آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

بهترین تکنیک ها برای ایجاد نورپردازی دراماتیک در پرتره

dramatic lighting portrait photography

نور در یک تصویر حالت ایجاد می کند. اما با نورپردازی چشمگیر، عکاسی از صفحه خارج می شود. نورپردازی دراماتیک با ایجاد کنتراست، علاقه و خلق و خوی تصویر را برجسته می کند. همچنین به شما کمک می کند تا در عکاسی جلب توجه کنید. در اینجا لیست ما از نکات نورپردازی چشمگیر است که می توانید از امروز استفاده کنید!

چه چیزی یک نور را دراماتیک می کند؟

نور دراماتیک سه ویژگی اصلی دارد.

  • نور سخت این به معنای انتقال کمی بین مناطق روشن و تاریک عکس است. مناطق برجسته با کمی شیب بین آنها به مناطق سایه تبدیل می شوند.
  • نور متمرکز یا طرح دار. تصویری که در آن هر پیکسل روشن است، خیلی احساسی نیست. یک تصویر با نورپردازی چشمگیر، نور را روی یک قسمت از عکس متمرکز کرده است، اما روی قسمت های دیگر متمرکز نیست. می توانید منبع نور را روی یک ناحیه کوچک متمرکز کنید یا می توانید یک الگو در عکس ایجاد کنید.
  • پر از کنتراست. عکس های قدرتمند معمولا دارای مناطق روشن و تاریک هستند. به تصاویر سیاه و سفید دراماتیک فکر کنید! اما حتی در رنگ، تصویر دارای دو رنگ تیره و روشن است.

dramatic lighting 1

بسیار مهم است که هر عنصر نور دراماتیک را درک کنید. این می تواند به شما کمک کند تا درام را در عکس ایجاد کنید. چه پرتره باشد یا یک تصویر منظره.

ایجاد نور سخت

نور سخت کمی انتقال بین هایلایت و سایه دارد. تغییر ناگهانی بیشتر از نور ملایم احساس می شود. نور نرم یک انتقال تدریجی دارد. نور سخت از منابع نوری کوچک یا دور ایجاد می شود. یا در برخی موارد از هر دو. بنابراین یافتن نور سخت به سادگی بیرون رفتن در یک روز آفتابی است. البته توجه داشته باشید که ابرها می توانند درخشندگی را نرم کنند. و همچنین نور ملایمی را در ساعت طلایی تجربه خواهید کرد.

شما همچنین می توانید این شرایط را در داخل خانه بازسازی کنید. پنجره ای که خورشید مستقیماً بیرون باشد نیز نور سخت ایجاد می کند. اگر خورشید در سمت دیگری از ساختمان باشد، نور پنجره ملایم است. ایجاد نور سخت نیز بسیار ساده است. بیشتر منابع نور مصنوعی کوچک هستند چراغ های بارق، چراغ های پیوسته و سرهای فلاش کوچک هستند و نور سخت ایجاد می کنند. بدون اصلاح‌کننده، نور آن منابع سخت خواهد بود و به همه جا می‌ریزد. به همین دلیل است که یادگیری نحوه ایجاد نور متمرکز یا طرح‌دار نیز مهم است.

مطلب پیشنهادی:  آموزش عکاسی پروفایل

dramatic lighting 2

ایجاد نور متمرکز و الگو

فلاش اصلاح نشده نور سختی ایجاد می کند. اما نور فلاش نیز بدون تنظیمات در کل صحنه پخش می شود. ایجاد نوری که فقط در ناحیه کوچکی از تصویر باشد، درام بیشتری به عکس می‌افزاید. استفاده از یک اصلاح کننده نور می تواند به ایجاد نور متمرکز یا طرح دار کمک کند. درهای شبکه ای، snoot یا انباری، نور گسترده ای از یک بارق یا فلاش را متمرکز می کند. این یک پرتو باریک از روشنایی ایجاد می کند که به نور کانونی نزدیک تر است.

برای جلوگیری از برخورد نور به پس زمینه و ایجاد کنتراست بیشتر می توانید از هر یک از آنها استفاده کنید. یا می توانید از آن برای جلب توجه به قسمت خاصی از تصویر استفاده کنید. در حالی که هر وسیله جانبی می تواند نور را متمرکز کند، آنها به روشی متفاوت استفاده می شوند. اگر می خواهید نوری با گستردگی محدود ایجاد کنید، اما همچنان نرمی می خواهید، یک اصلاح کننده ظرف زیبایی را امتحان کنید.

dramatic lighting 3

توری

یک شبکه بسیار شبیه به نام نشان می دهد. این یک شبکه یا الگوی لانه زنبوری است که مستقیماً روی نور قرار می دهید. این الگو نور را محدود می کند و یک پرتو باریکتر ایجاد می کند. شبکه ها بر حسب درجه اندازه گیری می شوند. یک شبکه 10 درجه یک نقطه نوری بسیار تنگ تری ایجاد می کند در حالی که شبکه 40 درجه پخش گسترده تری خواهد داشت. چراغ را آماده و سپس قرار دهید. مطمئن شوید که موقعیت مناسب را به دست آورده اید زیرا آن پرتو محدود فضای کمتری برای خطا باقی می گذارد.

grid 2

اسنوت

Snoot یک استوانه تاشو است. روی نور قرار می گیرد تا دایره کوچکتری از نور ایجاد کند. به یک snoot به عنوان یک افکت نورافکن فکر کنید. آنها در اندازه های مختلف بر اساس اندازه دهانه برای نور موجود هستند.

مطلب پیشنهادی:  شکار غروب: راهنمای عکاسی از غروب‌های زیبا

snoot

Barn Door

Barn Door نیز برای ایجاد یک پرتو باریکتر از نور کار می کنند. اما آنها نسبت به شبکه ها و snoot ها قابل تنظیم تر هستند. این اصلاح کننده نور چهار “در” را در هر طرف نور قرار می دهد. برای تنظیم شکل و اندازه نور می توانید آنها را باز یا بسته کنید.

barn door

با بسته شدن هر چهار در، نور تنگ، محدود و باریک است. اما شما همچنین می توانید فقط دو در را برای یک نوار نازک نور ببندید. یا می توانید هر کدام را به صورت جداگانه تنظیم کنید تا تنوع بیشتری ایجاد کنید. تنظیم زوم روی فلاش شما نیز می تواند در نحوه پخش نور نقش داشته باشد. زوم بالاتر، مانند 105 میلی متر، نسبت به تنظیمات کمتر، مانند 24 میلی متر، پخش نور باریک تری ایجاد می کند. در عکاسی پرتره ایجاد نور طرح دار با قرار دادن نور کلید به گونه ای انجام می شود که الگوی خاصی روی صورت ایجاد کند. اما، این تنها راه ایجاد نور طرح دار نیست.

dramatic lighting 4

شما همچنین می توانید نور طرح دار را در شرایط طبیعی پیدا کنید. به دنبال الگوی ایجاد شده توسط نور و سایه در صحنه اطراف خود باشید. سایه های ایجاد شده توسط تیرک دروازه را در تصویر فوتبالی بالا مشاهده کنید. نور شدید خورشید که از پرده های پنجره می گذرد نیز الگوی جالبی ایجاد می کند که می تواند منجر به عکس های عالی شود. عکاسان همچنین می توانند با ایجاد یک برش مقوایی DIY یا اضافه کردن نوار گاف روی یک جعبه نرم، جلوه را تقلید کنند. امکانات نامحدودی برای ایجاد یک شکل سفارشی با عکاسی DIY وجود دارد.

dramatic lighting 5

ایجاد کنتراست

کنتراست به تفاوت بین تاریک ترین و روشن ترین قسمت های تصویر اشاره دارد. می توانید از نور سخت و یک اصلاح کننده برای جلوگیری از برخورد نور به پس زمینه استفاده کنید. این به ایجاد کنتراست کمک می کند. اما راه های دیگری نیز برای ایجاد کنتراست در عکس وجود دارد. ابتدا چراغ پر را رد کنید. پر کردن سایه ها کنتراست کمتر و درام کمتری ایجاد می کند.

شما همچنین می توانید سایه ها را با استفاده از پر منفی عمیق تر کنید. قرار دادن یک بازتابنده سیاه در سمت سایه پرتره باعث افزایش سایه ها می شود. این همان چیزی است که سمت سیاه در بازتابنده های 5 در یک برای آن است. این تکنیک مانند استفاده از بازتابنده است. به جای اضافه کردن نور پر، از سمت سیاه استفاده می کنید تا مطمئن شوید نور اضافی به آن سایه ها نریزد.

مطلب پیشنهادی:  عکاسی روایی چیست؟ تسلط بر تکنیک‌ها، نمونه‌ها و ایده‌ها

همچنین می توانید کنتراست را در پس پردازش افزایش دهید. روشن کردن هایلایت ها و تیره کردن سایه ها کنتراست بیشتری ایجاد می کند. نسبت به استفاده از نوار لغزنده کنتراست بهتر عمل می کند. استفاده از پنل HSL برای روشن کردن رنگ های خاص نیز می تواند کمی کنتراست بیشتر ایجاد کند. طفره رفتن و سوزاندن تکنیک دیگری است که می توانید امتحان کنید.

dramatic lighting 6

آزمایش با موقعیت منبع نور شما

برای ایجاد حس درام برای عکاسی پرتره خود، باید موقعیت نور خود را نیز در نظر بگیرید. شما می توانید خلاق باشید و هر طور که دوست دارید آزمایش کنید یا می توانید تکنیک های پرطرفدار نورپردازی پرتره را انتخاب کنید که به شما در دستیابی به آن جلوه چشمگیر کمک می کند. نورپردازی تقسیم شده یک روش محبوب برای ایجاد پرتره های احساسی است. اگر این تکنیک را انتخاب کنید، نیمی از صورت سوژه شما روشن می شود. نیمه دیگر در تاریکی رها شده است. این روش جزئیات صورت و بافت پوست را برجسته می کند.

نورپردازی رامبراند روش موثر دیگری برای افزودن حس درام به پرتره های شماست. با این نوع نورپردازی، سوژه یک مثلث کوچک نوری نمادین روی یکی از گونه های خود دارد و بقیه همان گونه در سایه قرار می گیرد. دستیابی به این روش کمی دشوارتر است اما نتایج ارزش تلاش را دارد. راهنمای کامل ما را برای این تنظیم در اینجا بررسی کنید. اگر تجربه بیشتری در تنظیمات نورپردازی مختلف دارید، می توانید خلاقیت به خرج دهید و سعی کنید چراغ های خود را به روش های مختلف قرار دهید. با موقعیت های آنها بازی کنید تا زمانی که به نتیجه مورد نظر خود برسید.

dramatic lighting portrait photography

نتیجه

ایجاد نور دراماتیک شامل ترکیب نور سخت، متمرکز یا طرح‌دار با کنتراست است. تصاویر دراماتیک باید حداقل یکی از آن عناصر را داشته باشند. به یاد داشته باشید، اگر از بیش از یکی از تکنیک های نورپردازی ذکر شده استفاده کنید، می توانید درام بیشتری به آن اضافه کنید!

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *