اخبار دوربین دیجیتال, اخبار گوناگون, اخبار و مقالات

کانن ماه آینده 35 سالگی سیستم EOS خود را جشن می گیرد

کانن ماه آینده 35 سالگی سیستم EOS خود را جشن می گیرد

ماه آینده، کانن سی و پنجمین سالگرد سیستم EOS این شرکت را جشن می گیرد، در مارس 1987 بود که برای اولین بار  که اولین بار در مارس 1987 هنگامی که کانن EOS 650 SLR و سه لنز EF را عرضه کرد: 50 میلی متر F1.8، 35-70 میلی متر F3.5-4.5 و EF 35–105mm F3.5–4.5.

نام تجاری EOS تقریبا چند منظوره انتخاب شد، به عنوان مخفف سیستم نوری الکتریکی (Electro Optical System) و دیگر معنی آن به عنوان ادای احترام به Eos، یک تیتان (اساطیر یونان) و الهه سپیده دم در اساطیر یونان میباشد. از زمان راه اندازی سیستم EOS، کانن ده ها SLR، DSLR و بدون آینه و بیش از 100 لنز برای مانت های EF و RF خود منتشر کرده است.

پایه لنز EOS EF کانن اولین پایه لنز کاملا الکترونیکی در زمان عرضه بود.

برخی از محصولات برجسته در تاریخ 35 ساله سیستم EOS عبارتند از EOS-1 پرچمدار این شرکت، که در سال 1989 راه اندازی شد، و همچنین دوربین EOS Kiss/XS/500 که بیشتر مخصوص کاربران خانگی تهیه شده بود 4 سال یعنی در سال 1993 بعد وارد بازار شد. Canon اولین گام های جدی خود را در عرصه دیجیتال با EOS D30 خود که در سال 2000 عرضه شد و اولین دوربین EOS بود که در سایت dpreview بررسی شد، انجام داد. کانن از آن زمان تاکنون دوربین های زیادی تولید کرد و در نهایت پس از کسب تجربه بسیار در سال 2008 دوربین 5D Mark II را تولید کرد و سپس در سال 2018، کانن اولین دوربین بدون آینه فول فریم خود با قابلیت تعویض لنز خود را با نام EOS R معرفی کرد. سپس دوربین های EOS RP و EOS R5 به مجموعه بدون آینه های فول فریم خود اضافه کرده است. از پرچمداران اخیر تولید شده توسط کانن میتوان به EOS R6 و EOS R3 اشاره کرد.

باید دید با ادامه تکامل دنیای عکاسی، سیستم EOS قدیمی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، اما به نظر می‌رسد کانن مصمم است این نام را زنده و زنده نگه دارد. Canon در بیانیه مطبوعاتی خود، که در قسمت پایین همین مطلب آمده است، می گوید که “به اصلاح فناوری های تصویربرداری متنوع خود بر اساس فناوری نوری اصلی خود برای ایجاد یک سیستم EOS حتی قوی تر که نیازهای یک کاربر را بصورت گسترده تر را برآورده می کند، ادامه خواهد داد.”

بیانیه مطبوعاتی:

سیستم Canon EOS سی و پنجمین سالگرد را جشن می گیرد

MELVILLE، NY، 23 فوریه 2022 – در مارس 2022، Canon Inc سی و پنجمین سالگرد راه اندازی سیستم EOS این شرکت را جشن می گیرد که شامل دوربین های لنز قابل تعویض سری EOS و طیف متنوعی از لوازم جانبی سیستم، مانند قابل تعویض است. لنزهای EF و RF.

سیستم EOS Canon اولین بار در مارس 1987 با راه اندازی دوربین تک لنز رفلکس (SLR) EOS 650 و لنزهای EF1 آغاز شد. مخفف “سیستم نوری الکتریکی” در حالی که نام الهه یونانی سپیده دم را نیز یدک می کشد، سری EOS در سال 1987 به عنوان اولین سیستم نصب کاملا الکترونیکی در جهان معرفی شد که نشان دهنده نسل جدیدی از دوربین های AF SLR است.

در دوران فیلم-دوربین، دوربین‌های EOS SLR به دلیل فناوری‌ها و طراحی‌های نوآورانه‌شان که بر مفاهیم کلیدی کانن در سرعت بالا و سهولت استفاده متمرکز بودند، تحسین بالایی از طیف وسیعی از کاربران دریافت کردند. در این دوره، این شرکت مدل برتر حرفه ای EOS-1 را در سال 1989 روانه بازار کرد. با معرفی EOS Kiss سبک وزن فشرده (EOS Rebel XS و EOS 500 در مناطق دیگر) در سال 1993، کانن کاربر خود را گسترش داد. به مشتریانی که بیشتر مصرف کننده هستند.

پس از معرفی EOS D30 در سال 2000، با افزایش و محبوبیت دوربین های دیجیتال SLR، Canon مدل های خلاقانه ای مانند EOS-1D حرفه ای با سرعت بالا و کیفیت تصویر بالا (2001) را توسعه داد. EOS Kiss Digital (2003، EOS Digital Rebel یا EOS 300D در مناطق دیگر) که برای طیف وسیعی از کاربران جذاب بود، و EOS 5D Mark II (2008)، که دارای قابلیت ضبط ویدیوی Full HD بود. در سال 2012، Canon سیستم Cinema EOS را معرفی کرد، که فناوری ویدیوی EOS را متحول کرد و ورود کانن را به صنعت تولید ویدیو نشان داد.

از آنجا، Canon به توسعه تجهیزات برای طیف گسترده‌ای از کاربران ادامه داد. در سال 2018، سیستم EOS R از تمایل Canon برای ایجاد قطر عنصر لنز عقب بهینه و فاصله کوتاه تر (فوکوس پشتی) برای سنسور تصویر Full-Frame متولد شد. این شرکت در سال 2020 با EOS R5، اولین دوربین دیجیتال جهان که دارای قابلیت ضبط 8K است، کار خود را دنبال کرد. در سال 2021، EOS R3 با قابلیت AF کنترل چشم و سیستم EOS VR برای ضبط محتوای VR راه اندازی شد.

سیستم EOS با فعال کردن بیان بصری از طریق عکاسی ثابت، ویدیو، و حتی محتوای VR، به گسترش امکانات بیان بصری با مجموعه‌ای از 21 دوربین سری EOS3 و 104 لنز RF و EF کمک می‌کند. کانن با تقویت بیشتر پایگاه کاربری طولانی مدت و گسترده این شرکت، از سال 2003 – در مجموع 18 سال – سهم شماره 1 دوربین های دیجیتال با لنزهای قابل تعویض دیجیتال را حفظ کرده است.

Canon به اصلاح فناوری‌های تصویربرداری متنوع خود بر اساس فناوری نوری اصلی خود ادامه می‌دهد تا سیستم EOS قوی‌تری ایجاد کند که نیازهای کاربران گسترده‌تر را برآورده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *