به دنبال کاوش در عکاسی جنگل هستید؟ با این تکنیک های تخصصی زیبایی صمیمی جنگل ها را به تصویر بکشید.

جنگل ها با نور مسحورکننده، هندسه متنوع و هاله آرام خود، هم عکاسان آماتور و هم حرفه ای را به خود جلب می کنند.

اما مسئله اینجاست: اگر تا به حال سعی کرده اید یک عکس جنگلی بگیرید، ممکن است متوجه شده باشید که این کار به سادگی فشار دادن دکمه شاتر نیست. شما به راحتی می توانید در هرج و مرج شاخه ها، سایه ها و شاخ و برگ ها گم شوید. ناگفته نماند که با چالش شرایط نوری مختلف و تنظیمات مناسب دست و پنجه نرم می کنید که بسته به شرایط می تواند به طور چشمگیری متفاوت باشد.

اینجاست که این راهنما وارد می‌شود. من موارد ضروری عکاسی از جنگل را شرح می‌دهم، توصیه‌های ابزار مفیدی را ارائه می‌دهم، تنظیمات ایده‌آل را به اشتراک می‌گذارم، و نکات مفیدی را برای کمک به شما در ارتقای بازی عکاسی از جنگل ارائه می‌دهم. در پایان، به دانش عملی و استراتژی‌های خلاقانه مجهز می‌شوید تا عکس‌های خود را از حالت متوسط به الهام‌بخش تبدیل کنید – ماجراجویی جنگلی بعدی خود را به یک پیروزی عکاسی تبدیل کنید.

عکاسی از جنگل چیست؟

forest photography 21

آیا تا به حال به مجموعه درختان در یک منطقه جنگلی نگاه کرده اید و فرصتی برای گرفتن یک عکس شگفت انگیز دیده اید؟ این ماهیت عکاسی از جنگل است. این میدان وسیعی است که هر عکاسی را در اطراف جنگل‌ها پوشش می‌دهد. چه جنگل‌های برگ‌ریز آمریکای شمالی، چه جنگل‌های شمالی سیبری یا جنگل‌های آمازون، همه آنها در حوزه عکاسی از جنگل قرار می‌گیرند.

این چیزی بیش از گرفتن یک پایه از درختان است. بله، می‌توانید با ده‌ها درخت که به دوردست‌ها منتهی می‌شوند، یک عکس منظره ایجاد کنید، اما ممکن است روی بافت دقیق پوست یا گل‌های ظریف کف جنگل نیز تمرکز کنید. عکاسی جنگل یک طاقچه همه کاره است. شما محدود به یک رویکرد نیستید؛ گزینه های زیادی برای کاوش خلاقانه شما وجود دارد.

forest photography 9

به طور معمول، عکاسی جنگل به عنوان زیر مجموعه ای از عکاسی منظره دیده می شود. با این حال، ماهیت گسترده آن به این معنی است که می‌تواند در حوزه‌های عکاسی ماکرو – برای مثال نمای نزدیک از برگ‌ها – و عکاسی از حیات وحش، حرکت پویا یک گوزن را در میان تنه‌های درخت ثبت کند. بنابراین، اگر به عکاسی از جنگل علاقه دارید، نیازی به احساس محدودیت نیست. جنگل یک بوم پر جنب و جوش و متنوع است که منتظر خلاقیت شماست.

چه چیزی عکاسی جنگل را خاص می کند؟

forest photography 14

به زبان ساده، جنگل ها سوژه های عکاسی شگفت انگیزی هستند. آنها فرصت های بی پایانی را برای عکاسان فراهم می کنند تا با هندسه بازی کنند و خطوط عمودی تنه درختان را با صفحات افقی کف جنگل تضاد کنند.

با این حال، عکاسی از جنگل‌ها فقط مربوط به خطوط و اشکال طبیعی آنها نیست. این همچنین در مورد چالش ایجاد نظم از آشفتگی ذاتی جنگل‌ها است. صحنه جنگل می تواند پیچیده و حتی آشفته باشد. سازماندهی چنین صحنه ای در یک قاب منسجم یک معمای هیجان انگیز را برای هر عکاسی ارائه می کند.

یکی دیگر از جذابیت های عکاسی از جنگل، آرامش آن است. جنگل ها فضاهای آرام و ساکتی هستند. این آرامشی است که می توانید در تصاویر خود ثبت کنید – و قدم زدن در جنگل با دوربین، غوطه ور در آرامش و سکوت، خود تجربه ای درمانی است.

بهترین ابزار برای عکاسی از جنگل

در حالی که می‌توانید با هر وسیله‌ای عکس‌های عالی از جنگل بگیرید، چند آیتم وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا تصاویر جنگلی با کیفیت بالا را به‌صورت ثابت دریافت کنید.

یک سه پایه

یک سه پایه عکاسی از منظره محکم برای هر عکاسی از جنگل ضروری است. محیط‌های جنگلی معمولاً تاریک هستند و بدون سیستم پشتیبانی قوی برای دوربین خود، مجبور خواهید بود دیافراگم خود را باز کنید (و عمق میدان را قربانی کنید) یا سرعت شاتر خود را کاهش دهید تا زمانی که دیگر نتوانید عکس‌های واضح بگیرید.

یک دوربین فول فریم

دوم، در حالی که انتخاب دوربین شما حیاتی نیست – در واقع، می‌توانید با تقریباً هر مدلی، از جمله تلفن هوشمند، عکس‌های عالی از جنگل بگیرید – من شما را تشویق می‌کنم از دوربین DSLR یا دوربین بدون آینه استفاده کنید، در حالت ایده‌آل دوربینی با تعداد مگاپیکسل مناسب. و یک سنسور بزرگتر (ترجیحا فول فریم). مگاپیکسل‌های بیشتر هنگام چاپ یا برش، انعطاف‌پذیری بیشتری را ارائه می‌دهند، در حالی که یک حسگر بزرگ‌تر توانایی‌های شما را برای گرفتن صحنه‌هایی با محدوده دینامیکی بالا در یک عکس افزایش می‌دهد.

با این حال، اگر نمی توانید یک دوربین فول فریم بخرید، ناراحت نباشید. مدل‌های امروزی APS-C و MFT تصاویر فوق‌العاده‌ای تولید می‌کنند (و جمع و جورتر نیز هستند که یک امتیاز بزرگ است).

انواع لنز

در مرحله بعد، اگر از یک مدل بدون آینه لنز قابل تعویض یا DSLR استفاده می کنید، می خواهید چند لنز همراه داشته باشید. پرایم یا زوم با زاویه باز به شما کمک می کند عکس هایی به سبک منظره بگیرید، در حالی که یک لنز تله فوتو (مانند 70 تا 200 میلی متر) برای عکاسی تنگ تر از جنگل (مانند شاخ و برگ، درخت ها، الگوهای جنگل) عالی است. من همچنین پیشنهاد می کنم از یک لنز ماکرو یا حداقل یک لنز با فوکوس نزدیک مانند یک پرایم 50 میلی متری استفاده کنید. به این ترتیب، می‌توانید از انواع جزئیات کوچک، از جمله برگ‌های روی زمین، قارچ روی کنده‌ها و گل‌هایی که در کف جنگل جوانه می‌زنند، عکس بگیرید.

فیلترها

جنگل ها بسیار کثیف هستند، بنابراین نصب یک فیلتر شفاف یا UV روی همه لنزهای خود می تواند مفید باشد. اگر این مسیر را دنبال می کنید، مطمئن شوید که یک مدل با کیفیت بالا خریداری می کنید. فیلترهای UV ارزان زیادی در بازار وجود دارد که کیفیت نوری را کاهش می دهد. از طرف دیگر، می‌توانید به سادگی یک کیت تمیزکننده به همراه داشته باشید و لنزهای خود را به خوبی نگهداری کنید (همیشه از پارچه میکروفیبر استفاده کنید، نه از پارچه یا حوله‌ای از هر نوع!).

در نهایت، فیلتر پلاریزه می تواند مفید باشد، به خصوص اگر قصد دارید از شاخ و برگ های پاییزی عکس بگیرید. تابش خیره کننده روی برگ های مرطوب را از بین می برد، رنگ های پاییزی را عمیق تر می کند و بازتاب را در بدنه های آب کاهش می دهد. با این حال، به خاطر داشته باشید که پلاریزرها میزان نور وارد شده به دوربین شما را کاهش می دهند، بنابراین شما قطعا به آن سه پایه نیاز خواهید داشت!

بهترین تنظیمات عکاسی از جنگل

برای گرفتن یک عکس جنگلی فوق العاده، باید به تنظیمات دوربین خود تسلط داشته باشید. بهترین تنظیمات بر اساس نوع تصویری که می‌خواهید بگیرید متفاوت است، اما می‌خواهید دوربین خود را روی حالت دستی قرار دهید، که به شما امکان کنترل کامل بر نوردهی تصویر را می‌دهد. گزینه قابل اعتماد دیگر حالت اولویت دیافراگم است.

اگر قصد دارید صحنه ای با عمق میدان عمیق ثبت کنید، یعنی تصویری که از پیش زمینه تا پس زمینه واضح است، دیافراگم باریک هم یک راه حلی است. اغلب، تنظیم f/8 یا بالاتر این اثر را به دست می‌آورد. چنین تنظیمی مؤثر است زیرا به بیننده اجازه می دهد تا کاملاً خود را در صحنه غوطه ور کند:

forest photography 13

در طرف مقابل، دیافراگم بازتر می تواند عمق میدان کم ایجاد کند، جایی که یک عنصر در فوکوس واضح است در حالی که پس زمینه تار می شود. این تکنیک برای برجسته کردن موضوعات خاص مانند یک برگ یا یک درخت عالی است:

forest photography 16

در بیشتر موارد، دیافراگم باریک احتمالاً به شما کمک می‌کند، اما از قدرت یک عکس با دیافراگم باز خوب غافل نشوید.

هنگامی که دیافراگم خود را انتخاب کردید، ISO خود را روی مقدار پایه آن، معمولاً ISO 100، تنظیم کنید و سرعت شاتر را بر اساس ملاحظات نوردهی انتخاب کنید. ایده این است که اطمینان حاصل شود که جزئیات کافی در سایه ها و نقاط برجسته صحنه وجود دارد.

اما به خاطر داشته باشید: برای دستیابی به عمق میدان عمیق با ISO 100، اغلب به سرعت شاتر بیشتری نیاز دارید. این بدان معناست که یک سه پایه برای جلوگیری از تاری در تصاویر شما ضروری است. علاوه بر این، اگر شاخه‌های درختان در باد تکان می‌خورند، سرعت شاتر بیشتر ممکن است باعث تاری حرکت شود، چه از سه پایه استفاده کنید یا نه. اینکه آیا این اثر مطلوب است یا خیر، یک موضوع ترجیح شخصی است. اگر ترجیح می دهید از آن اجتناب کنید، همیشه می توانید ISO و سرعت شاتر خود را به طور همزمان افزایش دهید.

12 ایده و نکته برای عکاسی از جنگل

اکنون که اصول اولیه عکس‌های جنگلی را می‌دانید، زمان آن است که واقعاً به نکات، تکنیک‌ها و ایده‌هایی که عکس‌های شما را ارتقا می‌دهند، بپردازید، با این موارد شروع کنید:

1. اقدامات احتیاطی مناسب را انجام دهید

قبل از اینکه به جنگل بروید – به خصوص اگر قصد دارید به یک سفر چند روزه بروید – خطرات احتمالی را در نظر بگیرید. گم شدن در جنگل ها آسان است، به علاوه آنها اغلب تاریک هستند و دارای زمین های ناهموار هستند. و اگر مراقب نباشید، ممکن است با طوفان یا سیل ناگهانی برخورد کنید.

همیشه به کسی بگویید که قصد دارید کجا پیاده روی کنید، و مطمئن شوید که تلفنی همراه خود دارید که در طول سفر شما سیگنال را حفظ می کند. حتما غذا، آب، نقشه (در صورت وجود، نقشه توپوگرافی همیشه بهترین است)، قطب نما، ضد آفتاب و اسپری حشرات همراه خود داشته باشید.

من همچنین شما را تشویق می کنم که برای خود و دوربین خود وسایل بارانی بیاورید. یک پوشش ضد آب دوربین شما را ایمن نگه می‌دارد و اگر کوله پشتی شما ضد آب نباشد، توصیه می‌کنم یک کاور برای آن نیز همراه داشته باشید. و یک حوله یا پارچه خشک به همراه داشته باشید تا رطوبت، کثیفی یا باران را از هر وسیله ای که در معرض آن قرار دارد پاک کنید.

2. هنگامی که نور روشن است خاموش شوید

forest photography 15

عکاسی از جنگل، بر خلاف بسیاری از انواع عکاسی منظره، می تواند در هر زمانی از روز انجام شود – حتی در زیر نور مستقیم و روشن خورشید.

می بینید، سایبان جنگل مقداری از نور خشن را فیلتر می کند و وضعیت نوری کمتری را ایجاد می کند، وضعیتی که معمولاً انتظار دارید پس از طلوع خورشید و قبل از غروب خورشید پیدا کنید.

بنابراین از بیرون رفتن در روزهای آفتابی نترسید (اگرچه ابرهای ظهر می توانند حتی بهتر باشند!). اگر متوجه شدید که نور خیلی قوی است، همیشه می‌توانید سیاه و سفید عکاسی کنید. به دنبال سایه های جالب، الگوهای قدرتمند و لبه های با کنتراست بالا باشید.

با این حال، جنگل‌ها در حوالی طلوع و غروب خورشید بسیار جادویی هستند، بنابراین از شما می‌خواهم که در ساعات اولیه صبح یا اواخر عصر به بیرون بروید. اگر جنگل نزدیک آب باشد، ممکن است مقداری مه در زمین ایجاد شود که می تواند حال و هوای زیادی به عکس های شما بدهد:

توجه داشته باشید که عکاسی از جنگل در طول ساعت طلایی دارای نور گرم و دوست‌داشتنی است که به درختان نوعی ظاهر جنگل پری می‌دهد – در حالی که عکاسی جنگلی در طول ساعت آبی دارای نور ملایم و خنک است که حال و هوای اثیری‌تری می‌دهد.

3. سعی کنید سوژه خوبی در پیش زمینه قرار دهید

forest photography 10

یک عکس جنگلی واقعاً قانع کننده، چیزی بیش از ثبت صحنه را انجام می دهد. بیننده را به سفر دعوت می کند و چشمان او را از پیش زمینه به پس زمینه هدایت می کند. این جایی است که مهارت های ترکیب بندی شما وارد عمل می شود. چه راه بهتری برای ایجاد این حس حرکت و عمق از ترکیب یک سوژه جذاب پیش زمینه وجود دارد؟

شما می توانید یک خوشه از گل های وحشی، یک صخره جالب، یا مجموعه ای از ریشه های غنچه ای پیدا کنید. ایده این است که شیئی داشته باشیم که توجه بیننده را به خود جلب کند و سپس، از طریق ترکیب بندی هوشمندانه، آنها را به صحنه جنگل گسترده تر هدایت کند. گاهی اوقات، چیزی به سادگی یک برگ افتاده می‌تواند یک عنصر پیش‌زمینه فوق‌العاده باشد که پس‌زمینه جنگلی وسیع را تکمیل می‌کند.

پایین و نزدیک شدن به عنصر پیش زمینه می تواند بر اهمیت آن تأکید کند. اما اگر از این روش استفاده می کنید، محتاط باشید – باید دیافراگم و نقطه فوکوس خود را با دقت تنظیم کنید تا مطمئن شوید که هم پیش زمینه و هم پس زمینه واضح هستند. حتی کوچکترین تغییر در فوکوس می تواند باعث تاری در یک ناحیه یا ناحیه دیگر شود. این یک عمل متعادل کننده ظریف است، اما زمانی که آن را درست انجام دهید، نتایج می تواند خیره کننده باشد.

4. عکاسی در جهت پرتره را فراموش نکنید

forest photography 12

اکثر عکاسان منظره از روی عادت ترکیبات افقی ایجاد می کنند، اما وقتی صحبت از عکاسی از جنگل می شود، این یک اشتباه است!

بله، شما می توانید تصاویر جنگلی افقی خیره کننده بگیرید، اما من شما را تشویق می کنم که عکس های عمودی بگیرید.

فرمت عمودی به شما این امکان را می دهد که بیشتر از صحنه (درخت) عکس بگیرید و همچنین به تصاویر شما احساس ارتفاع می دهد. مطمئن شوید که به لبه‌های قاب دقت کرده‌اید – نمی‌خواهید هیچ عنصر کلیدی را قطع کنید! – و سطح افق را حفظ کنید. در حالی که همیشه می توانید کج بودن را در پس پردازش تصحیح کنید، در طول مسیر پیکسل ها را از دست خواهید داد، که هرگز چیز خوبی نیست!

همچنین، اگر مطمئن نیستید که آیا یک صحنه در فرمت عمودی یا افقی بهترین به نظر می رسد، فقط هر دو عکس را بگیرید. هنگامی که در اتاق ویرایش قرار گرفتید، می‌توانید ترکیب‌بندی‌ها را ارزیابی کنید و ببینید کدام بهتر عمل می‌کند.

5. تضاد رنگ کلیدی است

forest photography 8

یکی از اشکالات عکاسی در محیط جنگلی عدم تضاد رنگ است. مگر اینکه پاییز باشد، اکثر محیط شما به احتمال زیاد از برگ های سبز و/یا تنه درختان قهوه ای تشکیل شده است که می تواند منجر به عکس های بی مزه و خسته کننده شود.

بنابراین شما باید هر کاری که می توانید برای اضافه کردن رنگ ها انجام دهید.

به عنوان مثال، تکه هایی از گل های رنگارنگ می توانند لمس چشم نوازی را ارائه دهند. حشرات رنگارنگ هم همینطور!

و حتی اگر نمی توانید یک سوژه رنگارنگ در آن منطقه پیدا کنید، همیشه می توانید سعی کنید از نور استفاده کنید. با گنجاندن خورشید یا فلر ساعت طلایی در کادر، رنگ‌های نارنجی و قرمز زیبایی خواهید داشت (که به عکس شما ظاهری پر جنب و جوش می‌دهد).

6. سیاه و سفید را امتحان کنید

forest photography 7

گاهی اوقات، وقتی در جنگل عکاسی می کنید، به نظر می رسد هیچ چیز درست نیست. نور آن طور که شما می خواهید نمی تابید، رنگ ها از بین نمی روند یا فقط حس درام را از سوژه های خود دریافت نمی کنید.

این یک مسئله رایج در بین عکاسان جنگل است. این به دلیل یکنواختی کلی رنگ از صحنه به صحنه است، و اینکه سبز و قهوه ای زیاد، برجسته کردن یک سوژه را دشوار می کند.

اما اگر سیاه و سفید عکاسی می‌کنید، می‌توانید یکنواختی رنگ را نادیده بگیرید و در عوض می‌توانید روی نور و تن‌ها و ترکیب بندی تمرکز کنید. به دنبال جلوه های جوی جالب مانند مه باشید و هر کاری که می توانید برای سازماندهی هرج و مرج جنگل به ساختارهای منظم انجام دهید.

توجه داشته باشید که به دو روش می توانید تصاویر سیاه و سفید ایجاد کنید:

می‌توانید دوربین خود را به حالت سیاه و سفید تغییر دهید یا می‌توانید رنگی کار کنید و در طول پردازش به سیاه و سفید تبدیل کنید.

هر کدام خوب است، اما این دو روش مزایا و معایب خود را دارند. اگر سیاه و سفید کار می کنید، می توانید تصویر تک رنگ را در LCD خود مرور کنید (و اگر بدون آینه عکاسی می کنید، می توانید پیش نمایش صحنه را از طریق EVF مشاهده کنید).

از طرف دیگر، اگر رنگی کار می کنید، انتخاب تبدیل به سیاه و سفید یا حفظ عکس اصلی را دارید. (این گزینه ای است که برای همه عکاسان RAW ارائه می شود، چه عکسبرداری رنگی یا سیاه و سفید – اما اگر از JPEG عکاسی کنید، نمی توانید یک تصویر سیاه و سفید را به یک فایل رنگی تبدیل کنید.)

7. به دنبال عکس های صمیمی باشید

forest photography 11

در حالی که ثبت عظمت جنگل یک تجربه فوق العاده است، گاهی اوقات این جزئیات کوچکتر و صمیمی هستند که معنی دارترین تصاویر را ایجاد می کنند. این تصاویر زیبایی پنهان جنگل را به نمایش می گذارد، عناصر کوچکی که ممکن است هنگام تمرکز بر صحنه وسیع تر از دست بدهید.

طرز فکر خود را از گسترده به دقیقه تغییر دهید. به جای نگاه کردن به درختان سر به فلک کشیده، به پایین نگاه کنید و به الگوهای برگ های ریخته شده یا نحوه پوشاندن خزه به درختان افتاده توجه کنید. اگر لنز ماکرو دارید، می‌توانید به خصوص از نزدیک با سوژه‌های خود آشنا شوید تا بتوانید تصاویری ایجاد کنید که چشم‌اندازی متفاوت و صمیمی‌تر را ارائه دهند.

forest photography 18

چند قطره آب روی یک برگ، بافت پوست درخت، نهر کوچکی که راهش را در زیر درختان می پیچد، یا حتی یک قارچ تنها که از کف جنگل جوانه می زند – همه اینها می توانند موضوعات خارق العاده ای باشند. هر عنصر لایه‌ای متفاوت از قدردانی از جنگل را اضافه می‌کند و می‌تواند شما را فراتر از عکس‌های سنتی جنگل به قلمرویی از تصاویر منحصربه‌فرد و جزئی از جنگل بیاورد.

8. عکس در هر فصل و انواع آب و هوا

forest photography 2

جنگل ها ساکن نیستند. آنها موجودات زنده ای هستند که با تغییر فصول و شرایط آب و هوایی به طرز چشمگیری دگرگون می شوند. و به عنوان یک عکاس جنگل، باید به جای اجتناب از آن، تلاش کنید تا این تنوع را در آغوش بگیرید.

تابستان، با سایه بان سبز سرسبزش، فرصت هایی را برای عکس هایی سرشار از زندگی و سرزندگی ارائه می دهد. در پاییز، جنگل ها با رنگ های قرمز، زرد و نارنجی، پس زمینه ای خیره کننده برای تصاویر شما ایجاد می کنند.

اما فصل بهار را فراموش نکنید، زمانی که جوانه ها و گل های جدید کف جنگل را فرش می کنند. و زمستان، علی رغم چالش هایش، می تواند برخی از جادویی ترین تصاویر جنگل را ایجاد کند. شاخه های پوشیده از برف و برگ های پوشیده از یخ می توانند صحنه های دلربایی را مستقیماً از یک افسانه ایجاد کنند.

forest photography 6

جنگل ها همچنین در شرایط آب و هوایی مختلف صحنه های خیره کننده ای را ارائه می دهند. مه و باران می توانند چیزهای آشنا را به رازآلود تبدیل کنند. عکاسی از جنگل ها در شرایط تقریباً سفید یا در صبح های مه آلود می تواند به تصاویر شما حسی انتزاعی یا امپرسیونیستی بدهد و به جای تک تک درختان، بر اشکال و فرم های جنگل تأکید کند.

البته، اگر در این شرایط عکاسی می کنید، به یاد داشته باشید که از تجهیزات دوربین خود محافظت کنید. کار با پوشش باران نقطه شروع بسیار خوبی است و در صورت امکان، باتری ها و کارت های حافظه خود را در مکانی خشک و سرپوشیده تعویض کنید.

با کمی آمادگی، شما آماده خواهید بود که حالات بسیاری را در جنگل ثبت کنید – در هر آب و هوا و هر فصل.

9. آن عکس کلاسیک «مسیر در جنگل» را بگیرید

forest photography 5

عکس‌های مسیرهای پیچ در پیچ در میان جنگل‌ها جذابیت مسحورکننده‌ای دارند، بنابراین جای تعجب نیست که آن‌ها جزء اصلی عکاسی جنگل هستند.

مطمئناً، آنها محبوب هستند، و بله، حتی ممکن است بگویید که آنها کمی کلیشه شده اند. اما به یاد داشته باشید، کلیشه ها به دلایلی کلیشه هستند. آنها کار میکنند. آنها به چیزی جهانی در درون ما متوسل می شوند. مسیری از میان جنگل فقط یک مسیر نیست. این استعاره ای است از سفر زندگی، پر از پیچ و تاب، چرخش و اکتشافات شگفت انگیز.

چیزی که یک مسیر جنگلی را از نظر بصری بسیار جذاب می کند، توانایی آن در عمل به عنوان یک خط اصلی در ترکیب بندی شما است و چشم بیننده را به داخل و اطراف تصویر می کشاند. این به عمق و بعد می افزاید و یک مسیر ساختاری ایجاد می کند که به طور طبیعی کاوش را دعوت می کند.

بنابراین هر زمان که به یک جنگل جدید می روید، مدتی را صرف عکاسی از مسیرهای آن کنید. نحوه ثبت آن کاملاً به شما بستگی دارد. بله، می‌توانید به عکس کلاسیک بروید: مسیر در وسط، درختان با شکوه از دو طرف بالا می‌آیند. این یک ترکیب آزمایش شده با زمان است که هرگز تحت تأثیر قرار نمی گیرد. اما اجازه دهید از شما بخواهم که کمی خارج از چارچوب فکر کنید. با ترکیب بازی کنید. مسیر را خارج از مرکز کادربندی کنید، سعی کنید از زاویه غیرمنتظره عکس بگیرید. دنیایی از امکانات خلاقانه در انتظار شماست.

نکته حرفه ای: یک روز ابری یا غم انگیز می تواند یک لایه اضافی از بدخلقی اضافه کند و روایت بصری جذاب تری ایجاد کند.

10. از لبه های جنگل عکس بگیرید

forest photography 1

قرار گرفتن در اعماق یک جنگل می تواند احساسی جادویی داشته باشد، مثل اینکه در دنیای دیگری غوطه ور شده اید. این یک احساس هیجان انگیز است اما گاهی اوقات، به خصوص زمانی که درختان متراکم هستند، می تواند گزینه های شما را برای عکس های تله فوتو از راه دور محدود کند.

اینجا جایی است که لبه جنگل، یا حتی پاکسازی جنگل، می تواند مفید باشد. این منطقه ای با فضای باز فراوان است که به شما امکان می دهد عقب نشینی کنید، یک لنز تله فوتو نصب کنید و چشم اندازی متفاوت را ثبت کنید.

به دنبال الگوهایی باشید که توسط تنه و شاخه درختان تشکیل شده است. دیدن آنها به صورت تنه و شاخه را فراموش کنید. شروع به دیدن آنها به عنوان خطوط و اشکال کنید. سعی کنید یک ترکیب انتزاعی ایجاد کنید که چشم بیننده را به اطراف کادر هدایت کند.

forest photography 3

مطمئناً، ممکن است کمی پشتکار و عکس‌های زیادی لازم باشد. اما باور کنید، وقتی موفق به ثبت آن تصویر خیره‌کننده شوید، ارزشش را دارد. حتی ممکن است با عکسی مواجه شوید که ارزش قاب‌بندی و آویزان کردن روی دیوار اتاق نشیمن را داشته باشد!

11. با پردازش عکس های جنگل خود را بهبود بخش

forest photography 22

پس پردازش بخشی ضروری از عکاسی جنگل است. این روشی است که شما عکس‌هایتان را اصلاح می‌کنید و واقعاً آن‌ها را برجسته می‌کنید.

من توصیه می کنم گردش کار ویرایش خود را با انجام اصلاحات اساسی (نور قرار گرفتن در معرض، تعادل رنگ سفید، برش و غیره) شروع کنید. سپس به تنظیمات پیشرفته تر، مانند کنتراست هدفمند و درجه بندی رنگ بروید.

نورپردازی در جنگل چشمگیرتر است و می تواند منجر به برخورد پرتوهای زیبایی به کف جنگل شود – بنابراین با افزودن کنتراست به مناطق نور خورشید توجه را به آنها جلب کنید. همچنین ممکن است سعی کنید کمی Vibrance را روی تصویر کلی اعمال کنید و با رنگ و اشباع رنگ‌های جداگانه بازی کنید تا حس طبیعی را در عکس ایجاد کنید.

برای تصاویر خودم، من دوست دارم نوار لغزنده Lightroom Clarity را کاهش دهم، که حسی رویایی یا جادویی می دهد. سپس تنظیمات محلی را در قسمت های مهم عکس ها، مانند سوژه اصلی اعمال می کنم. در مرحله ویرایش دوم، من اغلب از یک قلم مو برای افزایش وضوح برای کمی شفافیت بیشتر استفاده می کنم.

اما هیچ بهترین گردش کاری برای عکاسی از جنگل وجود ندارد. در واقع همه چیز در مورد آزمایش و یافتن آنچه برای شما مفید است خواهد بود!

12. جنگل را همانطور که پیدا کردید ترک کنید

forest photography 19

جنگل زیبا، اسرارآمیز و شگفت انگیز است. ارزش حفظ آن برای نسل بعدی را دارد، پس لطفاً، لطفاً، لطفاً هر کاری که می توانید برای تمیز نگه داشتن آن انجام دهید.

هر زمان که در حال عکاسی هستید، مطمئن شوید که همه زباله‌های خود از جمله کیسه‌های پلاستیکی و بطری‌های آب را تمیز کرده‌اید. و اگر زباله ای را دیدید که توسط دیگران باقی مانده است، آن را نیز تمیز کنید.

همچنین به محیط زیست احترام بگذارید. خیلی به حیات وحش نزدیک نشوید و گیاهان یا درختان حساس را مزاحم نکنید (با زیر پا گذاشتن آنها، بالا رفتن از آنها و غیره).

چیزهای کوچکی از این دست ممکن است بی اهمیت به نظر برسند، اما اگر همه ما از محیط زیست مراقبت کنیم، می توانیم تأثیر مثبتی بر دنیای طبیعی خود داشته باشیم و می توانیم آن را برای نسل های آینده در سلامت کامل نگه داریم.

به علاوه، عنصری از علاقه شخصی وجود دارد که باید در نظر بگیرید: هر چه جنگل تمیزتر باشد، عکس های شما بهتر به نظر می رسند!

عکاسی جنگل: کلمات پایانی

ما با هم در دنیای مسحور کننده عکاسی از جنگل سفر کرده ایم و نکات مهم و استراتژی های موثری را به اشتراک می گذاریم تا به شما در ثبت زیبایی جنگل کمک کند. در حال حاضر، شما درک کاملی از تجهیزات، تنظیمات و تکنیک های مورد نیاز برای تبدیل گشت و گذار در جنگل خود به عکس های خیره کننده به دست آورده اید.

مطمئنا، ترجمه جذابیت مسحورکننده جنگل ها به عکس ممکن است همچنان چالش برانگیز باشد. با این حال، به یاد داشته باشید، هر عکاس حرفه ای از جایی شروع کرد که شما اکنون هستید. با دانشی که از این راهنما به دست آورده‌اید، در حال حاضر گام‌هایی جلوتر رفته‌اید و آماده مقابله با جزئیات پیچیده و شرایط نوری پویا هستید که عکاسی از جنگل را به چنین شغلی جذاب تبدیل می‌کند.

پس بعدی چیه؟ بیرون بروید و این بینش ها را به کار بگیرید! جنگل در حال صدا زدن است و وقت آن است که با دوربین در دست پاسخ دهید. آزمایش کنید، کاوش کنید و مهمتر از همه، از این فرآیند لذت ببرید. هیچ چیز مانند گرفتن جادوی جنگل و به اشتراک گذاشتن آن با جهان نیست.

سوالات متداول عکاسی جنگل

از چه فاصله کانونی برای عکاسی از جنگل ها استفاده کنم؟

تنوع دوست شماست! هم لنزهای زاویه باز و هم لنزهای تله فوتو می توانند در یک محیط جنگلی جادو کنند. و لنز ماکرو را برای عکس‌های با جزئیات صمیمی فراموش نکنید.

چه سرعت شاتری برای عکاسی از جنگل بهترین است؟

به عنوان یک قاعده کلی، سرعت شاتر بیشتر را توصیه می کنم، اغلب کمتر از 1/100 ثانیه. این نور محدودی را که اغلب در جنگل ها پیدا می کنید جبران می کند.

بهترین زمان روز برای عکس گرفتن در جنگل چه زمانی است؟

من یکی از طرفداران پر و پا قرص صبح زود هستم گاهی مه واقعا زیبا می شود. اما می‌توانید بعدازظهر و حتی ظهر (مخصوصاً اگر هوا ابری باشد!) عکاسی کنید.

آیا برای عکاسی جنگلی به سه پایه نیاز دارم؟

بله، سه پایه بسیار مفید است. با توجه به شرایط کم نور بیشتر جنگل ها، سه پایه از لرزش دوربین جلوگیری می کند و به شما امکان می دهد از تنظیمات بهینه برای عکس استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *