آموزش, آموزش عکاسی موبایل

نحوه عکاسی از رویدادهای حرفه ای با آیفون

285938137 2907500389547096 4883785042787319622 n

گرفتن عکس رویداد در تنظیمات گروهی می تواند برای یک عکاس آیفون چالش برانگیز باشد، اما ثبت رویدادها نیز می تواند بسیار مفید باشد. ما در مورد عکاسی از یک رویداد به عنوان یک عکاس حرفه ای صحبت نمی کنیم، جایی که شما با یک لیست عکس، یک دوربین گران قیمت و سطوح بالای استرس کار می کنید. ما در مورد ضبط رویدادها با آیفون خود برای سرگرمی صحبت می کنیم. برای گرفتن عکس های رویداد شگفت انگیز از تجربیات به یاد ماندنی، در اینجا لازم نیست متخصص باشید.

انواع عکاسی از رویدادها

عکاسی رویداد موقعیت‌های خاص را برای کار یا تفریح ​​ثبت می‌کند و شامل هر عکسی است که از مهمانان، محیط، لحظات خاص و جاذبه اصلی می‌گیرید. انواع عکاسی رویداد عبارتند از:

  • مهمانی ها، گردهمایی ها، و حمام نوزاد/عروس
  • عکاسی فارغ التحصیلی
  • رویدادهای شرکتی مانند کنفرانس ها
  • رویدادهای ورزشی
  • کنسرت، رقص، و تولیدات تئاتر
  • عکاسی عروسی
  • جشنواره ها
  • نحوه عکاسی از رویدادها در فضای باز

عکس‌برداری از رویدادهای خارج از منزل با آیفون راحت‌تر است، زیرا نور بهتری برای کار با آن‌ها خواهید داشت. در اینجا چند نکته برای گرفتن عکس های رویداد عالی در فضای باز وجود دارد.

1. از لنزهای مختلف برای گرفتن کل صحنه استفاده کنید

برای اینکه داستان رویداد خود را بیان کنید، باید آن را از منظرهای مختلف ضبط کنید. استفاده از لنزهای مختلف یک راه آسان برای عکاسی از جزئیات کوچک و جمعیت بزرگ بدون از دست دادن یک ضربه است. بسته به مدل آیفون خود، به 1 تا 3 لنز دسترسی خواهید داشت، اما حتی اگر تنها یک لنز دارید، می‌توانید لنزهای خارجی بخرید تا آیفون خود را همه کاره‌تر کنید. در اینجا لنزهایی به همراه نحوه استفاده از آنها توصیه می شود:

لنز تله فوتو: بهترین لنز برای ثبت جزئیات و نماهای نزدیک از بلندگوها، نوازندگان و افراد خاص. اگر آیفون شما لنز تله فوتو ندارد، این لنز تله فوتو خارجی را از Moment پیشنهاد می کنیم.
زاویه باز: این نمای دوربین استاندارد است که برای همه کاربران آیفون در دسترس است. این بسیار همه کاره است و می توان از آن برای گرفتن انواع عکاسی رویداد استفاده کرد. برای یافتن بهترین ترکیب هنوز باید در اطراف حرکت کنید.
زاویه فوق عریض: این لنز برای نمایش صحنه های گسترده با گروه های بزرگ مردم مفید است. این لنز گیره‌دار Xenvo با زاویه باز به شما امکان می‌دهد تا 45 درصد بیشتر از صحنه مقابل خود را ثبت کنید.

 

2. سعی کنید خورشید را پشت سر خود نگه دارید

می‌توانید با عکاسی در خورشید عکس‌های خلاقانه‌ای بگیرید، اما برای جزئیات واضح و یک صحنه با نور خوب، توصیه می‌کنیم هنگام عکاسی از رویدادها، خورشید را پشت سر خود نگه دارید. این ساده‌ترین راه برای اطمینان از اینکه عکس شما بیش از حد یا کمتر نوردهی نشده است، است و اگر هنگام گرفتن عکس به منبع نور توجه کنید، ویرایش بسیار کمتری خواهید داشت.

3. داستان سرای تصویری باشید

قبل از اینکه با دوربین خود به یک رویداد بروید، از خود در مورد داستانی که می خواهید بگویید بپرسید. در برنامه Notes در تلفن خود یک لیست عکس تهیه کنید که می توانید از آن به عنوان یک برگه تقلب در رویداد استفاده کنید. برای مثال، اگر در حال عکس گرفتن از فارغ‌التحصیلی یکی از اعضای خانواده هستید، فهرست شما ممکن است شامل راهپیمایی، سخنرانان، کلاسی که کلاه‌های خود را به هوا پرتاب می‌کند، نمای نزدیک از اعضای خانواده‌تان با مهمانان دیگر و نمای کلی از محیط باشد.

4. از مونوپاد و یا گیمبال استفاده کنید

مونوپاد و یا گیمبال فقط برای سلفی نیست! می‌توانید از آنها برای گرفتن صحنه‌های با زاویه باز از منظرهای جدید استفاده کنید. این به ویژه زمانی مفید است که از انبوه مردم عکس می گیرید. بی شرمانه مونوپاد و یا گیمبال خود را بالای سر خود نگه دارید تا عکس های سرگرم کننده و غیرقابل پیش بینی بگیرید.

5. هنگام ثبت صحنه های پویا از حالت Burst استفاده کنید

برای ثبت کنش سریع در عکس‌های رویداد، حالت پشت سر هم ضروری است. برای عکاسی از گروه هایی که همه در حال حرکت هستند، رویدادهای ورزشی و حتی لحظات خاص در جشن تولد و دوش گرفتن بسیار عالی است. اگر حرکتی وجود دارد، از حالت Burst استفاده کنید تا چیزی را از دست ندهید. برای استفاده از آن، انگشت خود را روی شاتر نگه دارید و به سمت چپ بکشید. بعداً می‌توانید موارد دلخواه خود را از این مجموعه انتخاب کنید.

نکات عکاسی از رویدادهای داخلی

عکاسی از رویدادهای داخلی ممکن است با آیفون چالش برانگیز باشد، اما اگر نور مصنوعی قوی داشته باشید، می‌توانید عکس‌های مناسبی بگیرید. در اینجا چند نکته برای ثبت تصاویر رویدادهای داخلی که برجسته هستند آورده شده است.

1. صدای آیفون خود را خاموش کنید

مگر اینکه دلیل مهمی برای روشن نگه داشتن گوشی خود در طول یک رویداد داشته باشید، آن را در حالت بی صدا قرار دهید. دکمه حالت بی صدا در سمت چپ گوشی شما قرار دارد. این کار صدای شاتر مصنوعی را که گوشی شما هنگام عکس گرفتن ایجاد می کند، غیرفعال می کند، علاوه بر اینکه اعلان ها، متن ها یا زنگ ها را بی صدا می کند. انجام این کار سریع و آسان است و تضمین می‌کند که در هنگام گرفتن عکس، کسی را آزار ندهید.

2. در صورت داشتن حالت شب از آن استفاده کنید

اگر آیفون شما به حالت شب مجهز باشد، در شرایط کم نور به طور خودکار روشن می شود. حالت شب از ترکیبی از ابزارهای پشت صحنه استفاده می کند تا موقعیت های کم نور را روشن تر نشان دهد. همچنان که عکاسی رویداد خود را تمرین می کنید، به دنبال نورپردازی خوب باشید.

3. گوشی خود را روی سه پایه قرار دهید

شکی نیست که استفاده از سه پایه عکس های آیفون شما را به شدت بهبود می بخشد. سوال این است که آیا می خواهید هنگام عکاسی از رویداد خود با استفاده از سه پایه مقابله کنید؟ یک سه پایه کوچک و انعطاف پذیر می تواند در کوچکترین کیف دوربین قرار گیرد و لرزش دوربین را کاهش می دهد و عکس های شما را به ویژه در نور کم واضح تر می کند.

4. نوردهی خود را قبل از ضربه زدن روی شاتر تنظیم و قفل کنید

فقط با نگه داشتن انگشت خود روی نقطه کانونی صفحه نمایش برای چند ثانیه، می توانید مطمئن شوید که عکس های شما به درستی نوردهی و فوکوس دارند. هنگامی که فوکوس خود را قفل کردید، می‌توانید نوردهی لغزنده را به سمت بالا حرکت دهید تا روشن‌تر شود یا پایین‌تر برای تاریک‌تر کردن آن.

5. از لنز تله فوتو استفاده کنید تا مزاحم کمتری داشته باشید

رویدادهای داخل خانه اغلب کمی رسمی‌تر به نظر می‌رسند، و گاهی اوقات نشان دادن تلفن خود به صورت افراد هنگام عکس‌برداری از رویداد، می‌تواند عجیب باشد. یک لنز تله فوتو به شما این امکان را می‌دهد که عکس‌های واضح بیشتری از شرکت‌کنندگان در رویداد بدون قرار دادن آن‌ها در محل بگیرید.

آیا باید از فلاش برای عکس های رویداد استفاده کنم؟

هنگام عکاسی از رویدادها با iPhone خود، در داخل یا خارج از منزل، هرگز نباید از فلاش داخلی خود استفاده کنید. استفاده از فلاش نه تنها سایر شرکت کنندگان را آزار می دهد، بلکه کیفیت عکس های شما با فلاش بهبود نمی یابد. در عوض، به دنبال راه‌های دیگری باشید که می‌توانید نور عکستان را بهبود ببخشید. به منابع نور طبیعی یا مصنوعی نزدیک‌تر شوید، از حالت شب استفاده کنید یا نوردهی را در تلفن خود تنظیم کنید هر کاری که برای جلوگیری استفاده از فلاش لازم است انجام دهید.

نحوه فیلمبرداری از یک رویداد موسیقی زنده

عکاسی کنسرت نوع خاصی از عکاسی رویداد است که در آن تمرکز شما بر گرفتن نوازندگان و گروه‌هایی از مردم در فضایی شاد است. فرصت‌های زیادی برای زوایای خلاقانه دوربین وجود دارد، اما شرایط نوری دشواری نیز وجود دارد. در اینجا نکات برتر ما برای عکاسی کنسرت آیفون آورده شده است.

1. به صحنه نزدیک شوید

هر چه به صحنه نزدیکتر باشید، شانس بیشتری برای ثبت ستاره ای خواهید داشت. اینجاست که بهترین نور و بهترین مناظر را خواهید دید. و لازم نیست یک طرفدار جوان و مشتاق باشید تا راه خود را به جلوی صحنه برسانید. اگر پرسه زدن در اطراف مجاز است، آن را دنبال کنید. اما اگر مجبورید روی صندلی خود بمانید، برای بهترین هزینه ای که می توانید بخرید و از یک لنز تله فوتو استفاده کنید.

2. از یک لنز فوق عریض برای گرفتن تصاویر از کل صحنه استفاده کنید

ممکن است نوازندگان جذابیت اصلی کنسرت‌ها باشند، اما به هر کجا که نگاه کنید، فرصت‌های عالی برای عکاسی پیدا خواهید کرد. اگر یک لنز فوق‌واید دارید، می‌تواند برای عکس‌برداری از جمعیت یا سایر ترکیب‌بندی‌های گسترده عالی باشد. حتی یک لنز استاندارد با زاویه دید عریض در اکثر مواقع کار می کند.

3. جذب جمعیت را فراموش نکنید

از موسیقی لذت ببرید اما چشمانتان یا دوربینتان را روی صحنه نگذارید. جمعیت کنسرت به شما فرصتی منحصربفرد می دهد تا افرادی را که به طرق مختلف با موسیقی درگیر هستند جذب کنید.هرگز نمی‌دانید که با چه نوع فرصت‌هایی برای عکاسی روبرو خواهید شد. چگونه از جمعیت عکس می گیرید؟ با حالت Burst!

4. از لنز تله فوتو برای عکس گرفتن از نوازندگان روی صحنه استفاده کنید

ما قبلاً در مورد استفاده از لنز تله فوتو برای اهداف مختلف در عکاسی رویداد شما صحبت کرده ایم، اما استفاده از یک لنز برای عکاسی از نوازندگان در یک کنسرت ممکن است بهترین استفاده از لنز تله فوتو شما باشد. مگر اینکه درست زیر صحنه بایستید، بعید است که آیفون شما جزئیات زیادی از نوازندگان را ثبت کند. با این حال، یک لنز تله فوتو گزینه های بسیار بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد. اگر لنز تله فوتو آیفون خود را دارید یا از لنز خارجی استفاده می کنید استفاده کنید. اما هر کاری که انجام می دهید، از زوم دیجیتال گوشی خود استفاده نکنید، زیرا کیفیت عکس شما را پایین می آورد. هنگامی که مردم در حال رقصیدن یا حرکت هستند، این گزینه‌های زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد.

5. خلاق باشید و نور منحصر به فرد کنسرت را ثبت کنید

هنگام عکس گرفتن در تاریکی، لزوماً به دنبال جزئیات نیستید. در عوض، شما سعی می‌کنید حال و هوا یا احساسی را به تصویر بکشید. چراغ‌های کنسرت برای انجام همین کار طراحی شده‌اند ایجاد حال و هوا یا احساس در جمعیت. ثبت سناریوهای نورپردازی منحصربه‌فرد در عکس‌های رویداد، مجوز خلاقیت زیادی به شما می‌دهد. شعله ور شدن لنز، همانطور که سیلوئت ها، هایلایت های شسته شده هستند. همه چیز در مورد احساس است، و از آنجایی که نمی توانید موسیقی را در یک عکس ثبت کنید، این بهترین چیز بعدی است.

عکاسی از رویدادها، بدون توجه به سطح مهارت شما، یک چالش بزرگ برای هر عکاس آیفون است. ممکن است در هر ضربه ای که می زنید ضربه ای به ثمر نرسانید، اما مطمئناً در این فرآیند چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت، و امیدواریم که از آن لذت ببرید!

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *