آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

نکات جالب برای عکاسی بهتر از ساحل در هر فصلی

lazy

از آنجایی که ساحل می تواند مکانی چالش برانگیز برای عکاسی باشد، اغلب از من در مورد نکاتی برای عکاسی در ساحل سوال می شود.

اما عکاسی از ساحل فقط مختص تابستان نیست.

در واقع من، زمستان بیشتر از تابستان در ساحل عکاسی می کنم. در زمستان موج ها جالب تر می شوند و خود ساحل ساکت تر است. من مخصوصاً وقتی هوا کمی وحشی است از عکاسی ساحل لذت می برم. هنگامی که آسمان بد خلق است، دریا در حال خروش است و خورشید در حال عبور از سد ابر است.

در هر صورت، تابستان یا زمستان، چالش های عکاسی ساحلی مشابه هستند. پس بیایید نگاهی بیندازیم:

  • چالش های عکاسی ساحلی
  • تنظیمات عکاسی ساحلی و نکات کلی

beach photography tips

چالش های عکاسی ساحلی چیست؟

سه بخش اصلی مشکل برای عکاسی در ساحل عبارتند از:

  • ارائه
  • سبک
  • علاقه

بیایید ابتدا به این موضوع نگاه کنیم که چرا عکاسی در ساحل بیشتر چالش برانگیز است. سپس نکاتی را که برای عکاسی ساحلی برای غلبه بر این چالش‌ها انجام می‌دهم مرور می‌کنیم.

1. تنظیمات نوردهی برای ساحل

در حالی که در زمستان ممکن است ساحل به اندازه تابستان روشن نباشد، وقتی صحبت از تنظیمات عکاسی ساحل برای نوردهی به میان می آید، همان قوانین اعمال می شود.

منظره ساحلی یک فضای روشن و باز است – آسمان زیادی وجود دارد و ماسه های رنگ روشن و آب بازتابنده زیادی وجود دارد. همانطور که در تابستان، برای اینکه آسمان را بیش از حد نوردهی نکنیم یا شن ها را کم نور نگیریم، به چند ترفند نوردهی در آستین خود نیاز داریم.

این منجر به چالش بعدی برای عکاسی در ساحل می شود.

2. جهت نور در ساحل

در ساحل، شما در معرض نور مستقیم خورشید و همچنین نوری که از شن و ماسه و آب به بالا می‌تابید، هستید.

در حالی که اگر برای برنزه کردن خود آنجا هستید، عالی است، اما اگر برای عکاسی در آنجا هستید، چالش برانگیز است. هر چند غیرممکن نیست.

عکاسی ساحل فقط به فکر و برنامه ریزی بیشتری نسبت به مکان هایی که سایه ارائه می دهند نیاز دارد.

photographing on the beach

3. علاقه به پس زمینه

در شهر یا روستا، همیشه چیزهای زیادی برای درج در تصویر برای علاقه به پس‌زمینه و پیش‌زمینه وجود خواهد داشت.

در عکاسی ساحلی، در مقایسه با آن ها پس زمینه بسیار کم است، به خصوص در ساحلی بدون تخته سنگ یا یک کشتی غرق شده و …. . اگر در حال عکاسی از مردم هستید، از قبل به نقطه مورد علاقه خود رسیده اید، اما اگر برای عکاسی از مناظر آنجا هستید، باید کمی بیشتر تلاش کنید.

بنابراین، باید به دقت فکر کنید که چه چیزی را در تصویر بگنجانید تا جذاب شود.

نکاتی برای عکاسی از ساحل

اکنون که چالش‌های عکاسی ساحلی را می‌دانیم، بیایید به نحوه کار با محیط برای عکس‌های ساحلی عالی در تمام طول سال نگاه کنیم.

1. تنظیم نوردهی برای عکاسی از ساحل

اگر می توانید دوربین خود را به سمت چمن صحنه خود بگیرید تا نوردهی را اندازه گیری کنید. در یک ساحل شنی، هر چیزی که به آن اشاره می کنید کاملاً روشن خواهد بود، بنابراین سنجش دوربین شما گیج می شود و سعی می کند عکس را کم نور کند.

در بریتانیا اکثر سواحل، سواحل سنگریزه هستند، بنابراین من به دنبال تکه ای از سنگریزه های خاکستری با رنگ متوسط می گردم و از اندازه گیری نقطه ای استفاده می کنم. حتی بهتر از آن، از یک کارت خاکستری برای اندازه گیری نوردهی برای عکاسی در ساحل استفاده کنید و حالت نورسنجی خود را روی نورسنجی نقطه ای تنظیم کنید.

سیستم اندازه گیری دوربین خود را نادیده بگیرید

اگر هیچ یک از موارد بالا را ندارید، از جبران نوردهی برای عکاسی در ساحل استفاده کنید یا در حالت دستی عکاسی کنید و یک توقف یا دو بیشتر از آنچه که سنجش دوربین شما نشان می دهد دقیق است نوردهی کنید.

مشاهده تصاویر خود در پشت دوربین دشوار خواهد بود، بنابراین به جای آن مراقب هیستوگرام باشید تا مطمئن شوید نوردهی شما مناسب است، به خصوص اگر آب درخشان یا انعکاسی در کادر داشته باشید.

Sunny16Rule

میانبر قرار گرفتن در معرض روز آفتابی

در یک روز آفتابی از قانون Sunny 16 برای نوردهی دقیق در حالت دستی پیروی کنید. ممکن است برای ظاهری که می‌خواهید عالی نباشد، اما مکانی عالی برای شروع است.

2. نحوه کنترل نور در ساحل

در بهترین زمان روز عکاسی کنید. یکی از بهترین نکات برای عکاسی ساحلی مربوط به زمان عکاسی شما در روز است.

این واقعاً مهم است زیرا نمی‌خواهید زمانی که خورشید در آسمان است و نور به همه جا می‌تابد بیرون باشید.

در شروع و پایان روز خورشید در زاویه کمتری قرار دارد. این هم برای پرتره و هم برای منظره کار می کند زیرا:

  • برای پرتره ها جذاب تر است
  • بافت را برای مناظر جالب تر به ارمغان می آورد

 از خورشید عکاسی کنید

در مورد عکاسی از مردم صحبت می کنیم، اگرچه برای شما سخت تر است، اما بهتر است خورشید پشت سوژه شما باشد تا آنها به سمت نور خیره نشوند. سپس از یک بازتابنده یا یک فلاش برای پر کردن سایه ها استفاده کنید و از دمیدن پس زمینه روشن خودداری کنید.

اگر واقعاً می خواهید نور پشت سرتان باشد، از یک دیفیوزر برای ملایم کردن سایه های سوژه خود استفاده کنید.

از فیلترها استفاده کنید

نکته مفید دیگر این است که از یک فیلتر پلاریزه برای نشان دادن رنگ آبی در آسمان و برجسته کردن ابرها استفاده کنید. فیلترهای پلاریزه نیز برای برش انعکاس روی آب عالی هستند.

جلوگیری از شعله ور شدن لنز

در نهایت، مطمئن شوید که نور مستقیم خورشید به لنز شما برخورد نمی کند، مگر اینکه بخواهید لنز شعله ور شود.

از یک هود لنز استفاده کنید و در صورت نیاز به سایه بیشتر، از دست خود برای سایه زدن لنز خود استفاده کنید. اگر شخصی همراه خود دارید، از او بخواهید نور را مسدود کند و سایه ای روی لنز شما بیاندازد (یکی دیگر از کاربردهای مفید برای بازتابنده).

3. چگونه عکس ساحل را جالب تر کنیم

نقاط مورد علاقه را پیدا کنید. یک ساحل صاف و شنی بدون نقطه کانونی برای بیننده می تواند کمی کسل کننده باشد، حتی اگر زیبا باشد. حتی زمانی که یک فرد را به عنوان نقطه کانونی اصلی دارید، چه در پیش زمینه یا پس زمینه ممکن است ارزش در نظر گرفتن را داشته باشد و عکس را جذاب کند.

بنابراین به دنبال نکات جالبی باشید که در عکاسی ساحلی خود بگنجانید، مانند:

  • صخره ها در پیش زمینه
  • یک کلبه نجات غریق
  • مردم
  • سگ ها
  • قایق و …

great beach photography tips

با در نظر گرفتن افق ثبت کنید

اگر افق را در عکاسی ساحلی خود لحاظ می کنید، مطمئن شوید که دوربین را مستقیم نگه داشته اید. یک افق ناامید واقعاً در یک عکس ساحل برجسته می شود و عکس را خراب می کند.

وقتی صحبت از افق شد، آن را در وسط عکس خود قرار ندهید، با قرار دادن افق خود در یک سوم از پایین تصویر، ترکیب بندی را جالب تر کنید، یا اگر می خواهید پیش زمینه زیادی داشته باشید، افق را یک سوم از بالای تصویر قرار دهید.

4. مراقبت از دوربین برای عکاسی از ساحل

نکته دیگری که باید در مورد عکاسی ساحلی در نظر گرفت این است که چگونه دوربین خود را از این موارد در امان نگه دارید:

  • شن
  • اب
  • باد
  • شن

هرگز دوربین خود را روی شن و ماسه قرار ندهید. اگر دستان شما شنی می شود، قبل از دست زدن به دوربین، شن را کاملاً پاک کنید. ورود شن در دوربین شما فاجعه آمیز خواهد بود.

اب

در حالی که پایین آمدن در نزدیکی آب برای یک منظره جالب یا عکاسی از انعکاس بسیار وسوسه انگیز است، اما مراقب امواج باشید، حتی اگر آنها ملایم باشند.

خیلی آسان ممکن است که در منظره یاب گم شوید و به آب فکر نکنید.

beach photography

باد

باد و سواحل به خصوص در زمستان دست به دست هم می دهند.

در حالی که یک دریای شلخته در عکس ها عالی به نظر می رسد، تغییر لنز در ساحل باعث ایجاد مشکل می شود. لحظه ای که دوربین خود را باز می کنید، اجازه می دهید هوای شور دریا داخل شود. ایمن باشید و لنز خود را در ساحل عوض نکنید، به خصوص اگر باد می وزد.

تمام است، شما برای عکاسی در ساحل در تابستان یا زمستان آماده اید!

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *