آموزش, آموزش عکاسی موبایل

عکاسی انتزاعی با گوشی هوشمند: نکات ساده

Lines smartphone abstract photography

اگر از گرفتن عکس‌های معمولی خسته شده‌اید و می‌خواهید یک نوع چالش متفاوت داشته باشید، عکاسی انتزاعی گوشی هوشمند ممکن است همان چیزی باشد که به آن نیاز دارید. اگر در عکاسی انتزاعی تازه کار هستید، راهنمای کامل ما را در اینجا بررسی کنید. در این مقاله، چند تکنیک را به شما نشان می دهیم که به شما کمک می کند اولین عکس های انتزاعی خود را ایجاد کنید که از نظر بصری محرک هستند. مهمتر از آن، ما همچنین می‌خواهیم راه‌هایی را به شما آموزش دهیم تا از طریق کارتان حالات مختلف را به بینندگانتان منتقل کنید تا تأثیر بیشتری به آن بدهید.

موضوع خود را دوباره تصور کنید

اگر به چند نمونه عکاسی انتزاعی نگاه کنید، بسیاری از اشیاء معمولی را به عنوان سوژه اصلی خواهید دید. هدف اصلی این است که وسایل روزمره را شبیه چیز دیگری در عکس خود کنید. وقتی از یک شی عکس می گیرید، به جزئیاتی که آن را متفاوت می کند توجه کنید. آیا نقص یا آثار هنری عجیبی روی آن وجود دارد؟ بر روی ویژگی های آن تمرکز کنید و از آن ها به عنوان نقاط اصلی مورد علاقه خود استفاده کنید.

Light bulb coil smartphone abstract photography 1

عکسی که در بالا می بینید مربوط به یک رشته لامپ در حال سوختن است. احتمالاً آنقدرها طول نکشید که متوجه شوید. با این وجود، دیدن چیزی که همیشه از منظری متفاوت با آن روبرو می شوید، جذاب است. بنابراین زمانی که شروع به گرفتن عکس های انتزاعی از خود با گوشی هوشمند خود کردید، این طرز تفکر را در نظر داشته باشید.

آزمایش با چشم انداز

هنگام انجام عکاسی انتزاعی، ضروری است که به دنبال راه های جدیدی برای عکاسی از یک سوژه باشید. از منظری عکس بگیرید که نحوه درک افراد از یک شی را کاملاً تغییر می دهد. به هر حال، این تمام هدف گرفتن عکس های خلاقانه است. یکی از موثرترین تکنیک هایی که هنگام گرفتن عکس های انتزاعی باید امتحان کرد این است که به سوژه خود نزدیک شوید. انجام این کار به افراد اجازه می دهد تا اشکال و الگوهایی را ببینند که در غیر این صورت از دست می دادند. همچنین باید سعی کنید از زوایایی عکس بگیرید که بینندگان شما با آن آشنا نیستند. از آنجایی که مردم به دیدن در سطح چشم عادت دارند، پس از زاویه دید بالا یا پایین عکس بگیرید. حتی می توانید دوربین تلفن خود را بچرخانید یا کج کنید تا آنها را وادار کنید تا حدس بزنند که به چه چیزی نگاه می کنند.

Bridge smartphone abstract photography

به دنبال الگوها باشید

از آنجایی که تفسیر مفهوم انتزاعی شما ممکن است دشوار باشد، باید از روانشناسی افراد استفاده کنید تا آنها را در سطح احساسی درک کنند. و یکی از موثرترین راه ها برای انجام این کار استفاده از الگوها است. تا زمانی که مردم تکرارهای بصری را ببینند، به طور طبیعی به سمت آنها جذب می شوند. با این حال، شما همچنین می توانید الگو را شکست دهید تا عکس خود را جذاب تر کنید. اگر شیئی را بگنجانید که باعث می شود همه چیز نامرتب به نظر برسد، مردم به همان اندازه توجه خواهند کرد. چرا؟ همه چیز به این برمی گردد که چقدر دوست داریم همه چیز را در یک راستا نگه داریم. هر زمان که چیزی عجیب به نظر می رسد، ما تمایل داریم بلافاصله متوجه آن شویم.

Board game smartphone abstract photography

شامل خطوط

درست مانند الگوها، خطوط نیز به تصویر شما نظم می بخشند. اگر سوژه شما آشفته به نظر می رسد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که خطوطی را برای ساختار دادن به آن بگنجانید. راه های زیادی برای گنجاندن خطوط در تصویر شما وجود دارد و کادربندی یکی از رایج ترین آنهاست. این تکنیک شامل احاطه کردن سوژه خود با خطوطی برای “قاب کردن آن” می شود.

این یک روش عالی برای استفاده زمانی است که می خواهید افراد روی جنبه خاصی از عکس شما تمرکز کنند. همچنین، وقتی مردم به خطوط نگاه می کنند، غریزه آنها پیروی از آنها است. بنابراین، می توانید از آنها برای هدایت چشم بیننده به سمت سوژه استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که عکس خود را طوری بنویسید که خطوط در جایی که نقطه اصلی مورد علاقه شما قرار دارد همگرا شوند.

Lines smartphone abstract photography

به تصاویرتان رنگ اضافه کنید

همانطور که قبلا ذکر شد، هنگام پرداختن به انتزاع در عکاسی، ضروری است که افراد را با استفاده از احساسات آنها به کار خود علاقه مند کنید. استفاده از رنگ‌ها در عکس‌هایتان یکی دیگر از راه‌های بسیار مؤثر برای انجام این کار است. رنگ ها از نظر روانی بر ما تأثیر می گذارند. در واقع، هنرمندان و حتی تبلیغ‌کنندگان سال‌ها از آن‌ها استفاده کرده‌اند تا واکنش‌های خاصی را برانگیزند. به عنوان مثال، رنگ زرد به طور معمول با شادی همراه است (به همین دلیل است که شکلک ها زرد هستند) و همچنین خطر (علائم هشدار دهنده). در همین حال، قرمز اغلب برای نشان دادن اشتیاق (قلب قرمز) یا حتی پرخاشگری (رنگ جنگ) استفاده می شود.

رنگ‌هایی را در عکس‌های خود بگنجانید که فکر می‌کنید به افراد کمک می‌کنند احساس خاصی داشته باشند. اگر می خواهید آنها احساس شادی کنند، از رنگ زرد استفاده کنید. اگر می‌خواهید آنها نسبت به کار شما واکنش شدیدتری نشان دهند، شاید قرمز ایده‌آل باشد. با این حال، برای استفاده صحیح از تن ها در تصاویر خود نیازی به یادگیری روانشناسی رنگ ندارید. فقط روی احساسی که رنگ‌های خاص به شما می‌دهند تمرکز کنید و بگذارید هنگام عکس‌برداری روی شما تأثیر بگذارد.

Colors smartphone abstract photography

سیاه و سفید عکس بگیرید

ما در مورد اینکه چقدر رنگ‌ها بر احساس ما تأثیر می‌گذارند بحث کرده‌ایم، اما سیاه و سفید می‌توانند به همان اندازه قوی باشند. با محروم کردن بینندگان خود از آنچه در زندگی واقعی می بینند، آنها را متقاعد می کنید که به عکس شما بیشتر توجه کنند. می توانید به راحتی با گوشی هوشمند خود عکاسی سیاه و سفید را نیز تجربه کنید! یکی از بهترین مزایای عکاسی انتزاعی سیاه و سفید این است که حواس‌پرتی کمتری نسبت به رنگ دارد. از آنجایی که بینندگان شما فقط سایه های مختلف سیاه، خاکستری و سفید را می بینند، پردازش تصویر برای آنها آسان تر است.

در سیاه و سفید همه چیز دراماتیک تر به نظر می رسد. به دلیل عدم وجود رنگ، متوجه خواهید شد که چگونه نور با محیط اطراف تعامل می کند. به عنوان مثال، کنتراستی که ایجاد می کند، فرم سوژه شما را برجسته می کند و ابعاد بیشتری به آن می بخشد. جدای از آن، ظاهر کلاسیک آن حس نوستالژی را برمی انگیزد و لایه احساسی دیگری به کار شما اضافه می کند.

black and white smartphone abstract photography

با منشورها عکاسی کنید

ما همچنین به شما نشان خواهیم داد که چگونه دوربین گوشی هوشمند را با منشور هک کنید. منشور به دلیل نحوه انکسار نور، قادر به ایجاد انواع جلوه های شگفت انگیز است. دقیقاً به همین دلیل است که آنها برای عکاسی انتزاعی خوب عمل می کنند. بنابراین چگونه یک عکس منشوری ایجاد می کنید؟ ساده است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را در مقابل دوربین گوشی خود قرار دهید و اجازه دهید جادوی خود را انجام دهد. هنگام عکس گرفتن آن را در زوایای مختلف بچرخانید تا به شما کمک کند ظاهر متفاوتی ایجاد کنید.

به غیر از ایجاد انعکاس و درخشش های رنگین کمانی، می توانید از آن برای ایجاد جلوه های عجیب و غریب کالیدوسکوپ نیز استفاده کنید. به نظر می رسد نه تنها سوژه شما را “تکثیر” می کند، بلکه ظاهری مبهم ایجاد می کند.

Kaleidoscope smartphone abstract photography

لنز ماکرو را ببندید

قبلاً اشاره کردیم که تصور مجدد سوژه به شما امکان می دهد از وسایل روزمره هنری زیبایی خلق کنید. و یکی از بهترین راه ها برای انجام آن عکاسی ماکرو است. اشیاء زیادی وجود دارند که ممکن است از دور معمولی به نظر برسند. با این حال، اگر به اندازه کافی دقیق نگاه کنید، متوجه خواهید شد که آنها در واقع دارای الگوهای زیبا و پیچیده هستند. با این حال، از آنجایی که اکثر تلفن‌ها نمی‌توانند ماکرو عکاسی کنند، باید از یک ضمیمه لنز ماکرو برای نصب روی گوشی هوشمند خود استفاده کنید.

خوشبختانه، این هک دوربین آیفون مفید کمتر هزینه است. ارزان است، به خصوص با توجه به اینکه چقدر می توانید با آن انجام دهید. هنگامی که لنز ماکرو خود را وصل کردید، اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که به دنبال شی ای باشید که از نزدیک جالب به نظر می رسد. گیاهان و گل ها به دلیل رنگ ها و نقش های روشن، سوژه های خوبی هستند. با این حال، حتی اشیاء معمولی مانند منسوجات و اسباب بازی ها نیز می توانند نتایج هیجان انگیزی به همراه داشته باشند.

Concrete Cabbage smartphone abstract photography

برنامه ها را برای اعمال جلوه ها و ویرایش ها در عکس های خود دانلود کنید اگر یک عامل وجود داشته باشد که عکاسی با گوشی های هوشمند را بهتر از عکاسی معمولی می کند، برنامه های عکاسی هستند. آنها نه تنها به شما اجازه می دهند عکس های خود را مستقیماً از طریق تلفن ویرایش کنید، بلکه به شما امکان می دهند جلوه های پیچیده ای را اعمال کنید که ممکن است اجرای آنها در رایانه دشوار باشد. یکی از رایج ترین تکنیک های مورد استفاده در عکاسی انتزاعی، نوردهی دوگانه است. این شامل ادغام دو تصویر با هم برای تشکیل یک عکس است.

و بهترین اپلیکیشن برای امتحان این روش Fused نام دارد. این به شما امکان می دهد تصاویر یا ویدیوها را به طور یکپارچه ترکیب کنید تا آثار هنری جدید ایجاد کنید. اگر تطبیق پذیری بیشتری نسبت به Fused می خواهید، بهتر است Mirror Lab را امتحان کنید. این دارای ده‌ها پیش تنظیم است که به شما امکان می‌دهد هر چیزی از هنر خطا گرفته تا جلوه‌های کالیدوسکوپی ایجاد کنید. حتی می توانید هر افکت را سفارشی کنید تا چیزی واقعا منحصر به فرد ایجاد کنید. البته، برنامه های زیادی وجود دارد که می توانید برای عکاسی انتزاعی به غیر از مواردی که ذکر کردیم استفاده کنید. به راحتی می توانید در فروشگاه برنامه مرور کنید تا ببینید کدام یک برای پروژه های شما مفید هستند.

smartphone photography styles blue sky man white shirt 1

نتیجه

چیزی که عکاسی انتزاعی را سرگرم کننده می کند این است که واقعاً هیچ قانون سختی برای پیروی وجود ندارد. این نکات صرفاً دستورالعمل هایی هستند که به شما کمک می کنند بهترین تصاویر ممکن را فقط با گوشی هوشمند خود ایجاد کنید. البته، این بدان معنا نیست که شما باید از آزمایش سایر تکنیک ها دست بردارید. در مورد این نوع عکاسی باید ذهن خود را باز کنید. هرچه بیشتر روش های مختلف عکاسی را امتحان کنید، نتایج منحصر به فردتری دریافت خواهید کرد.
مقاله ما را در مورد 12 تم مختلف عکاسی با گوشی های هوشمند که می توانید امروز امتحان کنید بررسی کنید تا ایده های عالی بیشتری را امتحان کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *