آموزش

7 نکته برای ایجاد عکس های جادویی با استفاده از دود

smoke photography tutorial triptych 1 1

دود وسیله ای که در گرفتن عکس های هنری می توان بسیار از ان استفاده کرد. البته قابل ذکر است که بسیار به عکس ها حالت مرموز، عرفانی و کمی ترسناک می دهد.

ایجاد عکس های شگفت‌انگیز با استفاده از دود، راهی فوق‌العاده و آسان برای ایجاد فضایی مرموز است. در اینجا یک آموزش سریع با نکات عکاسی برای تصاویر دودی آورده شده است.

سه عکس با اتمسفر ترسناک

چرا ما دوست داریم عکس هایمان را با استفاده از دود بگیریم؟

مطمئناً، همیشه می‌توانید افکت دودی را بعداً در مراحل پس از پردازش اضافه کنید، اما ایجاد آن در هنگام عکس برداری بسیار سرگرم‌کننده است! به خصوص اگر می خواهید عکاسی دود را با سیلوئت ها ترکیب کنید و از آن برای روایت داستان استفاده کنید.

در واقع می توان گفت که این دود ها می تواند چیزی تاریک و ترسناک مانند خون آشام ها، خفاش ها و مقبره های قبرستان باشد. یا می تواند چیزی جذاب و فانتزی با تک شاخ، اژدها، و پری باشد.

در هر صورت، دود در عکاسی جادو را به تصویر اضافه می کند! بیایید ببینیم که چگونه می توان جلوه های دودی واقعی را برای تصاویر اضافه کرد. سپس می‌توانید یک افسانه تاریک یا یک داستان هیجان‌انگیز هالووین را عکاسی کنید.

سه عکس با اتمسفر ترسناک

7. چند ابزار ساده جمع آوری کنید

فهرست وسایل این پروژه بسیار ساده است. شما فقط به موارد زیر نیاز خواهید داشت.

یک شیشه یا بطری شیشه ای (نه خیلی بزرگ و بدون گردن بسیار باریک)؛

میله های بخور برای دود کردن (یا وسایل دیگری که مناسب می دانید)؛

سایه های کاغذی (ما در مورد آنها با جزئیات بیشتر صحبت خواهیم کرد)؛

پس زمینه تیره یا سیاه؛

اکسسوری برای جذاب تر کردن عکس هایتان

منبع نور (به عنوان مثال فلاش

یک دوربین و یک سه پایه.

بطری های شیشه ای، شبح هایی با شخصیت های برش خورده کوچک

به عنوان اکسسوری، می‌توانید از برگ‌های پاییزی، شاخه‌های درختان، جعبه‌های چوبی، طومارها، همه چیزهای جادویی تیره استفاده کنید.

تصمیم گرفتم عکسی در مورد گیاهان گوشتخوار که روایتگر کابوس های یک باغبان است را بسازیم. بنابراین من چند قارچ از خاک رس پلیمری، بطری معجون، خزه و برگ های خشک تهیه کردم.

برای صحنه های هالووین، من خوشحالم که از کدو تنبل یا خرمالو و برگ های افرا ریز استفاده می کنم. چیزی مناسب برای عکس خود پیدا کنید.

همچنین، مطمئن شوید که اشیایی در مقیاس های مختلف دارید. برای مثال، چند شیء بزرگ مانند بطری های دود بردارید. و برخی از اشیاء نسبتاً کوچک مانند توت های خشک را اضافه کنید.

این تفاوت در مقیاس به ایجاد تنوع کمک می کند. باعث می شود تصویر زنده تر و طبیعی تر به نظر برسد.

6. برای داشتن عکس های مرموز مقداری دود اضافه کنید

اول از همه به مقداری دود یا بخار نیاز داریم. راه های زیادی برای دستیابی به دود برای عکاسی وجود دارد. اما مورد علاقه من استفاده از یک عود ساده است.

وسیله های گران قیمتی هستند و برای یک صحنه کوچک دود زیادی تولید می کنند. اگر شما مانند من در یک شهر کوچک زندگی می کنید، نیتروژن مایع عملاً غیرممکن است. همچنین نیتروژن مایع باید در ظروف مخصوص نگهداری شود. اگر فقط آن را در قمقمه بریزید، ممکن است ترکیده شود.

یخ خشک یک راه حل بسیار خوب است. اگر موفق به دریافت مقداری شوید، عالی است! همچنین، انواع آئروسل‌ها مانند «اسموک اسپری در قوطی» وجود دارد. این نیز ممکن است کاربری باشد برای عکس هایتان. من چند عکاس را می شناسم که از بخارشوی دستی (معمولاً برای لباس استفاده می شود) برای این منظور استفاده می کنند.

اما برای شروع، یک دسته از چوب های عود معمولی بهترین انتخاب خواهد بود. آنها ارزان تر از دستگاه مه شکن هستند، در دسترس تر از یخ خشک و پایدارتر از شعله باز هستند. فقط باید مراقب خاکستر بود.

عکس کدو تنبل هالووین با دود خارج شده از آن

5. برای داشتن تصویری راز الود از کاردستی استفاده کنید

یکی دیگر از ویژگی های مهم، کاردستی ها بخشیدن ویژگی راز الودی به تصویر است. شما باید تصمیم بگیرید که چه داستانی را می خواهید بگویید. آیا در مورد شب یادگاران است؟ پس به تصاویری از جادوگران، خفاش ها، قلعه های جن زده یا عنکبوت نیاز دارید. خب، شما به یک هیولا هم در عکس هایتان نیاز دارید!

چیزهای ساده‌تر نیز کار می‌کند! آسیاب‌های بادی و مناظر روستایی در کوزه‌ای احاطه شده با گل‌های بابونه و توت‌فرنگی ممکن است بسیار جذاب به نظر برسند.

معمولاً خودم برای عکس هایم سیلوئت می برم. کاغذ ضخیم تیره، چاقو، عالی هستند!

انواع سیلوئت های کاغذی بر روی یک صفحه نوت بوک سفید

اگر به برش دادن شکل های ریز از کاغذ عادت ندارید، کافی است چند شبح کاغذ از قبل برش خورده را در یک فروشگاه لوازم تحریری نزدیک خانه تان خریداری کنید.

 خطوط بریده‌شده هیولای دریایی، شبح اختاپوس غول‌ پیکری که در یک فنجان چای بخار می‌درخشد.

اگر می خواهید چیز متفاوتی را امتحان کنید، از کاغذ ضخیم ردیابی یا پوسته برای ایجاد سایه ها استفاده کنید. به این ترتیب شکلی خواهید داشت که روشن تر از دود است و در عکس هایتان می درخشد.

البته، زامبی‌های درخشان یا یک عمارت خالی از سکنه به نظر خارج از مکان هستند. اما یک اژدهای سفید درخشان یا اسب شاخدار عالی است! این اشکال به نظر می رسد که شما موجودات درخشانی را در شیشه خود شکار کرده اید.

4. برای بدست آوردن ترکیب مناسب، آزمایش کنید

از بزرگترین اشیاء شروع کنید و هنگام ترتیب دادن طبیعت بیجان خود به جزئیات کوچک بروید.

سعی کنید صحنه را ساده نگه دارید، اما برای ایجاد فضایی عرفانی، جزئیاتی را اضافه کنید. رویکرد مینیمالیستی خوب است، اما یک کوزه تنها حتی با وجود یک زامبی در داخل کمی خسته کننده به نظر می رسد.

سه عکس از نحوه تنظیم عکس‌های عکاسی که دود را نشان می‌دهد

چند برگ پراکنده را اطراف تصویرتان اضافه کنید، یک سری نوشته ها را می توانید روی کاغذ کاردستی بنویسید و مانند طوماری از نوشته ها ان برگه ها را رول کنید و از آن استفاده کنید، مقداری مایع رنگی را در یک بطری کوچک بریزید درست مانند معجون. کاری کنید که بیننده کمی بیشتر به تصویر شما توجه کند.

من با دو بطری آزمایشگاه اصلی شروع کردم و سپس به پس زمینه رفتم. سپس یک جعبه چوبی با معجون در پس زمینه قرار دادم، مقداری خزه و قارچ اضافه کردم.

من این خزه را از فروشگاه صنایع دستی محلی نزدیک به خانه ام خریدم و به لطف یکی از آموزش های فراوان در یوتیوب، خودم از خاک رس پلیمری قارچ درست کردم (توصیه میکنم که حتما آن را امتحان کنید، بسیار آسان است!).

من دوست دارم که گیاهان گوشتخوار من در عکس کمی تیره تر به نظر برسند. البته همانطور هم می شود و در نور پس زمینه تاریک تر به نظر می رسد، و مشکلی در عکاسی پیش نمی اید.

قارچ‌های کوچکی که برای عکاسی از دود روی یک میز قرمز کوچک بسته شده‌اند

شیشه ها و بطری های خود را به عنوان عنصر اصلی ترکیب در نظر بگیرید. شکل های کاغذی را در شیشه ها قرار دهید و اگر به تنهایی نمی ایستند آنها را با چسب دو طرفه ثابت کنید.

اگر یک شکل پرنده در داخل کوزه دارید (مثل اژدها یا پری)، آن را با چسب شفاف ثابت کنید. قابل مشاهده خواهد بود، اما رفع آن در پس پردازش سخت نخواهد بود.

3. نورپردازی کامل را تنظیم کنید

راز نور پس زمینه هنگام عکاسی از دود است. با آمدن از پشت، جلوه های دود را نه تنها برای دوربین قابل مشاهده است، بلکه عملاً درخشان می شود. بدون نور پس زمینه به معنای عدم درخشش است. و می توان گفت که مسیر دود کسل کننده و به سختی قابل توجه به نظر می رسد.

همچنین، نور پس زمینه خطوط کاغذ تیره را ترسیم می کند و آنها را برجسته تر می کند.

 بطری های شیشه ای با شبح های شخصیت های برش خورده کوچک در داخل و دود بیرون زده

این نور نباید خیلی ملایم باشد. از یک جعبه نواری باریک یا snoot روی منبع نور اصلی خود استفاده کنید تا جریان را روی شیشه ها متمرکز کنید.

جدا از آن، می توانید از هر طرح نوری که دوست دارید استفاده کنید.

عکس من، صحنه ای است با دو چراغ روشن. من اولین فلاش را در یک نوار کوچک در پشت صحنه تنظیم کردم. من این فلاش را کمی به سمت راست تنظیم کردم. این چراغ اصلی من است.

فلاش دیگری را پشت یک دیفیوزر بزرگ در سمت چپ قرار دادم. این یکی به عنوان چراغ پرکننده کار می کند. می توانید به جای فلاش دوم از رفلکتور استفاده کنید.

اگر می خواهید مقداری نور را از پس زمینه برش دهید و آن را تیره تر کنید، از یک پرچم سیاه استفاده کنید. یک تکه مقوای سیاه بین جعبه نواری و صحنه قرار دادم تا روی جعبه ها و کتاب های روی پس زمینه ام سایه بیندازم.

کمی تیره‌تر کردن این موارد، توجه بیننده را روی بطری‌ها متمرکز می‌کند.

 عکس‌برداری با بطری‌های شیشه‌ای با شبح‌های شخصیت‌های برش خورده کوچک در داخل و دود بیرون زده

اگر از فلاش استفاده می کنید، آن را روی کم مصرف قرار دهید. این اجازه می دهد تا از دیافراگم باز استفاده کنید و پس زمینه را کمی تار نگه می دارد. سرعت شاتر همگام سازی را تنظیم کنید (حدود 1/125 است). ISO تنظیم ان باعث می شود که تصویرتان نوردهی خوبی داشته باشد.

اگر از نور طبیعی و بدون فلاش استفاده می کنید، سرعت شاتر بیشتر (حدود 1/60) دود را تار می کند. اما همچنان زیبا به نظر می رسد. و سرعت شاتر بیشتر (حدود 1/400) چرخش ها را برجسته تر می کند. فلاش به شما کمک می کند تا حرکت دودی را ثابت کنید.

تنظیمات را انتخاب کنید. چند عکس آزمایشی بگیرید تا ببینید آیا تنظیمات خود را دوست دارید یا خیر.

2. مقداری اکشن اضافه کنید

وقت آن است که چیزهایی را آتش بزنیم! فقط برای تصاویر دودی، نگران نباشید!

چوب های عود را روشن کرده و در ظرفی بریزید. بگذارید دود در قسمت پایین متراکم شود. اگر می خواهید آتش قوی تر بسوزد، نوک عود را باد کنید.

اگر بطری شما گردن باریکی دارد، آن را با چوب پنبه وصل کنید. اولین شیشه آزمایشگاهی من خیلی پهن است، بنابراین باید آن را با دستم بپوشانم تا غلیظ شود.

شیشه ها را یکی یکی پر کنید و دنباله ای از عکس ها را با تماشای چرخش ها و حلقه های دودی بگیرید.

 عکس‌برداری با بطری‌های شیشه‌ای با شبح‌های شخصیت‌های برش خورده کوچک در داخل و دود بیرون زده

همچنین می توانید یک چوب عود را در امتداد قسمت های پایین صحنه حرکت دهید. به این ترتیب، قسمت های پیش زمینه شما نیز می توانند دود شوند. بالاخره این عکاسی از دود است. اجازه دهید چرخش های دودی در اطراف قاب پخش شوند.

از آنجایی که دوربین شما روی یک سه پایه ثابت است، می‌توانید روش‌های مختلفی را امتحان کنید و ببینید چه چیزی برای عکس جادویی تاریک شما بهتر است.

به خاطر داشته باشید که شیشه های درخشان می توانند بسیار روشن تر از بقیه صحنه باشند. به راحتی می توان آنها را بیش از حد در معرض دید قرار داد. به همین دلیل ممکن است بخواهید کمی تصویر را کم نور کنید. بازیابی جزئیات در قسمت های تاریک در پس از فرآیند آسان تر است.

1. تصاویر خود را در پس پردازش تقویت کنید

عکسی بگیرید که برای شما ترسناک ترین و جادویی ترین به نظر می رسد. کنتراست را کمی تنظیم کردم و گیاهان درنده خود را حتی تیره تر کردم. من همچنین یک رنگ سبز به خزه های خیلی زردم اضافه کردم و دود را کمی آبی تر کردم.

 عکس‌برداری با بطری‌های شیشه‌ای با شبح‌های شخصیت‌های برش خورده کوچک در داخل و دود بیرون زده

کمی کنتراست اضافه کنید تا شیشه ها بیشتر بدرخشند. تمام ذرات گرد و غبار و خاکستر مزاحم را حذف کنید. از تصویر ترسناک خود لذت ببرید!

همانطور که می بینید، پس پردازش زیادی درگیر نیست. به همین دلیل است که من عاشق ایجاد این افکت در مجموعه هستم. ویرایش سریع است و تنظیم صحنه سرگرم کننده است.

قبرستان مهتابی با شبح‌ها و زامبی های هالووین با دود، برگ‌ها و طومارهای جادویی

 

 

کلام اخر

امیدوارم از این روند لذت برده باشید و آماده باشید که آن را امتحان کنید!

با مواد آزمایش کنید، اشکال درخشان ایجاد کنید، نه تنها اشکال تیره. مجموعه ای از کشتی ها و فانوس های دریایی را جمع آوری کنید. یا گوشه ای از زمین فانتزی دور را در محل کار خود قرار دهید. عکس های خود را بگیرید و از آن لذت ببرید!

نمونه هایی از عکاسی با دود

عکاسی از دود یکی از موضوعاتی است که می تواند برایتان بسیار جذاب باشد و انجام ان باعث جذب بیشتر بیننده میشود. در زیر تعدادی از عکس های گرفته شده توسط دانش آموزان ما را مشاهده می کنید. شما هم می توانید عکس های خود را بگیرید و انها را با ما در اشتراک بگذارید.

عکسی که دود از آن خارج می شود

Smoke Photography Shelly Swanger1

عکس یک قوری چای با دود بنفش که از آن خارج می شود

عکس دود

عکس چای خوری که دود از آن بیرون می آید

عکس شمع با دود رنگارنگ

عکس شمع با دود سبز

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *