دسته‌بندی نشده

هنرمندی که عکس 50 ساله را به یک پرتره مدرن زیبا تبدیل کرد

before and after 50 year old photo colorized by idoartforyou 800x580 1

یک هنرمند دیجیتال ناشناس در حال ایجاد دگرگونی‌های چشمگیر از عکس‌های سیاه و سفید قدیمی است و آنها را به‌عنوان پرتره‌های تقویت‌شده و رنگ‌شده که به نظر می‌رسد در دوران مدرن گرفته شده‌اند، دوباره تصور می‌کند.

این هنرمند که با نام کاربری IDoArtForYou در Reddit فعالیت میکند، اخیراً عکس‌های subreddit/r/pics را با قبل و بعد بالا شگفت‌زده کرده است که نتیجه کار رنگ‌آمیزی او را روی عکس زنی مربوط به حدود نیم قرن پیش نشان می‌دهد.

پذیرش درخواست یک غریبه

IDoArtForYou، که طراح حرفه ای کاراکترهای سه بعدی است و در گذشته کارهای نیمه حرفه ای عکاسی انجام داده است، اولین بار عکس قدیمی را زمانی که در subreddit r/estoration پست شد، دید.

reddit restoration community screenshot 800x463 1

IDoArtForYou می‌گوید: «عکس اصلی در ساب ردیت r/estoration پست شد، جایی که هر کسی می‌تواند عکسی را پست کند و باید امیدوار باشد که توسط یکی از افراد جامعه بازیابی شود. “چند روز پیش توسط مردی پست شد که می‌خواست کسی آن را تقویت کند تا بتواند از آن به عنوان مرجعی برای ترسیم تصویر به عنوان هدیه به یکی از دوستانش که برای آنها غذا می‌پزد استفاده کند. این خانم در تصویر مادر خانم نانوایی است.

«این عکس در سال 1953 در ایرلند گرفته شده است.»

برخی از اعضای انجمن تلاش خود را برای بازیابی عکس انجام دادند، اما IDoArtForYou از نتایج تحت تأثیر قرار نگرفت، بنابراین او تصمیم گرفت خودش ویرایش و بازسازی عکس را بر عهده بگیرد.

فرآیند رنگ آمیزی طولانی

اولین کاری که IDoArtForYou انجام داد این بود که آسیب وارده به عکس را برطرف کرد و نواحی با نوردهی بیش از حد را برطرف کرد. او بوم را بزرگ کرد و قسمت های از دست رفته را پر کرد.

او می‌گوید: «من این کار را در این مورد انجام دادم، اما به هر حال تمام پس‌زمینه را جایگزین کردم، زیرا به ندرت چیزی در آنجا وجود داشت.

پس از حذف نویز، او ساعت‌ها صرف یافتن جزئیات و بافت‌ها از عکس‌های استوک کرد تا مواردی مانند ویژگی‌های صورت، پوست، مو و لباس را بهبود بخشد.

IDoArtForYou می‌گوید: «زمان بیشتری را صرف تغییر شکل و ترکیب همه آنها کنید تا تا حد امکان با نسخه اصلی مطابقت داشته باشند. زمانی که هیچ اطلاعاتی وجود ندارد بداهه سازی کنید. زمان زیادی را روی این مرحله صرف کنید زیرا هرچه بتوانید دقیق تر آن را انجام دهید، نتیجه نهایی بهتر خواهد بود.

بعد نوبت رنگ آمیزی شد. او ابتدا یک پوشش رنگ پایه روی کل عکس اضافه کرد. در مرحله بعد، او تمام تلاش خود را کرد تا هر یک از جزئیات موجود در عکس را تا حد امکان واقعی و بر اساس آنچه هستند رنگ آمیزی کند.

او می‌گوید: «موارد موجود در تصویر را بررسی کنید و سعی کنید روی همه آن‌ها بیش از حد نقاشی کنید و سعی کنید جلوه‌های مواد را تکرار کنید – براقی، شکست، انعکاس، جزئیات خاص، پراکندگی زیرسطحی برای پوست و مواد شفاف و غیره.» “هر چه زمان بیشتری برای این کار صرف شود، تصویر نهایی واقعی تر خواهد بود.”

هنگامی که رنگ آمیزی انجام شد، او عمداً مقداری نویز و اعوجاج اضافه می کند تا نتیجه بیشتر شبیه یک عکس واقعی باشد و کمتر شبیه یک تصویر دیجیتالی نقاشی شده باشد.

آخرین مرحله این است که درجه بندی رنگ نهایی، اصلاح نور، و لمس های جزئی را انجام دهید تا هر چیزی را که بیش از حد در تصویر برجسته می شود، اصلاح کنید.

IDoArtForYou می‌گوید: «این مورد در یک دوره 2 تا 3 روزه حدود 12 ساعت طول کشید. «وقتی صورت تمام شد، در انتها تقریبا خسته شده بودم. از این میتوانید کمی ضعف در قسمت لباس و غیره مشاهده کنید.»

black and white photo of a lady from 1953 614x800 1

عکس اصلی در سال 1953 در ایرلند گرفته شده است.

 

enhanced and colorized photo of a lady by idoartforyou 566x800 1

نسخه پیشرفته و رنگی نهایی عکس توسط IDoArtForYou.

همانطور که می توانید تصور کنید، شخصی که در ابتدا عکس را پست کرده بود از نتیجه بسیار تحت تأثیر قرار گرفت – اولین پاسخ او این بود: “این دیوانه کننده است.”

نگاهی دقیق تر به فرآیند

پروژه رنگ آمیزی قبلی که IDoArtForYou انجام داد، نگاهی از پشت صحنه به روند او ارائه می دهد. عکس تک رنگ خارج از مرکز بود و در سراسر چاپ آسیب فیزیکی داشت.

مقایسه قبل (چپ) و بعد (راست) رنگ آمیزی عکس دیگری که IDoArtForYou انجام داد.

مقایسه قبل (چپ) و پس از (راست) رنگ آمیزی عکس دیگری که IDoArtForYou انجام داد.

در این مورد، IDoArtForYou کل فرآیند را در یک انیمیشن 34 ثانیه ای مستند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *