آموزش

چگونه از GoPro به عنوان وب کم استفاده کنیم ؟

cuPjWUiyWKtGLFvqb2gYFK 970 80.jpg 1 1

از گوپرو خود به عنوان وب‌کم استفاده کنید. دوربین های GoPro همیشه همه کاره بوده اند، اما یکی از جدیدترین قابلیت های GoPro Hero 9 Black، این است که از آن می توان به عنوان وب کم نیز استفاده کرد.

در واقع این ویژگی با معرفی نرم افزار جدید وب‌کم GoPro در GoPro Hero 8 Black امکان پذیر شد، اما اکنون (بدون هیچ گونه سخت افزار اضافی) روی دو مدل خود کار می کند.

آیا نمی دانید که چطور از GoPro خود به عنوان وب کم استفاده کنید؟ ما تمام نکاتی را که برای شروع به کار با آخرین مدل های GoPro و مدلهای قدیمی تر آن نیاز دارید، را برایتان جمع آوری کرده ایم و در این مقاله با شما به اشتراک گذاشته ایم؛ پس تا انتها مقاله همراه ما باشید.

چند دلیل خوب برای استفاده از این دوربین ها به عنوان وب کم شما وجود دارد. اول اینکه زاویه دید آن ها وسیع است که اگر می خواهید کل اتاق یا از افراد زیادی عکس بگیرید، بسیار کاربردی است.

کیفیت ویدئوی دو مدل آخر GoPro، که هر دوتوانایی ضبط ویدئو 4K/60p را دارند، احتمالاً از کیفیت وب کم داخلی لپ تاپ شما و یا برخی از بهترین وب کم های Logitech بهتر است. بنابراین اگر به فکر استفاده از GoPro به عنوان یک وب کم هستید، تمام چیز هایی که نیاز است در این مورد بدانید را در این مقاله به شما توضیح داده ایم.

چگونه از GoPro به عنوان وب کم استفاده کنیم

  • دستورالعمل های GoPro Hero 9 Black و GoPro Hero 8 Black
  • تنها چیزی که نیاز دارید یک کابل USB-C، یک کامپیوتر و دوربین اکشن خودتون هستش.
  • نرم افزار قابل دسترس برای مک و ویندوز (بتا)

دو تا از جدیدترین مدل ها، GoPro – Hero 9 Black و Hero 8 Black با نرم افزار جدید GoPro Webcam سازگار هستند، یعنی که هر دو دوربین می توانند بدون هیچ سخت افزار اضافی به عنوان وب کم شما عمل کنند.

اگر به یک وب کم با زاویه دید وسیع نیاز دارید که بیشتر از دوربین داخلی لپ تاپ شما، صحنه را نشان دهد، این دوربین ها گزینه بسیار مناسبی برای شما می باشند. فرایند راه اندازی آن نیز بسیار ساده است و حدود پنج دقیقه طول می کشد و بر روی مک و ویندوز کار می کند.

مطلب پیشنهادی:  آموزش عکاسی حرفه ای از طلا و جواهرات

برای شروع، به تنها چیزی که نیاز دارید خود دوربین، یک کامپیوتر برای نصب نرم افزار GoPro Webcam روی آن و کابل USB-C است که به همراه GoPro به شما داده شده است.

یکی دیگر از اجزای که ممکن است نیاز داشته باشید، پایه مخصوص دوربین است. در قسمت لوازم جانبی GoPro گزینه های مناسبی وجود دارد که اگر شما خواستید مدل دلخواه خود را انتخاب کنید، از آن ها استفاده کنید. ما از گیره چرخان مغناطیسی آن استفاده کردیم، اما می توان از سه پایه Shorty نیز استفاده کرد.

وسایل مورد نیاز خود را جمع آوری کردید؟ در ادامه نحوه تنظیم GoPro Hero 8 Black یا GoPro Hero 9 Black به عنوان یک وب کم را به شما توضیح داده ایم.

1. فریمور دوربین خود را به روز کنید

اگر قبلاً سیستم عامل GoPro Hero 8 Black یا Hero 9 Black خود را به روز کرده اید، قدم اول را برداشته اید.

اما اگر این کار را نکرده اید، بهتر است سریعا آن را به روزرسانی کنید تا مطمئن شوید که action cam شما با برنامه وب کم GoPro سازگار است.

wBXbpgngwEyBLS65jSn3fD 970 80.jpg 2

ساده ترین راه برای انجام این کار از طریق برنامه GoPro (موجود برای iOS یا Android) است.

2. نرم افزار دسکتاپ آن را نصب کنید

بعد از به روز رسانی، نوبت نصب برنامه GoPro Webcam است. شما می توانید این را برای Mac یا Windows نصب کنید، ولی برنامه ویندوز را باید از GoPro Webcam Facebook و بارگیری کنید.

6CeudACYnBjUBmQwxfuneE 970 80.jpg 2

بعد از نصب برنامه، شما یک آیکونی را در بالای دسکتاپ خود مشاهده می کنید. این آیکون نشان می دهد که دوربین با موفقیت تشخیص داده شده.

3. آن را وصل کنید

وقتی برنامه دسکتاپ را نصب کردید، وقت آن است که Hero 8 Black یا Hero 9 Black را از طریق کابل USB-C به رایانه خود متصل کنید. با این کار آن را به حالت USB (که به شکل یک آرم روی صفحه نشان داده می شود) در می آورید و پس از انتخاب حالت USB می توان مشاهده کرد که آن به حالت وب کم تبدیل می شود.

مطلب پیشنهادی:  رازهای عکاسی پرتره‌های ماندگار

7Sb6axNQkcLTWuddxeGo7k 970 80.jpg 2

نمی دانید که GoPro از کدام برنامه ها پشتیبانی می کند؟ GoPro از برنامه های دسکتاپ برای Zoom (نسخه 5.0.5 و جدیدتر)، Google Meet ، Microsoft Teams ، Skype ، Twitch (از طریق نرم افزار پخش باز)، BlueJeans ، GoTo Meeting ، Snap Camera و Facebook Rooms پشتیبانی می کند.

اگر نمی توانید از مرورگر Google Chrome استفاده کنید، GoPro ازZoom ، YouTube Live و Webex نیز پشتیبانی می کند. کسانی که از Google Chrome استفاده می کنند می توانند با مراجعه به دکمه منوی Chrome (گوشه سمت راست بالا) و رفتن به تنظیمات> حریم خصوصی و امنیت> تنظیمات سایت> دوربین می توانید GoPro خود را تأیید کنید، Chrome ، GoPro شما را  تشخیص می دهد و آن را تایید می کند.

هنگامی که برنامه خود را انتخاب کردید، فقط باید به تنظیمات آن برنامه بروید و “وب کم GoPro” را به عنوان منبع ویدیوی خود انتخاب کنید.

4. تنظیمات خود را تغییر دهید

اکنون GoPro Hero 8 Black یا Hero 9 Black منبع ویدیوی شما است، می توانید برخی از تنظیمات آن را تغییر دهید.

ما دریافتیم که گزینه ای برای انتخاب “عدسی دیجیتال” (یا میدان دید) متفاوت، وجود ندارد، اما پس از اتصال Hero 9 Black خود به Google Meet این گزینه ها در دسترس قرار گرفت.

YNX86suWq6WHgPw3erLLQE 970 80.jpg 2

این نکته مثبتی برای آن می باشد درست مانند زاویه دید وسیع برای کسانی که می خواهند از کل اتاق و یا از افراد زیادی عکس برداری کنند. برای این شرایط، بهتر است “لنز خطی” یا “لنز باریک” را انتخاب کنید. همچنین امکان پخش با کیفیت 1080p یا 720p را خواهید داشت.

نحوه استفاده از GoPro قدیمی خود به عنوان وب کم

  • دستورالعمل برای مدل های GoPro Hero 7 Black و قدیمی تر
  • برای انجام این فرآیند به کارت ضبط ویدئو و کابل HDMI به Micro HDMI نیاز داریم

علاوه بر GoPro Hero 8 Black و Hero 9 Black که با برنامه وب کم دسکتاپ GoPro سازگار هستند، می توان از GoPro قدیمی نیز به عنوان وب کم استفاده کرد. اما GoPro قدیمی کمی پیچیده تر است و برای استفاده از آن به کارت ضبط ویدئو نیاز خواهید داشت.

مطلب پیشنهادی:  عکاسی روایی چیست؟ تسلط بر تکنیک‌ها، نمونه‌ها و ایده‌ها

روند استفاده GoPro قدیمی مربوط به GoPro Hero 7 Black ، Hero 6 Black ، Hero 5 Black و Hero 4 Black است.

مواردی که شما به آن نیاز دارید: GoPro ، کابل HDMI-to-Micro HDMI و کارت ضبط ویدئو HDMI-USB. اکر نمی دانید که چگونه کارت ضبط ویدئو HDMI-USB را پیدا کنید، ادامه مقاله را بخوانید.

9kpTagfA8kx7VqnWujtRPH 970 80.jpg 2

1. یک کارت کپچر تهیه کنید

کدام مبدل ویدیویی را باید تهیه کنید؟ انتخاب ما Elgato Cam Link 4K است اما Magewell USB Capture HDMI گزینه مناسب دیگری می باشد.

2. GoPro خود را آماده کنید

برخلاف روش GoPro Hero 8 Black و Hero 9 Black در بالا، در این روش از USB-C استفاده نمی کنیم، به همین دلیل روند راه اندازی آن کمی متفاوت است.

برای آماده کردن GoPro برای پخش، باید دوربین را روشن کرده، صفحه را پایین بکشید و “تنظیمات برگزیده” را انتخاب کنید.

پس از انجام این کار، کابل micro-HDMI خود را به GoPro وصل کنید، سپس انتهای HDMI را به کارت فیلمبرداری خود وصل کنید. در نهایت، Elgato Cam Link 4K (یا دستگاه معادل آن) را به رایانه خود وصل کنید و مطمئن شوید GoPro شما به شارژ وصل است.

3. نرم افزار خود را انتخاب کنید

وقتی نوبت به انتخاب نرم افزارا می رسد، شما دو تا حق اتخاب دارید، یا می توانید GoPro خود را به عنوان منبع در نرم افزار ویدیو مورد علاقه خود انتخاب کنید، یا از طریق نرم افزار Open Broadcaster Software (OBS) از آن استفاده کنید.

OBS به شما امکان می دهد از طریق مواردی مانند Twitch پخش کنید، اما GoPro شما باید مستقیماً با برنامه هایی مانند Webex ، Zoom ، Microsoft Teams ، Skype ، Google Meetings و Wirecast کار کند.

برای استفاده از برنامه های بالا، به سادگی به تنظیمات نرم افزار بروید و GoPro خود را به عنوان منبع ویدئو انتخاب کنید.

اگر می خواهید از OBS استفاده کنید، نرم افزار منبع باز را دانلود کرده و “+” در منوی منبع ویدئو را انتخاب کنید. بعد بر روی گزینه «دستگاه ضبط ویدئو» کلیک کنید، بر روی گزینه «new» کلیک کنید، کارت ضبط ویدئوی خود را از منوی آن انتخاب کنید و در آخر GoPro شما بر روی صفحه نمایش داده می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *