آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

9 تا از بهترین تکنیک ها برای عکاسی شگفت انگیز با قهوه

lazy

فرقی نمی‌کند برای کافی‌شاپ عکس می‌گیرید یا برای وبلاگ غذایی خود، چند نکته خلاقانه وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. این تکنیک ها را برای بهبود عکاسی از قهوه خود امتحان کنید!

Coffee photography tutorial 29

9. به ثبت جزئیات نزدیک تر شوید

شما چگونه قهوه ای دوست دارید؟ آیا این یک شات اسپرسو، داغ و شدید است؟ یا یک لیوان بزرگ لاته، شیری و لطیف است؟

از نزدیک به آن نگاه کنید. چه چیزی را درباره آن دوست داری؟

آیا دوست دارید چرخش ها و حلقه های قهوه و شیر را با هم ترکیب کنید؟ یک پیمانه دارچین روی یک فوم کاپوچینوی بی وزن؟ یا روشی که قهوه قوی نور را جذب می کند تقریباً غیر شفاف به نظر می رسد؟ لنز ماکرو خود را بردارید و این جزئیات را با مجموعه ای از عکس های نزدیک ثبت کنید. در اینجا جای زیادی برای روایت مفصل وجود ندارد. اما در بیشتر مواقع، یک عکس کلوزآپ از یک فنجان قهوه برای بیان یک داستان کافی است.

Coffee photography tutorial 1

8. مواد را به نمایش بگذارید

هنگام عکاسی از قهوه، می‌توانید بر تفاوت‌های موجود در ساخت، مثلاً، یک سفید مسطح و یک کاپوچینو نیز تمرکز کنید. دو روش برای لذت بردن از قهوه را با هم مقایسه کنید: با یا بدون شیر، داغ یا سرد، و غیره. حتی می‌توانید آن را تا 11 برسانید و در کنار چیزی فانتزی، اسپرسوی ساده اما شیک بنوشید.

مهم نیست که چه تصمیمی دارید، صحنه را تا حد امکان مینیمالیست نگه دارید. فقط اشیایی را که داستان شما را روایت می کنند بیاورید.

Coffee photography tutorial 3

تصویر بالا درباره قهوه در مقابل چای است.

با تصاویر قهوه خود، به بینندگان خود اجازه دهید تا با نشان دادن مواد تشکیل دهنده، دستور العمل های مختلف درست کنند. اگر قهوه خود را با شربت، شیر نارگیل یا شکلات می نوشید، آن ها را در عکس ها قرار دهید. حتی می توانید مواد دیگری مانند هل، دارچین و دانه های قهوه را اضافه کنید.

7. از Props برای ایجاد علاقه استفاده کنید

لوازم جانبی هنگام عکس گرفتن از قهوه بسیار مهم هستند. به برخی وسایلی که از قبل دارید نگاهی بیندازید و از آنها به عنوان قهرمانان اصلی خود استفاده کنید. شما می توانید هر چیزی را، از آسیاب های قهوه قدیمی گرفته تا فنجان های چینی اضافه کنید.

لیوان های چینی ساده

فنجان های قهوه چینی ساده را نادیده نگیرید. ممکن است خسته کننده به نظر برسند، اما می توانند در هر داستانی که شما می گویید جا بیفتند. فنجان هایی با الگوها یا طرح های استادانه ممکن است به سختی با دیگر وسایل تطبیق داده شوند. اما چینی سفید ساده به خوبی با همه چیز ترکیب می شود.

Coffee photography tutorial 4

لوازم روشن و رنگارنگ

وسایل ساده برای عکس گرفتن از قهوه عالی هستند. اما احساس راحتی کنید که با چیزی کمی جسورتر و پر جنب و جوش تر نیز کار کنید. خود رنگ می تواند قهرمان اصلی تصویر شما باشد. اگر ظروف با رنگ روشن دارید، چرا هنرمند بازی نکنید و از قهوه در پس زمینه های پر جنب و جوش عکس نگیرید؟ چند جزئیات متضاد اضافه کنید تا عکس های خود را زنده تر کنید، اما همه چیز را ساده نگه دارید. اشکال هندسی و مسدود کردن رنگ با هم عالی عمل می کنند.

Coffee photography tutorial 5

تجهیزات قهوه سازی

پورتافیلتر ممکن است جذاب به نظر نرسد. اما مقداری دانه قهوه و برگ عربیکا اضافه کنید تا بدرخشد!

Coffee photography tutorial 7

می دانم که همه به برگ های عربیکا دسترسی ندارند. اما می توانید یک گیاه کوچک قهوه را از یک گل فروشی محلی خریداری کنید و آن را در خانه پرورش دهید. البته، شما نباید فقط خود را با پورتافیلترها محدود کنید. یک پرس فرانسوی در نور پس زمینه شگفت انگیز به نظر می رسد. یک آسیاب قهوه قدیمی در یک محیط تاریک عالی عمل می کند. قابلمه موکا برای صحنه های مدرن با ظاهری مینیمال و تمیز فوق العاده است. و اگر بتوانید دست خود را روی یک قهوه ساز سیفونی بگذارید، در هر صحنه ای خیره کننده به نظر می رسد.

Coffee photography tutorial 6

6. از رنگ ها برای تکمیل صحنه استفاده کنید

نقطه شروع شما لازم نیست انواع خاصی از قهوه یا یک نوع لوازم جانبی باشد. این می تواند رنگ هایی باشد که می خواهید استفاده کنید. من به شدت تمایل دارم که قهوه ام را بر اساس سنت عکاسی از غذاهای تیره عکاسی کنم. به طور کلی، این به معنای استفاده از پالت رنگ سیاه و قهوه ای، نور پس زمینه، سایه های چشمگیر است.

Coffee photography tutorial 14

من معمولا قهوه تصاویرم را با پس زمینه تیره شروع می کنم. سپس وسایل مناسب برای عکسبرداری را جمع آوری می کنم. آسیاب‌های قهوه، قاشق‌های چوبی، زیر لیوانی و جعبه‌ها در اینجا مفید هستند. رنگ قهوه ای آنها با رنگ قهوه مطابقت دارد، اما تیره تر هستند.

Coffee photography tutorial 8

وقتی یک فنجان قهوه انتخاب می کنم، معمولاً یک لیوان است. تطبیق بافت شیشه با تقریباً همه چیز آسان است. یا اگر می‌خواهم حال و هوای وینتیج و جادویی‌تری داشته باشم، می‌توانم یک لیوان سرامیکی بردارم. پس از آن، اضافه کردن قهوه با رنگ های متضاد خوب است. من اغلب دوست دارم دارچین و انیسون روشن، دستمال یا زیر لیوانی آبی و شاید مقداری برگ سبز را ترکیب کنم. هنگام عکس گرفتن از قهوه، از رنگ های سردتری مانند آبی و سبز نیز استفاده می کنم. آنها نقاط تضاد را به پالت گرم ما اضافه می کنند و آن را متعادل تر می کنند.

Coffee photography tutorial 9

قهوه همچنین در عکاسی با کلید بالا بسیار خوب عمل می کند. به خصوص اگر می‌خواهید نه تنها فنجان و نوشیدنی، بلکه مقداری لوبیا برشته اضافه کنید، حتی می‌توانید پس‌زمینه‌هایی از رنگ‌های پررنگ را اضافه کنید.

هنگام عکس گرفتن از قهوه، سایه های سرد مانند آبی آسمانی را ترجیح می دهم. رنگ قهوه را به زیبایی تضاد می کند و تعادل بصری ظریفی ایجاد می کند.

Coffee photography tutorial 11

قبل از ترتیب دادن صحنه یا جمع آوری وسایل، تصمیم بگیرید که از کدام پالت استفاده می کنید. سعی کنید تصویر حاصل را در ذهن خود تصور کنید و حالتی را که می خواهید ایجاد کنید، چه تاریک و دنج، روشن و شاد یا پر جنب و جوش و جسور باشد، دریابید.

Coffee photography tutorial 12

5. با دانه های قهوه بکشید

تصاویر قهوه نباید فقط مربوط به نوشیدنی باشد. دانه های قهوه نیز شایسته توجه شما هستند! دانه های قهوه برای افزودن پیام به اتاق های تخت شما عالی هستند. آنها ابزار عالی برای تایپوگرافی غذا هستند. می توانید آنها را به تنهایی استفاده کنید یا با کلمات ساخته شده با دارچین، ستاره های بادیان، هل، حبه های شکر یا کوکی ها ترکیب کنید. با استفاده از دانه های قهوه، می توانید صبح خوبی را برای کسی آرزو کنید یا حتی یک نقشه گنج بکشید.

Coffee photography tutorial 15

به کلمه یا جمله کوتاهی که می خواهید بگویید فکر کنید، طرح کلی آن را بکشید و آن را با دانه های قهوه پر کنید. این کار نیاز به صبر دارد، اما نتیجه همیشه ارزش آن را دارد. فقط مطمئن شوید که دانه های قهوه کافی برای اجرای ایده خود دارید!

Coffee photography tutorial 17

4. یک داستان ساده بگویید

این نوع عکاسی قهوه مورد علاقه من است. توانایی انتقال یک احساس یا حال از طریق عکس. پس چگونه می‌توانید تصاویر قهوه بسازید که می‌گویند: “صبح شنبه است، من یک لیوان بزرگ کاپوچینو دارم و زمان زیادی برای تنبلی دارم”؟

Coffee photography tutorial 24

چگونه می توانید یک حس را منتقل کنید؟

چگونه احساس یک صبح شنبه را از طریق تصاویر قهوه منتقل می کنید؟ استفاده از نور طبیعی صبحگاهی (یا یک تقلید خوب استودیویی) و ترکیب بندی تخت شروعی عالی است. شاید بتوانید بخشی از یک پنجره را در پس زمینه قرار دهید. همچنین باید کلید بالایی داشته باشد و فضای زیادی برای تنفس داشته باشد.

من یک لیوان بزرگ کاپوچینو دارم. این یکی آسان است قهوه ات را بگیر با قهوه‌تان چیزی بخورید که اسمش را صبحانه بگذارد دونات، کروسانت یا شاید یک کاسه کوکی. همچنین، قهوه صبح خود را کجا می خورید؟ در تخت خواب؟ در آشپزخانه نور آفتاب؟ در بالکن؟ در کافی شاپی با پنجره های بزرگ؟

من برای تنبلی وقت دارم خوبه ولی از نظر بصری یعنی چی؟ آخر هفته خود را می خواهید چه کار کنید؟ آیا آن را صرف خواندن خواهید کرد؟ یا تصمیم می گیرید که درست در داخل کافی شاپ مورد علاقه خود طراحی و نقاشی آبرنگ را تمرین کنید؟ آیا شما فقط از بالکن خود به آسمان نگاه خواهید کرد و ابرها را می شمارید؟

به آن سوال پاسخ دهید و چیزی را در یک قاب برای نشان دادن آن هدف بیاورید یک کتاب، چند قلم مو و طرح و غیره. واویلا! شما تمام آنچه برای ایجاد تصویر نیاز دارید دارید. اکنون وسایل خود را تهیه کنید، یک ترکیب بندی ترتیب دهید و عکس های قهوه خود را بگیرید!

Coffee photography tutorial 19

حالا، داستان ساده خود را انتخاب کنید. به زمان و رویداد فکر کنید. شما کجا هستید؟ چه کار می کنی؟ میشه بگی ساعت چنده؟ و بالاتر از همه، از نظر بصری به چه معناست؟

Coffee photography tutorial 20

عکاسی قهوه در مورد نوشیدنی نیست (می دانم، قبلاً گفته ام). این در مورد کتاب ها و فیلم های مورد علاقه شما، رویاهای شما، حتی شماست. آن را به سطح بعدی ببرید و از خودتان داستان بگویید.

Coffee photography tutorial 18

3. یک مفهوم ایجاد کنید

وقتی صحبت از عکاسی قهوه به میان می آید، می توانید بازی داستان سرایی خود را تقویت کنید. یک فنجان قهوه درست کن، بازیگر نقش اول، خودت را کارگردانی تصور کن که به دانه های قهوه و کلوچه سفارش می دهد. کارگردانی که سعی می کند چیزی به مخاطب خود بگوید. ما در اینجا وارد آب های عکاسی مفهومی غذا می شویم، اما نباید ترسناک باشد. بالاخره ما فقط از قهوه عکس می گیریم! راه های مختلفی برای ارائه ایده برای عکاسی قهوه وجود دارد. بیایید به یکی از آنها نگاه کنیم.

Coffee photography tutorial 21

اول از همه، بیایید آن را شخصی کنیم. فکر کنید، چه چیزی در قهوه خود دوست دارید؟ آیا این واقعیت است که به شما انرژی می دهد؟ یا در مقابل، برای استراحت قهوه می نوشید؟

نمایش انرژی

در مورد اول، قهوه خود را به عنوان یک مایع نجات بخش، یک معجون جادویی قدرت تصور کنید. یا شاید به عنوان چیزی که به شما اجازه می دهد صبح از خواب بیدار شوید، که شما را از پیچ و خم افکار درهم بیرون می برد. یک دسته فنجان قهوه خالی را در اطراف یک کار تکمیل شده جمع کنید. این می تواند یک نقاشی، یک فیلمنامه، یک مجسمه یا یک طرح معماری باشد. نشان دهید که در طول یک ماراتن با اشتیاق و الهام کار ایجاد شده است. شاید بتوانید طرحی از ماشین روب گلدبرگ ترسیم کنید و از فنجان قهوه به عنوان عنصر حیاتی استفاده کنید.

Coffee photography tutorial 22

فهرستی از تمام کلماتی که مغز شما با انرژی مرتبط است تهیه کنید و سعی کنید آنها را یکی یکی با قهوه ترکیب کنید. جفتی را پیدا کنید که کلیک کند. و در نهایت، به دنبال راهی بصری برای بیان آن تطابق باشید.

نمایش آرامش

از سوی دیگر، قهوه ممکن است به شما احساس راحتی و آرامش بدهد. خوب! همان لیست را تهیه کنید، اما با آرامش به عنوان کلمه کلیدی. تمام مواردی را که به شما احساس راحتی می‌کند بنویسید. در بالای لیست من مطالعه است، فقط با یک کتاب خوب، بدون هیچ عجله یا فشار زمانی برای انجام کار، بنشینم.

بنابراین، چگونه می توانم خواندن را با قهوه ترکیب کنم؟ شاید در حال خواندن یک کتاب فانتزی هستم و اژدهایی را در انعکاس فنجان قهوه می بینم. یا قلعه ای قرون وسطی که با بخار داغ در حال افزایش شکل گرفته است. یا یک فنجان قهوه را روی دسته ای از کتاب های خوانده نشده رها می کنم. فقط بعداً تعداد زیادی پله و طناب پیدا کردم که توسط برخی از افراد کوچک برای دستیابی به لاته خوشمزه (اما افسوس کهنه) من آورده شده بود.

Coffee photography tutorial 23

فضایی را که می خواهید بیننده شما احساس کند را در یک کلمه توصیف کنید. این را نقطه شروع خود قرار دهید.

2. یک شخصیت برای ایجاد یک روایت اضافه کنید

راه مورد علاقه من برای ایده پردازی برای عکاسی از طبیعت بی جان، فکر کردن به شخصیتی برای داستانم است. این می تواند هر چیزی باشد از ستاره نظاره گر گرفته تا دزد دریایی یا ساعت ساز. هرکسی که بتواند یک فنجان قهوه بنوشد ممکن است بازیگر اصلی داستان شما باشد. شخصی را انتخاب کنید که در درونش جرقه ای از ماجراجویی داشته باشد. بگو قهرمان شما نویسنده است. آنها چه خواهند کرد؟ آیا آن‌ها یک شب بی‌خوابی را سپری می‌کنند و به دنبال یک داستان جدید در ته فنجان قهوه می‌گردند؟

Coffee photography tutorial 25

اگر قهرمان شما شاگرد یک جادوگر باشد و یاد بگیرد چگونه چیزها را معلق کند، چه؟ یک کارآموز برای تمرین از چه چیزی استفاده می کند؟ چیزی ساده و مقرون به صرفه: یک فنجان قهوه! اگر هنرمندی را انتخاب می‌کنید، تصور کنید که او روی یک نقاشی آبرنگ دوست‌داشتنی کار می‌کند و در این فرآیند بسیار غرق می‌شود. و البته به اشتباه براش ها را در یک فنجان قهوه قرار دهید (باور کنید حتی هنرمندان جمع آوری شده این کار را انجام می دهند).

Coffee photography tutorial 26

عنصر حیاتی در عکس‌های قهوه خارق‌العاده، ترکیب وسایلی است که روایتی را بیان می‌کنند. اگر قهرمان شما یک مهندس استیمپانک است، از نقشه ها، خط کش ها و قطب نماها روی میز استفاده کنید. همچنین، زپلین ها در بخار بالا از قهوه داغ بالا می روند. مطمئناً، تهیه وسایل برای یک صحنه استیمپانک دشوار است، به خصوص هنگام عکاسی از قهوه. اما من به شما اطمینان می دهم که می توانید با حداقل مقدار لوازم قهوه اکتفا کنید! و شما می توانید مقدار زیادی از آن را خودتان بسازید.

Coffee photography tutorial 27

1. مقداری اکشن اضافه کنید

و در آخر، عکاسی از طبیعت بیجان خود را کمتر، خوب، ثابت کنید. تصاویر پویا همیشه جذاب به نظر می رسند، پس چرا سعی نکنید به تصاویر قهوه خود جان ببخشید؟

بخار

اولین و ساده ترین راه این است که قهوه را در حالی که داغ است عکاسی کنید و فرهای زیبایی از بخار بالای فنجان را به تصویر بکشید. از نور پس زمینه برای ایجاد بخار نه تنها قابل مشاهده بلکه براق استفاده کنید. دوربین خود را روی حالت پیوسته قرار دهید. مقداری آب در حال جوش را در یک فنجان قهوه بریزید و یک سری عکس با ابرهای بخار بالا بگیرید. کتری را کمی بالاتر از حد معمول نگه دارید تا وارد قاب نشود. مراقب آب گرم باشید و مراقب ایمنی هرگونه تجهیزات الکترونیکی باشید.

Coffee photography tutorial 30

پاشیده شدن

یک راه کمی سخت‌تر برای افزودن اکشن در عکاسی قهوه، گرفتن اسپلش است. برای اولین بار، توصیه می‌کنم از پهلو عکس بگیرید، از یک پس‌زمینه صاف استفاده کنید و یک حبه قند را در فنجان بیندازید. عکاسی از بالا کمی پیچیده‌تر است زیرا اگر به تکرار دیگری نیاز دارید، نمی‌توانید فقط یک عکس تمیز و یک عکس اسپلش را ادغام کنید. ابتدا باید پس زمینه را پاکسازی کنید.

Coffee photography tutorial 28

نتیجه

قهوه سوژه عالی برای عکاسی مثل شماست! می توانید از آن برای هر چیزی از عکاسی معمولی غذا گرفته تا عکاسی مفهومی از طبیعت بی جان استفاده کنید. یک فنجان قهوه ممکن است ساده به نظر برسد. اما می تواند شما را به هر جایی ببرد، مانند آزمایشگاه یک دانشمند یا حتی مطالعه یک جادوگر! از این فرصت استفاده کنید و در مورد رویاها و ماجراجویی های خود صحبت کنید. قهوه بنوشید، عکس های زیبا و الهام بگیرید!

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *