سپتامبر گذشته، سامسونگ سنسور تصویر موبایل ISOCELL HP1 را برای دوربین گوشی های هوشمند معرفی کرد. وضوح آن ISOCELL HP1 را از دیگر سنسورهای تصویری چشمگیر سامسونگ متمایز می کند. این سنسور دارای رزولوشن فوق العاده 200 مگاپیکسلی است که بالاترین رزولوشن در یک گوشی هوشمند است. گوشی های هوشمند پرچمدار فعلی سامسونگ شامل یک سنسور تصویر 100 مگاپیکسلی است که هنوز برای گوشی های هوشمند بسیار بالاست و بسیار بالاتر از سنسورهای 12 مگاپیکسلی موجود در سری آیفون محبوب اپل است.

سامسونگ برای نشان دادن حسگر تصویر ISOCELL HP1 خود، یک عکس عظیم به مساحت 616 متر مربع (6630 فوت مربع) چاپ کرده است. این تصویر 28 متر عرض و 22 متر ارتفاع دارد که تقریباً یک و نیم برابر اندازه یک زمین بسکتبال است.

مین هیوک لی، مهندس تیم راه حل های حسگر در کسب و کار سیستم LSI سامسونگ، می گوید: «همیشه به این فکر کرده ام که وقتی نوبت به چاپ یک تصویر 200 مگاپیکسلی می رسد، چقدر می توانید پیشرفت کنید. هر چقدر هم که هیجان انگیز بود، چالش سختی بود، زیرا این اولین باری بود که کیفیت حسگر تصویری را که هنوز در گوشی های هوشمند به کار گرفته نشده است به نمایش می گذاشتیم.

این سنسور تصویر 200 مگاپیکسلی هنوز در دست توسعه است و راه خود را در محصولات مصرفی سامسونگ پیدا نکرده است. تیم تصمیم گرفت از یک گربه عکس بگیرد زیرا تیم می خواست حسگر تصویر را با یک سوژه متحرک آزمایش کند و آنها تصمیم گرفتند که یک گربه به آنها اجازه دهد جزئیات زیادی را به نمایش بگذارند. به علاوه، این یک “سوژه عکاسی محبوب” است.

عکس با استفاده از تخته تست گرفته شده است. هنگامی که ترکیب بندی ردیف شد، مهندسان تنظیمات فوکوس و نوردهی را تغییر دادند و سپس یک سری عکس گرفتند. عکاس هیونجونگ کیم گفت: وقتی تصویر خام را تا 100 درصد بزرگ شده دیدم به چشمانم باور نمی کردم. من واقعاً از میزان جزئیات شگفت زده شدم. در آن لحظه، می‌دانستم که هر گونه تعصبی که قبلاً در مورد عکاسی با گوشی‌های هوشمند داشتم، اشتباه بوده است.

سنسور تصویر 200 مگاپیکسلی مزایایی فراتر از وضوح خالص ارائه می دهد. با گرفتن عکس با پیکسل های زیاد، کاربران از انعطاف پذیری زیادی برای برش و زوم دیجیتال بدون کاهش کیفیت تصویر برخوردار هستند. البته 200 مگاپیکسل برای فیلم برداری همه کاره 8K نیز کافی است.

ISOCELL HP1 می تواند تصاویری با وضوح کامل 16384 در 12288 تا 7.5 فریم بر ثانیه ضبط کند. اگر به سرعت بیشتری نیاز دارید، سنسور می تواند تصاویر 50 مگاپیکسلی تا 30 فریم در ثانیه و تصاویر 12.5 مگاپیکسلی با سرعت 120 فریم بر ثانیه بگیرد. حسگر تصویر شامل فناوری اختصاصی ChameleonCell سامسونگ است که به روش‌های مختلف پیوند پیکسل، از جمله 4-to-1 و 16-to-1 برای بهبود عملکرد در نور کم با هزینه مگاپیکسل اجازه می‌دهد. در پوشش اولیه خود، نوشتیم، «سنسور HP1 از یک آرایه فیلتر رنگی استفاده می‌کند که در آن هر یک از رنگ‌های اصلی گروهی از فوتودیودهای ۴×۴ را پوشش می‌دهد (در واقع یک الگوی ۱۲ مگاپیکسلی بایر). سپس دوربین مقادیر R، G یا B از دست رفته را در این مناطق 4×4، در حالت وضوح بالا، با استفاده از آنچه سامسونگ الگوریتم “موزائیک مجدد” خود می نامد، درون یابی می کند. این الگوریتم با استفاده از یادگیری ماشینی آموزش داده شده است تا نتایج قابل قبول تری نسبت به درون یابی ساده ریاضی ایجاد کند.

ISOCELL HP1 ممکن است به زودی راه خود را در گوشی های هوشمند پیدا کند. هفته گذشته، موتورولا یک گوشی هوشمند جدید با دوربین 200 مگاپیکسلی را معرفی کرد. در حالی که جزئیات قبل از اعلامیه ماه جولای کمیاب است، موتورولا احتمالا ISOCELL HP1 را برای گوشی هوشمند 200 مگاپیکسلی خود به کار خواهد گرفت. برای اطلاعات بیشتر در مورد گوشی هوشمند آینده موتورولا و سنسور تصویر 200 مگاپیکسلی سامسونگ اینجا را کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *