر از چند گاهی بهترین عکس های خود را مرور کنید و به دنبال شکاف هایی در داستان خود باشید. چه چیزی کم است؟ از چی زیاد عکاسی میکنی؟ حتی اگر نتایج پروژه خود را دوست دارید، از یک دوست عکاس یا مربی بخواهید که عکس های شما را بررسی کند و افکار خود را به اشتراک بگذارد. آنها ممکن است به مواردی اشاره کنند یا سؤالاتی بپرسند که شما به آنها فکر نکرده بودید. صداقت را پیشه کنید. بازخورد سالم می تواند به داستان عمیق تر و غنی تر منجر شود. به هر حال، کار بر روی یک پروژه به شما این امکان را می دهد که پیشرفت عکاسی خود را ببینید. از آنجایی که شما از یک موضوع یا مفهوم در یک دوره زمانی عکاسی می کنید، انواع مشابهی از عکس ها را برای هفته ها یا ماه ها ایجاد خواهید کرد. از این فرصت برای مقایسه تصاویر قدیمی و جدیدتر استفاده کنید. آیا در مهارت ها و سبک خود رشد می بینید؟

KL50540

6. اجازه دهید پروژه عکاسی مستند شما به طور ارگانیک رشد کند

در حالی که برنامه ریزی برای موضوع خود و حتی فکر کردن به فرصت های عکس و روایت از قبل عالی است، همچنین باید یاد بگیرید که با جریان پیش بروید. اگر احساس می کنید داستان هیجان انگیزتری از پروژه شما بیرون می آید، با آن اجرا کنید. این به شما کمک می‌کند تا علاقه‌مند شوید و اگر داستان جایگزین به بن‌بست تبدیل شد، فقط بچرخید و به برنامه اصلی خود ادامه دهید. حتی ممکن است در حین عکاسی داستان های زیادی را کشف کنید. در حالی که احتمالاً امکان انحراف مداوم وجود نخواهد داشت، مطمئن شوید که لیستی از پروژه های آینده را نگه دارید و همه ایده هایی را که با آنها روبرو می شوید یادداشت کنید. به این ترتیب، هنگامی که یک پروژه را به پایان رساندید، می توانید بلافاصله پروژه دیگری را شروع کنید!

نکات عکاسی مستند: کلمات پایانی

امیدواریم اکنون احساس کنید که آماده هستید تا در عکاسی مستند با قدرت وارد شوید! پس از همین امروز شروع کنید شروع به نوشتن لیست ایده های خود کنید. عجله نکنید، اما اجازه ندهید افکار راکد شوند. و هنگامی که موضوعی را انتخاب کردید، با دوربین خود بیرون بروید و عکس بگیرید!

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *