آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

عکاسی خلاقانه ای که می توانید در خانه انجام دهید

Tom Bol photos around home plants

موضوعات روزمره برای جرقه زدن خلاقیت شما

تصور کنید نزدیک به 300 روز در سال را در تکالیف عکاسی در جاده و کارگاه های آموزشی در برخی از دورترین مکان هایی که می توانید بگذرانید. من عاشق سفر هستم، و عکاسی از فرهنگ‌ها و محیط‌های جدید باعث می‌شود خلاقیت‌هایم جاری شود. مناظر، بوها، رنگ‌ها و نور عالی شور و شوق من را برای ساختن تصویر آغاز می‌کند.

اما چه ایده ها و سوژه هایی را می توانید در خانه برای بهبود عکاسی خود عکاسی کنید؟

Tom Bol photos around home fence shadow

© Tom Bol
B&W اغلب صحنه های پر سر و صدا یا به هم ریخته را به تصاویری تبدیل می کند که همه چیز در مورد نور و سایه و الگوها است. برخورد نور خورشید به قسمتی از حصار باعث می شود که آن را جالب تر از اینکه کل حصار زیر نور خورشید باشد، کند. همیشه به دنبال تأثیر متقابل نور و سایه باشید.

از پنجره به بیرون خیره شدم، چیزی مثل آجر یک تنی به من برخورد کرد. متوجه شدم که به یک سایه گرافیکی قابل توجه روی حصار پشت خانه خیره شده ام. درست از پنجره، روزی صد بار به بیرون نگاه می کنم. چطور پیش از این هرگز متوجه این سایه نشده بودم؟ سریع دوربین Z.6 رو برداشتم و از در بیرون رفتم. اما وقتی داشتم در حیاط راه می رفتم، متوجه رد پای سگم در سرمای صبح شدم. باور نکردنی! ده قدم آن طرف حیاط متوجه شدم چند گل زیبای بهاری تازه شکوفا شده اند. چگونه می توانستم از دیدن زیبایی در حیاط خانه ام غافل باشم؟ پاسخ ساده بود. من به سادگی دید خلاقانه ام را در خانه خاموش کردم و به سمت چپ مغزم عقب نشینی کردم. همه چیز در کسب و کارخلاصه شده بود، من هر روز عکس های گرافیکی را در خانه بدون خلاقیت گم می کردم.

Tom Bol photos around home dog print deck

© Tom Bol
نادیده گرفتن چیزی مانند ردپای سگ در یخبندان آسان است، اما وقتی به شدت زوم می کنید، تصویر بسیار تاثیرگذارتر می شود. تصویر یکی از رنگ ها و بافت ها و اشکال می شود.

از زمان بیداری خلاقانه ام در خانه، سوژه های بی شماری برای عکاسی پیدا کرده ام. هر روز صبح حیاط خانه من متفاوت به نظر می رسد. من سایه هایی را روی دیوار می بینم که قبلاً هرگز متوجه آنها نشده بودم. حشرات به عنوان سوژه های جدید توجه من را به خود جلب می کنند.

در چالش عکاسی خانگی شرکت کنید. ممکن است از آنچه که در تمام طول مدت در مقابل شما بوده است را کشف کنید شگفت زده شوید.

سایه ها را تعقیب کنید آیا تا به حال توجه کرده اید که چند سایه در خانه یا درست بیرون درب ورودی شما وجود دارد؟ من هنوز شروع به جستجوی آنها نکردم. نور پنجره الگوهای بی پایانی بر روی دیوارها و کف ایجاد می کند. همانطور که خورشید در طول روز در آسمان حرکت می کند، سایه ها در سطوح مختلف تغییر می کنند. وقتی خورشید غروب می کند، از نور اتاق برای ایجاد سایه استفاده کنید. من دوست دارم تصاویر سایه را به B&W تبدیل کنم. حذف رنگ، اشکال و الگوهای گرافیکی را برجسته می کند.

Tom Bol photos around home leaf water

© Tom Bol
یک عکس کلوزآپ یا ماکرو از یک سوژه اغلب جالب تر از عکسی از کل شی است. در اینجا یک نکته وجود دارد: برای عکاسی از شبنم روی گیاهان و گل ها نیازی به بیدار شدن صبح زود نیست. یک بطری اسپری ساده می تواند “باران را بباراند”

عکاسی ماکرو نیازمند کاهش سرعت و بررسی دقیق صحنه کوچک است. دستورالعمل های ترکیب بندی معمولی اعمال می شود، فقط باید با جزئیات کوچک کار کنید. یک سوزن کاج کوچک می تواند تصویر زیبایی ایجاد کند. سعی کنید روی آنچه در اطرافتان است تمرکز کنید. وقت خود را صرف «دیدن» جزئیات کوچک کنید.

تجهیزات مناسب مهم است. برای عکاسی ماکرو، لنز ماکرو واقعا مفید است. لنز ماکرو مورد علاقه من Nikon 105mm Micro-NIKKOR است. این لنز به من امکان می‌دهد تا اندازه واقعی سوژه را در کادر بازتولید کنم و زاویه دید باریک به تمیز و ساده نگه داشتن ترکیب‌بندی‌ها کمک می‌کند. من معمولاً از یک کابل برای جلوگیری از هرگونه حرکت دوربین در طول نوردهی استفاده می کنم. اگر کابل آزاد ندارید، سعی کنید از تایمر خودکار با تأخیر پنج ثانیه استفاده کنید. اگر احساس می کنید به آن نیاز دارید می توانید از سه پایه استفاده کنید، اما می توانید تصاویر ماکرو عالی را به صورت دستی نیز بسازید. فقط مطمئن شوید که سرعت شاتر سریعی مانند 1/500 ثانیه تنظیم کرده اید.

عمق میدان در عکاسی ماکرو بسیار مهم است. برای حداکثر عمق میدان، مطمئن شوید که جلوی لنز شما موازی با سوژه شما باشد. تنظیم دیافراگم f/16 را امتحان کنید و تصویر را در LCD خود برای وضوح بررسی کنید. سوژه های تخت باید شارپ باشند. اما تصاویر با عمق زیاد ممکن است به تکنیک های خاصی مانند انباشتن فوکوس نیاز داشته باشند.

Tom Bol photos around home purple flower

© Tom Bol
این گل به چند دلیل برجسته است. یکی، به دلیل اینکه تنها سوژه تصویر در پس‌زمینه سیاه است و دوم به دلیل فضای منفی اطراف آن. همیشه احساس نکنید که باید روی یک موضوع محکم بپیچید. گاهی اوقات یک تصویر به همان اندازه با سوژه نمایش داده شده به این روش کار می کند.

Tom Bol photos around home purple orange flower

© Tom Bol
به دنبال رنگ هایی باشید که مکمل یکدیگر باشند. این می تواند در نحوه نوشتن یک تصویر یا نحوه یافتن موضوعی در طبیعت مانند این گل باشد. قسمت های نارنجی گل به طور چشمگیری در برابر بنفش و سفید ظاهر می شود و تصویری پر جنب و جوش ایجاد می کند. افزودن قطرات آب به آن جذابیت بیشتری می دهد.

قطرات آب یک موضوع ماکرو عالی هستند. و لازم نیست منتظر بمانید تا باران ببارد. من از بطری اسپری گیاهی استفاده می کنم. این بطری اسپری قطرات ریز آب تولید می کند که روی گیاهان عالی به نظر می رسند و اشکال انعکاسی دایره ای به تصاویر من اضافه می کنند.

فصل را در آغوش بگیرید. در حال حاضر بهار است که آب و هوای متنوعی را به همراه دارد. امروز در حیاط من آفتابی است. من بیرون رفته‌ام و از گل‌های بهاری، یخبندان صبح زود روی برگ‌ها و سایه‌های گرافیکی روی خانه‌مان عکاسی کرده‌ام. ممکن است فردا در معرض هشدار طوفان و یا باران باشیم و فردا محیطی کاملا متفاوت برای عکاسی خواهیم داشت.

هر فصلی که باشد، آن را جشن بگیرید. چه تصاویری را می توانید بسازید که واقعاً نمونه ای از فصل باشد؟ سرد است یا گرم؟ چه عکس هایی دما را بهتر نشان می دهند؟ در بهار، سعی می کنم مفاهیمی مانند رشد بهاری، تجدید و شروع جدید را به تصویر بکشم. در عین حال، من از تصاویر گرافیکی قدرتمندی که به تنهایی ایستاده اند عکاسی می کنم.

Tom Bol photos around home deck BW lines

© Tom Bol
به دنبال خطوط و الگوهایی مانند این تصویر از یک عرشه چوبی باشید. می توانید با استفاده از کنترل تصویر تک رنگ در دوربین به B&W تبدیل کنید یا سپس آن را در رایانه تبدیل کنید.

استودیوی خانگی خود را راه اندازی کنید. بسیاری از تکالیف من در فضای باز انجام می شود. در حالی که من عاشق عکسبرداری در بیرون هستم، بسیاری از اوقات هوا بد می شود، وسایلم هدر می رود و تصویری را که تصور می کردم به دست نمی آید. در چنین روزهایی به عکاسان استودیویی حسادت می کنم که می توانند شرایط عکاسی خود را کنترل کنند. عکاسی در خانه این گزینه را به هر عکاسی ارائه می دهد. سعی کنید استودیوی خانگی خود را بسازید.

من دوست دارم یک استودیوی کوچک در گاراژ خود راه اندازی کنم، اما هر فضای داخلی این کار را می کند. من حتی از میز آشپزخانه با برخی از لوازم و چراغ های سرعت برای ایجاد تصاویر استفاده کرده ام. موضوع می تواند از عکس های کوچک طبیعت بی جان گرفته تا پرتره اعضای خانواده باشد. پس زمینه جالبی ایجاد کنید که سوژه شما را تکمیل کند.

Tom Bol photos around home plants

© Tom Bol
زوم کردن یا نزدیک شدن به سوژه می تواند به معنای عکاسی از یک دسته از “چیزی” نیز باشد. این تصویر یک نمونه عالی از یک الگوی تک رنگ است—گیاهان به اندازه کافی از دوربین فاصله دارند تا بتوانید تعداد زیادی از آنها را ببینید، اما ترکیب بندی به گونه ای است که تصویر همه از یک نوع گیاه است.

دنیای خود را با نور رنگ آمیزی کنید. من همیشه در سفرها یک چراغ قوه خودکار کوچک با خودم می‌آورم. با وقت اضافی در شب، اشیاء اتاق هتل را با نور نقاشی می کنم. واقعاً جالب است و تصاویر عالی هستند. می توانید به راحتی در خانه رنگ آمیزی کنید. تنها چیزی که نیاز دارید یک چراغ قوه کوچک، یک سه پایه و یک اتاق تاریک است. اشیاء کوچک روی میز عالی کار می کنند. همه چیز از زیرسیگاری های تزئینی گرفته تا گل ها به خوبی کار خواهند کرد. من فعالیت در فضای باز را دوست دارم، بنابراین اغلب وسایل ماهیگیری و کوهنوردی را با رنگ روشن می کنم.

تکنیک نورپردازی نسبتاً ساده است. ابتدا دوربین خود را روی سه پایه قرار دهید. سپس روی سوژه خود در نور تمرکز کنید. می توانید از فوکوس خودکار یا فوکوس دستی استفاده کنید، اما پس از اینکه روی سوژه خود فوکوس کردید، به فوکوس دستی بروید. شما نمی خواهید دوربین شما فوکوس را در شرایط سیاه و سفید جستجو کند. با استفاده از حالت دستی، سرعت شاتر را روی 30 ثانیه، دیافراگم را روی f/8 و ISO 1000 تنظیم کنید. من معمولاً تعادل رنگ سفید را روی خودکار می گذارم.

من برای از بین بردن هر گونه لرزش از یک کابل برای فعال کردن شاتر استفاده می کنم. در صورت وجود می توانید از یک کنترل از راه دور سیمی یا بی سیم استفاده کنید. هنگامی که شاتر را باز کردید، چراغ قوه خود را روشن کنید و نور را در مناطق مختلف صحنه بچرخانید. فوکوس های کوچک فلاش به شما کنترل بیشتری می دهد. ترفند نقاشی خوب در نور این است که کل صحنه را روشن نمی کند. آنچه روشن است به همان اندازه مهم است که تاریک است. فقط فوران های کوچک نور را بر روی مناطق خاصی در عکس بتابانید. آزمایش کنید، تصاویر را روی LCD خود مرور کنید و به عکاسی ادامه دهید. تنظیمات خود را در صورت نیاز برای نوردهی صحیح تنظیم کنید.

Tom Bol photos around home lightpainting fly fishing

© Tom Bol
وسایل ماهیگیری پرواز، همیشه موضوع مورد علاقه عکاسانی است که از نقاشی نور لذت می برند. بسته به نوع و رنگ نورهایی که استفاده می کنید، تصاویر شما ممکن است رنگ گرم تری مانند این عکس یا رنگ سردتری به خود بگیرند.

Tom Bol photos around home lightpainting climbing gear

© Tom Bol
نورپردازی یکی از تکنیک های نورپردازی انتخابی یک شی یا صحنه است. در این تصویر، وسایل کوهنوردی روی زمینه تیره قرار گرفته است. با انتخاب جایی در تصویر برای روشنایی، مناطق سایه به همان اندازه برای تصویر نهایی مهم می شوند.

آنلاین یاد بگیرید. بعد از اینکه تمام ایده‌های خود را برای عکاسی در خانه به پایان رساندید، مقالات و ویدئوهای متعددی در مورد موضوعات مختلف تماشا کنید.

هنگامی که شروع به درک همه امکانات عکاسی در خانه کردید، می توانید روزها با وظایف خود مشغول بمانید. برای ایجاد تصاویر زیبا لازم نیست به نقاط دوردست سیاره سفر کنید. چه کسی می گوید که نمی توانید تصاویر عالی در خانه ایجاد کنید؟

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *