برنامه‌ها

Google Keep اندروید در حال دریافت به‌روزرسانی‌هایی که به تأخیر افتاده‌اند، است.

google keep app formatting version history

اپلیکیشن یادداشت‌برداری برتر ولی نادیده گرفته شده از گوگل، در حال به‌روزرسانی با گزینه‌های قالب‌بندی ضروری و نیازمند توجه گسترده است. امیدواریم این بهبود آخرین بروزرسانی نباشد!

با اطلاع رسانی و معرفی بروزرسانی جدید برای شما، کاربران عزیز گوگل کیپ در اندروید، خبر خوبی داریم. بالاخره گزینه‌های قالب‌بندی متنی که این اپلیکیشن به طور چشم‌گیری برای مدت‌ها به آن نیاز داشته است، به دست شما خواهد رسید. در این هفته، گوگل اعلام کرد که توانایی تغییر قلم، ایجاد متن پررنگ یا همان Bold و سایر ویژگی‌های قالب‌بندی برای متن‌های یادداشت‌هایتان در حال پخش شدن است و به زودی شما می‌توانید این امکانات را در اپلیکیشن خود مشاهده کنید. این ویژگی که هنوز من آن را در اختیار ندارم، قبل از اعلام رسمی توسط گوگل، توسط میشال رحمان و چند نفر دیگر تشخیص داده شده است. به نظر می‌رسد که این ویژگی با سرعت در حال پیشروی و توسعه است.

ویژگی‌های جدید اپلیکیشن Keep بیشتر در دسته “باید از قبل موجود بوده باشند” قرار دارند تا در دسته ویژگی‌های جدید و درخشان، اما باز هم این ویژگی‌ها به عنوان یک افزودنی خوب به این اپلیکیشن پذیرفته شده‌اند. در واقع، گوگل به طرز غیرمعمولی‌ای به Keep توجه دارد: کاربران در ابتدای امسال از ابزار ویجت صفحه اصلی جدیدی بهره‌مند شدند و اکنون قادر به باز کردن چند پنجره Keep به طور همزمان در دستگاه خود هستند. گوگل همچنین به آرامی نسخه تاریخچه یا همان history را راه‌اندازی می‌کند تا شما بتوانید تمام تغییراتی که در یادداشت‌های خود انجام داده‌اید را در طول زمان مشاهده کنید.

اگر مانند من نمی‌دانستید که این اپلیکیشن وجود دارد، باید بگویم که Keep یک اپلیکیشن عالی برای یادداشت‌برداری است. ویژگی‌های این برنامه شامل سرعت بالا، قابلیت استفاده بر روی سیستم‌عامل‌های اندروید، iOS و همچنین دسترسی از طریق وب می‌باشد. Keep توانسته است ترکیبی بسیار ساده و هوشمندانه ارائه دهد. با قرار دادن یک لینک در یک یادداشت، کارت به عنوان یک پیش‌نمایش غنی نمایش داده می‌شود تا شما دقیقاً بفهمید با چه محتوایی سروکار دارید. یادداشت‌های تک خطی شبیه به یک تابلوی یادداشت عمل می‌کنند، اما یادداشت‌های بلندتر به نظر یک سند شبیه‌سازی می‌شوند. در یک یادداشت می‌توانید نقاشی کنید، صدا ضبط کنید و یادآورها را تنظیم کنید! و چون این محصول از گوگل است، همه این‌ها جستجوپذیر و در دسترس در نوار کناری دیگر محصولات گوگل هستند.

گزینه‌های جدید قالب‌بندی، امکانات بیشتری به Keep اضافه می‌کنند - در حالی که همچنان رابط کاربری بسیار ساده و آسانی دارد. (تصویر: گوگل)

گزینه‌های جدید قالب‌بندی، امکانات بیشتری به Keep اضافه می‌کنند – در حالی که همچنان رابط کاربری بسیار ساده و آسانی دارد. (تصویر: گوگل)

یک معضل مهم با اپلیکیشن Keep این است که آینده‌اش نامشخص به نظر می‌رسد. این اپلیکیشن به تازگی کمترین توجه و به‌روزرسانی ویژگی‌ها را دریافت کرده است – این اپلیکیشن تا 10 سال پیش برمی‌گردد و شاید این به‌روزرسانی بزرگترین تغییراتی باشد که تاکنون داشته است! هرگز نخواهید دید که در کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O درباره اینکه Keep چقدر عالی است و چه امکانات جذابی دارد، سخنرانی طولانی داشته باشید. این واقعیت باعث می‌شود که کاربران به طور مشروع نگران باشند که گوگل ممکن است در هر لحظه این اپلیکیشن را همانند بسیاری دیگر از اپلیکیشن‌ها به دلیل برنامه‌های کاهش هزینه یا تمرکز مجدد خاتمه دهد. Keep در بسیاری از جنبه‌ها از Docs عملکرد بهتری دارد، اما Docs با احتمال بیشتری تا چند سال آینده همچنان حضور خواهد داشت.

گوگل همچنان به یاد دارد که اپلیکیشن یادداشت‌برداری Keep وجود دارد و این یک اخبار خوب است. در واقع، امسال نیز به نظر می‌رسد که به یاد دارد که برنامه Tasks نیز وجود دارد. امیدواریم گوگل بتواند یادآورهای Keep را در برنامه Tasks نمایش دهد. همچنین، انتظار می‌رود که گزینه‌های قالب‌بندی به زودی در نسخه‌های وب و iOS نیز در دسترس قرار گیرند و این ویژگی‌ها Keep را به یک ابزار با توانایی بیشتر تبدیل می‌کنند. به عبارت دیگر، این امکان خواهد داشت که به وسیله‌ی قالب‌ها متن‌های یادداشتی خود را برجسته و بهتر سازی کنید. Keep همچنان یکی از بهترین اپلیکیشن‌های یادداشت‌برداری برای اندروید و به طور کلی است، و امیدواریم که این وضعیت همچنان حفظ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *