آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

7 نکته پرتره شگفت انگیز عروس

bridal portrait tips 7

برای بسیاری از عروس خانم ها، داشتن یک جلسه پرتره عروس در حالی که لباس عروس می پوشند یک سنت است. من این جلسات را دوست دارم زیرا اغلب می توانید از عروس ها در زمانی که زیباترین احساسی را که تا به حال داشته اند عکس بگیرید – البته بدون استرس خود واقعی عروسی را ثبت کنید. شما می توانید وقت خود را صرف ، نور و ژست، و زمان روز و مکان کنید. علاوه بر این، عروس در این روز بزرگ بسیار آرام‌تر است، که باعث می‌شود حالت‌های طبیعی‌تری داشته باشد.

اما در حالی که جلسات پرتره عروس اغلب بسیار مفید است، به خصوص برای مبتدیان می تواند دشوار باشد. فشار برای گرفتن عکس‌های پرتره خیره‌کننده همچنان ادامه دارد، و اگر رویکرد درست را در پیش نگیرید، ممکن است به نتایج متوسط زیادی دست پیدا کنید.

من جلسات زیادی را با یک عروس زیبا برگزار کرده‌ام، و در طول مسیر چند چیز یاد گرفته‌ام که به شما کمک می‌کند تا جلسه شما بسیار روان‌تر پیش برود (و مطمئن شوید که برخی از تصاویر برجسته را ثبت می‌کنید!). بنابراین اگر عکاسی عروس انجام می‌دهید – یا امیدوارید وارد بازار شوید – توصیه می‌کنم نکات زیر را بخوانید.

1. ترفند پارچه سفید را امتحان کنید

bridal portrait tips 7

بیشتر عروس ها به شدت نگران بکر نگه داشتن لباس هایشان برای عروسی هستند. بسیاری از لباس ها دنباله های بلندی دارند و می توانند به راحتی خاک و زباله را جمع کنند، به خصوص اگر عکاسی خود را در فضای باز انجام می دهید – در ساحل، کنار رودخانه، روی چمنزار و غیره.

و در حالی که ممکن است نتوان به طور کامل از کثیفی و چسبیده شدن زباله جلوگیری کرد، یک ترفند مفید وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید:

یک ملحفه سفید بزرگ را روی زمینی که دوست دارید عروس ژست بگیرد، بگذارید. از آنها بخواهید لباس خود را در دست بگیرند و با احتیاط پا بر روی ملحفه بگذارند. سپس قبل از اینکه ملحفه را درست زیر لبه ها قرار دهید، لباس را با دقت بچینید.

قبل از اینکه اولین عکس خود را بگیرید (یا بعد از اینکه از آنها بخواهید یک تغییر ژست اصلی انجام دهند)، مطمئن شوید که صفحه بسیار واضح نیست. خوشبختانه، اگر قسمتی از برگه بیرون بیفتد، معمولاً قابل تشخیص نیست، زیرا با لباس مطابقت دارد!

نکته حرفه‌ای: می‌توانید «برگه پرتره عروس» اختصاصی خود را برای جلسات پرتره در فضای باز خود نگه دارید، یا می‌توانید از عروس بخواهید یکی از آن‌ها را به همراه داشته باشد. فقط مطمئن شوید که یکی از شما آن برگه را در روز عکاسی به یاد می آورد!

2. از جابجایی عروس خودداری کنید

bridal portrait tips 8

انتخاب یک مکان زیبا که دارای پس‌زمینه‌ای زیبا باشد، می‌تواند کمی زمان بر باشد – اما هنگامی که مکان مناسب را انتخاب کردید و عروس را تنظیم کردید (با پارچه ای که در بالا توضیح داده شد!)، سعی کنید هر عکسی را که می‌توانید بدون حرکت کردن سوژه‌تان بگیرید.

در اینجا فقط چند ایده تصویری وجود دارد که همه آنها را می توان در یک موقعیت ثبت کرد:

  • از کل لباس از دور عکس بگیرید
  • با کل لباس یک عکس تنگتر بگیرید
  • دقت کنید که هم در جهت عمودی و هم در جهت افقی عکس بگیرید
  • هد شات بگیر
  • چند نمای نزدیک از صورت عروس انجام دهید – لبخند زدن، جدی بودن، نگاه
  • کردن به دور و نگاه کردن به پایین
  • چند عکس را با دسته گل انجام دهید و برخی را بدون
  • از زوایای مختلف عکس بگیرید

bridal portrait tips 2

هر چه بیشتر عروس را جابجا کنید، احتمال اینکه لباس را کثیف کنید، پاره کنید، یا در غیر این صورت خراب کنید، بیشتر می شود. من معمولاً عروس را در تمام یک جلسه در سه یا چهار نقطه تنظیم می کنم، اما چون می دانم چگونه واقعاً یک مکان را کار کنم، حداقل 30 تصویر مختلف قابل تحویل دارم.

3. لباس را مشخص کنید

bridal portrait tips 4

ممکن است فکر کنید که عکاسی پرتره عروس همه چیز در مورد عروس است – بالاخره او ستاره است! – اما همچنین مهم است که تعدادی عکس بگیرید که جزئیات لباس را نشان دهد.

این احتمالا مهم ترین لباسی است که سوژه شما تا به حال پوشیده است (و همیشه خواهد پوشید). این احتمال وجود دارد که او بخواهد این جزئیات مستند شود! از عروس در مورد قسمت مورد علاقه اش از لباس بپرسید و مطمئن شوید که آن را در چند عکس خود نشان می دهید.

از پشت عکس بگیرید تا بتوانید دکمه های پیچیده یا قطار شیک را ببینید. راه هایی برای به نمایش گذاشتن توری، پاپیون و هر جزئیات منحصر به فرد دیگری پیدا کنید. همچنین به کفش هایی که او پوشیده است توجه کنید و از او بپرسید که آیا ممکن است آنها را در یک عکس دوست داشته باشد. اگر او حجاب یا تاج زیبایی دارد، عکس هایی بگیرید که آنها را به رخ بکشد.

توجه داشته باشید که لازم نیست فقط روی لباس تمرکز کنید. در عوض، ترکیبی از عکس‌ها را بگیرید که شامل او و لباس با هم می‌شود.

4. داماد را اضافه کنید

Untitled 1

در زمان قدیم، این یک سنت سخت بود که داماد هرگز نمی توانست عروس را قبل از عروسی ببیند. اما در حالی که برخی از مردم هنوز می خواهند از این قانون پیروی کنند، بسیاری آن را کنار می گذارند. آنها به جای اینکه فقط پرتره عروس بگیرند، پرتره های زوجی می گیرند که لباس عروسی آنها را نشان می دهد. (به این ترتیب، من هیچ مشکلی با عروس و داماد ندارم که منتظر بمانند تا لباس را تا زمان عروسی نشان دهند. فکر می کنم شیرین است! این فقط یک گزینه دیگر است و علاقه بسته به عروس/زوجی که از آن عکس می گیرید متفاوت است.)

بنابراین هنگامی که مشاوره قبل از جلسه خود را انجام می دهید (یا زمانی که برای اولین بار استخدام می شوید)، از عروس بپرسید که به دنبال چه چیزی هستند. اگر آنها برای گرفتن چند عکس دونفره آماده هستند، عالی است، و اگر نه، این نیز اشکالی ندارد.

من می گویم که من عاشق اضافه کردن یک داماد به عکس هایم هستم زیرا آنها سطح بیشتری از احساسات را به ارمغان می آورند. با درگیر شدن داماد، عکس‌ها چیزی فراتر از یک زن با لباسی زیبا می‌شوند. آنها ثبت عشق و هیجانی می شوند که آن زمان را درست قبل از گره زدن سرنوشتشان احاطه کرده است.

نکته حرفه‌ای: همچنین می‌توانید اولین باری که داماد عروس زیبایش را در لباسش می‌بیند، عکس‌های عالی «نگاه اول» از صورتش بگیرید، بنابراین در ابتدای جلسه، یک لحظه «ملاقات اولیه» را هماهنگ کنید.

5. دستیار بیاورید

bridal portrait tips 3

اکثر مبتدیان فکر نمی کنند که یک کمکی به همراه داشته باشند، اما طبق تجربه من، جلسات عروسی با دستیار بسیار آسان تر است!

اگر یک کسب و کار پر رونق دارید، ممکن است ایده خوبی باشد که یک متخصص را استخدام کنید که برای هر فیلمبرداری می آید، اما اگر تازه شروع کرده اید، به سادگی یک دوست یا یکی از اعضای خانواده را بیاورید. گزینه دیگر این است که از عروس بپرسید که آیا می توانند مادر، خواهر یا دوستی را همراه خود بیاورند، که اغلب عالی عمل می کند.

شغل دستیار دشوار نیست، اما حیاتی است. اگر کسی را دارید که دسته گل را در دست بگیرد، قطار لباس را حمل کند، لباس را روی ملحفه بچینید، نقاب انباشته را درست کند و موهای سرگردان را حرکت دهد، آزاد خواهید بود که روی خود عکاسی تمرکز کنید و به پایان خواهید رسید. بعداً کار بسیار کمتری در پس پردازش انجام می دهد. چیزهای زیادی وجود دارد که می‌توان در طول یک جلسه عروسی از جای خود خارج شود، و اگر شخص دیگری در دسترس باشد تا متوجه این مشکلات شود و آنها را برطرف کند، تفاوت زیادی ایجاد می‌کند.

6. با «نگاه به دوربین» شروع کنید

bridal portrait tips 5

عکس‌های مورد علاقه من همیشه عکس‌هایی هستند که عروس و داماد در حال تعامل، نگاه کردن به یکدیگر و … هستند. با این حال، می‌دانم که عروس‌ها، دامادها و مادران و پدرانشان همیشه می‌خواهند عکسی داشته باشند که هم به دوربین نگاه می‌کنند و هم لبخند می‌زنند. همه چیز در جای خود مهم است.

در هر مکان، با گرفتن آن عکس سنتی شروع کنید. سپس از آن لذت ببرید و پس از آن خلاق باشید! شما نمی خواهید به فرآیند ویرایش برسید و متوجه شوید که هیچ عکس خوبی از سوژه های خود ندارید که به دوربین نگاه می کنند و لبخند می زنند.

7. عکس های خود را برای عروس مفید کنید

Untitled 1

وقتی عروس و دامادهایم برای چند عکس سریع در پایان جلسه، علامت تشکر می آورند را دوست دارم. اینها کارتهای عالی برای ارسال به تمام مهمانانی که در عروسی شرکت می کنند، می سازد!

بنابراین قبل از جلسه بپرسید که آیا این چیزی است که مشتریان شما به انجام آن علاقه دارند یا خیر. شما از نظر فنی می‌توانید نشانه‌های خود را بیاورید، اما در تجربه من، بهتر است که مشتریان وسایلی را بیاورند که متناسب با سبک و شخصیت آنها باشد.

من همچنین از مشتریان زیادی خواسته ام که چاپ های کوچکی از عکس های مورد علاقه خود سفارش دهند و از آنها به عنوان بخشی از میزهای مرکزی خود در شام یا پذیرایی استفاده کنند. این یک راه عالی برای استفاده بهینه از همه آن عکس‌های زیبا است و به مهمانان اجازه می‌دهد چیزی بیش از تعداد کمی را که بزرگ چاپ می‌کنید، ببینند.

نکات جلسه پرتره عروس: کلمات پایانی

اکنون که این مقاله را به پایان رساندید، آماده هستید تا چند عکس پرتره عروس شگفت انگیز بگیرید.

شما می دانید که چگونه لباس را تمیز نگه دارید، احساسات اضافی را به عکس های خود اضافه کنید، عکس های خود را مفید کنید و موارد دیگر!

بیشتر از همه، از جلسه لذت ببرید و از گرفتن آن تصاویر عالی برای زوج متاهل همیشه لذت ببرید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *