آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

4 اشتباه که در پس زمینه پرتره باید از آنها اجتناب کنید

background photography tips

4 اشتباه عکاسی که در پس زمینه پرتره باید از آنها اجتناب کنید

ممکن است آنقدر به جزئیات فنی عکاسی ریز شویم که گاهی بزرگترین جنبه یک عکس پرتره یعنی پس زمینه را فراموش کنیم در نظر بگیریم. این چهار نکته عکاسی پس‌زمینه، عکاسی پرتره شما را حتی قبل از اینکه دوربین خود را لمس کنید، بهبود می‌بخشد. آنها برای عکاسان مبتدی و عکاسان با تجربه به طور یکسان مرتبط هستند.

همه ما هر از گاهی اصول اولیه را فراموش می کنیم و در نهایت این اشتباهات رایج عکاسی را با پس زمینه پرتره مرتکب می شویم.

background photography tips

1. زباله در پس زمینه عکس ها

این یک واقعیت غم انگیز است، اما جایی که مردم هستند، زباله وجود دارد. بنابراین، وقتی صحبت از لکه‌برداری در پس‌زمینه پرتره‌ها به میان می‌آید، باید به چشم عقابی تبدیل شوید.

بستر بسیار حواس پرتی است، به خصوص اگر سفید، نقره ای یا رنگ غالبی مانند قرمز باشد. چشمان ما به سمت سبک ترین قسمت تصویر کشیده می شوند و رنگ های گرم از نظر بصری سنگین هستند.

نه فقط موارد بزرگ و واضح. خیلی اوقات چیزهای کوچکی مانند ته سیگار می توانند در پس زمینه عکس مورد توجه قرار نگیرند، تا زمانی که تصاویر خود را در رایانه داشته باشید. سپس آنها به وضوح آشکار می شوند و این تنها چیزی است که وقتی به تصویر نگاه می کنید می توانید ببینید.

بنابراین شما می توانید زمان خود را در فتوشاپ برای حذف مواردی که می توانستید قبل از گرفتن عکس به راحتی پاک کنید، یا داشتن یک پس زمینه پرتره بالقوه زشت، انتخاب کنید.

البته، اگر در نظر گرفته شده است که تصویر شما یک حس شن و ماسه داشته باشد، ممکن است برایتان مهم نباشد که زباله در پس‌زمینه وجود داشته باشد، اما مطمئناً برای عکس خانوادگی، پرتره عروسی یا حتی یک عکس از تعطیلات کودکانتان که در فضای باز بازی می‌کنند، کارساز نیست.

2. متن در پس زمینه عکاسی

چشم ما به متن کشیده شده است. انسان ها کنجکاو هستند و اگر متنی را می بینیم می خواهیم آن را بخوانیم. ما ممکن است فعالانه به آن فکر نکنیم، اما متن یک کشش طبیعی برای چشمان ما و در نتیجه حواس پرتی است. بنابراین، مگر اینکه مربوط به عکس باشد، از متن در پس‌زمینه عکاسی خودداری کنید.

این شامل گرافیتی است.

اگر می خواهید گرافیتی یک مکان شهری را در پس زمینه خود بگنجانید تا با احساس یک عکس مطابقت داشته باشد، ابتدا مطمئن شوید که همه گرافیتی ها را بررسی کنید. آخرین چیزی که می خواهید این است که بمب های حروف را در پس زمینه پرتره نوجوانان کشف کنید.

من با تجربه اینجا صحبت می کنم. خیلی آزاردهنده بود که مجبور بودم برای خلاص شدن از شر آن در فتوشاپ چندین ساعت را صرف کنم، در حالی که تنها کاری که در زمان عکاسی باید انجام می دادم این بود که موقعیتم را کمی تغییر دهم یا پس زمینه دیگری را انتخاب کنم.

portrait background tips

3. چشم در پس زمینه پرتره

وقتی صحبت از رفتار انسان شد، چشمان ما نمی توانند در برابر چشم دیگری مقاومت کنند.

ما جذب چشمی می شویم که به ما نگاه می کند، حتی اگر خارج از تمرکز باشد، که در واقع آن را بدتر می کند. چشم‌های ما در نهایت بین سوژه‌ی فوکوس شده می‌چرخد، زیرا به‌طور طبیعی به ناحیه شارپ عکس و چشم خارج از فوکوس در پس‌زمینه کشیده می‌شویم. این کاملا ناراحت کننده می شود.

اگر حالتی که به دنبال آن هستید ناراحت کننده است، عالی است. برو جلو.

ایده پرتره ای که به ذهنتان خطور می کند این است که سوژه شما در پیش زمینه نگران یا ترسیده با شخصیتی تهدیدآمیز در پس زمینه که به دوربین نگاه می کند.  چشم حتی لازم نیست متعلق به یک شخص باشد.

حتی یک عکس از یک چشم، یا چشم ها، در پس زمینه پرتره کافی است تا توجه ما را از سوژه دور کند. من اخیراً در یک جلسه زوم با کسی بودم که نقاشی یک چشم در پس‌زمینه داشت و مدام متوجه شدم که به آن نگاه می‌کنم. من آنقدر به آن نگاه کردم که واقعاً اکنون می توانم آن را تصور کنم.

معمولاً ما از پرتره هایی با پس زمینه تار عکس می گیریم، بنابراین مطمئن شوید که اگر فردی در پس زمینه عکس وجود دارد، به دنبال دوربین نباشد.

همین امر برای کسی که در پیش زمینه است نیز صدق می کند – اگر فوکوس ندارد، مطمئن شوید که به دنبال دوربین نیست.

4. مناطق روشن در پس زمینه پرتره

بسته به اینکه ناحیه نور در کجاست، از مناطق روشن در پس‌زمینه عکس‌ها اجتناب کنید یا آن‌ها را در آغوش بگیرید.

از مناطق روشن اجتناب کنید

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردم، چشمان ما به سمت سبک ترین قسمت یک عکس کشیده می شود. بنابراین اگر بخشی از پس‌زمینه روشن‌ترین قسمت عکس باشد، حواس را از سوژه منحرف می‌کند.

مناطق روشن را در آغوش بگیرید

یا موقعیت خود را تغییر دهید تا پس‌زمینه پرتره را تغییر دهید و نور، ناحیه حواس‌پرتی را حذف کنید یا سوژه خود را در مقابل ناحیه نور قرار دهید. این باعث می شود که ناحیه نور به نفع شما عمل کند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *