آموزش

ویژگی های یک عکاس کمال گرا

Features of a perfectionist photographer 7

نماد کمال گرایان به دلیل استانداردهای سختگیرانه، هوش و جاه طلبی توسط یک گربه نشان داده می شود. زمانی که با چالشی روبرو می‌شوند، رشد می‌کنند و از کشف جایگاه‌های جدید نمی‌ترسند. به‌عنوان هنرمندان عکاسی، اغلب خود را در حال عکاسی از صحنه‌هایی می‌بینند که می‌توانند از دانش گسترده عکاسی خود استفاده کنند. با این حال، به دلیل ماهیت بیش از حد دقیق خود، کمال گرایان برای گرفتن عکس های عالی باید مستقل و صبور باشند. این بخشی از چیزی است که کمال گرا بودن را بسیار ارزشمند می کند و نتایج در کیفیت عکس های آنها منعکس می شود.

نحوه برخورد یک کمال گرا با عکاسی

موضوعات و صحنه ها

در حالی که یک کمال گرا توسط سوژه‌ها و صحنه‌هایی که عکاسی می‌کنید محدود نمی‌شود، اغلب متوجه می‌شود که به سمت سبک‌های عکاسی کشیده شده که به دانش عکاسی گسترده، توجه به جزئیات و پشتکار نیاز دارند. این باعث می شود که کمال گرا ها به طور طبیعی برای عکاسی پرتره، مقاله، مد، عکاسی راه شیری و منظره مناسب و کمی بالاتر بهترین انتخاب باشند.

Features of a perfectionist photographer 2

نکته مهم این است که آنها بیشتر به گرفتن عکس های دشوار اما از نظر فنی کامل علاقه دارند تا صحنه های بسیار شهودی و خلاقانه. این بدان معنا نیست که عکس‌های یک کمال گرا نمی‌توانند خلاقانه باشند، بلکه به این معنا نیست که خلاقیت فقط باید به ترکیب بندی عالی بیفزاید، نه اینکه حواس خود را از آن پرت کند. بنابراین هر سبک جدید به راحتی این گروه را جذب نمیکند مگر اینکه به واسطه ی مطالعه و تمرین به بهترین نقطه از درک آن سبک برسند و بتوانند از یک سبک خلاقانه نو یک اثر بی نظیر بسازند.

برنامه ریزی

کمال گراها بهتر از بسیاری درک می کنند که هدف بدون برنامه فقط یک آرزو است. در حالی که انواع دیگر عکاسان می توانند هنگام عکاسی کاملاً خودجوش باشند، آن ها با جزئیات برنامه ریزی خواهند کرد. این شامل ماندن در خط مقدم تکنیک های جدید، انتخاب ابزار مناسب، یافتن مکان های عالی و حتی بررسی شرایط آب و هوایی عالی است. امکان ندارد یک عکاس کمال گرا به صورت هیجانی تصمیم به عکاسی بگیرد و اگر در یک پروزه عکاسی کیف تجهیزاتش را باز کنید ابدا تجهیزات اضافه بر سازمان نخواهید دید چرا که این گروه به درج ای از عرفان در عکاسی رسیده اند که برای ثانیه به ثانیه پروژه برنامه ریزی میکنند و هر چیزی از مسیر رسیدن تا مصد تا آب و هوا و شرایط اسکان و ریز ترین مسائل را از پیش مورد بررسی قرار داده اند.

Features of a perfectionist photographer 4

اگر اعتماد به نفس از آماده شدن ناشی می شود… پس کمال گراها مطمئن ترین عکاسان هستند.

سبک عکاسی

برای افراد خارجی، به نظر می رسد که آن ها در بین همه عکاسان تحلیلی ترین هستند، زیرا به طور منظم از جنبه های مختلف دانش عمیق عکاسی خود برای گرفتن یک عکس استفاده می کنند. اما واقعیت این است که کمال گراها از مطالعه عکاسی ناامید نیستید، و همواره تشنه دانش هستند. هیجان ثبت عکسی که کاملاً ترکیب شده و گرفته شده است، به حدی در اولویت کارشان قرار دارد که در هیچ برهه در زمان دست از آموزش دیدن بر نمیدارند یک کمال گرا در عین استادی هر لحظه شبیه به یک شاگرد عمل میکند.

Features of a perfectionist photographer 3

شما به طور منظم صحنه های پیچیده، تجهیزات و تنظیمات غیر معمول و تکنیک های دشوار را در عکسبرداریشان میبینید. تمایل آنها به انجام این گام های اضافی همان چیزی است که منجر به عکس های خارق العاده و بینظیرشان می شود. کمال گراها اغلب در مکان‌هایی پیدا می‌شوند که می‌توانند از دانش فنی جدید یا تجهیزات دوربین خود به بهترین شکل استفاده کنید.

آیا راه آسان تری برای گرفتن این تصویر وجود ندارد؟

اگر شریک زندگی و یا همکارشان یک کمال گرا نباشد، عکاسی با آن ها ممکن است سخت باشد و به همان اندازه که تماشای تصاویرشان لذتبخش است کار با آنها سخت میشود. یک کمال گرا اغلب بهتر است به تنهایی یا با عکاسانی هم فاز خودهستند و از یادگیری یا آموزش مداوم خوشحال هستند عکاسی کند چرا که حضور یک عکاس هیجانی کمکی به ارتقا آن ها نمیکند که هیچ امکان دارد رشته نامرعی هدفشان را نیز پاره کند.

Features of a perfectionist photographer 1

اگر به عکاس کمال گرا شدن علاقه مند شدید باید بدانید به عنوان یک کمال گرا آخرین چیزی که می‌خواهید این است که کسی صحبت شما را قطع کند در حالی که شما با شور و اشتیاق در حال توضیح چیزی در طول یک عکاسی هستید. عکاسی خود به خود و شهودی می تواند بسیار با ارزش باشد، اما شما خوشحال هستید که ترکیب بندی و سبک خود را بر اساس آموخته های خود قرار دهید.

 

به اندازه کافی خوب است به اندازه کافی خوب نیست

یک کمال گرا همیشه تصویر نهایی را در پس ذهن خود دارد. به همین دلیل است که مجبور می شود برای رسیدن به هدفی که برای خود تعیین کرده، برای کمال ناب تلاش کند. این نه تنها به ثبت تصاویر خیره کننده ای کمک می کند که می تواند به آنها افتخار کند، بلکه به آنها امکان می دهد همیشه به یادگیری و بهبود هنر خود ادامه دهند. از آنجایی که اغلب از صحنه های چالش برانگیز عکس می گیرند، تمایل به گرفتن تصاویری با ارزش چاپ دارند که می توانند در یک مجله دیده شوند.

در حال پردازش

آنها فقط چند تغییر از یک ترکیب را می گیرند و سعی می کنند یک تصویر عالی بسازند. در نتیجه، تنها چند عکس در پایان روز وجود دارد. اما آنها بیشتر علاقه مند به اشتراک گذاری بهترین عکس خود هستند. این بدان معناست که به دقت تصاویر خود را بررسی خواهند کرد تا مورد دلخواه را انتخاب کنند.

Features of a perfectionist photographer 5

پس از انتخاب مورد دلخواه، آنها تمایل دارند که به تنظیمات جزئی تصویر توجه بسیار زیادی داشته باشند و مطمئن شوند که کامل و آماده برای اشتراک گذاری است. یکی از چیزهایی که می تواند کمال گرایی هارا از هم جدا کند، تمایل به دستکاری تصاویر در ابزارهایی مانند فتوشاپ است. یافتن یک کمال گرایی که عکس های خود را کاملاً بدون ویرایش رها کند غیر ممکن نیست. اما لذت واقعی برای آنها از این حاصل می شود که مطمئن شوند تصویر نهایی دقیقاً همان چیزی است که تصور می کردند و برای آن، احتمالاً به درجاتی از پس پردازش نیاز است. از آنجایی که به اندازه کافی خوب است و به به اندازه کافی خوب نیست، آنها با دقت عکس های خود را ویرایش می کنند و اغلب از فتوشاپ برای تکمیل تصویر نهایی خود استفاده می کنند.

اشتراک گذاری

کمال گرایان به کار خود افتخار می کنند و از اشتراک گذاری تصاویر خیره کننده خود ابایی ندارند. اما بر خلاف برخی از عکاسان، فقط یک عکس خارق العاده از یک عکاسی پست میکنند. تا حدی به این دلیل که بسیاری از عکس‌ها شبیه به هم هستند، و تا حدودی به این دلیل که به دنبال بیان داستانی با مجموعه‌ای از تصاویر نیستید.

Features of a perfectionist photographer 6

داشتن لایک و کامنت های اجتماعی از دوستان خوب است، اما برای یک کمال گرا، فردی که ستایش می کند بسیار مهم است. به رسمیت شناختن تعداد انگشت شماری از عکاسانی که به آنها احترام می گذارید، می تواند برای آنها ارزش جهانی داشته باشد.

سخن آخر

در نهایت کمال گرایی در هنری چون عکاسی میتواند به رشد فردی و شغلی شما کمک کند اینکه بدون دادن فرصت اشتباه به خود در مرحله ی اول خودتان ناظر بر کار خود باشید و طبق اصول و برنامه پیش بروید میتواند حرکت صعودی روانی برای شما به ارمغان آورد. قطعا عکاسی یعنی آزمون و خطا و یک عکاس ماهر از دل تمرین ها و ممارست های فراوانی بیرون می آید درست شبیه یک مروارید ناب در دل صدف برای مروارید شدن و درخشیدن در این دریای بیکران باید در ابتدا سطح خود را مشخص و هدف را انتخاب کنید سپس با قدم های محتاط و حساب شده به سوی موفقیت حرکت کنید شاید بزرگترین تفاوت یک عکاس کمال گرا با دیگر عکاسان نوع نگرش و کلاس کاری خاص اوست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *