اخبار موبایل

اپل به دنبال تشخیص افسردگی کاربران آیفون

iPhone Health Depression

بر اساس یک گزارش جدید ، اپل روی فناوری کار می کند که به صاحب آیفون اطلاع می دهد که افسرده است.

به گزارش وال استریت ژورنال ، این تلفن قادر است با نگاه کردن به صاحبان خود در حین استفاده ، افسردگی را تشخیص دهد. گفته می شود ، این تلفن قادر خواهد بود از اطلاعاتی که در مورد صاحب خود جمع آوری می کند استفاده کرده و آن را به الگوریتمی منتقل کند که به طور بالقوه می تواند آن را شناسایی کند.

“وال استریت ژورنال” با استناد به مدارک داخلی شرکت اپل و مصاحبه با افرادی در این زمینه گزارش داده است که اپل در حال همکاری با دانشمندان است تا بررسی کنند که آیا اطلاعاتی که دستگاه‌های اپل جمع‌آوری می‌کند (الگوی خواب یا قدم شمار و…) به تشخیص بیماری‌های روحی و روانی کمک می کند یا خیر.

در این گزارش آمده که مطابق با تعهد این شرکت به حریم خصوصی ، همه این تجزیه و تحلیلها با خود گوشی انجام می شود و به اپل منتقل نمی شود. اپل از پرونده های سلامت فرد به گونه ای  خاص محافظت می کند و آنها را به جای بارگذاری در سرورهای خود در تلفن ها نگهداری می کند.

این مطالعه باید با همکاری دانشگاه ها انجام شود و باید دید که آیا این فناوری می تواند موثر باشد یا خیر. مجله تاکید کرد که این طرح هنوز در مراحل اولیه است و به iPhone بعدی اضافه نمی شود ، اما اپل به این طرح خوشبین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *