آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

8 نکته و تکنیک عکاسی Fine Art

Fine Art Photography Tutorial 8

عکاسی هنرهای زیبا یکی از آن حوزه‌های هنری است که بیشتر بر روی محتوا، داستان و احساسات تصویر تمرکز می‌کند تا جنبه فنی. خلق عکس های ناب (به قول برخی از هنرمندان) سفری شخصی است و نیاز به برنامه ریزی و حوصله بیشتری دارد. عکس‌های هنری مانند عکس‌های اکشن رخ نمی‌دهند. آنها به طور کلی بیشتر توسط عکاس تنظیم و طراحی می شوند. در پایان این آموزش، آنقدر آماده خواهید شد که فکر می کنید این یک دوره آموزشی آنلاین عکاسی هنرهای زیبا است!

عکاسی Fine Art چیست؟

عکاسان Fine art گرفتن عکس و تفکر مفهومی پشت محتوا را به عنوان یک فرآیند کامل ترکیب می کنند. این فرصتی برای عکاس است تا با بیان احساسات، موقعیت ها، خاطرات و ایده ها از طریق سوژه های موجود در صحنه شخصی تر شود. با توجه به این که همه عکاسان خوب باید در هر عکسی که می‌گیرند سعی کنند کمی از خودشان را فرا بگیرند و عکس‌هایشان باید باعث واکنش مخاطبانشان شود آیا همه عکس‌ها نمی‌توانند Fine art «هنر زیبا» باشند؟

خوب، خطوط تار هستند، بله، و عکاسی با هنرهای زیبا می‌تواند در چند ژانر مختلف گسترش یابد و در نهایت به این موضوع که چه چیزی به عنوان هنر زیبا طبقه‌بندی می‌شود، بستگی دارد. اما در طول این آموزش عکاسی هنرهای زیبا، اصول، رویکردها و تفکری را که پایه و اساس یک عکس هنری آشکار را ایجاد می‌کند، به تفصیل شرح خواهیم داد. به نظر می رسد که مفاهیم از مکان های مختلفی آمده اند و نتیجه نهایی اغلب متفاوت است. حتی اگر فرآیندها یکسان باشد.

Fine Art Photography Tutorial 2

چه چیزی یک عکس را “Fine art ” می کند؟

این احتمالاً بحث‌برانگیزترین بخش آموزش عکاسی هنرهای زیبای ما است، زیرا آنها به این سؤال پاسخ می‌دهند که «چه چیزی باعث هنری شدن عکاسی می‌شود؟» و قطعا میلیون‌ها پاسخ متفاوت را به همراه خواهد داشت به ازای هر شخص یک پاسخ خواهیم داشت. هر کس زیبایی را در مکان های مختلف می بیند، چه عکاس باشید و چه نباشید. بنابراین تعریف عکاسی از «هنر» کمی مبهم است.

عکاسان گاهی اوقات با یافتن علاقه و زیبایی در موقعیت هایی که در غیر این صورت توسط دیگران نادیده گرفته می شود هماهنگی بیشتری دارند. این همان تفسیر خلاقانه از صحنه است که جدایی بین عکس فوری و اثر هنری را آغاز می کند.

عکاسی Fine art باید به اندازه یک نقاشی با دقت ایجاد شود. تصاویر به دست آمده به عنوان عکس های روزمره در یک لحظه سریع گرفته نمی شوند. در عوض، آنها به برنامه ریزی اساسی زیادی برای پیام، جزئیات، روابط درون ترکیب کلی نیاز دارند. برخی از عکس‌های هنری زیبا به‌عنوان یک مجموعه عکس در کنار هم قرار می‌گیرند، ممکن است یک عکس مستقل نباشند.

Fine Art Photography Tutorial 3 980x653 1

این تعاریف عکاسی هنری زیبا ممکن است مبهم به نظر برسند، اما به این دلیل است که معنای خود هنر همیشه در حال تغییر و تحول است. امیدواریم که تصاویر همراه در این آموزش عکاسی Fine art ، درک و ایده های بیشتری را به شما ارائه دهد.

در نهایت هدف اصلی عکاسی با هنرهای زیبا نشان دادن مهارت های فنی دوربین شما نیست. در عوض، فرصتی برای بیان یک ایده، احساس یا پیام است. این می تواند شخصی، اجتماعی، سیاسی یا تخیلی باشد.

ما یک چیز را به یقین می دانیم؛ عکس های Fine art عکس فوری نیستند. هر عکس هنری زیبا شامل برنامه ریزی زیادی است. بین ترکیب بندی، جزئیات و معنا، این تصاویر با دقتی مانند یک نقاشی خلق می شوند.

آیا عکاسی من Fine art است؟

وقتی فکر می کنید “آیا Fine art سبک عکاسی من است؟” چند سوال وجود دارد که باید از خود بپرسید؟

  • چه حسی نسبت به این عکس دارم؟
  • آیا اگر این عکس برای همیشه گم شود، از دست می دهم؟
  • لحظه ای که این عکس را گرفتم چقدر به یاد دارم؟
  • آیا داستان عکس برای غریبه ها روشن است؟

اگر بتوانید با جزئیات به این موارد پاسخ دهید، به احتمال زیاد تصاویر عمیق و معناداری را در مقابل خود دارید. اما انتظار نداشته باشید که همه عکس های شما در این دسته قرار گیرند. ظرافتی در خلق هنرهای زیبا وجود دارد.

اگر متوجه شدید که برای متقاعد کردن یا توضیح دادن شایستگی هنری عکس‌هایتان به دیگران وقت می‌گذرانید، به احتمال زیاد تصویر به اندازه کافی اصلاح شده است. فراموش نکنید که چگونه پس‌زمینه‌های نامرتب و عناصر حواس‌پرتی، یک عکس را خراب می‌کنند.

عکاسی Fine art برای چه کسانی مناسب است؟

هر کسی می تواند یک عکاس Fine art باشد. هیچ قانون سخت و سریعی در مورد آن وجود ندارد. برای تبدیل شدن به یک عکاس حرفه ای هنرهای زیبا نیازی به مدرک ندارید، اما صرف زمان برای مطالعه این هنر توصیه می شود تا به یک رویکرد طبیعی تبدیل شود.

در حالی که برای گفتن اینکه هنرمند خوبی هستید نیازی به گواهینامه ندارید، خواهید دید که برخی از شخصیت ها بهتر از دیگران مناسب هستند. هنر عکاسی دیجیتال نیاز به زمان و تعهد بسیار بیشتری در مراحل برنامه ریزی دارد. با آن بیشتر شبیه یک نقاشی یا مجسمه رفتار کنید ممکن است قبل از اینکه دوربین را روشن کنید، طرح‌ها، عکس‌برداری آزمایش کنید و ایده‌های زیادی را یادداشت کنید.

برخی از عکاسان هنرهای زیبا ممکن است چند تلاش برای گرفتن یک عکس در چند روز یا چند هفته داشته باشند این لحظه لحظه ای نیست که همه چیز با هم جمع شود. هنرهای زیبا مهارت های ادراک شما را نیز آزمایش می کند. این شما را به فرد خلاق تری تبدیل می کند و درک شما از افراد و مکان ها را به چالش می کشد.

Fine Art Photography Tutorial 4 980x653 1

چگونه یک عکاس Fine Art هنرهای زیبا شویم

اگر می‌خواهید یک عکاس هنرهای زیبا باشید، باید به مکان‌هایی بروید که می‌دانید به شما در ایجاد تصاویر کمک می‌کنند. اینها ممکن است مکان هایی باشند که خارج از منطقه امن شما و دور از خانه شما باشند. هنرهای زیبا شما را به این حوزه‌ها سوق می‌دهد زیرا نمی‌توان همه چیز را به صورت دیجیتالی در فتوشاپ دوباره ایجاد کرد.

قرار گرفتن در محیط مناسب به شما کمک می کند تا در مورد داستان عکستان فکر کنید. این ممکن است احساساتی را برانگیزد که شما در هنگام برنامه ریزی در نظر نگرفته اید و این هیجان انگیز است که اجازه دهید این ایده های جدید هنرهای زیبا تسخیر شوند.

شما باید مایل باشید که مسافت بیشتری را طی کنید تا عکس های خود را واقعی و گاهی بحث برانگیز جلوه دهید بدون اینکه جلوی زیادی بگیرید. اگر زندگی کاری و خانوادگی پرمشغله‌ای دارید، ممکن است متوجه شوید که خواسته‌های هنرهای زیبا مطابقت ندارد. در حالی که این فقط یک هنر برای عکاسان جوان و بی خیال نیست، اما باید در برنامه خود انعطاف داشته باشید تا زمان زیادی را به آن اختصاص دهید.

از یک گالری عکاسی هنرهای زیبا دیدن کنید

اگر واقعاً می‌خواهید خود را بیشتر غرق کنید و درک عمیق‌تری از آنچه که fine art هنرهای زیبا را تعریف می‌کند به دست آورید، توصیه می‌کنیم به یک گالری عکاسی هنری مراجعه کنید. می‌توانید ببینید که هنرمند چگونه کار می‌کند، به قوام آن نگاه کنید، و همچنین وقتی کار در یک نمایشگاه کنار هم قرار می‌گیرد چگونه به نظر می‌رسد. احاطه کردن خود با چاپ های عکاسی با هنر زیبا به ذهن خلاق شما این امکان را می دهد که پیام ثابت را در فرم هنری مشاهده کند. فکر کن؛

  • چه چیزی توجه شما را جلب می کند؟
  • چگونه آن را احساس می کنید؟
  • چه عناصری در ایجاد این احساس نقش دارند و چگونه؟
  • پالت رنگ چگونه به نظر می رسد؟ روانشناسی رنگ در چاپ های هنری عکاسی بسیار مهم است

Fine Art Photography Tutorial 5 980x653 1

به دنبال گالری های عکاسی هنرهای زیبا باشید که در حال نمایش آثار یا هنرمندان محلی هستند. این احتمال وجود دارد که در طول نمایشگاه برای گفتگو با آنها حضور داشته باشند. در غیر این صورت ممکن است بتوانید جزئیات راه های ارتباطی با ایشان را دریافت کنید و در مورد رویکرد و تفکر آنها به صورت آنلاین چت کنید. و اگر به اندازه کافی کار آنها را دوست دارید، از آنها بپرسید که آیا آنها هر گونه عکس هنری برای فروش دارند یا خیر!

احاطه کردن خود با نمونه های خوب هنر خلاقانه از دیوارهای گالری نیز می گذرد. برای خود یک کتاب هنری خوب برای عکاسی تهیه کنید و به طور مرتب تصاویر و داستان ها را مرور کنید. لازم نیست فقط عکاسانی باشند که الهام بخش شما هستند. نقاشان، مجسمه ها و فیلم ها منابع بزرگ احساسات هنری هستند.

8 ایده و تکنیک عکاسی هنرهای زیبا

بیایید به چند توصیه کاربردی تر برای ایجاد عکس های هنری زیبا بپردازیم. ما فهرستی از نکات، ایده‌ها و تکنیک‌های سری عکس داریم که باید در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که پیروی از هر یک از این نکات فوراً به این معنی نیست که عکس شما هنری تلقی می شود، آنها فقط رویکردها و پیشنهادهایی هستند تا شما مانند یک عکاس هنرهای زیبا خلاقانه تر فکر کنید.

1. مطمئن شوید که موضوع واضح است

اگر نقطه شات شما در کمتر از یک ثانیه برای مخاطبان مشخص نباشد، توجه آنها را از دست خواهید داد. روشن و واضح بودن موضوع اصلی بسیار مهم است. اگر عکسی از طبیعت بی‌جان است، از یک پس‌زمینه مشکی ساده یا خنثی استفاده کنید تا سوژه پیش‌زمینه برجسته شود.

اگر سوژه شما تاریک است، از پس زمینه روشن تر برای کنتراست استفاده کنید. مخلوط کردن یک سوژه تاریک با یک پس‌زمینه تاریک به نور زیادی نیاز دارد تا این دو به اندازه کافی از هم جدا شوند.

2. شما به یک بلوک خلاق ضربه خواهید زد

تعداد زیادی از عکاسان (در صورت وجود) 24 ساعته پر از ایده‌های مختلف نیستند، اگر بگویند این دای این سطه از ایده هستند، احتمالاً فقط برای نمایش است. ذهن ما نمی تواند همیشه روی حداکثر تنظیمات باشد خوب است که به آن استراحت دهیم. اگر به یک بلوک خلاقانه و کاهش انگیزه برخورد کردید، اجازه دهید اتفاق بیفتد، آن را تصدیق کنید و شروع به حل آن کنید.

بدون دوربین خود به بیرون از منزل بروید و فقط در هوا نفس بکشید. آنچه را که در اطرافتان می گذرد بررسی کنید و به چیزهای ساده ای مانند صداها، رنگ ها، بو و حس اشیا توجه کنید. ممکن است از اینکه دوربین خود را به همراه نداشته‌اید واقعاً ناامید شوید، اما این فقط برای آینده مفید خواهد بود، زیرا ناامید خواهید بود که کمی با نشاط بیشتر پشت دوربین خود بازگردید.

3. با شاتر آهسته حرکت ایجاد کنید

هنرهای زیبا به شدت بر احساسات متکی است و در یک تصویر ثابت، ایجاد حسی از درام که چیزی را تحریک می کند دشوار است. بازی با تاری حرکت راه خوبی برای پیشنهاد حرکت و انرژی است.

ابتدا سرعت شاتر خود را به حدود 1/15 کاهش دهید و سوژه خود را حرکت دهید. این می تواند مدلی باشد که موهای بلند خود را به اطراف تاب می دهد، آب های خروشان را آرام می کند یا شاخه های درختی که در باد می وزد. در هر صورت، ابعاد متفاوتی برای تصویر ایجاد می کند.

Fine Art Photography Tutorial 7

4. بازی با ترکیب

زمانی که سوژه‌ای با ظاهری ملایم را در وسط کادر قرار می‌دهید، بیننده ممکن است فکر کند همه چیز را در این عکس دیده است و نیازی به کاوش بیشتر در آن نیست. تمام جزئیات پس زمینه، که می تواند برای شما نیز مهم باشد، ممکن است از بین برود و تصویر خسته کننده شود. این بدان معنا نیست که شما نباید هیچ موضوعی را در مرکز قرار دهید.

فقط به این معنی است که باید در نظر بگیرید که سوژه شما چه چیزی را مسدود می کند آیا این چیز مهمی است؟ اگر چنین است، آن را به چپ یا راست به هم بزنید.

Fine Art Photography Tutorial 8

5. سیاه و سفید فکر کنید

عکاسی سیاه و سفید ذهن را آموزش می دهد تا بیشتر در مورد شکل، بافت، الگوها و نحوه اتصال این عناصر به یکدیگر در یک صحنه فکر کند. در حالی که می‌توانید عکس‌های هنری رنگی بگیرید، داشتن یک پیش‌نمایش سیاه و سفید بر روی دوربین، تصوری از شکل تصویر و نحوه کار اشیا با هم به شما می‌دهد. حتی با عکاسی از گل‌های هنری زیبا، با فرمت RAW عکاسی کنید تا یک نسخه رنگی از تصویر دریافت کنید، اما از یک فیلتر سیاه و سفید برای ارائه عکس روی صفحه استفاده کنید.

Fine Art Photography Tutorial 9

6. بیانیه یک هنرمند را بنویسید

این ممکن است برای برخی بسیار جذاب به نظر برسد، اما نوشتن بیانیه یک هنرمند در مورد عکس های هنری زیبای شما می تواند یک تکنیک بسیار قدرتمند و مفید باشد. ما نمی گوییم که لازم است یادآوری جدیدی از زندگی شما باشد، فقط هدف این یک قطعه یا مجموعه عکس خاص است.

هنگام نوشتن، مشخص کنید که عنوان قطعه، چه معنایی برای شما دارد، چه چیزی شما را ترغیب به ایجاد آن کرد و شاید حتی از نظر فنی چگونه آن را انجام دادید.

7. پرتره عکاسی هنرهای زیبا بدون چهره

پرتره های بدون چهره برای عکاسی پرتره با هنر زیبا غیرمعمول مناسب هستند. عکاسی پرتره برای به دست آوردن زمان بندی بهترین بیان آسان نیست، بنابراین این رویکرد هنری آن را بسیار سرگرم کننده تر می کند.

عکاسان پرتره معمولاً با سوژه های خود صحبت می کنند تا یک بیان خاص را تحریک کنند، اما در عوض، رویکرد هنرهای زیبا پوشاندن کامل چهره است. شما حتی می توانید این کار را به عنوان یک پرتره از خود انجام دهید.

ایجاد احساسات بدون دیده شدن دهان و چشم یک چالش است. از دست ها، وضعیت سر و زبان بدن برای نشان دادن احساس سوژه استفاده کنید. بهترین کار این است که با بزرگسالان تلاش کنید، عکاسی هنری زیبا از کودک چالش های کافی برای ثابت ماندن سوژه شما ایجاد می کند!

این نوع پرتره بدون چهره شما را وادار می کند که از مفاهیم آشکار حالات صورت گذشته فکر کنید و ایده های مختلفی را در مورد اینکه چگونه ممکن است فرد بر اساس عوامل دیگر احساس کند ایجاد می کند. این تکنیک هنرهای زیبا در بسیاری از کمپین های مربوط به سلامت روان و آزار خانگی با موفقیت استفاده شده است.

Fine Art Photography Tutorial 10

8. ایده ها را با مدل خود به اشتراک بگذارید

اگر در حال عکاسی پرتره هستید، خوب است آن‌ها را با آنچه می‌خواهید خلق کنید، سریع کنید. عکاسی پرتره و عکاسی با هنرهای زیبا به چیزی متفاوت از یک مدل با تجربه نیاز دارند، بنابراین از قبل نمونه هایی از آنچه را که می خواهید ایجاد کنید دریافت کنید و آنها را به اشتراک بگذارید.

در مورد احساسی که با دیدن این ایده دارید صحبت کنید و این باید به آنها کمک کند تا همان احساسات را از طریق ژست خود بازآفرینی کنند. عکاسی مدتی طول می کشد و ممکن است آزمایشات زیادی را در بر داشته باشد.

بهترین کتاب ها و وب سایت های عکاسی هنرهای زیبا

قبل از اینکه به پایان آموزش عکاسی هنرهای زیبا برسیم، می‌خواستیم تعدادی از بهترین عکاسان هنرهای زیبا و کارهای آنها را به شما نشان دهیم. این افراد جوایز و جوایز بسیاری از عکاسی هنرهای زیبا را از آن خود کرده اند و منابع بزرگ الهام هستند. ما همچنین نکاتی در مورد وب‌سایت‌ها و کتاب‌های هنرهای زیبا داریم که باید آن‌ها را نیز بررسی کنیم.

وب سایت های عکاسی هنرهای زیبا

اگر می خواهید خود را در چند عکس هنری زیبا غرق کنید، روی وب سایت های زیر کلیک کنید.

نمونه های عکاسی هنرهای زیبا

اگر به عکاسی منظره، پرتره یا حتی عکس‌های خیابانی علاقه‌مند هستید، مجموعه‌ای از کتاب‌های با محوریت هنرهای تجسمی را داریم که ارزش قرار دادن در لیست علاقه‌مندی‌های شما را دارند!

عکاس معروف هنرهای زیبا

این وب سایت های عکاسان هنرهای زیبا را بررسی کنید.

Fine Art Photography Tutorial 11 980x653 1

10 نکته نهایی برای عکاسی هنری زیبا

در اینجا 10 نکته و ایده ما برای شروع عکاسی هنری زیبا وجود دارد.

  • مانند یک عکس فوری به آن نزدیک نشوید، زمان بیشتری را به آثار هنری خود اختصاص دهید.
  • ایده های خود را از قبل برنامه ریزی کنید قبل از روشن کردن دوربین، طرح خود را طراحی کنید، بنویسید یا تمرین کنید.
  • چیزی بسازید که برای شما معنادار باشد. هنرهای زیبا می تواند بحث برانگیز و عمیق باشد.
  • از هر دوربینی که می توانید استفاده کنید، جنبه های فنی به اندازه محتوا مهم نیست.
  • یک داستان متقاعد کننده تر، هرگونه عدم دانش در مهارت های دوربین را برطرف می کند.
  • الهام بگیرید و به گالری ها و نمایشگاه های عکاسی هنری زیبا بروید.
  • برای دریافت ایده و تکنیک، روی تعدادی کتاب هنری سرمایه گذاری کنید.
  • استراحت کنید و به زور الهام نگیرید. اگر به یک بلوک خلاق برخورد کردید، پیاده روی کنید.
  • از یک پیش نمایش سیاه و سفید در دوربین خود استفاده کنید تا در مورد اشکال و روابط بین اشیا فکر کنید، حتی اگر می خواهید عکس رنگی باشد. RAW عکاسی کنید.
  • از آن لذت ببرید عکس‌های هنری زیبا یک کار سرگرم‌کننده هستند، نه مسابقه‌.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *