اخبار و مقالات, اخبار موبایل

اپل آیفون 15 را با USB-C، ارتقاء دوربین و Dynamic Island معرفی کرد

Apple iPhone 15 lineup color lineup 230912

اپل از آیفون 15 و 15 پلاس با پورت USB-C رونمایی کرد

اپل به تازگی از آیفون 15 و 15 پلاس رونمایی کرد. این دو گوشی هوشمند، اولین آیفون‌هایی هستند که از پورت USB-C استفاده می‌کنند.

اپل سال گذشته اعلام کرد که برای انطباق با مقررات آینده اتحادیه اروپا، آیفون‌های جدید خود را به پورت USB-C مجهز خواهد کرد. این تغییر، پس از سال‌ها انتظار کاربران، بالاخره انجام شد.

علاوه بر پورت USB-C، آیفون 15 و 15 پلاس دارای برخی ویژگی‌های جدید دیگر نیز هستند، از جمله دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و ویژگی Dynamic Island که به کاربران امکان می‌دهد صفحه قفل خود را سفارشی کنند.

اپل قیمت آیفون 15 را از 799 دلار برای مدل 128 گیگابایتی و آیفون 15 پلاس را از 899 دلار برای نسخه 128 گیگابایتی اعلام کرد. هر دو از تاریخ 22 سپتامبر در دسترس خواهند بود و پیش‌سفارشات از این جمعه آغاز می‌شود.

iphone15usbport

پورت USB-C خبر خوبی است، اما اگر منتظر یک طراحی کاملاً جدید برای آیفون 15 بودید، امسال این اتفاق نمی‌افتد. آیفون امسال تقریباً شبیه به آیفون 14 قبلی است و آیفون 15 و 15 پلاس به ترتیب از نمایشگرهای 6.1 اینچی و 6.7 اینچی استفاده می‌کنند.

همچنین، همه مدل‌های آیفون 15 با Dynamic Island عرضه خواهند شد. این بریدگی بیضی شکلی است که برای اولین بار در آیفون 14 پرو و پرو مکس معرفی شد و یک روش جدید برای دیدن برخی اعلان‌ها و تعامل با برنامه‌ها ارائه می‌دهد. آیفون 15 همچنین دارای یک نمایشگر OLED Super Retina است که محتوای Dolby Vision را با روشنایی 1600 نیت پشتیبانی می‌کند. حداکثر روشنایی این نمایشگر در زیر نور خورشید 2000 نیت است که دو برابر آیفون 14 است.

Apple iPhone 15 lineup design 230912

بزرگترین به‌روزرسانی قابل‌توجه آیفون 15 و 15 پلاس، به‌غیر از تغییرات قابل‌مشاهده USB-C و Dynamic Island، یک سیستم دوربین بهبودیافته است. سنسور دوربین اصلی به یک سنسور 48 مگاپیکسلی تغییر می‌کند، در حالی که در آیفون 14 قبلی، یک سنسور 12 مگاپیکسلی وجود داشت. همچنین یک فوق عریض (Ultra-wide) 12 مگاپیکسلی وجود دارد که قادر به تله فوتو است و بهبودهای حالت پرتره به این معنی است که دیگر لازم نیست به طور دستی به حالت پرتره تغییر کنید.

hero image

اپل همچنین حالت شب، Live Photos و حالت اکشن دوربین آیفون 15 را بهبود می‌بخشد. و اگر طرفدار سلفی هستید، دوربین جلو دارای فوکوس خودکار و نورپردازی پرتره است.

در داخل آیفون 15، اپل همچنین تراشه را به A16 ارتقا می‌دهد، که همان تراشه‌ای است که در مدل‌های آیفون 14 پرو سال گذشته یافت می‌شد. اپل همچنین به لطف باتری بزرگتر، عمر باتری “تمام روز” را با آیفون 15 وعده می‌دهد. آیفون 15 همچنین شامل یک تراشه فوق عریض (wideband) نسل دوم است، درست مانند Apple Watch Series 9 جدید. این باعث بهبود اتصال به دستگاه‌های دیگر که در فاصله دورتری قرار دارند می‌شود و می‌تواند قابلیت Precision Finding در Find My را فعال کند تا اگر دوستان شما آخرین مدل‌های iPhone 15 را دارند، به راحتی آنها را پیدا کنید.

آیفون 14 سال گذشته نیز بسیاری از طراحی آیفون 13 را حفظ کرد. سال گذشته گزینه Mini وجود نداشت و یکی از بزرگترین افزوده‌های آیفون 14، SOS اضطراری بود، یک سیستم پیام‌رسانی اضطراری که از طریق ماهواره‌های ارتباطی کار می‌کند وقتی که شما در محدوده شبکه تلفن همراه نیستید.

اپل آخرین مدل‌های آیفون 15 خود را همراه با Apple Watch Series 9 جدید، که شامل تراشه ارتقا یافته با عملکرد GPU بهبود یافته، تراشه فوق عریض (wideband) نسل دوم، ویژگی “دبل TAP” و موارد دیگر است، عرضه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *