راهنمای خرید

تجهیزات ضروری عکاسی در شب

digicenter.ir6

عکاسی در شب و تجهیزات

عکاسی مناظر شب یک ژانر اصولی است؛ نمی‌توانید فقط با دوربین دستی بیرون بروید و انتظار داشته باشید که با عکس‌های زیبایی برگردید. برای کسب بهترین نتایج از (آن نوع که می‌توانید آنها را به ابعاد بزرگ چاپ کنید و به در و دیوار بیاورید) نیاز به تجهیزات مناسب دارید.

یک راه برای تعیین تجهیزات ضروری برای عکاسی مناظر شب از طریق آزمون و خطا است، اما زمان زیادی (و هزینه زیادی) صرف می‌شود تا به بهترین تجهیزات برسید. در اینجا من می‌توانم به شما کمک کنم؛ می‌توانم توصیه‌های زیادی برای انتخاب تجهیزات ایده‌آل ارائه دهم. و در زیر، تجهیزات مورد علاقه یک عکاس حرفه ای  برای عکاسی مناظر شب را به اشتراک می‌گذارم، از جمله بهترین دوربین‌ها و لنزها، و همچنین لوازم جانبی کلیدی مانند سه‌پایه‌ها و فیلترها.

1. دوربین فول فریم

دوربین شما ابزار حیاتی‌ شما برای عکاسی مناظر شب است، و خرید یک مدل قابل اعتماد بسیار ضروری است. باید بدانید که در دنیای مناظر شب، داشتن یک دوربین مناسب با کیفیت بالا به ویژه یک دوربین فول‌فریم بسیار مهم است. این مدل‌ها در تنظیمات ISO بالا عالی عمل می‌کنند که برای ضبط آسمان شب در بالای مناطق کم نور بسیار حیاتی هستند. ممکن است با مدل‌های APS-C به سر ببرید، اما به سرعت محدودیت‌ها را متوجه می‌شوید. با ایجاد نویز آسمان پرستاره‌اتان بیشتر شبیه یک آشفته بازار خواهد شد.

حالا، بحث دوربین‌های دیجیتال DSLR در مقابل بدون آینه در اینجا مطرح می‌شود. مدل‌های بدون آینه دارای ویژگی‌های زیادی هستند، و ویژگی‌هایی مانند راهنمایی دستی در فوکوس و دیدارگر الکترونیکی در برخی شرایط مفید هستند. اما دوربین‌های دیجیتال DSLR را نادیده نگیرید؛ زمانی که در نزدیک تاریکی کامل کار می‌کنید دیدارگر‌های اپتیکی آنها بسیار موثر هستند. در نهایت، هر دو نوع دوربین ویژگی‌های خود را دارند، و انتخاب بین آنها به انتخاب شخصی شما بستگی دارد. فقط به خاطر داشته باشید که برای بهترین عملکرد، باید از دوربین‌های فول‌فریم استفاده کنید.

2. لنز زاویه باز

لنزها چشمان دوربین شما هستند، و در زمینه‌ی مناظر شبانه، شما می‌خواهید که این چشمان باز و گشوده باشند. به طور معمول، لنزهای گسترده و فوق‌گسترده بهترین گزینه‌ها برای ضبط شکوه آسمان شب با پیش‌زمینه‌های جذاب هستند. یک لنز مانند 14-24 میلی‌متر می‌تواند بیشتر صحنه را پوشش دهد تا ترکیب‌های شگفت‌آوری ایجاد کند، اگرچه چنین لنزهایی به طور عمومی با هزینه بالایی همراه هستند.

اگر بودجه شما محدود است، خود را از بازی خارج نکنید. می‌توانید به دنبال یک لنز زوم 17-40 میلی‌متری یا حتی یک لنز ثابت 24 میلی‌متری بروید، هر دوی این‌ها دامنه دید کافی و گسترده‌ای ارائه می‌دهند.

یک نکته نهایی: به دنبال لنزهایی با دیافراگم‌های بزرگ، حداکثر f/2.8 باشید. دیافراگم بزرگتر در نور کم بهترین دوست شماست؛ این امکان را فراهم می‌کند که نور بیشتری به سنسور برسد و نتیجه آن عکس‌های جذاب و واضح با ستارگانی که تیز و براق  به نظر می‌آیند، باشد.

3. سه پایه

اگر تا کنون در عکاسی از مناظر مختلف فعالیت کرده‌اید و هنوز یک سه پایه محکم ندارید، به شدت توصیه می‌شود که بلافاصله یکی تهیه کنید. سه پایه مخصوصاً اگر می‌خواهید شب‌ها عکاسی کنید بسیار مهم است. عکاسی در شب معمولاً به معنای استفاده از سرعت‌ شاتر کندتر برای ورود نور بیشتر است، و بدون سه پایه، شما با خطر گرفتن عکس‌های مبهم روبه‌رو می‌شوید.

digicenter.ir4

به عبارت دیگر، یک سه پایه خوب تفاوت چشم‌گیری در عکاسی مناظر شبانه شما ایجاد خواهد کرد.

ترایپاد‌های فیبر کربنی به طور عمومی انتخاب مناسبی هستند. آنها سبک و معمولاً بسیار محکم هستند، اگرچه ممکن است قیمت‌ بالایی داشته باشند. احساس نکنید که حتما باید بهترین مدل‌ها را تهیه کنید، زیرا یک سه پایه معتبر میان رده می تواند مناسب باشد و نتایج قابل اعتمادی ارائه می‌دهد.

در مقابل، از خرید سه پایه ارزان قیمت پرهیز کنید. آنها ممکن است به نظر به صرفه بیایند، اما اغلب می‌شکنند و عکس‌های واضحی به شما تحویل نخواهند داد، که در نهایت بیشتر هزینه خواهد برد.

4. کنترل شاتر از راه دور

شما دوربین خود را به درستی تنظیم کرده‌اید، تنظیمات را به دقت بررسی کرده‌اید و برای گرفتن یک عکس عالی آماده هستید. دکمه شاتر را فشار می‌دهید و انتظار دارید که یک تصویر عالی ضبط شود اما وقتی تصویر را بررسی می‌کنید، متوجه می‌شوید که تصویر مات شده است. این اتفاق چرا رخ می‌دهد؟ به دلیل اینکه دوربین شما حرکت کرده است درست هنگامی که شما آن را لمس کرده‌اید.

digicenter.ir1504798945366

در اینجا، دستگاه کنترل از راه دور شاتر وارد عمل می‌شود. این وسیله کوچک و جالب به شما امکان می‌دهد عکس‌ها را بدون لمس دوربین خود گرفته و احتمال هرگونه لرزش دوربین را از بین ببرید تا بتوانید به طور مداوم تصاویر با وضوح بالا را ضبط کنید.

5. فیلتر شب

عکاسان اغلب در مورد استفاده از فیلتر طبیعی شب زیاد صحبت نمی‌کنند، اما به من اجازه دهید به شما بگویم که این ابزار می‌تواند بسیار موثر باشد. به ویژه هنگام عکاسی در نزدیکی شهرها یا مناطقی که آلودگی نوری آنها یک مشکل بزرگ است، فیلتر شب به یکی از ضروری‌ترین وسایل در کیف تجهیزات تبدیل می‌شود. این فیلتر به راحتی در یک نگهدارنده فیلتر جلوی لنز شما قرار می‌گیرد و در مکان مناسب، به عنوان یک مانع عمل می‌کند و امواج نوری که تصاویر شما را بهم می‌زنند را فیلتر می‌کند.

digicenter.ir1504644929145

6. تعدادی باتری

این کابوس هر عکاسی است: شما همه تجهیزات خود را آماده می‌کنید، مکانی ایده‌آل پیدا می‌کنید، سه پایه خود را برمی‌دارید، چند عکس می‌گیرید و سپس اوه خدایا!  باتری تمام می‌شود. نوردهی‌های زیاد و دمای شبانه سرد می‌تواند باتری‌های شما را سریع‌تر از آنچه که فکر می‌کنید خالی کند، و به همین دلیل داشتن باتری‌های اضافی مهم و واجب است.

همه ما باید چندین باتری از برندهای شناخته‌شده مانند کنن، نیکون یا سونی داشته باشیم. اما بیایید واقع‌گرا باشیم، باتری‌های اضافی هزینه‌بر هستند بنابراین اگر می‌خواهید پول صرفه‌جویی کنید، باتری‌هایی از شرکت‌های دیگر وجود دارند که هزینه کمتری دارند. فقط نقد‌ها را بخوانید و بدانید که ممکن است مدت زمان عمر و قابلیت اعتماد مشابه با باتری‌های معتبر نداشته باشند.

همچنین می‌توانید چند ترفند را برای صرفه‌جویی در عمر باتری به کار بگیرید. حالت صرفه‌جویی در مصرف برق دوربین خود را فعال کنید، از استفاده از نمایشگر الکترونیکی اجتناب کنید و دوربین خود را فقط زمانی روشن کنید که برای عکاسی آماده هستید.

اما نکته اصلی چیست؟ دو یا سه باتری کاملاً شارژ شده را در یک جیب داخلی کاپشن خود نگه دارید، به ویژه اگر هوا سرد باشد. به این ترتیب همیشه آماده خواهید بود.

7. یک هدلامپ قدرتمند

عکاسی در تاریکی شب است، خب، تاریک است. شما در میانه طبیعت با کیفی از تجهیزات هستید، اما هیچکدام از اینها مفید نخواهند بود اگر نتوانید ببینید که دارید چه کاری انجام می‌دهید.

digicenter.ir3

ممکن است یک چراغ قوه دستی به عنوان یک راه‌ حل به ذهن شما بیاید. اما استفاده از یک چراغ قوه ممکن است محدودیت‌هایی ایجاد کند. اگر روی زمین نامسطح حرکت می‌کنید، دست‌هایتان بهتر است آزاد باشند و در اینجا هدلامپ بسیار کاربردی می‌شود. آن را به سر خود ببندید تا به راحتی مسیر را طی کرده و از کارتان لذت ببرید.

علاوه بر این، با یک چراغ روی سزتان، می‌توانید به وضوح ببینید که در حال نصب دوربین خود، انتخاب فوکوس، تنظیم ترکیب یا تغییر تنظیمات هستید. اما فراموش نکنید که قبل از فشار دکمه شاتر، چراغ را خاموش کنید. در غیر این صورت، نهایتاً با نور، صحنه خود را ناخواسته رنگی می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *