اخبار دوربین دیجیتال, اخبار و مقالات

کانن EOS R3 با عکاسی پیاپی 195 فریم بر ثانیه!

1996883512

Canon به‌روزرسانی‌های سیستم‌افزاری را برای سیستم‌های دوربین بدون آینه فول فریم EOS R3، EOS R5 و EOS R6 خود اعلام کرده است که مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و عملکردهای جدید و بهبود یافته را به ارمغان می‌آورد.

فریمور نسخه 1.2.0 برای EOS R3

5203945284

کانن EOS R3 در حال حاضر یک دوربین بدون آینه با قابلیت است، اما نسخه سیستم عامل 1.2.0 چند ویژگی جدید را اضافه می کند که باید قابلیت های آن را بیشتر بهبود بخشد. مهم‌تر از همه، این به‌روزرسانی یک حالت عکاسی پیوسته سفارشی با سرعت بالا را اضافه می‌کند. این تنظیم به شما امکان می دهد تعداد عکس ها (بین 2-50) و نرخ فریم (30-195 فریم در ثانیه) حالت درایو سفارشی را تعیین کنید. Canon می‌گوید که این کار با تصاویر JPEG و Raw با رزولوشن کامل کار می‌کند، اگرچه نوردهی و AF باید ثابت شوند.

تنظیمات سفارشی عکاسی پیاپی با سرعت زیاد به طور پیش‌فرض غیرفعال است، بنابراین باید حالت «Custom high-speed continuous» را در منوی نارنجی «Custom Functions»، تب سوم گزینه «Restrict Drive Modes» را فعال کنید. هنگامی که “HC” را فعال کردید، می توانید آن را در تنظیمات درایو خود انتخاب کنید.

کانن به‌طور خاص می‌گوید این حالت عکاسی برای مواردی مانند افتادن قطرات آب یا چیزی شبیه خمیر در جعبه ضربه‌زنی زمانی که سوژه ثابت می‌ماند اما نرخ فریم بالایی لازم است، طراحی شده است. همچنین یک حالت جدید فیلمبرداری «FHD 239.76 fps/200.00 fps» در تنظیمات «High frame rate» وجود دارد.

کانن همچنین حالت Timelapse و حالت جدید focus stacking را در دوربین قرار داده است است که هم با Speedlite EL-1 و هم بدون آن کار می‌کند. همچنین اکنون می‌توانید کراپ 1.6x (یا سایر نسبت‌های برش) را به یک دکمه سفارشی اختصاص دهید، چندین HEIF را همزمان به JPEG تبدیل کنید، برش‌ها را اضافه کنید و اندازه تصاویر را در حین انتقال FTP تغییر دهید، و تکنولوژی پردازش تصویر Cloud Raw Canon را مستقیماً از EOS R3 آغاز کنید. (این قابلیت به اشتراک پولی نیاز دارد). لرزشگیر دیجیتال فیلمبرداری Canon نیز برای عملکرد بهتر به روز شده است.

به‌روزرسانی‌های دیگر شامل رفع اشکال‌های مختلف و ایرادات گزارش شده احتمالی و چند به‌روزرسانی جزئی کیفیت زندگی برای کنترل‌ها و تنظیمات، از جمله توانایی تنظیم عملکردهای شماره‌گیری حالت از راه دور از طریق SDK Canon است. نسخه سیستم عامل 1.2.0 برای EOS R3 اکنون در صفحه محصول Canon EOS R3 برای دانلود در دسترس است.

فریمور نسخه 1.6.0 برای EOS R5 و R6

Canon EOS R5 vs R6 001

بزرگ‌ترین تغییر اضافه شده به EOS R5 در فریمور نسخه 1.6.0 تنظیم جدید «دمای خاموش شدن خودکار» است. هنگامی که روی “بالا” – بر خلاف “استاندارد” قرار می گیرد – وقتی دمای بدنه دوربین و کارت حافظه بالا می رود، دوربین به طور خودکار خاموش نمی شود. این باعث می‌شود بتوانید برای مدت زمان بیشتری فیلمبرداری کنید، اما باید در نظر داشته باشید که خود دوربین نیز داغ میکند، مخصوصا قسمت پایینی که به عنوان یک هیت سینک عما میکند.

در حالی که این عملکرد به EOS R5 محدود است، هر دو EOS R5 و R6 توانایی تبدیل چندین HEIF به JPEG و همچنین لرزشگیر «Movie Digital IS» را دارند.

نسخه سیستم عامل 1.6.0 برای EOS R5 و EOS R6 اکنون در صفحه محصول Canon EOS R5 برای دانلود در دسترس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *